TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
RECENZJE | Mały, a wariat? - Test Panasonic Lumix DMC-FX01 |
|
|
|
Mały, a wariat? - Test Panasonic Lumix DMC-FX01 Autor: NimnuL | Data: 21/09/06
| Rozmiary nowoczesnych aparatów fotograficznych maleją, natomiast ich możliwości sukcesywnie rosną. I bardzo dobrze, bo nie zawsze jest miejsce lub ochota by targać duży i ciężki aparat, a dzisiejsze małe cyfraki potrafią naprawdę wiele. Przykładem tego jest aparat, którym zajmę się w niniejszym teście. Panasonic Lumix DMC-FX01 to kieszonkowy i prosty kompakt choć nie tak prosty jak mogłoby się wydawać. Na uwagę zasługuje szeroki kąt widzenia obiektywu oraz stabilizacja optyczna. Przez niedzielnych fotografów doceniona będzie także prosta i zwarta obudowa oraz wiele programów tematycznych. Krótko mówiąc zapowiada się ciekawy aparat przydatny zarówno podczas wakacyjnych wojaży jak i kameralnych imprez. Przekonajmy się zatem czy nowe dziecko spod znaku Panasonic jest w stanie zawładnąć sercami amatorów.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- Szkoda... (autor: Bodhi | data: 21/09/06 | godz.: 11:57)
spodziewalem sie po nim czegos wiecej. Dzieki za kolejny test NimnuL.
- `,` (autor: spieq-Redakcja | data: 21/09/06 | godz.: 12:34)
NimnuL, tak z innej beczki - nie planujesz testów innych modeli Sandiska?
- Nie planowalem (autor: NimnuL-Redakcja | data: 21/09/06 | godz.: 12:37)
ale moge zaplanowac. cos konkretnego Cie interesuje?
- `,` (autor: spieq-Redakcja | data: 21/09/06 | godz.: 12:46)
Po lekturze forów wszelakich (w tym mp3store) widać, że seria M i E cieszy się ogromną popularnością i jest przedstawiana jako bardzo dobre rozwiązanie jakość-cena. Na Allegro schodzi to lawinami. Zastanawiam się nad fenomenem Sansy.
I żeby było bardziej na temat - dzięki za ostrzeżenie...
- Po weekendzie (autor: NimnuL-Redakcja | data: 21/09/06 | godz.: 12:56)
zawalcze o cos z tej serii do testów. Pozdrawiam
- `,` (autor: spieq-Redakcja | data: 21/09/06 | godz.: 13:03)
Byłoby miło. Sam mam zamiar kupić, przyda się fachowe oko.
Buzi.
- `,` (autor: spieq-Redakcja | data: 21/09/06 | godz.: 13:04)
Fachowe... ucho.
- Napisałem do AB.SA (autor: NimnuL-Redakcja | data: 21/09/06 | godz.: 13:14)
czekam na echo.
- popieram spieq (autor: Bodhi | data: 21/09/06 | godz.: 13:43)
Sandisk e250 mnie interesuje
- a moze by tak... (autor: Friend | data: 21/09/06 | godz.: 13:52)
tescik fuji A600 ???? cena 459zł taniocha i nie wiem czy kupić taki aparacik....?
- Fuji A600, hmm (autor: SweetDreams | data: 21/09/06 | godz.: 14:01)
ja również byłbym zainteresowany takim testem :-)
- `,` (autor: spieq-Redakcja | data: 21/09/06 | godz.: 14:04)
Panowie, ale kolejka obowiązuje, heh...
- '.' (autor: Bodhi | data: 21/09/06 | godz.: 14:22)
spieq: ja sie tylko dolaczylem do Twojego req :)
- `,` (autor: spieq-Redakcja | data: 21/09/06 | godz.: 14:35)
Wiem, chodziło mi o lobby foto, hehe.
- Wlasnie zrob tescik aparacikow najtanszych (autor: Nazgul | data: 21/09/06 | godz.: 14:37)
takich pstrykalek do 500 zl mniej wiecej. Mysle ze ten test wiele osob zainteresuje
- nawet nieźle , (autor: jack13 | data: 21/09/06 | godz.: 17:07)
krótko , zwięźle i na temat , bez wazeliny i pie******a ( tego się wystrzegaj bo na początku w twoich testach było tego sporo ) , troszke szkoda że nie porównałeś fotek z fujikiem F10 ( chyba odpowiednik w klasie ) , coś jak w teście S20pro ( tam dla porównania był G5 ) .
ps. twoja dziewczyna zadowolona z kodaczka , czy to taka mała auto reklama ;-) ?
- Chcemy wiecej zdjec z ta Pania (autor: Emios | data: 21/09/06 | godz.: 17:20)
Hhehe, fajna masz kobietke. Recka spoko nie znam sie na tym wiec sie nei wypowiem. Pozdrawiam
- Hehe ciesze sie, że (autor: NimnuL-Redakcja | data: 21/09/06 | godz.: 18:24)
test sie podoba ... Pani takze dziekuje za opinie :)
Wasze zyczenia - przynajmniej ich część postaram się spełnić w przyszłości.
- szumy i ostrość, cena :( (autor: Ceki | data: 21/09/06 | godz.: 18:44)
Straszne szumy przy dużych zdjęciach (6Mgpx), słaba ostrość ale czego się można spodziewać z takiego małego obiektywu mimo że optyka Leica, mam zamiar kupić Canon S3 IS tylko się zastanawiam :) , mam od 2,5 roku Canon A75 i sie do dzisiaj nie zawiodłem tylko zoom mały x3
- hmm (autor: bartek_mi | data: 21/09/06 | godz.: 22:18)
Nim moze test casio s600, s770 - bylbys pierwszy w sieci :) bo s770 nikt nie testowal :)
moze sony t30
mysle, ze warto by bylo przeglad kieszonkowcow zrobic
- Canon S3 IS- chyba nie warto (autor: Michał_72 | data: 21/09/06 | godz.: 22:30)
lepiej zostac przy IS2.
Albo zapolowac na starego Panasa FZ20
- Sam mam panasa LC80 (autor: Mieciu76 | data: 22/09/06 | godz.: 00:17)
i myślę, że Canon rządzi. np. Canon A530- super foty. Przepraszam Nimnula ale są ludzie którzy zajmuja się tym długo i od lat i rabią również świtne testy. Długa droga przed tobą. Dla przykładu: http://www.steves-digicams.com/best_cameras.html. Ale oczywiście chwała ci za to- dostałeś sprzęt, przetestowałeś, opisałeś i jest OK.
- Mieciu76 skoro uwazasz ze kolega Nim sie nei nadaje sam napisz recenzje (autor: Emios | data: 22/09/06 | godz.: 00:55)
Podejrzewam ze Michał mogłby o tym aparacie ksiazke napisac, ale poco ? Fajnie przedstawił na przykładach. Zagłebianie sie dalej w ten aparat dla wiekszosci ludzi bedzie niezrozumiałe (napewno dla mnie). Przykład testu Lancera o C2D duzo moich znajomych w wiekszosci nie rozumie recenzji, bo sie tym nie zajmuja popatrzyli tylko na wykresy. Tak samo aparat wiekszosc ludzi robi fotki na Auto.
Nim artykuł spoczko trzymaj tak dalej
- Spoko emios (autor: NimnuL-Redakcja | data: 22/09/06 | godz.: 08:40)
kolega Mieciu76 pograzyl sie na wjezdzie tekstem "Canon rządzi" :) Zawsze znajdzie sie osoba plujaca, choc sama nie wiedzaca dlaczego.
- `,` (autor: spieq-Redakcja | data: 22/09/06 | godz.: 08:58)
Sam mam Canona A510 i rzeczywiście on "rządzi"... szczególnie w nocy. Przypomina mi to osoby, które kupiły np. coś z serii X7 A4Techa i są święcie przekonane, że nie ma nic lepszego i nie warto przepłacać.
Warto, hehe.
- heheheeh (autor: Friend | data: 22/09/06 | godz.: 09:50)
miałem canona 510 i po 2 dniach poszedł do zwrotu do sklepu, z prostych fuji z połową funkcji co canon wychodziły ładniejsze zdjęcia.
- hehe (autor: SweetDreams | data: 22/09/06 | godz.: 13:32)
ja kupiłem 3 dni temu Canona A520 i nie narzekam :-)
pomimo to chetnie zobaczył bym jakiś teścik cyfrówek w cenie do 500 zł :roll:
- `,` (autor: spieq-Redakcja | data: 22/09/06 | godz.: 15:41)
Popieram, niech recenzenta trafi szlag przy dwudziestym piątym modelu.
- Spieq (autor: NimnuL-Redakcja | data: 22/09/06 | godz.: 16:03)
Ty jako jedyny rozumiesz problem, bo znasz go od mojej strony ... niestety Panowie, ale test wielu modeli aparatów - jesli mialby byc wnikliwy - bylby niesamowicie czasochlonny i nikomu pewnie nie chcialoby sie go czytac. No chyba, ze mialby to byc zwykly przeglad - po łebkach - jaki czasem inne serwisy nam serwują.
- Czy moglby ktos wytlumczyc (autor: arthi | data: 23/09/06 | godz.: 13:30)
Co to sa wlasciwie te szumy i na ktorych zdjeciach je widac dokladnie? :)
- A co myslicie o modelu Leica C-Lux 1?? (autor: kejder | data: 23/09/06 | godz.: 15:57)
Posiada on bardzo podobne parametry co testowany wyzej panasonic, maja chyba nawet ta sama optyke. A co z jakoscia wykonywanych zdjec?? Leica to w koncu dobra marka, roznice w cenie widac golym mam nadzieje ze to nie jedyna roznica?
- arthi, (autor: beef | data: 23/09/06 | godz.: 20:08)
z tego, co ja widzę, to szumów w tradycyjnym rozumieniu nie widać za bardzo, bo aparat stosuje bardzo agresywne algorytmy odszumiania. Ale, co wiedzą już studenci po jednym semestrze przetwarzania obrazów, z pustego to i Fourier nie naleje (czy jakoś tak :) i obraz po takiej operacji wygląda średnio, o, na przyklad porównaj:
http://twojepc.home.pl/html/lumix_fx_01/027.jpg
z
http://twojepc.home.pl/html/lumix_fx_01/030.jpg
i zobacz, co się stało z detalami na drugim obrazu. Wszystko jest rozpaćkane. Cudów nie ma.
- beef, (autor: arthi | data: 25/09/06 | godz.: 12:05)
Dzieki za wyjasnienie!
- sunday1 (autor: iiyama | data: 11/11/06 | godz.: 13:58)
Trochę zdziwiłą mnie jakość zdjęć ,ale wyjaśniło to podsumowanie.Mam ricoha RR1 i Rz1 ten drugi wielkości tego panasonica ,miałem w niedługim czasie kupić tego panasonica ,ale po obejrzeniu zdjęć zrezygnwałem skoro z ricoha mam lepsze zdjecia.Zawsze dziwiło mnie jak producent mieści na tej samej wielkoci matrycy 4mil lub 6mil ,wychodzi to na jakości zdjecia.Dobry test -krótki ,rzeczowy.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|