TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
RECENZJE | Testy RX1600XT, NX6800GS, 6800GT oraz X800GTO |
|
|
|
Testy RX1600XT, NX6800GS, 6800GT oraz X800GTO Autor: DYD | Data: 07/12/05
| W niniejszym artykule przyjrzymy się wydajności kilku kart graficznych, w tym tak świeżym rarytasom, jak GeForce 6800GS czy Radeon X1600XT. Ten pierwszy był już u nas omawiany, jednak tym razem przedstawię kartę nie referencyjną, lecz już handlową wersję tego układu. Podobnie jest z drugim wspomnianym układem, z konkurencyjnej firmy ATI - na biurko testowe trafiła wersja pudełkowa. Także "towarzystwo porównawcze" jest trochę inne niż w poprzedniej recenzji. Na blacie testowym łącznie znalazły się cztery śledzie: MSI RX1600XT, MSI NX6800GS, MSI GeForce 6800GT oraz HIS X800GTO, wszystkie na złączu PCI-Express. Całość badana była na najnowszych sterownikach i w tych samych warunkach testowych. Czy jeszcze ciepły Radeon X1600XT sprosta mocy, jaka drzemie w GeForce 6800GS i u pozostałej konkurencji ? Zainteresowanych wynikami zapraszam dalej... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- Ze zdjęciami całość (autor: spieq-Redakcja | data: 7/12/05 | godz.: 00:39)
wygląda groźnie...
Przeciętne te wyniki X800GTO, szkoda...
- beldy, bledy bledy (autor: macol | data: 7/12/05 | godz.: 01:44)
Pierwsze dwa z pamieci ;)
1. strona msi rx1600xt szyna pamieci powinna byc 128bit tak jak to jest w tabelce w technikaliach
2. Podsumowanie i zawartosc nawiasu "90 nanometrów kontra 130nm w GS6800" przeciez jak sam napisales w technikaliach 6800GS jest wykonane w technologii 110nm :P
Moze pozniej cos jeszcze znajde ale o tej porze zdolnosc kojarzenia faktow jest u mnie oslabiona ;)
- a i jeszcze jedno (autor: macol | data: 7/12/05 | godz.: 01:46)
imho recka zrobiona tak troche "na odpieprz" lub "na szybko" ale lepszy rydz niz nic ;)
- literowka.. chyba :) (autor: pitero | data: 7/12/05 | godz.: 10:02)
..."recenzent graficzny w postaci mojej sromnej osoby"...
- spieq (autor: pitero | data: 7/12/05 | godz.: 10:13)
GTO wypada moim zdaniem niezle (kosztuje 720-750) i daje sie poteznie podkrecac... 1600xt wypada za to fatalnie..
- pitero... (autor: DYD-Admin | data: 7/12/05 | godz.: 10:28)
...dobrze ze nie napisałem sromowej albo sromotnej :-)
- X1600XT (autor: kfysiek | data: 7/12/05 | godz.: 12:52)
Ati ie moze być dumne? to jest porazka... upcheli tylko Vertex i Pixel Shader 3.0 oraz Avivo, ktorego przyszłość moze być różna. Juz lepiej wziąc te okrojene X800GT(O). A ogolnie to bieda z nedza i nVidia z nimi zrobi co chce
- sam już nie wiem (autor: pitero | data: 7/12/05 | godz.: 13:41)
co wziac na pciex do 750... jest jakas nvidia w tym przedziale, ktora bedzie szybsza od GTO po podkręceniu?
- pitero... (autor: DYD-Admin | data: 7/12/05 | godz.: 13:43)
...jak chcesz, to przetestuje jeszcze 6600GT i dorzuce wynik do testów z tego porównania...
- hmm (autor: pitero | data: 7/12/05 | godz.: 13:55)
mi akurat to sie nie przyda, poniewaz 6600gt juz zostala przemaglowana, aczkolwiek porównanie do tej stawki jest jak najbardziej na miejscu. Przydalyby sie wnikliwsze testy oc i wyniki po oc wszystkich kart z zestawienia.
- Odetchnąłem z ulgą (autor: buti | data: 7/12/05 | godz.: 14:38)
Na poczatku listopada kupiłem 6600GT AGP i ostatnio jak usłyszałem że nowy Radeon będzie na AGP to miałem mieszane odczucia czy dobrze że nie zaczekałem z zakupem, teraz wiem że nie było sensu zwlekać, żadna rewelacja ten X1600XT... naszczęście.
- Więcej o architekturze X1600 (autor: flako | data: 7/12/05 | godz.: 14:40)
Uważam, że pomimo szkicowego charakteru testu, należy dokładniej opisać strukturę chipa X1600. Zwłaszcza, że nie był on jeszcze w serwisie opisany. Chodzi głównie o określenie "12 jednostek renderujących" co w tym przypadku może wprowadzić w błąd. X1600 posiada 12 jednostek Pixel Shader, ale tylko 4 jednostki ROP i tylko 4 jednostki TMU. Jak to się odbija na wydajności (pomimo bardzo wysokiej częstotliwości) widać wyraźnie. Nie wspomnienie o tym poważne pominięcie. Mam wręcz wrażenie, że karta powstała aby mieć wysoki wynik w 3DM'05 i innych testach opartych o cieniowanie na pixel.
- X1600XT i FillRate - coś mi się tu nie zgadza. (autor: JE Jacaw | data: 7/12/05 | godz.: 14:43)
Bo przecież to się chyba oblicza tak: czętotliwość rdzenia x ilość potoków x ilosć jednostek teksturujących i jakbym nie liczył to wychodzi mi 7080, to czemu w tabelce jest wpisana połowa ?
- JE Jacaw (autor: flako | data: 7/12/05 | godz.: 15:02)
Jak pisałem powyżej Rx1600 posiada tylko 4 jednostki TMU. W tabelce jest błąd i fillrate poinien być jeszcze niższy - 2360. Tak jak tutaj: http://www.rage3d.com/...eviews/video/nvidia6800gs
- hmm (autor: KamilM | data: 7/12/05 | godz.: 16:23)
Test robiony na szybciora chyba co? :) Karty X1600XT w zasadzie nie zostały opisane. Jeden post wyżej kolega Flako wspomina o tych nieszczęsnych potokach. To już nie są te same potoki, co były choćby w R9800. Nalezało by to jakoś szerzej wyjaśnić. Mam nadziję, że Kris zrobi jakiś test/recenzję gdzie to dokładnie opisze.
2. Co do MSI RX1600XT, piszesz DYD, że radiator jest aluminiowy... kolor ma taki jakby to była miedź. Czy to po prostu taki chwy MSI, czy Twoja pomyłka?
3. Generalnie mało testów... mam nadzieję, że to tylko jakaś zaprawa do testu "właściwego" :).
Ponadto zakupiłem modowalnego X800GTO za 720zł i jestem zadowolony :). X1600XT to marność nad marnościami. Prawdopodobnie zginie tak samo jak seria X700.
Pozdrawiam
- Kamil... (autor: DYD-Admin | data: 7/12/05 | godz.: 18:20)
...to nie dzieło w trzech tomach, tylko zwięzłe opowiadanie :-) Pisałem, że technologicznie szerzej opisze sprawę ten co potrafi solidny elaborat stworzyć - to moje miało pokazać na co stać 1600XT, osobiście żałuje że nie udało mi sie przetestować w HL2... Z miedzią masz rację, poprawiłem już.
- X1600 (autor: chuppa | data: 7/12/05 | godz.: 18:59)
to jest wielkie gówno!! strasznie wykastrowany!!...a co do His X800GTO w tescie nie ma podkręcenia karty?? jest tylko to które oferuje HIS a ta karta idzie spokojnie na 570/1200 bo widziłem testy na innych serwisach i wtedy jest szybsza od 6800GS:D!!
- hmm (autor: Pet | data: 7/12/05 | godz.: 19:00)
Radki od czasów 9700 mają HDR 128 bitowy. X1600 XT również. Więc informacja o HDR 64 bitowym jest myląca. Bo taki oczywiście też obsluguje ale to nie max możliwości. Przydałaby się również informacja że X1600 potrafi rysować obraz na monitorze z precyzją 10 bitów na kanał zamiast tradycyjnych 8bitów. Czyli jakość obrazu jak w najnowszych Matroxach. Ma to niebagatelne znaczenie dla osób zajmujących się pracą z grafiką, obróbką filmów czy medycynie.
- Szkoda ze nie ma (autor: sew123 | data: 7/12/05 | godz.: 21:01)
tu podkreconej kart X800GTO..
Ja osobiscie mam A2,5 GHz ( tzn mialem bo sie zjaral) + 1 gb ram+ NF7S + X800PRO@xt pe i mam w 3d o5 ponad 6100...a gto tez sie powinna podkrecac spoko - moze nie da sie zmodowac na 16p ale zegary tez robia swoje..
- 6800GS (autor: Adie | data: 7/12/05 | godz.: 21:13)
Ja tam nie jestem w stanie zlokalizować 6800GS za 870zł prędzej za 1000,- Co do serii x700 to wcale nie zginela tylko rzadzi w notebookach a poza tym to x700 jest deczko szybsze od 6600 (a oba za 400,-) X1600XT faktycznie klapa za tą cenę.
- Adie... (autor: DYD-Admin | data: 7/12/05 | godz.: 21:38)
...co prawda nie ma teraz...
http://twojepc.emarket.pl/...tem.aspx?PID=C9300271
...ale cene masz :-)
...układy GS mają na dniach stanieć, lecz ich dostępność może być słaba...
- tak przy okazji (autor: pitero | data: 8/12/05 | godz.: 09:39)
moze mi ktos wytłumaczyc czemu 1600 ma tak dobre wyniki w 3dmark2005? moze w nadchodzących tytułach tytulach bedzie szybki?
- pitero (autor: flako | data: 8/12/05 | godz.: 09:55)
3dmark2005 jest przede wszystkim oparty o Pixel Shader i tu 12 PS pomaga X1600. W nowych grach PS też dgrywa coraz większą rolę, jednak z pewnością nie w takim stopniu. Redukcja TMU i ROP jest jakimś sposobem zmniejszenia kosztów produkcji, ale stosunek 1:3 do PS to już przesada.
- Pamięci 2.0 ns na X1600XT?? (autor: Grave | data: 8/12/05 | godz.: 12:49)
To chyba lekka przesada... Imho powinno być co najmniej 1,6 o ile nie 1,2. Bo nie bardzo wierze żeby pamiątki które mogą standardowo pracować z max zegarem 1000Mhz wykręcili do 1,4Ghz.
- 1600 ma 1,4 ns (autor: pitero | data: 11/12/05 | godz.: 23:50)
...
- 6800GT :( (autor: mikołaj | data: 12/12/05 | godz.: 15:45)
Zastanawia mnie tylko jedna rzecz, czemu w recenzji, jeśli już podajecie wyniki po OC, to nie dotyczy to wszystkich modeli? Akurat jestem posiadzaczem NX6800GT, może to dla tego się czepiam ;) ale mało kto jedzie na tej karcie na standardowych ustawieniach - zresztą dość niskich (zaniżonych?). Ta karta bez najmniejszego zająknięcia chodzi jako Ulrta - 350/1000@425/1100 i nie jest to jakiś specjalny wyczyn pojedynczych egzemplarzy! Ta karta ma jeszcze spory potencjał! Wiatraczek ma regulacje obrotów poprzez suwak na karcie i nawet przy najniższych obrotach (wtedy jest bardzo cichy!) radzi sobie całkiem nieźle i nie robi mu różnicy zmiana taktowania - przynajmniej do poziomu Ultry. Zwykle temperatury wachają się na poziomie 50-55 stopni. Po intesywnym, całodniowym graniu w NFS MW dochodzi do około 60 ale nie więcej i po wyjściu z gry stosunkowo szybko wraca do poziomu 50 stopni. Przy taktowaniu na poziomie Ultry (nie mówiąc o większym OC) i 16 potokach ta karta dosłownie wymiata! Wersja AGP jakieś pół roku temu kosztowałe mnie ok. 1280,- zł brutto :)
A tak z innej beczki, to w teście przydało by się porównanie z ATI GTO2 od Saphire, bo to jest prawdziwa perełka OC ;)
- mikołaj... (autor: DYD-Admin | data: 12/12/05 | godz.: 20:05)
... w przypadku tegeo artykułu karty z o/c testowałem tylko w przypadku "firmowego" overlckockingu, czyli na takie, na jakie pozwala producent i daje na to gwarancje.... w sprawie o/c 6800gt pisalismy w dedykowanej recenzji tego układu... dzieki za komentarz...
- A jakie są -prawdziwe- możliwości OC 6800GS (autor: Bogie | data: 14/12/05 | godz.: 12:56)
Bo nigdzie nie mogę znaleźć wyników po ostrym kręceniu - ciekawią mnie szczególnie wyniki po oc x800GS - i 6800GS.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|