TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
RECENZJE | Test Pentium4 3,06 GHz Hyper-Threading |
|
|
|
Test Pentium4 3,06 GHz Hyper-Threading Autor: Lancer | Data: 03/12/02
| Niemal dwa tygodnie temu jeden z dwu wielkich dostawców mikroprocesorów architektury x86 - firma Intel, zaprezentowała najszybszy z dotychczas znanych układów. Debiutujący, najnowszy Pentium4 jest prawdziwą "bestią" strasząca swą innowacyjną mocą. Ma nie tylko ostre, bo 3,06 GHz-owe pazury, ale także niezwykłe kły, zwane Hyper-Threading. Dzięki krajowemu oddziałowi firmy Intel, miałem pełną wrażeń przyjemność przetestować system oparty o ten niezwykły układ. Przyjrzyjmy się nowemu stworowi, który przybył od mnie wraz płytą główną Intel D850EMVR oraz dwoma modułami pamięci 256MB PC1066-32 Samsunga. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- Pierwszy :) - LANCER WRÓĆ! (autor: helmut | data: 3/12/02 | godz.: 08:45)
To brzmi jak komuno wróć ale bynajmniej żadna komuna mi się nie kojarzy ;)
- i tak sobie myśle po przeczytaniu... (autor: helmut | data: 3/12/02 | godz.: 09:05)
właśnie próbuje bawić się językiem opisu układów elektronicznych - VHDL. Jest to mój przedmiot fakultatywny na studiach. Ale o czym chcialem powiedzieć - tam właśnie rozróżnia się instrukcje sekwencyjne i instrucje współbieżne. Ciekawe czy gdyby zaprojektować taki system z HT za pomocą tego programu i puścić symulację pod Active HDL , jak wyglądałoby porównanie tego procka z normalnym. Muszę się psora zapytać :)
- jeden blad znalazlem: (autor: Tummi | data: 3/12/02 | godz.: 09:11)
"(mowa jednak o mocy typowej, a nie szczytowej). W związku z tym pamiętacie zapewne, iż Intel jakiś czas temu zapowiedział konieczność W związku z tym pamiętacie zapewne, iż Intel jakiś czas temu zapowiedział konieczność podniesienia jakości zasilaczy na płytach głównych"
Dyd pewnie zaraz poprawi ;-)
Co do recki - niestety wychodzi lenistwo programistow ;-( Pozyjemy - zobaczymy, jak to bedzie. Obawiam sie jednak, ze obsluga HT bedzie dostepna tylko w programach wiekszych firm, a programy dlubane w domu przez zapalencow pozostana 1-watkowe ;-(
No i ta cena ;-( Malo kto moze sobie pozwolic na procka, ktorego cena wynosi tyle, co gotowy "komputer" z hypermarketu :>
Przylaczam sie do posta Helmuta ;-)
T.
- re: Tummi... (autor: DYD-Admin | data: 3/12/02 | godz.: 09:29)
...poprawione, skad wiedziales? :)
apropos HT - dzis odpalilem demo niemieckie Aquanox2 a tam w opcjach mozliwosc wlaczenia wsparcia dla HT ... wiec nie jest tak zle...
- Rano (autor: Davka | data: 3/12/02 | godz.: 09:37)
Czemu te artykuły nagle pojawiają się w nocy :-)
- re: davka.... (autor: DYD-Admin | data: 3/12/02 | godz.: 09:39)
...eeee, cos pokreciles :)
w nocy pojawil sie artek Krisa, a to dlatego ze tak mialo byc ;-)
a recka Lancera byla juz przygotowana w nocy, ale zaprogramowalem aby ukazala sie o 8.30 ... paniatna?
- A czy w tescie Quake3 i Wolfa byl wlaczona obsluga wieluprocesorow (autor: piotrp | data: 3/12/02 | godz.: 09:56)
A czy w tescie Quake3 i Wolfa byl wlaczona obsluga wieluprocesorow? Trzeba ustawic odpowiednia zmienna, i na maszynach wieloprocesorowych faktycznie jest zmiana, a tutaj na HP prawie nic. Wiec podejrzewam brak ustawienia odpowiedniej opcji.
- DYD (autor: Davka | data: 3/12/02 | godz.: 10:12)
8:30 to noc :-)
- 13500markow (autor: jam1 | data: 3/12/02 | godz.: 10:46)
na gf4ti4400 to budzi szacunek
szkoda , ze nie ma testu na lepszej grafie bardziej dostosowanej do proca
- No, kawał dobrej roboty :) (autor: Chrisu | data: 3/12/02 | godz.: 10:53)
brawo Lancer :). Dzięki...
Zgadzam się ze słowami Tummiego... Ciekawe jakby programiści jak dawni "prawdziwi mężczyźni" ;) pisali programy w assemblerze, może nawet nie w assm, ale żeby je bardziej optymalizowali... No ale wtedy nikt nie potrzebowałby nowego sprzętu :(...
- re: Dyd (autor: Tummi | data: 3/12/02 | godz.: 11:00)
no jak to skad wiedzialem? Przeciez wszyscy wiedza, ze stoisz na strazy i czoowash ;-))
Co to optymalizacji - chodzilo mi o sofcik typu GordianKnot, Nandub, przerozne odtwarzacze do filmow itp. spokrewnione z kodowaniem HQ DivX'ow - Adobe Premiere nie pozwala na tak zaawansowane zabawy ;-)
T.
- Heh ... powiem jedno... (autor: NimnuL-Redakcja | data: 3/12/02 | godz.: 11:35)
recka jak zwykle poziomu Lancerowskiego ;) Mam nadzieje Lancer, ze to nie Twoja ostatnia tutaj na TPC ...
Wlasnie skonczylem czytac ... uff ... ;)
- no recka w kozaku ;)))))) (autor: pachus | data: 3/12/02 | godz.: 12:56)
Procek tez jest wywalony w kosmos (innowacyjny - no i ta FSB i taktowanie).
Co do wynikow to wydaje mi sie, ze byly troszke do przewidzenia a recka mogla pojawic sie troszke puzniej. No, ale tak to jest przynajmniej o czym czytac :) hih
- HT coś daje? (autor: Adramelech | data: 3/12/02 | godz.: 13:14)
Nie mam Intela. Mam AMD. Jeden XP1700@1900+. Bez HT;-)
Odpaliłem dwa 3DSMax4.2.6 i policzyłem na obydwóch równocześnie 50 klatek ze sceny GlassGoblet. Dwa maxy liczyły to w 24 min 11sekund jeden 24:15 drugi. Pojedynczy max liczył to samo w 11:37. Czyli jak łatwo policzyć spadek mocy wynosi ok 4%.
24:15/11:37*2
Oczywiście w czasie dwóch naraz renderingów czytałem newsy, poczte, przeglądałem WWW. Nie zauważyłem żadnego spowolnienia systemu. Oczywiście obniżyłem priorytety dla maxów. Więc po co ten HT? Co on może mi zaoferować w praktyce? 4%?
;-)
- guptaki i inne ptaki (autor: faszysta | data: 3/12/02 | godz.: 13:16)
"...mikroprocesor wykonujący 3 miliardy operacji w ciągu sekundy"
buehehe... ciekawe panie Lancer jak pan to obliczył ( i o jakie operacje chodzi ) ????? ale co tam nie trzeba sie znac wystarczy umiec mierzyc ilosc fps w kłejkó
hehe
- Taka mała uwaga (autor: JE Jacaw | data: 3/12/02 | godz.: 13:30)
...kiedyś na Benchmark 3D (to nie kryptoreklama) był umieszczony taki artykuł o robieniu testów itp. i jedna zamieszczona tam uwaga szczególnie zapadła mi w pamięć.
Chodziło o to, że lekką przesadą jest podawaie FPS'ów z dokładnością choćby do 1 miejsca po przecinku, a jeszcze większą wpadką jest wysuwanie wniosków o wydajności na podstawie np. różnicy 1-2 klatek przy średnim wyniku powiedzmy 100 klatek/s.
Wprawdzie w artykule tym (jak i innych) wnioskowanie jest raczej prawidłowe, jednak może warto zastanowić się nad zaokrąglaniem wyników do pełnych klatek?
- Tera ja :) (autor: Lancer-Redakcja | data: 3/12/02 | godz.: 14:10)
1. Tummi. Po nowym roku jak wspomnialem pojawia sie P4 z zegarem od 2,4GHz z HT. Cena ma byc o 10$ wyzsza od ukladu bez HT. Narazie faktycznie poraza.
2. Pitrp. Masz rcje nie bawilem sie konsola tylko wrzucilem test jak leci. Tak BTW to jaka komenda uaktywnia tryb?
3. jam1. Karta faktycznie Ti4400 ale jak moze wyczytales z tabelki taktowana na 300/650 czyli tak jak Ti4600. Mam tez R9700P ale zdecydowalem sie na uzycie karty dostarczonej przez MMV.
4. Adramelech. Masz racje. U mnie na pojedynczym CPU tez wszystko lata jak trzeba, ale zaprawde pojawiam ci. Nie wiesz co sie dzieje jesli masz CPU z HT. Tego sie nie zmierzyc. To trzeba przezyc i popracowac. HT jest wart swieczki :)
5. Faszysta. Masz racje. Blad. Chodzilo oczywiscie o cykle, a nie operacje.
6. JE Jacaw. Jakis czas temu zaokraglalem wyniki do 1fps ale od okolo roku tego ni robie i poprostu pisze jak mi benchmark pokaze. Tak jest sprawiedliwiej. Oczywiscie ze 1fps przy 100 to tylko 1% ale to zawsze cos choc niewiele znaczy.
- sorry (autor: jam1 | data: 3/12/02 | godz.: 14:34)
ale to nie jest wg mnie to samo
ponieważ moze się myla karta naj czuje sie w ustawieniach nominalnych szcególnie na tych dentkach4072 wg mojej zabawy
na procu P42000A i gf4ti4600 po podkreceniu do 305/705 wydajność wzrosła minimalnie z 10630 do niecałych 10670
wyglada jakby proc dławił albo te stery byly zoptymalizowane do ustawien standardowych
na tych sterach wszelkie zminy ustawien od synchronizacji czy naj wyd czy jakość nie ma różnicy w wynikach na 3dmarkuu2001se b330
PS. ale tak naprawde chodzilo mi o jakiś 9700pro ale rozumim testujesz na czym możesz
- Oj jest (autor: Lancer-Redakcja | data: 3/12/02 | godz.: 15:25)
Jakis czas temu mialem jednoczesnie Ti4400 i Ti4600. Gainward podkrecony do taktowan 300/650 wydajnoscia WCALE sie nie roznil.
A wyniki sa takie sobie. To wina sterow bo najszybsze sa zupelnie inne detki, ale te sa za to kompatybilne i stabilne.
A i tak co to za podkrecenie z 300/650 na 305/705? Zadne. Roznice zegarowe sa zbyt male by czegos sie spodziewac. Jesli bys wykrecil rdzen o 30MHz to bys cos zobaczyl. Zreszta i tak zrob test przy 1600x1200 i podkreconych pamieciach. Dopiero wtedy zobaczysz roznice. Defaultowe ustawienia Marka nic nie znacza.
- dzieki (autor: jam1 | data: 3/12/02 | godz.: 15:49)
zobacze co wyjdzie
- dla mnie bomba (autor: GULIwer | data: 3/12/02 | godz.: 16:03)
i juz dzisiaj cos przeczuwałem koło 3 nad ranem jak znikło z tabelki w testach :)) Aha jak zawsze bedziesz nam taki comeback robił to możemy Ciebie żegnać choćby i codziennie :)) Czyli odchodź i przychodź póki DYD zamka nie wymieni w drzwiach ;))
- nic, tylko czekać na soft (autor: Star-Ga-Te | data: 3/12/02 | godz.: 16:42)
tak jak czekaliśmy dla MMX, 3dNow, SSE, SSE2.
Na razie niewiele softu IMO optymalizowane jest pod *prawdziwe* możliwości P4, a co dopiero pod HT :(
Pamiętam, czytałem kiedyś o optymalizacji asm pod 486, to *już* była jazda, pod dzisiejsze nowości aż trudno sobie wyobrazić...
- SMP w Quake'u (autor: Szymon | data: 3/12/02 | godz.: 17:26)
należy wpisać w konsoli:
r_smp 1
;-)
- Podkrecanie (autor: Duckman | data: 3/12/02 | godz.: 19:26)
A czemu nie sprowales drania podkrecic :)? przydal by sie test na standardowym coolerku. Szkoda ze nie zrobiles testow dooma 3 na tym kombajnie :)
- krecenie (autor: Lancer-Redakcja | data: 3/12/02 | godz.: 23:36)
Wykrecenia CPU nie dokonalem, bo mobo Intela na to nie pozwalalo. Mialem pod bokiem Abita BD7 ale nie bardzo mnie brala ochota na zdejmowanie zalozonego na CPU bloku wodnego :/
- Lancer (autor: jam1 | data: 4/12/02 | godz.: 09:26)
pobawiłem sie
330/720 ok11100(oczywista dodatkowe chlodzenie )
a tym drugim1600x1200 wzrost tylko o 200 pare marków
czyli wzrost praktycznie żaden to większe przyrosty uzyskiwałem na zminach dentek
PS. szkoda bo udowodniłes mi,że nie ma sensu sie przesiadać z 2000a na 3,06 niby szybszy o ponad 50% a wydajniejszy o ok. 30%(oczywista w przypadku gf4ti4600 i marków)
- jam1 (autor: Lancer-Redakcja | data: 4/12/02 | godz.: 12:39)
Nie samym 3D Markim czlowiek zyje. Jest wiele aplikacji pokazujacych wiekszy wzrost. A zreszta wydajnosc kompa nie rosnie liniowo. Koncowy wynik jest skladowa wielu czynnikow-np. taktownie wzroslo o 50% ale FSB o 33% a wydajnosc koncowa bywa rozna...
- Lancer (autor: jam1 | data: 4/12/02 | godz.: 12:57)
a miałem nadzieje , ze takim przypadku wzrost wydajności bedzie większy(prawie liniowy)
wszak sama zmiana magistrali ze 100(x4) do 133(x4) dała pentium 4 kopa
testowales na besser chipsecie( u mnie 850mv) i pamiatkach
PS. jakie wg ciebie sa najszybsze dentki oficjalne do gf4ti4600
- sorry Lancer Ciebie (autor: jam1 | data: 4/12/02 | godz.: 13:02)
winno byc wielka litera
- Marketing, cholerny marketing (autor: Macius | data: 4/12/02 | godz.: 22:09)
Wiecie co mnie PRZERAZA? Wszyscy zachwycaja sie HT jakby bylo tego warte... A to jest jedna z najwiekszych porazek Intela - HT mialo byc INTEGRALNA czescia kazdego P4. Jednak jak zwykle u Intela ktos cos spieprzyl, marketing zarzadal nowego produktu, wiec procesor szybko "zalatano" i wypuszczono. Po dwoch latach (!!) udalo sie poprawic nie sprawna funkcje - hip hip hurrra! Jestesmy wielcy!
Szkoda, ze nikt nie pamieta bunczucznych zapowiedzi o wzroscie wydajnosci nie rzedu 3-5%, ale 30-50% a nawet gdzies obilo mi sie o uszy cos w stylu 100%. Szkoda ze kolejna wpadka stala sie zwyciestwem. Szkoda ze w najwiekszej na swiecie firmie produkujacej procesory marketing po raz kolejny wzial gore nad rozsadkiem... Cieszcie sie wiec - i czekajcie w napieciu na kolejny bug, o ktorym ktos wreszcie sobie przypomni i go poprawi. Ja wole moje K7 - przynajmniej wiem, ze nikt nie obiecal mi gruszek na wierzbie...
- Trochę przykro, że na HT trzeba było czekać tyle lat (autor: gicio | data: 8/12/02 | godz.: 10:51)
Jeżeli jeszcze pamiętacie, to już pierwsze Amigi w pełni wykorzystywały wielowątkowość -- a tu proszę, raptem minęło tylko kilkanaście lat i chwali się tym Intel
- Gicio! (autor: Daurel | data: 8/12/02 | godz.: 21:12)
Ja pamietam o Amigach !!!! No i co z tego to była AMIGA ;) Pamietam ze PC mial jedna łopate , a Amisia wiele łopatek hehe
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|