RECENZJE | Przegląd kart PCI-Express. Część II. Produkty powyżej 1000 zł.
Przegląd kart PCI-Express. Część II. Produkty powyżej 1000 zł.
Autor: Kris | Data: 29/03/05
Testy gier c.d.
Counter Strike: Source
Multiplayer oparty na nowym silniku Valve. Grafika dostosowana do uzyskania większego framerate niezbędnego do odniesienia sukcesu w sieciowych zmaganiach. Maksymalna jakość poprzez ustawienia dostępne w konfiguracji samej gry.
W tej grze wysoki framerate jest podstawą sukcesu. Dla mnie osobiście nie ma najmniejszych problemów z grą w 1600x1200AF na każdym z szesnastopotokowców. W przypadku X800 oraz GF6800 sugeruję 1280x1024 bez FSAA lub 1024x768AF.
X850XTPE na czele. Drugie miejsce okupuje GF6800U. Pozostałe karty tworzą parki: X800XL zaraz przed GF6800GT a X800 przed GF6800.
Niewielkie różnice pomiędzy wszystkimi kartami. Ograniczenie framerate na poziomie platformy.
LockOn: Modern Air Combat
Symulator "lotniczy" L.O.M.A.C. od dawna rozkłada na łopatki słabsze karty. Niestety w większości przypadków użycie FSAA, tak pożądane w kwestii jakości obrazu tego typu gier, uniemożliwia grę. Pomiar za pomocą Fraps fragmentu nagranego dema.
O 1600x1200AF sugeruję zapomnieć. W 1280x1024AF można ewentualnie polatać na X850XTPE. W 1024x768AF dochodzi X800XL i GF6800U. W pozostałych kartach trzeba przemyśleć modyfikacje ustawień. Z antyaliasingu jednak nie warto rezygnować, bo znakomicie sprawdza się w symulatorach.
X850XTPE przed GF6800U i X800XL. Druga grupa to w kolejności GF6800GT, GF6800 oraz X800.
Ta sama kolejność, co w wyższym trybie.
Colin McRae '05
Najnowsza odsłona znanej serii Codemasters. Przykład "samochodówki" w wydaniu rajdowym. Pomiar za pomocą Fraps. FSAA ustawiony w grze. Pozostałe parametry na najwyższą jakość. Mierzyłem średni framerate startowego odcinka pierwszej trasy.
W 1600x1200A4 znakomicie grało się na X850XTPE oraz X800XL. W 1280x1024A4 również na GF6800U i X800 biłem rekordy tras. GF6800GT mimo tego samego framerate, co X800 jakoś "ciężkawo" działał. Zagadka. To samo czułem w 1024x768A4 na GF6800. Wygląda na to, że gra preferuje architekturę ATI. Co ciekawsze podobne odczucia miałem również na innych znanych symulatorach samochodowych. I nie jest to tylko moje wrażenie...
Na czele X850XTPE przed X800XL. GF6800U na trzecim miejscu. Dalej GF6800GT zaraz przed X800 a na końcu, ze sporą stratą GF6800.
Podobnie jak w wyższym trybie, choć tym razem błysnął X800 przesuwając się na trzecie miejsce w klasyfikacji.