Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2020
RECENZJE | Radeon X1800 XT - nowa architektura ATI
    

 

Radeon X1800 XT - nowa architektura ATI


 Autor: Kris | Data: 17/01/06

Pojedynek

Opisane w poprzednim rozdziale karty przebadałem za pomocą serii wykonywanych wcześniej testów. Pomiary dokonywane były na komputerze którego trzon wydajności stanowiły: procesor Athlon 64 @ 2.4GHz, 2x 512MB DDR, płyta AsRock 939Dual-SATA2. Karty działały w oparciu o referencyjne sterowniki ATI w wersji 5.13 oraz nVidia v81.98. Ustawienia pozostały domyślne oprócz wyłączenia vsync. Jest to ważna informacja z uwagi na fakt zwiększenia wydajności karty GeForce kosztem jakości filtrowania (pisałem o tym we wcześniejszych testach). Gry testowe starałem się ustawić na najwyższą jakość obrazu. FSAA/Anizo ustawiony był z poziomu gry, a jeśli nie było to możliwe to w sterowniku. Podstawowym trybem do porównań jest 1600x1200 z FSAA x4 oraz Anizo x8. Zarówno konfiguracja sprzętowa platformy testowej, jak i ustawienia gier są takie same, jak we poprzednich testach. Brak tabeli z X2 - The Threat wynika z faktu problemów związanych z GTX'em działającym na najnowszych sterownikach. W nawiasach podawane są wartości minimalne framerate uzyskane w demku testowym. Pomiar przy drugim przejściu demka testowego. Komentarze starałem się ograniczyć do minimum. Niech przemówią liczby.

FarCry

Demo obejmuje większą część mapy Research. Pomiar wbudowanym benchmarkiem (nie odzwierciedla realnego framerate).

Remis.

Doom 3

Wbudowany benchmark (timedemo demo1). Poziom jakości tekstur: High.

Kolejny Remis. Biorąc pod uwagę fakt lepszego dostosowania gry do architektury GeForce, nowy Radeon poradził sobie zupełnie nieźle.

Half-Life 2

Wbudowany benchmark. Demo na mapie Cannals.

W tej grze nowy Radeon wypada wyraźnie lepiej. W wyższych trybach różnica jest odczuwalna.

Splinter Cell - Chaos Theory

Wbudowany benchmark. Ustawienie SM 3.0.

Niewielka przewaga ATI. Wynik o tyle ważny, że gra w znaczącym stopniu wykorzystuje PixelShader.

Tomb Raider - A.O.D.

Benchmark wbudowany w patch 0.49.

Niewielka przewaga ATI.

LockOn - M.A.C.

Pomiar za pomocą Fraps. Demko przelotu F-15 na niskiej wysokości.

Tym razem przewaga karty GeForce.

Colin McRae '05

Pomiar za pomocą Fraps.

W tej konkurencji wygrywa Radeon.

The Chronicles of Riddick

Dedykowany program testujący zawierający własne demko nagrane w bardzo nieprzyjemnym dla kart miejscu.

Wreszcie konkretne zwycięstwo GTX'a. W obliczu wsparcia dla UltraShadow Radeon nie jest mu w stanie sprostać.

Battlefield 2

Pomiar za pomocą Fraps na wbudowanym demie testowym.

Konkretne zwycięstwo Radeona. Sporo shaderów w użyciu. GeForce "puchnie" powyżej 1280x1024.

F.E.A.R.

Pomiar za pomocą Fraps.

Po dodaniu FSAA/Anizo GeForce nie jest w stanie sprostać nowej karcie ATI. Radeon notuje kolejne zwycięstwo.







Polub TwojePC.pl na Facebooku

Rozdziały: Radeon X1800 XT - nowa architektura ATI
 
 » Rys historyczny
 » Co w krzemie piszczy?
 » Kontroler pamięci
 » Przetwarzanie obrazu
 » Bajery technologiczne
 » AVIVO
 » Zawodnicy
 » Sapphire Radeon X1800 XT
 » Asus Extreme N7800GTX TOP
 » Pojedynek
 » Uczta numerologa
 » Podkręcanie
 » Przekodowanie filmów
 » Podsumowanie
 » Kliknij, aby zobaczyć cały artykuł na jednej stronie
Wyświetl komentarze do artykułu »