TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
RECENZJE | Nowe karty graficzne ATI i nVidia w cenie 600~1200 PLN |
|
|
|
Nowe karty graficzne ATI i nVidia w cenie 600~1200 PLN Autor: Kris | Data: 04/10/03
|
|
Testy I: Code Creatures, Chameleon, RightMark
Code Creatures Test
Zacznę od benchmarka, który już nieco się zestarzał, choć wciąż potrafi powalić niejedną kartę na łopatki. Mowa o teście CodeCreatures. Głównym obciążeniem dla kart jest olbrzymie zagęszczenie siatki trójkątów i teoretycznie powinien on odwoływać się do podstawowych teoretycznych parametrów kart. W szczególności powinien obrazować realny Fill Rate układów.
Demo zawsze faworyzowało architekturę GeForce, ale wyraźnie nie dotyczy to FX'ów. Jedyną kartą, która nie miała problemów z pokonaniem GF4Ti był Radeon 9500 Pro. Na trzecim miejscu plasuje się R9600Pro wyprzedzając o włos FX5600Ultra. W 1600x1200 karty z mniejszą przepustowością pamięci wyraźnie słabną. Test w założeniach miał obrazować zachowanie przyszłych gier i proponuję na koniec porównań wrócić do niego w celu stwierdzenia czy tak faktycznie się stało. W zasadzie żadne konkretne wnioski wynikające z tych liczb nie przychodzą mi do głowy.
Chameleon Mark Test
Z jednej strony mamy Fill Rate i przepustowość pamięci natomiast po przeciwnej stronie umieściłem shadery. Dużo wskazuje na to, że to na nich łamać się będą zęby kart w nowych grach. Do porównania wydajności shaderów 1.1 związanych z Dx8 użyłem nieco przewrotnie testu przygotowanego przez nVidia.
Wyniki własnego testu muszą być niezłym ciosem dla producenta układów GeForce. Najsłabszy Radeon ma 2/3 więcej fps niż najmocniejszy FX5600. Nie należy lekceważyć starszych wersji shaderów, bo choć kupujemy karty reklamowane do Dx9 to następuje właśnie wysyp gier, które w końcu zaczęły pełniej wykorzystywać Dx8. W związku z tym, że jest to tylko syntetyczny test to i również w tym wypadku nie chcę wyciągać zbyt daleko idących wniosków a jedynie zwrócę uwagę na dobrą pozycję GF4Ti, wyraźną przewagę R9500Pro nad swoim następcą oraz generalną słabość FX'ów.
D3D RightMark
W zasadzie pierwszy test syntetyczny shaderów 2.0 czyli podstawowego wyznacznika możliwości nowych kart.
W nawiasie dałem wyniki z trybu niepełnej (16-bitów) precyzji kart FX. W porównaniu nie brał udziału GeForce poprzedniej generacji. Jako, że jest to karta Dx8 to nie ma on możliwości obsługi sprzętowej PS2.0. Tak jak w poprzednim teście starszych shaderów Radeony miażdżyły konkurencję, co to teraz można napisać? Nic. To tylko test. Można nie analizować.
Polub TwojePC.pl na Facebooku
|
|
Rozdziały: Nowe karty graficzne ATI i nVidia w cenie 600~1200 PLN |
|
|
» | Wprowadzenie | » | Teoria | » | Karty: część I - Sapphire i Gainward | » | Karty: część II - SuperGrace i MSI | » | Karty: część III - Hercules, Leadtek i FIC | » | Platforma testowa | » | Testy I: Code Creatures, Chameleon, RightMark | » | Testy II: Serious Sam, Gun Metal 2, UT 2003 | » | Testy III: Splinter Cell, Moto GP2, X2 | » | Testy IV: Tomb Raider, Halo, FF XI | » | Sterowniki. Aquamark 3. ShaderMark 2.0 | » | Podkręcanie | » | Podsumowanie | » | Kliknij, aby zobaczyć cały artykuł na jednej stronie |
| Wyświetl komentarze do artykułu » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|