Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2020
RECENZJE | Recenzja gry Heroes of Might & Magic V PL
    

 

Recenzja gry Heroes of Might & Magic V PL


 Autor: Spieq | Data: 16/06/06

Recenzja gry Heroes of Might & Magic V PLZ serią HoMM zawsze miałem niemały problem. Z jedynką się nie wstrzeliłem, inne - infantylniejsze - zainteresowania, po dwójce do dziś pozostał lekki niesmak (po kiego sprawdzałem rzekome "spolszczenie"?), z trójką również niemiłe wspomnienia - ówczesna konfiguracja PC nie pozwoliła mi na beztroską zabawę. I kiedy wreszcie zarobiłem na porządny hardware, wyszła czwórka, która okazała się lekkim niewypałem... Pomyślałem sobie - zła passa musi się skończyć. Gdy dowiedziałem się, że za piątą część będzie odpowiadać Nival Interactive (a nie bezpośrednio świętej pamięci 3DO i New World Computing), poczułem się zaskakująco odprężony. Czyżby nastały lepsze czasy dla bohaterów?
     







Polub TwojePC.pl na Facebooku

Rozdziały: Recenzja gry Heroes of Might & Magic V PL
 
 » Wstęp
 » Postęp
 » Występ
 » Ajdontspikinglisz
 » Finał
 » Kliknij, aby zobaczyć cały artykuł na jednej stronie
Wyświetl komentarze do artykułu
 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Nawet miód (autor: Movi | data: 17/06/06 | godz.: 00:31)
    mnie nie zaciągnie. Starforce w środku - u mnie nie zagości!

  2. hmm ale homm 5 (autor: yolek | data: 17/06/06 | godz.: 00:49)
    ma securoma z tego co wiem...

  3. Movi... (autor: LucasDhala | data: 17/06/06 | godz.: 03:33)
    cos Ci sie pokielbasilo :) Zrezygnowano z Starforce :). Gra jest warta grzechu. Ja ocenil bym ja znacznie wyzej. Swietna pozycja. W wersji angielskiej nie widze wad.

  4. uwagi do recenzji (autor: vaneck | data: 17/06/06 | godz.: 08:18)
    Popraw Spieq tekst w tabelce "Loch - Czarownik". Opis talentu jest jakiś niepełny - stwarza łańcuch i go wysadza? Dziwnie brzmi.
    Po drugie: rozumiem, że wymagania sprzętowe itd. Ale screenshoty mogłeś zrobić w wyższej rozdziałce koniecznie z antialiasing.
    Gra to dla mnie cud, miód i orzeszki. Szkoda mi kwiatków spolszczenia. Pomimo, umożliwiającej grę, znajomości obcych języków całkowitą radochę mam tylko po polsku. Szczególnie w fabularnych.
    Cieszę się, że się recenzja tej właśnie gry pojawiła. Bardzo lubię trójkę, nigdy nie grałem w starsze części. Świetny pomysł z porównaiem (i screenami) do poprzednich heroes. Jeżeli ma być więcej recenzji gier na TPC to tylko takich jak ta. Dzięki.


  5. super gierka... (autor: Abisai | data: 17/06/06 | godz.: 10:47)
    zgadzam się że brakuje trochę czarów - szczególnie 'healing'. Szukałem też trybu 'wait' podczas bitwy, dopiero w instrukcji znalazłem, że nie ma osobnego przycisku tylko trzeba z klawiatury wybrać 'W'. Grafika - rewelacja! Szkoda, że zrezygnowali z tego, że niektóre jednostki były szczególnie skuteczne przeciw określonym wrogom (np. diabły nienawidziły anioły). Naprawdę polecam...

  6. Gra dobra, ale z serią HoM&M ma niewiele wspólnego (autor: Rhobaak | data: 17/06/06 | godz.: 11:31)
    Przede wszystkim - za duże zmiany w wyglądzie i designie, zbyt uproszczony system magii itd. Moim zdanie, jest gorsza od IV. Oczywiście, wzorem jest HoM&M II - co prawda teraz wydaje się może zbyt uproszczona, ale druga część to esencja serii.

  7. właśnie ją skończyłem - jest genialna (autor: gigamiki | data: 17/06/06 | godz.: 14:21)
    nad 2 częścią spędziłem tygodnie , nad trójką miesiące, w czwórke też sporo grałem - skończyłem wszystkie części części z dodatkami.
    Uważam że wszystkie były swietne chociaż zupełnie różne, a większość opini negatywnych na temat IV jest formułowana po paru godzinach grania. W piątej części bałem się jak sprawdzi sie przejście w 3D i przemieszanie zasad 3 i 4 częsci.
    Po skończeniu gry stwierdzam że jest to najlepsza z dotychczasowych części. Wszysto jest świetne, a narzekanie na małą ilość czarów jest naciągane. Owszem mogło by to być bardziej rozbudowane i skomplikowane tylko po co? i tak korzysta się w praktyce z kilku czarów dla danej szkoły magii. Chodzi o to by trzeba było myśleć a nie spamietywać kolejne czary, zresztą wprowadzenie inicjatywy, dodatkowych adolności i wzocnień niektórych czarów i tak daje mnóstwo możliwości. Gra jeest MEGA GRYWALNA i o to chodzi .


  8. Dla mnie nadal rzadzi trojka. (autor: romcio | data: 17/06/06 | godz.: 15:09)
    Witam od paru lat gram w trojke z wszystkimi dodatkami.i nadszedl dzien kiedy pojawil sie dodatek do trojki WOG zmienil praktycznie cala rozgrywke i jak na razie trojka z dodatkiem WOG jest wielka.Dobra teraz na temat Piatej czesci.Jakis czas temu kupilem oryginal z cd projekt gothic II na dvd,patrze a w srodku druga plytka z demem HOMMV,ale sie ucieszylem.niestety mialem obawy bo mam 256ramu i faktycznie granie w to demo to troche katorga byla.no ale udalo mi sie jakos na min. detalach pograc(g4ti4200).faktem jest ze grafika jest swietna po tragicznej czworce tu wszystko pieknie wyglada.ale do rzeczy juz na starcie podam najwazniesze minusy tej edycji:brak zmian ktore byly w WOG(8 poziomowe jednostki,jednostki zdobywaly doswiadczenie,za duzo tego wszystkiego aby dalej wymieniac.),tylko 6 zamkow(liczylem na min. 8)brak edytora(skandal mam nadzieje ze bedzie go mozna sciagnac z netu bo jak nie to bedzie klapa),Ta wada wiaze sie z czyms najwazniejszym.HeroesIII zawdziecza swa popularnosc jednej rzeczy grywalnosci i nie chodzi tutaj wcale o fabule czy jakies tam kampanie czy historyjki,tj. podam przyklad:czesto gralem w nia z sasiadem,przychodzilem do niego i mowie:to co zagramy w herosa?on mowi ok. zasiadamy do kompa razem wybieramy sobie mapke,edytujemy ja (czesto ustawialismy na pokonanie potworka, zdobycie artefaktu lub zdobycie miasta a komputer to tylko dla zabawy byl(czlowiek to czlowiek nawet na 200% komp nie ma szans).utrudnialismy mapke dodajac co nam sie podoba edytujac ja wedle uznania.(nasza ulubiona mapka to 1000 wysp) i to wlasnie uwazam za grywalnosc w tej grze.jezeli nie bedzie edytora w tej grze to nigdy jej nie kupie, a po zagraniu w demo piatki znudzilem sie i zaczalem grac w trojke .to tyle.

  9. ...a po zagraniu w demo piatki znudzilem sie i zaczalem grac w trojke .to tyle. (autor: LucasDhala | data: 17/06/06 | godz.: 18:16)
    Romcio... oceniles gre po zagraniu w demu. To tak jak ocena jazdy ferrari na siedzeniu pasazera. Gratuluje :)

    Choc V podoba sie niektorym bardziej, niektorym mniej, jednak chyba zaliczyc ja mozna do naprawde udanych. Dla mnie jest to egzekwo z czescia III najlepsza odslona sagi.


  10. `,` (autor: spieq-Redakcja | data: 17/06/06 | godz.: 18:17)
    Gra testowana była na:
    Barton 2300Mhz, 1GB RAM, Radeon x800GTO

    A propos zabezpieczeń - spotkałem się z utyskiwaniami, że trzeba usuwać wirtualne napędy itd. Przynajmniej w moim przypadku tak nie było.

    vaneck: fotki o takiej jakości i rozmiarach to w pełni świadomy zabieg, aczkolwiek przy okazji kolejnej recenzji może się to zmienić.

    W ogóle zapomniałem dodać paru słów o serii Etherlords, która wyniosła Nival na piedestał. Istnieją pewne punkty styczne między Etherlords 1,2 a HoMMV. Jeśli zachwycamy się dynamicznymi walkami w 3D, to nie zapominajmy, iż ze 3 lata temu już mieliśmy ku temu okazję. I tak dalej...


  11. Wirtualne napędy (autor: Andrius | data: 17/06/06 | godz.: 20:58)
    Jak dobrze pamiętam, to deamon-Tool nie robił z tym żadnych problemów (np. Gothic 2). Chyba, że i z tym twórcy dali sobie radę.

  12. spieq, prawda, jednak tutaj... (autor: LucasDhala | data: 18/06/06 | godz.: 11:37)
    ... mysle ze Tworcy nie zawiedli. HoMM V nie przypomina Etherlordsow tak bardzo. Udalo im sie polaczyc najlepsze cechy i wtloczyc nowa jakosc. Ta kolejka na dole ekranu ruchow tez jest swietna, wreszcie mozna zaplanowac wszystko i widac jak na dloni kolejke...

  13. `,` (autor: spieq-Redakcja | data: 18/06/06 | godz.: 12:31)
    Owszem, kalką nie jest, ale - jak pisałem - są punkty styczne. Trochę się obawiałem tego posunięcia, bo akurat świat Etheru nie przypadł mi do końca. Zbyt uproszczony.

  14. gusta gusciki (autor: gigas! | data: 18/06/06 | godz.: 14:14)
    najwieksza rewolucja byla czworka i czasami az nie rozumiem tego psioczenia...

    Moj ranking:
    1. czworka
    2. trojka
    3. piatka
    4. dwojka
    5. jedynka


  15. Zapomniałeś o 3,5 (autor: Andrius | data: 18/06/06 | godz.: 15:39)
    WOG, niby też trójka, ale mocno odbiega od pozostałych 7 trójek. W czwórce twórcy chcieli poczynić duże zmiany, po długiej serii trójek, no i coś nie wyszło. Jakie wady: 1. Brak multiplayer (w podstawowej wersji), 2. Wszystkie zamki to "Chaos" (budowle są rzucone, byle tylko były), 3. System rekrutacji bohaterów, 4. Walka (szczególnie przed murami miasta, aż sam nie dowierzałem, że coś takiego przeszło).

  16. W Wog-a nie mialem okazji rzeczywiscie (autor: gigas! | data: 18/06/06 | godz.: 15:53)
    a czy w ogole spolszczono tego moda?

  17. Nie mam pojęcia (autor: Andrius | data: 18/06/06 | godz.: 19:12)
    Napewno jest angielska i rosyjska wersja, bo te języki można wybrać przy instalacji. Wziąwszy pod uwagę, że jest to nieoficjalny dodatek, na spolszczenie są marne szanse (mi to bez różnicy wolę angielską). W sumie nic straconego instalka zajmuje 37 MB (jak dobrze pamiętam, to ściągałem z jakiejś niemieckiej strony), do tego potrzebujesz jeszcze zainstalowane The shadow of death.

  18. Heh, przesławne "spolszczenie" (autor: sebtar | data: 18/06/06 | godz.: 21:15)
    którejś z części tej gry to nawet ja pamiętam choć takich gier nie lubię, pamiętam właśnie że ze sformułowań w rodzaju "sporawo chłopi" albo "cała paka ogry" śmialiśmy się wszyscy. A co do drętwoty polskich lektorów to też nie jest to rzadkie, pamiętam jak dziś gościa z Diablo 2 który głosem jakby właśnie siedział przy piwku i gadał o dupie marynie zakomunikował mi że demony wdarły mu się do pałacu i wymordowały wszystkich wkoło, myślałem że padnę jak to usłyszałem. A takiego np. System Shocka 2 to wogóle nie wyobrażam sobie w spolszczonej wersji - kto grał to wie o co chodzi.

  19. `,` (autor: spieq-Redakcja | data: 18/06/06 | godz.: 22:07)
    Ten cud dotknął HoMM II, optymalne są lokalizacje "kinowe". W przypadku piątki nie byłoby to tak spektakularne, stąd piejący niemalże Bogusław Linda.

  20. WoG jest spolszczony (autor: Codhringher | data: 18/06/06 | godz.: 22:38)
    ale chyba obecnie ta wersja jest niedostępna - więcej info na heroes.net.pl

  21. ja i tak sie nie przekonam (autor: MayheM | data: 19/06/06 | godz.: 09:00)
    do tej serii. Nigdy nawet nie patrzylam jak ktos gra, po prostu absolutnie mnie ta gra nie obchodzi, nie wiem czemu :)

  22. a kto pamieta (autor: MayheM | data: 19/06/06 | godz.: 09:02)
    z Counter Strike: "Reżim wolnego loty"? :))))

  23. heh (autor: Chrisu | data: 19/06/06 | godz.: 09:38)
    nie ma jak wanderer/idarionis ;).

    P.S. Można by tak linka do komentarzy przy pełnej wersji artykułu...


  24. Heh (autor: majlosh | data: 19/06/06 | godz.: 13:33)
    Pragne przestrzec wszystkich przed ta gra - wciaga jak odkurzacz! :) Nie pamietam kiedy ostatnio zapominalem o bozym swiecie tak jak teraz przy "hirolsach" V. Gra na moje nieszczescie jest bardzo dluga - gram od kilku dni, a jestem dopiero w polowie 3 kampani. Goraco polecam i pozdrawiam.

  25. Dla tych co lubią Heroes III (autor: SPROCKET | data: 19/06/06 | godz.: 14:18)
    Jeżeli ktoś uważa że jest dobry to zapraszam do mojego konkursu. Szczegóły w linku:

    http://jaskiniabehemota.net/...um/temat/138?xdbg=1


  26. 60% (autor: komisarz | data: 19/06/06 | godz.: 18:20)
    Wady
    -Kiepska grafika - niska szczegolowosc modeli postaci i ich tekstur, zwlaszcza przy powiekszeniu, widac to w bitwach i w przerywnikach filmowych; sprawa wazna, bo poza grafika zmian jakby nie bylo
    -zepsuty widok miast
    -mala ilosc map
    -brak jakichkolwiek innowacji
    -mniej zamkow niz w 3
    +dosyc dobre zbalansowanie zamkow
    +nie zepsuto mechaniki gry (nieiwleki sukces w obliczu braku zmian)
    +ciagle jeszcze turowka;)


  27. czytajać te różne opinie o HoM&M (autor: Luk | data: 23/06/06 | godz.: 00:32)
    łatwo dojść do wniosku, że każdemu zawsze coś bedzie się nie podobać - jeden woli bohatera walczącego inny biernego, jeden woli jak jest dużo czarów(jak ja) innemu to obojętne, bo i tak ich nie używa; najlepiej gdyby autorzy stworzyli system opcji- które by pozwalały ustawiać nawet tak diametralnie zmieniające zasady gry opcje, jak to czy bohater bedzie walczył czy nie, jakie czary mają być, jakie stworzenia, postacie itp... wiele można by zrobić, wielu fanów HoM&M można by zadowolić w ten sposób - rozbudowując to co już jest;
    nie wiem, czy warto było tracić czas na tworzenie wszystkiego od początku z grafiką 3D; ja generalnie od początku miałem troche dystans do grafiki 3D generowanej przez jeden API DirectX i jak ktoś kiedyś napisał przez to ta grafika w tych wszyskich grach wygląda podobnie (coś w tym jest...); podoba mi się taka grafika np. w Call of Duty, bo tam jest ona jak najbardziej zasadna - cała gra opiera się tylko na grafice, ale czy konieczna ona była w HoM&M ? raczej to tylko marketing, kasa itp... .. .


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2020, TwojePC.PL