Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2020
RECENZJE | GeForce 7800 GTX: recenzja i test
    

 

GeForce 7800 GTX: recenzja i test


 Autor: Kris | Data: 06/07/05
     

Dodatkowe testy

W przypadku tej recenzji niektóre z dodatkowych testów mogą być pożytecznym źródłem informacji.

Tak jak w przypadku SM1.1 GF7800GTX uplasował się za SLI, tak w SM3.0 sytuacja się odwróciła. Mamy też znacznie większą różnicę w stosunku do GF6800Ultra. To dobrze rokuje na przyszłość. Inna sprawa, że framerate najnowszej karty GeForce również nie zachwyca. W komplecie ustawień SM3.0 jest ten nieszczęsny HDR realizowany przez VS3.0, co przy obecnej architekturze, pomimo poprawek wprowadzonych przez nVidia, wciąż nie zachwyca. Przy tych ustawieniach GF7800GTX umożliwia płynną grę do 1024x768 AF włącznie. Są również fragmenty gry, gdzie framerate jest jeszcze mniejszy.

Jeśli ktoś chce zobaczyć GeForce 7800 GTX "na klęczkach" to proszę bardzo. Śliczny pokaz slajdów zafundowany przez programistów Riddick'a. Nie wiem czym zasłużyliśmy, aby nas tak traktować. Inna sprawa, że wyniki są na tyle stabilne, że warto przymknąć oko na kwestię ilości fps, a przyjrzeć się samym różnicom pomiędzy kartami. Mamy kolejną znaczącą przewagę nowej karty. SLI musiałem wyłączyć (podobnie jak w przypadku SM2.0), aby porażka nie była druzgocąca.

Przymierzam się do wprowadzenia gry Battlefield 2 do grupy testów podstawowych. W związku z tym, że nie mam kompletu wyników dla wszystkich kart biorących udział w porównaniu, dziś zaprezentuję jedynie maleńkie, aczkolwiek chyba interesujące porównanie. Benchmark wykorzystuje nagrane demko uruchamiane skryptem, w czasie którego robię pomiar za pomocą programu Fraps.

Powyżej 1024x768 AF GeForce 6800 Ultra wyraźnie słabnie. W wyższych trybach GeForce 7800 GTX zachowuje się zdecydowanie lepiej. Ten mały teścik stawia nowy układ nVidia w bardzo dobrym świetle.

Mały syntetyk bez znaczenia strategicznego. Warto jednak zwrócić uwagę na test cieniowania pikseli. To samo taktowanie, 50% więcej jednostek Pixel Shader, a dwukrotnie wyższy wynik. Można traktować jako potwierdzenie dopieszczenia działania pojedynczego potoku. Podobną sytuację można było zaobserwować w kolejnych modelach GeForce już wcześniej.







Polub TwojePC.pl na Facebooku

Rozdziały: GeForce 7800 GTX: recenzja i test
 
 » Teoria
 » Transparent FSAA
 » Karta referencyjna
 » Środowisko testowe
 » Testy
 » Dodatkowe testy
 » Uczta numerologa
 » Podsumowanie
 » Kliknij, aby zobaczyć cały artykuł na jednej stronie
Wyświetl komentarze do artykułu »