Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2020
RECENZJE | TEST: Profesjonalne podkładki dla graczy
    

 

TEST: Profesjonalne podkładki dla graczy


 Autor: Spieq | Data: 21/04/06

TEST: Profesjonalne podkładki dla graczyDobra myszka komputerowa bez profesjonalnej podkładki jest jak jednooki korsarz w służbie Jej Królewskiej Mości – skuteczny, ale... Zawsze to tylko jedno oko. Jeśli ktoś twierdzi, że Logitechy dobrze sprawują się na fakturze biurka, mają w istocie rację, w końcu to ich odczucia i nikt ich nie zakwestionuje. Testowane w niniejszym artykule podkładki pozwalają jednak uzmysłowić, jak dużo tacy użytkownicy tracą. Hardware For Gamers udostępnił naszej redakcji następujące nowości, zbiórka: Steelpad 5L, Razer Mantis Control oraz Razer Mantis Speed. Z tymi podkładkami skonfrontujemy produkty już mające pewną markę na rynku, zbiórka: Eyepad (w dwóch rozmiarach), Corepad Magna i Everglide Ricochet. Nowe – znaczy dobre? Stare – znaczy sprawdzone?
     







Polub TwojePC.pl na Facebooku

Rozdziały: TEST: Profesjonalne podkładki dla graczy
 
 » Wstęp
 » STEELPAD 5L - antidotum na laserowe niedomagania?
 » RAZER MANTIS: CONTROL i SPEED. Zielono mi!
 » EYEPAD: NORMAL i XL. Płachta na byka
 » COREPAD MAGNA - ktoś komuś na złość...
 » EVERGLIDE RICOCHET - jeszcze nie czas na emeryturę
 » Podsumowanie
 » Kliknij, aby zobaczyć cały artykuł na jednej stronie
Wyświetl komentarze do artykułu
 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Jak dla mnie... (autor: Wolf | data: 21/04/06 | godz.: 00:52)
    To wszystkie te podkladki sa za duze...
    Osobiscie preferuje delikatne poruszanie nadgarstkiem tak aby obejmowac kursorem caly pulpit, nie lubie machal reka na wszystkie strony bo jest to po prostu meczace...
    Moze dla graczy czy grafikow gdzie liczy sie precyzja, duza powierzchnia sie przydaje, ale dla mnie nie istnieje nic lepszego od Icemat Orginal w wersji czarnej...
    Mala, lasna, sliska, a na dodatek w ciagu minuty mozna ja wymyc wrzucajac pod przysznic...


  2. tak przy ... (autor: Yosarian | data: 21/04/06 | godz.: 01:17)
    okazji fotek "w zbliżeniu" to producenci powinni popracowac nad obróbką krawędzi podkładek, zwykłe wycięcie to rozwiązanie najprostsze, moze i dobre przy tanich podkładkach ale przy wielowarstwowych ... przeciez to na krawędziach zaczyna sie proces destrukcji ... odklejanie, zawijanie warstwy wierzchniej ...

  3. hmmm (autor: bartek_mi | data: 21/04/06 | godz.: 01:49)
    brakuje mi w nim klasykow niestety - func, icemat (obydwie wersje), 4s, s&s. mysle tez, ze choc byl test qck to moznaby dolaczyc go do tego tekstu

    no i jedna rzecz - pytanie jak sie zachowaja szmaciaki i plastiki (glownie platiki) po pol roku grania.... nie powycieraja sie?

    ja nadal do grania uzywam qck i starcza ale korci mnie icemat (nie oszukujmy sie - wyglad powala, do tego kusi mozliwosc mycia w zlewie :) )


  4. hmm (autor: LoveSong | data: 21/04/06 | godz.: 02:07)
    jakby ktos szukal dobrej podkladki, to osobiscie polecam "eXactMat X control" Razera...
    http://www.razerzone.com/...rfaces/Razer-eXactmat/

    wg. mnie praktycznie pozbawiona wad.


  5. hmmm czuje sie zawiedziony.. (autor: XiSiO | data: 21/04/06 | godz.: 04:21)
    test na ktory czekalem od 3 miesiecy okazuje sie malym tescikiem... pozatym jak kots uwaza ze G5 + 5L to najlepsze slizagnie to polecam raindropa + g5... zaluje zakupu 5L, jest za duzy, brzegi dolne sie zaczynaja obierac po kilku miesiacach i nie jest tak gladki jak raindrop.

  6. `,` (autor: spieq-Redakcja | data: 21/04/06 | godz.: 07:53)
    Podkładki typu Icematy (obie wersje), Steelpady S&S i 3S, Allsop Raindrop były testowane przeze mnie przez ostatnie pół roku w recenzjach myszek... Po co mam je testować po raz kolejny? O kucyku nie wspomnę, macie w serwisie starą recenzję. Powtarzanie czegoś jest zbędne.

    Raindrop NIE zapewnia lepszego ślizgu (ten sam materiał, lecz inna faktura) niż Steelpad 5L, nie wprowadzaj ludzi w błąd.


    Aha, często spotykane - polecany jest zazwyczaj pad, który się posiada... Nie mając porównania z innymi, wady ujawniają się w momencie urodzaju. Mam na stanie kilkanaście padów, na razie najlepszym okazał się Steelpad 5L (pomijam jego trwałość - też mam w tym względzie wątpliwości; na razie niesprawdzalne).


  7. Pamiętam jak kiedys (autor: NimnuL-Redakcja | data: 21/04/06 | godz.: 09:20)
    jak jeszcze maniakalnie interesowalem sie komputerami, napalilem sie na Allsop Raindrop. Jakos mi to z czasem przeszlo ... a aktualnie i od ponad roku pracuje po prostu na kartce czarnego brystolu zmienianego ze dwa razy w miesiacu :)

  8. `,` (autor: spieq-Redakcja | data: 21/04/06 | godz.: 09:48)
    Raindrop to trwały produkt, po 2 latach wygląda jak nowy. Nie ma najlepszego poślizgu, powiedziałbym - przeciętny wśród szmacianek, ale to go nie dyskwalifikuje. Przeszło Ci niepotrzebnie, papier musisz cały czas wymieniać... Allsop teraz chodzi bodajże po dwadzieścia parę złotych. Inwestycja na lata.

    Hehe, to teraz nie interesujesz się maniakalnie komputerami? W takim razie bojkot Twoich recek!


  9. bartek_mi (autor: DJopek | data: 21/04/06 | godz.: 09:54)
    Ja mam QcK SteelPada i powiem że o ile na początku to świetla podkładka, dobrze przylega do biurka, myszka chodzi jak po maśle, to teraz po paru miesiącach używania uważam że to źle wydane pieniądze :| Podkładka wyraźnie się starła, ciut gorzej się po niej porusza myszka, a poza tym najgorszy fakt iż wygląda jakby była prana w proszku do rzeczy kolorowych bez użycia Perła Black ;-) Poza tym krawędzie się postrzępiły, masakra - wygląda gorzej niż zwykła szmacianka za 5zł... :/

  10. ... (autor: Artczi | data: 21/04/06 | godz.: 14:54)
    trzeba najpierw miec myszke prawdziwego zadrzenia ktorej nie mam

  11. zuzywanie sie ricocheta (autor: Michaelius | data: 21/04/06 | godz.: 15:27)
    Mam go juz ponad dwa lata i nie zauwazylem jakiegos specjalnego zuzycia powierzchni, dalej uzywanie go w porownaniu ze zwyklymi padami to czysta przyjemnosc.
    Chociaz byc moze podkladka zuzywa sie bardziej jesli uzytkownik nie stosuje teflonowych slizgaczy ( u mnie starczaja na kilka miesiecy zanim trzeba je wymienic).
    Myszka - Mx 518.
    Acha no i odklejanie sie rogow raczej mu nie grozi :D


  12. ci co uzywaja podkladek to lamerzy... (autor: mrfelek | data: 21/04/06 | godz.: 16:16)
    prawdziwi hardcorowi gracze nie potrzebują podkladek ;]

  13. FłaŹnie! (autor: Dabrow | data: 21/04/06 | godz.: 17:48)
    Lamery!!!

  14. 135 zł... (autor: marsellus | data: 21/04/06 | godz.: 19:26)
    ...za podkładkę? Nieźle trzeba mieć nawalone ;)

  15. Podkładka i Myszka (autor: Ceki | data: 21/04/06 | godz.: 19:26)
    Cziterzy nie potrzebują podkładek :) "żartowałem" kiedyś przez ponad pół roku nie mogłem dopasować podkładki do myszki optycznej Hama kupiłem ze trzy od 15zł do 30zł w końcu zmieniłem myszke na A4tech seri X7 (była w teście myszek rewelacja) i kupiłem podkładke testując ją w sklepie :) jednak jest sens wydać trochę więcej grosza i się nie denerwować na Counter-Strike Source że coś nie idzie dobrze i zganiać na karte grafiki lub internet że laguje :)

  16. hmmm (autor: XiSiO | data: 21/04/06 | godz.: 20:48)
    wydaje mi sie ze moge wziasc odpowiedzialnosc za to co pisze, nie jestem tutaj by pisac glupoty i wprowadzac ludzi w blad, mam obydwie i na 5L wyraznie czuje fakture podkladki a na raindrop mysz slizga sie znacznie bardziej gladko, jedyny minus to ze jest za mala w porowniu do 5L, w myszce mam 2 ciezarki po 4.5grama wlozone w pierwsze 2 sloty od strony kabla. Pracowalem na raindropie przez 2 tygodnie czekajac na 5L i pierwsze odczucie moje bylo po rozpoczeciu pracy na nowej o #$%^&* umoczylem 140zl, myszka slizga sie znacznie bardziej szorsko, nie oceniam precyzji, trwalosci i wygladu czy ergonomi tylko sam slizg.
    Po 4 miesiacach na 5L mam wrazenie ze slizgacze sie troche wytarly i juz jest bardziej gladko ale wspomnienie raindropa pozostaje nie zatarte.
    ps. nie wkurzaj sie tak, ale spodziewalem sie porownania WSZYSTKICH podkladek jakie byly testowane przez serwis przez ostatni rok, tak samo ogolnego przegladu myszek i ich wspolpracy i odczuc pracy...


  17. Tak, jak pisałem: (autor: spieq-Redakcja | data: 22/04/06 | godz.: 09:51)
    dublowanie tego, co robiłem ostatnio jest bez sensu.

    Przegląd myszek i ich pracy na powyższych podkładkach masz na wielu tabelkach w teście. Ująłem te myszki, które TEORETYCZNIE nadają się do grania (pominąłem plankton, który nie nadaje się do czegokolwiek). Jeśli zajdzie takowa potrzeba, to powstanie cz. II testu, ale zapewne w dalekiej przyszłości.


  18. QcK vs eyepad (autor: iqeq | data: 22/04/06 | godz.: 15:27)
    Miałem do czynienia z obiema podkładkami i zdziwiła mnie recenzja eyepad'a tym bardziej konfrontując go z qck. Ja, gdy wymienilem qck na eyepada zastanawiałem sie na ile szybszy jest ten drugi, do głowy mi nie przyszło że mycha sunie wolniej i to w takim stopniu jak to zauważył autor. Różnica jest i to wyraźna na korzyść eyepada. W moim przekonaniu nie sprawdzi tego użytkownik, którego mycha nie posiada teflonowych ślizgaczy. Jeżeli testowano eyepada na oryginalnych ślizgaczach, to owszem efekt jest mizerny (G5 wcale nie ma najlepszych m.in przez to ze mają ogromna jak na slizgacze powierzchnie) ale nie tylko na eyepadzie ale i innych podkładkach tekstylnych (nie wliczajac qpada i Steelpada 5L - to nie są prawdziwe "szmaty"). Nie wspomniano o tym ze eye ma 1,5 mm (!!!) grubości dzięki czemu mycha nie zapada się jak w przypadku dkt czy własnie qck. A co do trzymania sie pada biurka, to jest odwrotnie. Z eyepadem jest z tym problem, w przypadku qck go nie bylo :/ Tak czy siak, jeśli ktos sie decyduje na szmate, niech zakupi też slizgacze (teflon, zadne inne). Eyepad > QcK+. Szczerze :D

  19. A ja (autor: Poke | data: 22/04/06 | godz.: 15:56)
    mam podkladke za 15 zl i jestem bardzo zadowolony...

  20. a ja (autor: Dabrow | data: 22/04/06 | godz.: 16:48)
    mam blat biały.

  21. Dabrow (autor: DJopek | data: 22/04/06 | godz.: 17:17)
    Dałeś się ponieść modzie iPodowskiej? a fuj ;-)

  22. iqeq: (autor: spieq-Redakcja | data: 23/04/06 | godz.: 16:13)
    coś mi się wydaje, że czytałeś nie ten artykuł.

    Lamerzy=podkładki? Ciekawe...


  23. Corepad Magna (autor: andzejus | data: 23/04/06 | godz.: 18:22)
    Nie podzielam do końca opini o Corepadzie Magna, chociaz zdanie "Z pewnością jednak Corepad Magna przypadnie do gustu użytkownikom, którzy cenią sobie "pośrednie, nietypowe rozwiązania"" oddaje niemalze w calosci jak to jest z tym padem ;) Dokladniej.. Slizg jest przede wszystkim inny, wcale nie gorszy (porownanie z funciem 1030, destrukt padem, icematem). Zarowno Logitech Bj-58 :) jak i MX518 wspolpracuja, az milo (takze kolorystycznie). Oczywiscie teflonowe slizgi to podstawa, a wrecz nie tasma tylko cos a'la miceSkatezy. "Slizgu" podkladki z lodowa trakcja icemata porownywac nie ma sensu, tutaj jest bardziej chropowano, ale wcale nie "szorstko" :) czuc po prostu fakture co oczywiscie tez zwolnnikow ma. Pierwsze 2-3 dni po przesiadce ze szmaciaka za 5zl wcale nie byly szczegolnym powodem do radosci, ale! przyzwyczajenie sie do cichego (naprawde cichego ;)) szurania i mozna szczerze powiedziec: jednak jest dobrze, jest (wbrew pozorom) bardzo precyzyjnie... wszystko jednak dla grajacych z niska i srednia czuloscia (!), ta chropowatosc podkladki faktycznie nie sprzyja wysokim czuloscia (wielkosc tez raczej "niedostosowana"). Higieniczne sprawy.. jak to ze szklem, natomiast zabrudzenia sa zdecydowanie mniej uciazliwe niz w icemacie. Poza tym wszystkim Corepad za te 89zl oferuje spory komfort psychiczny, mysli, ze przy kazdym ruchu myszy slizgacze zlobia w podkladce koleiny i za rok wydamy kolejne pieniadze mozemy sobie darowac. Jezeli sie nie potlucze, bedzie wieczny, a i dla slizgaczy jest bardzo laskawy. Malo popularny i przeznaczony dla okreslonej grupy uzytkownikow pad - ale polecam, osobiscie nie zamienilbym na zadna z wymienionych wyzej podkladek. (acha, puknieta lekko mysz leci niemalze na drugi koniec podkladki:))

  24. `,` (autor: spieq-Redakcja | data: 24/04/06 | godz.: 10:04)
    Heh, ale w wielu przypadkach jednak się zgadzamy... Oczywiście w kwestiach podkładek bywa różnie, bo ciężko momentami o obiektywizm i stąd rozbieżne opinie.

    Nie schodzi Ci ten lakier z Magny?


  25. Corepad Magna (autor: andzejus | data: 24/04/06 | godz.: 22:40)
    Owszem, podkladka jest po prostu specyficzna, ale warto sprobowac, bo dla niektorych moze sie okazac "ta jedyna" :) Co do lakieru... na podkladce byly stawiane kubki, szklanki i talerze przez osoby niewiedzace, ze "eej to drogie!" :) sam przetestowalem trwalosc drapiac podkladke metalowa koncowka od wtyczki USB Logitecha Bj-58 :)) i.. malo, ze lakier nie zszedl, nie ma nawet ryski, a przynajmniej golym okiem patrzac. Poza tym... 3 lata gwarancji, wiec o kwestie trwalosci mozna byc spokojnym.

  26. najlepsza podkladka pod sloncem: (autor: Okota | data: 24/04/06 | godz.: 22:41)
    http://www.katalog.herlitz.pl/...30460975photo.jpg
    cena ok 22zl rozmar cos kolo 70/50 cm to juz moja druga podkladka. pierwszej uzywalem ponad 5lat i zmienilem tylko dlatego ze juz ochydnie wygladala. naprawde polecam.


  27. DJopek (autor: Dabrow | data: 25/04/06 | godz.: 06:50)
    nie. Na białym blacie dobrze się na kalce grygla (-;
    A iPod ... hmmm. No fajny jest iCo? iChuj (((-;


  28. andzejus: (autor: spieq-Redakcja | data: 25/04/06 | godz.: 09:50)
    Dzięki za konstruktywne uwagi.

  29. spieq... (autor: Okota | data: 25/04/06 | godz.: 16:07)
    a moze by tak tescik alternatywnych podkladek?
    kartki papieru, brystolu, jakies polki od lodowek itd.. :)


  30. Miałem Corepada i... (autor: MS3 | data: 26/04/06 | godz.: 01:27)
    nie byłem taki zadowolony, korzystałem z niego 3 miesiące i moim zdaniem pad nie jest precyzyjny(jest śliski bardzo dobrze wykonany) ale mysz po nim pływa zamiast chodzić bardzo dokładnie (posiadam Logitech'a LX7 - może nie jest to najlepsza myszka, ale ma 1100dpi i została bardzo dobrze oceniona na Benchmarku.pl) Nie mogłem się zdecydować co wybrać S&S, Qck czy morze Icemat, S&S odpadł po drogi.,plastikowy i nie do końca pewny; Qck za szybko się niszczy (5L również jest pod tym względem tandetny), natomiast Icemat jest za głośny.Zdecydowałem się na Allsop Rainbow i jestem zadowolony-zdecydowanie bardziej precyzyjna od Corepada.Swoją drogą to zabawne że podkładka za 35zł może być lepsza od Corepada za 120zł(tyle za nią dałem) Myślę że jeżeli będę rozważał jeszcze w przyszłości jakąś wymianę to rozważe zakup S&S-to zresztą i tak jedyna profesjonalna podkładka dla graczy

  31. co do wypowiedzi powyżej... (autor: MS3 | data: 26/04/06 | godz.: 02:43)
    miałem na myśłi Corepad'a Magna. Sorry za nieścisłość

  32. hmm (autor: KamilM | data: 1/05/06 | godz.: 17:11)
    Niezłe ceny, w życiu bym nie dal więcej jak 20zł za podkładkę. Ja tam preferuje najtańsze, z powierzchnią maeteriałową, i sporych rozmiarów.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2020, TwojePC.PL