TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
RECENZJE | Karty GeForceFX 5200 kontra rywale z przedziału 250-400 zł |
|
|
|
Karty GeForceFX 5200 kontra rywale z przedziału 250-400 zł Autor: Kris | Data: 05/11/03
|
|
Testy cz. II - X2, Sprinter Cell, UT 2003
X2 - The Threat
X2 - The Threat. Zapowiedź przyszłej gry Dx9 w postaci testu fps. Podobnie jak przy Gun Metal2 bez efektów Pixel Shadera 2.0. W stosunku do ustawień domyślnych włączyłem jedynie cienie. Ich realizacja dokonana jest technikami stencil shadow, ale tylko FX’y wywodzące się z NV35 mogą w tym względzie zabłysnąć, więc 5200 „męczył się” na równi z innymi. W ustawieniach testu dostępna jest opcja FSAA, ale oznacza tryb 2x wobec czego wolałem jej nie ruszać a w zakładkach sterownika wymusić 4x. Niby punktowo wygrał GF3Ti200, ale niestety wyniki niewiele dają, bo w tych ustawieniach wszystkie testowane karty padły na kolana. Niby dwukrotna różnica wyników pomiędzy najsłabszym a najmocniejszym, ale z drugiej strony to tylko 6 fps. Masakra. Znowu obraz generowany przez karty z układami ATI wygląda lepiej. Co ciekawe w tej grze wyraźnie widać różnice w jakości kolorów. Kiedyś o tym wspominałem, ale niedowiarkom proponuję porównanie właśnie przy wykorzystaniu tego testu. Niestety nie można tego powiedzieć o jakości filtrowania schodków. Na wszystkich testowanych kartach była daleka od „doskonałości”, którą moim zdaniem, na dzień dzisiejszy dają w tej grze tylko karty z układem R(V)3xx.
Sprinter Cell
Sprinter Cell. Nowa gra na silniku Epic’a (Unreal), ciekawe efekty, tryb testowy dostępny w najnowszym patch. Wystarczy ustawić grę na najlepszą jakość obrazu i odpalić jeden z plików „*.bat” uruchamiających benchmarki. Wyniki pojawiają się w oddzielnym pliku arkusza kalkulacyjnego. Wziąłem pierwsze alfabetycznie „TbilisiDemo”. Ważne jest, aby odpowiednio wyrównać poziomy realizacji cieni poprzez ręczną modyfikację pliku konfiguracyjnego (ustaliłem: „Class 1 Hardware”). W nawiasie minimalny poziom fps. W tej grze w końcu GF3Ti pokazał prawdziwe, ostre pazury. Tak jakby była pisana dla niego. Wyraźna przewaga. Reszta niczym specjalnym się nie wyróżniła. Oprócz FX SE, który jak zwykle wlecze się na końcu stawki.
Unreal Tournament 2003
Unreal Tournament 2003. Botmatch. Trochę niebezpieczny test, bo trzeba brać poprawkę na różne "optymalizacje". Jest to jeden z ulubionych benchmarków, wręcz przymus, co od razu wzbudza niezdrowe zainteresowanie producentów. Z lenistwa użyłem jednego ze spec narzędzi stworzonych przez niezależnych programistów, aby pomóc umęczonym testerom. Oczywiście programik odwołuje się bezpośrednio do procedur zawartych w samej grze i głównie pilnuje niezmienności plików konfiguracyjnych oraz ustala parametry obrazu. Test wykonany został w oparciu o dosyć wymagającą mapę Antalus. Dźwięk wyłączony. W 1024x768 zwyciężył GF3, ale zróżnicowanie wyników nie jest duże i co ważniejsze nie do końca pokrywają się one z moimi odczuciami w czasie samej gry. Do obrazu też można i pewnie należy się czepiać. Jakość filtrowania anizotropowego nVidia słabiutka a FSAA w wydaniu ATI wygląda tak jakby nie istniał, choć zżera sporą część mocy. W ogóle testu Anizo/Fsaa sugeruję nie brać pod uwagę. W zasadzie powinienem przejść na porównania w Unreal2, bo moim zdaniem wyniki są wtedy bardziej wiarygodne.
Polub TwojePC.pl na Facebooku
|
|
Rozdziały: Karty GeForceFX 5200 kontra rywale z przedziału 250-400 zł |
|
|
» | Wstęp | » | Karty | » | Asus V9520 Magic/T | » | Gainward GF3 PowerPack! Ti/450 TV "GS" | » | HIS Radeon 9200 64MB VIVO | » | Hercules 3D Prophet 9000 Pro 128MB | » | Prolink PixelView GeForceFX 5200 128MB Ultimate | » | Prolink PixelView GeForceFX 5200 64MB | » | Sapphire Radeon 9000 64MB TV Bulk | » | Sterowniki | » | Testy cz. I - Serious Sam, CodeCreatures, Gun Metal 2 | » | Testy cz. II - X2, Sprinter Cell, UT 2003 | » | Testy cz. III - Moto GP2, Chameleon, AquaMark 3 | » | Testy cz. IV - Final Fantasy, Halo, Tomb Raider, HL2 | » | Uczta numerologa | » | Podkręcanie | » | Podsumowanie | » | Kliknij, aby zobaczyć cały artykuł na jednej stronie |
| Wyświetl komentarze do artykułu » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|