Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
RECENZJE | Opis: Kiss DP-1500, DP-470 i Jamo E310 5.1
    

 

Opis: Kiss DP-1500, DP-470 i Jamo E310 5.1


 Autor: NimnuL | Data: 23/12/04

Opis: Kiss DP-1500, DP-470 i Jamo E310 5.1Wstęp będzie krótki, choć temat obszerny. O filmach w formacie DivX/XviD wiadomo tyle, że są obecnie najpopularniejszym formatem w amatorskich, domowych wideotekach. Wraz ze spadkiem cen nagrywarek i nośników DVD, pozycja filmów w skompresowanym formacie zostaje nieco zachwiana, wciąż jednak wiedzie prym.

Aby móc cieszyć się seansem bez udziału komputera firma Kiss przygotowała m.in. modele DP-1500 oraz DP-470, które w niniejszej recenzji zaprezentuję naszym czytelnikom. Dodatkowo model DP-470 w komplecie zawiera zestaw głośników w systemie 5.1 - Jamo E310, które również staną się tematem opisu. Zapraszam.







Polub TwojePC.pl na Facebooku

Rozdziały: Opis: Kiss DP-1500, DP-470 i Jamo E310 5.1
 
 » Kiss DP-1500
 » Kiss DP-1500: opcje
 » Kiss DP-1500: charakterystyka
 » Wgrywanie firmware'u
 » Seans
 » Problemy
 » Podsumowanie
 » Kiss DP-470
 » Kiss DP-470: opcje
 » Kiss DP-470: charakterystyka
 » Film i muzyka
 » Podsumowanie
 » Jamo E310PDD
 » Rzeczywiste parametry
 » Podsumowując
 » Kliknij, aby zobaczyć cały artykuł na jednej stronie
Wyświetl komentarze do artykułu
 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. :)) (autor: jafar | data: 23/12/04 | godz.: 00:11)
    no nigdy jeszce nie bylem pierwszy.... :) :) :)

  2. Czy mozna zrobic maly test napedu Bellwood (autor: Paolo | data: 23/12/04 | godz.: 00:26)
    Z opini uzytkownikow (moich znajomych) jest to naped duzo lepszy od KISS-ow. Szczegolnie dobrze wyswietla polskie znaki.
    Niech autor sie wypowie.


  3. poczatek malo udany..:) (autor: koral | data: 23/12/04 | godz.: 01:20)
    "Niewielkich rozmiarów pudełko w stonowanych barwach... kryje w sobie omawiany model DP-1500 firmy Kiss."

    ale potem jest <ok> ! dzieki za recke


  4. zgadzam sie z Paolo (autor: XCLONE | data: 23/12/04 | godz.: 07:46)
    jak juz sie dobraliscie do tego sprzetu, to polecam test Bellwood'a :) Podobno jakosc wykonania zewnatrz, jak i w srodku jest nieporownywalnie lepsza od Kissa ... a i cena znacznie przyjemniejsza ...

    Poza tym calkiem dobrze napisana recenzja - na pewno ominalbym ten odtwarzacz szerokim luuuukiem :)

    --
    Pozdr.
    Artur S.


  5. a moze cos innego (autor: DawO.o | data: 23/12/04 | godz.: 07:59)
    moze lepszym rozwiązaniem jest "zmodowany" Xbox lub inna konsola. Ceny sa porównywalne a mamy do tego dysk i możliwość grania.
    czy ktoś używa takiej konsoli?? jestem ciekaw jakie ma doświadczenia?


  6. A ja zgadzam się z jafar-em (autor: Hamsterek | data: 23/12/04 | godz.: 08:45)
    ;-P

  7. Paolo (autor: NimnuL-Redakcja | data: 23/12/04 | godz.: 09:15)
    pisałem do jednej z firm z prośbą o wypozyczenie Bellwooda, takze do Manty o Emperrora oraz Aliena i Predatora. Póki co cisza.



    XCLONE, który odtwarzacz byś omijał ? :-) DP470 mi przypadł do gustu, bardzo zacny kawał sprzętu.


  8. Kilka slow wyjasnienia odnosnie... (autor: KaszeL | data: 23/12/04 | godz.: 10:11)
    Opisu glosnikow. Autor zadaje pytanie, dlaczego czestotliwosc filtru odciecia subwoofera jest ustawiana w zakeresie 75-150 Hz. Otoz jest to jak najbardziej poprawde dla takiej konstrukcji.

    Subwoofer na wejsciu sygnalu audio zawiera tzw. filtr _dolnoprzepustowy_ Jest to uklad elektroniczny ktory odcina (tlumi) czestotliwosci wyzsze od jego granicznej. Taka czestotliwosc czasami nazywana jest czestotliwoscia odciecia. W tym przypadku jest ona regulowana w zakresie 75-150Hz. Oczywiscie wszystkie nizsze czestotliwosci sa przepuszczane bez zmian.

    Jak to w muzyce bywa, nic nie jest idealne. Dlatego filtr nie "odcina" idealnie czestotliwosci powyzej punktu odciecia. Im wyzsza czestotliwosc przez niego przechodzi, tym jest ona slabiej slyszalna. Jest to zwiazane z innym parametrem filtru, mianowicie jego nachyleniem (czyli stromoscia opadania charakterystyki powyzej czestotliwosci granicznej). Ten parametr wyznaczany jest w db na oktawe. Najczesciej przyjmuje wartosci 6/12/18/24/36 db/oktawe. Przypominam, ze oktawa to podwojenie czestotliwosci.

    Najprosciej sprawe wyjasnic na podstawie przykladu. Zakladajac, iz filtr ma nachylenie 12db/oktawe a jego czestotliwosc graniczna to 75Hz. Sygnal o czestotliwosci 150Hz (podwojony) bedzie przepuszczony przez filtr, ale jego glosnosc spadnie o 12db. Zmiana o 3db odczuwalna jest jako spadek cisnienia akustycznego o polowe.

    Z tego wynika, ze im wieksza stromosc tym filtr dziala skuteczniej - ale jest rowniez drozszy i bardziej skomplikowany w konstrukcji. Zreszta autor odkryl ta wlasciwosc ;)


  9. Idac dalej ;) (autor: KaszeL | data: 23/12/04 | godz.: 10:35)
    Caly akapit nazwany "Rzeczywiste parametry" pojawil sie tylko i wylacznie dlatego - iz Autor niestety nie zna nawet podstaw akustyki, a wiec _znowu_ wyciaga bledne wnioski.

    Bardzo chcialbym np. poznac podstawe wyliczen gornej czestotliwosci "odwzorowania" kolumn ;) Caly swiat mierzy te czestotliwosci, Autor natomiast wyliczyl. Inna sprawa to to, iz nasz sluch z wiekiem coraz slabiej odbiera wysokie czestotliwosci. W moim wieku (24 lata) norma jest, iz sluch konczy sie w okolicach 18kHz. Dlatego to, iz Autor nie slyszal, nie oznacza ze kolumny w tych czestotliwosciach nie pracuja.

    W tym swietle Autor powinien wskazac inne "wady" produktow.


  10. KaszeL (autor: NimnuL-Redakcja | data: 23/12/04 | godz.: 10:50)
    >>Bardzo chcialbym np. poznac podstawe wyliczen gornej czestotliwosci

    No właśnie, złego słowa użyłem, płyta testowa na podstawie której sprawdzaem głośniki miała m.in. dźwięki: 16kHz a następnym był dźwięk 20kHz. Nastepnym był dźwięk przestrajany od 20Hz do 20kHz. Na komputerze sprawdziłęm jakie częstotliwości wchodzą w określonych sekundach odgrywania dźwięku ... i na podstawie czasu kiedy icichł dźwięk w głośnikach oceniłem jaka wtedy była częstotliwość. Wyszło, że około 18kHz.
    Nie sądzę bym miał fenomenalny słuch, ale 20kHz słyszę, bo na sprzęcie Techniksa (wiem, wiem nic nadzwyczajnego) syk 20kHz jest dobrze słyszalny.


    Co do wcześniejszej Twojej wypowiedzi, inny sub na jakim sprawdzałem płyte testową posiadał taki filtr odcięcia, że nie tłumił częstotliwości stopniowo lecz natychmiast ją przycinał. Głośnik nie zagrał częstotliwości powyżej zadanej. A nie był to subwoofer high-end.


  11. Kaszel-daj spokój (autor: Alien | data: 23/12/04 | godz.: 11:26)
    Świeta idą - wyluzuj - i tak to nic nie da - akurat ten Autor zawsze wie/umie najlepiej ;-)

  12. Alien, wprowadź coś konstruktywnego w komentarze (autor: NimnuL-Redakcja | data: 23/12/04 | godz.: 11:29)
    lub zamilcz na wieki.


    BTW, okazało sie, że głośniczki Crative Inspire 4400 też grają dźwięk 20kHz.


  13. Nimnul - wprowadzam przecież (autor: Alien | data: 23/12/04 | godz.: 11:38)
    Świąteczny spokój.

    Napiszę po raz ostatni - recenzent od wszystkiego jest recenzentem do niczego. Dotyczy to niestety nie tylko tego Autora ale taka powoli robi się tendencja w polskim necie (albo ja się za bardzo starzeję) - coraz częściej zaczynam omijać recenzje (również na TPC i to jest przykre dla mnie)

    A teraz już mnie nie ma ...choinka się pali i trzeba zmagazynować trochę środków gaśniczych.


  14. hmm, za te pieniadze (zestaw) (autor: gigamiki | data: 23/12/04 | godz.: 11:59)
    mozna miec cos takiego - http://www.polpak.com.pl/...505_dvd700_av707_sw850

  15. ehhh... (autor: cuban | data: 23/12/04 | godz.: 12:48)
    "Nie sądzę bym miał fenomenalny słuch, ale 20kHz słyszę, bo na sprzęcie Techniksa (wiem, wiem nic nadzwyczajnego) syk 20kHz jest dobrze słyszalny. " - kolego, masz FENOMENALNY sluch :-)

    "...inny sub na jakim sprawdzałem płyte testową posiadał taki filtr odcięcia, że nie tłumił częstotliwości stopniowo lecz natychmiast ją przycinał." - oj, chyba nie ...

    Generalnie recenzja glosników jest do bani. Nie ma w niej NIC, co mogłoby się przydać potecjalnemu nabywcy. Szkoda tylko, ze tak slaby tekst ukazuje sie na tak dobrej stronie...


  16. DawO.o, jeśli do filmów to z konsol tylko Xbox (autor: Vetch | data: 23/12/04 | godz.: 12:52)
    Kupiłem wersję 1.6, zainstalowałem najnowszą wersję Xbox Media Center (http://xboxmediacenter.com/) i jestem po prostu zachwycony. Mam seriale w DivX, różne stare i nowe filmy kodowane różnymi dziwnymi kodekami i... zero stresu. XBMC po prostu działa, wyświetla napisy we wszystkich formatach tak jak chcę. A jeśli brakuje ci jakiejś opcji, to zgłaszasz request na sourceforge i któryś developer to zrobi :-) Acha, wszystko jest po polsku.

    Myślę, że TwojePC powinno (czytacie ? :-) przetestować ten udany (scenowo) produkt Billa. Nie tylko PieCem świat stoi.


  17. cuban (autor: NimnuL-Redakcja | data: 23/12/04 | godz.: 13:03)
    Co to ma znaczyc "oj, chyba nie"? Nie słyszałeś tego suba więc jak możesz podwazyc to co piszę?


    Co chciałbyś więcej o tych głośnikach? Masz wszystko jak na tacy, jakośc wykonania, moją ocenę jak grają oraz parametry na podstawie płyty testowej ... co można jeszcze dodać? Podpowiedz, choćby z ciekawości się dowiem.


  18. Zgadadza sie Vetch XBOX rzadzi (autor: JohnyBravo | data: 23/12/04 | godz.: 13:04)
    ja dodatkowo ogladam na nim televizje interentowe (VIVA, ITV i 300 innych). Podlaczylem Xboxa do sieci domowej i nie musze nawet nagrywac plyt z filmami tylo wchodze w udostepnione Foldery i bezposrednio z dysku komputera uruchamiam je na XBOX. Zaden KISS mi podskoczy:) Pozdro z Usa

  19. o dzięki Vetch (autor: DawO.o | data: 23/12/04 | godz.: 13:08)
    myslałem też o play'u 2 ale ponoć Xbox the best, widze ze to potwierdzasz - to fajnie chyba sobie cosik takiego sprawie do tego dysk i juz magnetowid cyfrowy w domu.
    Moze twojepc.pl to przetestuje :)


  20. Na PS2 jest tylko jeden player (autor: Vetch | data: 23/12/04 | godz.: 13:20)
    który trzeba zgrywać na kartę pamięci, a co gorsza nie jest rozwijany, ma problemy z czytaniem napisów, a sama PS2 jest po prostu za słaba do odtwarzania niektórych filmów, co objawia się slideshow'em, dlatego porzuciłem pomysł kupna PS2 i wybrałem X'a.

  21. Nimnul. (autor: KaszeL | data: 23/12/04 | godz.: 14:52)
    Jesli mozesz, podaj nam prosze model tego subwoofera. Sprawdzimy, zapytamy jaki posiadal filtr. Z innej strony juz filtry 24db/oktawe daja na prawde bardzo dobre rezultaty. Jednak takiego, ktory mial by sciane a nie zbocze jeszcze na uszy nie slyszalem ;)

    Co do sluchu, to moge tylko pogratulowac. Ja sluchalem profesjonalnego generatora na profesjonalnym sprzecie. 18kHz to moja granica i tyle. Inna sprawa to to, iz nie znam _nikogo_ kto zeczywiscie slyszy 20kHz i mozna to potwierdzic testem praktycznym.


  22. To subwoofer domowej roboty (autor: NimnuL-Redakcja | data: 23/12/04 | godz.: 15:37)
    znajomego kosztował cały niecałe 600zł.

    Wcześniej się źle wyraziłem, napisałem
    "nie tłumił częstotliwości stopniowo lecz natychmiast ją przycinał"
    zbocze było, jednak ustawiony na 60Hz, 70Hz już nie przepuszczał ...


  23. W takim razie... (autor: KaszeL | data: 23/12/04 | godz.: 16:02)
    Zapytamy ;) Zapytaj znajomego. Jaki wzmacniacz , jaki filtr, jaki glosnik. Jaki typ obudowy, jak strojona itp. Wiesz. Podstawy. Bedziemy wiedziec wiecej.

  24. Dobra (autor: NimnuL-Redakcja | data: 23/12/04 | godz.: 16:07)
    ale po świętach bo nie mam z nim kontaktu w tym momencie. Albo na maila podam Ci jego adres ...

  25. Ale najpierw go udostepnij (autor: NimnuL-Redakcja | data: 23/12/04 | godz.: 16:10)
    1.2.3.

  26. Ale pierdoly Kaszel sadzisz "dla maluczkich" po co niby mielibysmy znac (autor: XTC | data: 23/12/04 | godz.: 19:09)
    Parametry z których i tak niewiele powiesz bo się okaże że powtarzalność wykonania własnoręcznego będzie znikoma. Jak ktoś wie co to nachylenie zbocza filtru to go recenzje sprzętu do pc zgrzewają...

  27. Ciąg dalszy... (autor: XTC | data: 23/12/04 | godz.: 19:10)
    Wygląda to z boku jak kreowanie się na mastacha tylko dlatego że coś się wie i samemu nie napisało się recenzji-napisz dowolną a gwarantuję Ci że oplujemy w aspektach o jakich nie śniłeś...

  28. Trzeba umieć odróżniać recenzje od datasheet'u (w którym i tak zawsze jest... (autor: XTC | data: 23/12/04 | godz.: 19:18)
    Masa błędów i nieścisłości-recenzja zawsze będzie subiektywnym spojrzeniem-opartym na wiedzy,przyzwyczajeniach i innych cechach recenzującego...

  29. ciekawe (autor: Abitul | data: 23/12/04 | godz.: 19:44)
    jaki jest odstep od szumu

  30. Abitul (autor: RusH | data: 23/12/04 | godz.: 21:58)
    ja ci moge troche szumu odstapic

    :)


  31. Abitul (autor: slanter | data: 23/12/04 | godz.: 23:21)
    ja też :) pzdr

  32. XTC (autor: KaszeL | data: 24/12/04 | godz.: 09:00)
    Ah, zebys ty napisal tyle recenzji co ja ;)

  33. Do bani (autor: slanter | data: 24/12/04 | godz.: 12:15)
    ten Kiss... za 2000 zł to można kompa złożyć, który odtwarza wszystkie istniejące formaty danych... Jak nie kompa to za te 2k można kupić IMHO duuuużo lepszy playerek. Recka spox. pzdr

  34. slanter tak, ale komputer nie ma (autor: NimnuL-Redakcja | data: 24/12/04 | godz.: 12:25)
    wzmacniacza i dekodera, weź to pod uwagę ... taki odtwarzacz jest wygodniejszy od komputera, ale naturalnie ma mniejsze możliwości. To oczywiste.

  35. Typowy tekst "pseudo mastacha"... (autor: XTC | data: 24/12/04 | godz.: 15:14)
    "Nic nie wniose lecz podkresle wlasne mistrzostwo"

    daj link to sucha nitka nie zostanie...


  36. Nimnul a co powiesz na XBOX z Media Center (autor: JohnyBravo | data: 24/12/04 | godz.: 17:14)
    przynim tego kissa to sobie mozna w d... wsadzic. Opiszcie kiedy XBOX. Niech ludzie wiedza co jest the best.

  37. Mam Kiss-1500, więc: (autor: Star-Ga-Te | data: 27/12/04 | godz.: 17:16)
    1. potwierdzam, zdarzają się "wyloty" z DivX-a, gdy się zbytnio przyciskami przewijania w tę i z powrotem miesza... :)
    2. zaprzeczam, jakoby nie wyświetlał polskich krzaczków, jest pozycja w menu/setup (dokładnie nie pamiętam), gdzie wybiera się między 8859-1 a Win1250 - czyli po polsku w jedynym słusznym standardzie... k... jego mać!
    ale wyświetla poprawnie, mam fotki na potwierdzenie :)))


  38. EMPEROR za 300 ! (autor: Cannibal | data: 27/12/04 | godz.: 23:15)
    mam pytanie a gdzie jest test emperora 007 manty ? Mam to wsp uzadzenie od miesiaca. i Jest reweracyjne za 300 zł ! DIVX,XVID,DVD,MP3,JPG,VCD za 300! z polskim menu, literami. I programistami z manty ktorzy siedza i dlubia dlubia i poprawiaja soft by pasowal uzytkownikom.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL