Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
RECENZJE | GeForce 7800 GTX: recenzja i test
    

 

GeForce 7800 GTX: recenzja i test


 Autor: Kris | Data: 06/07/05

Testy

Nadszedł czas aby przemówiły liczby. Komentarze własne starałem się ograniczyć do minimum.

W zasadzie dopiero w 1600x1200 AF coś ciekawego zaczyna się dziać. Konkurencja słabnie a GF7800GTX pokazuje pazury. SLI zawiódł.

Ta gra znakomicie wykorzystuje możliwości jakie daje połączenie dwóch kart.

GF7800GTX bez problemu rozprawia się z niedawnym królem tej gry.

Dotychczas wykorzystywałem starszą wersję Splinter Cell. Wraz z nową generacją kart skończyła się jego przydatność do testów samych kart, bo wynik oparł się na wydajności procesora. Zastąpiła go najnowsza wersja czyli Teoria Chaosu. Do pomiaru wykorzystuję benchmark zawarty w samej grze. Test podstawowy przeprowadzam na ustawieniach SM1.1, aby można było porównać karty oparte na różnych układach graficznych. Zainteresowanych wynikami SM3.0 zapraszam do grupy testów dodatkowych.

Zaskakująco słabo (na tle konkurencji) wypada GF6800Ultra, jednak pomimo względnie niskiego framerate wszystkie karty radzą sobie nieźle, do 1280x1024 AF włącznie.

W tej grze Radeon jest trudnym przeciwnikiem. No chyba, że mamy SLI.

Wyrównany framerate niezależnie od trybu. Jedynie SLI wyraźnie wybija się na prowadzenie.

Gra wyraźnie nie jest w stanie wykorzystać SLI. GF7800GTX rozprawia się z Radeonem.

Radeon tym razem nie oddaje koszulki lidera. Muszę również przyznać, że nie samym framerate gra "samochodowa" żyje i w niemal każdej rozdzielczości wyraźnie czuć lepszą odpowiedź karty na układzie ATI, na polecenia przekazywane z klawiatury.

Druga z nowych gier testowych. Do pomiaru używam specjalnego programu testowego ustawionego na najwyższą jakość obrazu i wykorzystującego domyślne demko testowe. Shadery ustawione dla kart SM2.0. Wynik ustawienia SM2.0++ przeniosłem do grupy testów dodatkowych. Miejsce wykonania pomiaru oraz ustawienia są krytyczne i w pozostałych fragmentach gry można liczyć na znacznie wyższy framerate. Warto również przemyśleć zmiany w konfiguracji gry.

Domyślne ustawienia sterownika powodują, że system SLI działa znacznie gorzej niż pojedyncza karta, więc postanowiłem zrobić wyjątek i w tej grze wymusić ustawienie wyłączające tryb dualny. Oczywiście w tej sytuacji nic nie zagrozi GF7800GTX. Najsłabiej wypadł Radeon.







Polub TwojePC.pl na Facebooku

Rozdziały: GeForce 7800 GTX: recenzja i test
 
 » Teoria
 » Transparent FSAA
 » Karta referencyjna
 » Środowisko testowe
 » Testy
 » Dodatkowe testy
 » Uczta numerologa
 » Podsumowanie
 » Kliknij, aby zobaczyć cały artykuł na jednej stronie
Wyświetl komentarze do artykułu »