TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
RECENZJE | Radeon 9800 Pro vs GeForceFX 5900 |
|
|
|
Radeon 9800 Pro vs GeForceFX 5900 Autor: Kris | Data: 10/07/03
|
|
Klasyczne testy (c.d.)
W 1024x768 o wyniku decyduje procesor. W 1600x1200x32 jest już jakieś zróżnicowanie. Na punkty w tym teście wygrywa GFFX5800U. Nie można tego powiedzieć o całej grze, bo w zależności od mapy testowej zmienia się zachowanie kart. Z resztą w samej grze nijak nie mogę wyczuć różnic pomiędzy kartami. Widocznie poziom minimalnego fps jest zbliżony. W dalszej części testów dorzucę kartom FSAA i filtrowanie anizotropowe. Może łatwiej będzie wyłonić lidera. Na razie jest potwierdzenie tego, że FX5900 może być trochę słabszy od poprzednika oraz od R9800Pro.
Dla odprężenia coś dla miłośników 3DMarka 2001 SE (330).
Chyba nietrudno się domyśleć, co o nim sądzę. Nawet wyniki w 1600x1200x32 wskazują na wpływ procesora na punktację ogólną. Tym bardziej nie ma się, co entuzjazmować testowaniem w trybie domyślnym. Nie ma również najmniejszej wątpliwości, że przynajmniej częściowo wyniki są naznaczone "optymalizacjami" ze strony producentów. Nie wiem czy to nie będzie ostatnia recenzja, w której w ogóle zamieszczam wyniki testu default. Każdy niech je sobie interpretuje po swojemu. Dla mnie jest on już za słaby, zbyt "oklepany" i szkodliwy, bo prowadzi głównie do niepotrzebnego pompowania pieniędzy w procesor i jego okolice.
Przymierzam się również do wdrożenia w recenzjach porównania w grze Splinter Cell. Oparta na silniku Unreal'a gra, choć nie wykorzystuje efektów Dx9 to wydaje się niezłym obciążeniem kart graficznych. W najnowszym patchu zawarte się procedury testowe, które pozwalają na łatwe przeprowadzenie badania fps. Splinter Cell ma jednak jedną wadę. Nie nadaje się do porównań z włączonymi efektami FSAA/Anizo. Jedną z przyczyn jest fakt wyłączania przez sterownik nVidia FSAA w momencie rozpoznania tej gry. Nie widzę w tym nic zdrożnego, bo programiści gry wręcz odradzają stosowanie tych "ulepszaczy" ze względu na przyjęty model realizacji niektórych efektów. Prowadzi to do zbyt dużego spadku wydajności oraz powoduje możliwość wystąpienia błędów w obrazie.
Nie zdążyłem zebrać wyników R9800Pro, ale nie powinno być wątpliwości, że będą nieco wyższe niż u poprzednika. Wyniki wstępnych testów prowadzą do wniosku, że nowy Radeon nieco lepiej poradzi sobie z tą grą, choć różnica będzie minimalna.
Może na koniec tej części testów podam wyniki Max Payne.
Bez komentarza. W zasadzie nie wnosi nic nowego.
Testy za pomocą aktualnych gier można mnożyć w nieskończoność, ale już po przeprowadzeniu kilkunastu jasny staje się fakt, że obie karty są zdecydowanie wydajniejsze niż jest to nam potrzebne, aby cieszyć się nimi przy znakomitej jakości obrazu. Nie pozostaje nam nic innego jak dorzucić kartom pracy w postaci wymuszenia filtrowania anizotropowego czy pełnoekranowego antyaliasingu. Wtedy może uda się wyłonić realnego zwycięzcę porównania.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|