Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
RECENZJE | Nowe karty graficzne ATI i nVidia w cenie 600~1200 PLN
    

 

Nowe karty graficzne ATI i nVidia w cenie 600~1200 PLN


 Autor: Kris | Data: 04/10/03
     

Testy II: Serious Sam, Gun Metal 2, UT 2003

Serious Sam SE

Prawdę mówić długo zastanawiałem się nad tym, jaki dać sensowny przykład OpenGL. W zasadzie wszystkie gry oparte na tym API, które znajdują się w "obiegu" nie sprawiają nowym kartom większych problemów a zbyt wysoki średni framerate wyników nie jest miarodajnym wyznacznikiem realnej wydajności. Czekając na Doom3 postanowiłem odświeżyć Serious Sam SE. Nie jest to najlepszy test, bo gra zawiera optymalizacje dedykowane kartom, co wpływa na konkretne różnice w obrazie i co za tym idzie, utrudnia porównanie. Jako przykład podam tylko, że Radeony musiały borykać się z filtrowaniem anizotropowym 8x natomiast karty GeForce zadowalały się wartości filtrowania 4x. Niewątpliwie była to jedna z przyczyn powodujących, że obraz np. Radeona 9600 był bardziej detaliczny niż konkurencji nVidia. W nawiasach podałem wartości min. fps.

W 1024x768 w zasadzie nic się nie dzieje. Gra się tak samo. Obraz na Radkach nieco lepszy. Do tego trybu szkoda wydawać pieniądze na droższe karty. W 1600x1200 mamy już paradę przepustowości szyny pamięci. Najtańsze 600-tki wyraźnie odstają. Biorąc pod uwagę cenę najlepiej sprawdziłby się w takich ustawieniach jakiś tańszy model R9600Pro. Z kolei przy FSAA traci wyraźnie GF4 z uwagi na słabsze algorytmy uzyskania tego efektu. Nie oznacza to jednak, że jest on za słaby do takich ustawień. Sądzę, że jestem w stanie obronić tezę, że do tej gry nie jest potrzebna żadna nowa karta.

Gun Metal 2

Wyniki tego testu wcześniej prezentowałem przy mocniejszych modelach kart Dx9. Gra wykorzystuje Vertex Shader.

Zaryzykuję twierdzenie, że podobnie jak CodeCreatures ten test również faworyzuje architekturę starszą architekturę nVidia. Wyniki GF4Ti są zbliżone do FX5600Ultra pomimo znaczących różnic w wydajności FSAA. Na prowadzeniu R9500Pro oraz R9600Pro. Przy okazji zauważyłem, że w nowych sterownikach poprawiony został błąd generujący w niewłaściwy sposób cienie na Radeonach, o którym pisałem w poprzednim teście.

Unreal Tournament 2003

Analitycy twierdzą, że karty nVidia używają w tej grze spec "optymalizacji" w celu osiągania jak najlepszych wyników. Jednak w związku z tym, że obraz GF'ów nie razi a jest to bardzo interesująca gra to nie ma, co się tym przejmować. Szkoda jedynie, że Unreal 2 również nie zoptymalizowano, bo stwierdzam, że działa na kartach nVidia znacznie gorzej niż UT2003. Najbliższy realnej grze jest test Botmatch. Aby karty się nie nudziły wykorzystałem mocno obciążającą mapę Antalus.

W 1024x768 wyniki są zbliżone, choć nie do końca pokrywa się to z realnymi odczuciami grającego. Zgodnie z regułą w 1600x1200 słabną karty z mniejszą przepustowością pamięci. Warto zauważyć, że GF4Ti cały czas trzyma się czołówki. Jednak po włączeniu FSAA i Anizo od razu spada na koniec stawki. Przy takim ustawieniu faktycznie jedynie R9500Pro i R9600Pro umożliwiają grę, choć do pełni szczęścia daleko.









Polub TwojePC.pl na Facebooku

Rozdziały: Nowe karty graficzne ATI i nVidia w cenie 600~1200 PLN
 
 » Wprowadzenie
 » Teoria
 » Karty: część I - Sapphire i Gainward
 » Karty: część II - SuperGrace i MSI
 » Karty: część III - Hercules, Leadtek i FIC
 » Platforma testowa
 » Testy I: Code Creatures, Chameleon, RightMark
 » Testy II: Serious Sam, Gun Metal 2, UT 2003
 » Testy III: Splinter Cell, Moto GP2, X2
 » Testy IV: Tomb Raider, Halo, FF XI
 » Sterowniki. Aquamark 3. ShaderMark 2.0
 » Podkręcanie
 » Podsumowanie
 » Kliknij, aby zobaczyć cały artykuł na jednej stronie
Wyświetl komentarze do artykułu »