Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
RECENZJE | Felieton: Rewolucja, czy może chwyt marketingowy
    

 

Felieton: Rewolucja, czy może chwyt marketingowy


 Autor: Piotr Jakub Karcz (P.J.) | Data: 10/01/12

Felieton: Rewolucja, czy może chwyt marketingowyŻyjemy w czasach, kiedy spece od reklamy z wielkich korporacji próbują nam - konsumentom wmawiać niemal co kilka miesięcy, że wraz z pojawieniem się kolejnej nowinki technicznej czeka nas prawdziwa rewolucja. Z drugiej jednak strony, gdy producent opracuje technologię, która rzeczywiście jest przełomowa, umiejętnie stopniuje nam jej wdrażanie, analizując popyt i działania konkurencji. Niniejszy felieton pozwolę sobie poświęcić właśnie rozważaniu na temat celowego hamowania postępu oraz mechanizmom napędzającym takowe działania.
     







Polub TwojePC.pl na Facebooku

Rozdziały: Felieton: Rewolucja, czy może chwyt marketingowy
 
Wyświetl komentarze do artykułu
 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. "Tę" (autor: Remek | data: 10/01/12 | godz.: 00:32)
    nie "tą"

  2. czepiasz sie (autor: Kenny | data: 10/01/12 | godz.: 07:02)
    123

  3. Autor zapomniał wspomnieć o starym jak świat mechanizmie (autor: bwana | data: 10/01/12 | godz.: 07:03)
    gdzie popyt, podaż i cena stanowią nierozerwalny trójkąt. Dopóki będzie ktoś gotów płacić "dużo więcej" za "niewiele lepiej", dopóty produkty niewspółmiernie drogie w stosunku do praktycznej wartości pozostaną w sprzedaży.

  4. Otóż to bwana (autor: NimnuL-Redakcja | data: 10/01/12 | godz.: 09:02)
    produkt jest wart tyle, ile ktoś jest w stanie za niego zapłacić.

  5. @04 (autor: bmiluch | data: 10/01/12 | godz.: 09:41)
    tak, tylko te produkty są warte dużo w bardzo małym wolumenie (tak jak trudne do nabycia rzadkie znaczki)

    poza tym artykuł nie do końca rozróżnia:

    - konkurenckja zmniejsza marże, ale nie zmienia kosztów produkcji
    - duży wolumen produkcji zwykle zmniejsza koszty produkcji, ale to wszystko zależy ...; w przypadku OLED przejście na masową produkcję nie obniży natychmiast cen produkcji do poziomu LED - po prostu produkcja OLED jest mimo wszystko mniej dopracowawana, pewnie bardziej czasochłonna, droższa, związana z dużymi inwestycjami i używaniem bardziej unikalnych zasobów


  6. @05 (autor: NimnuL-Redakcja | data: 10/01/12 | godz.: 09:56)
    nie myl wartości z ceną.
    Cena jest rzeczą umowną. Wartość - rzeczą indywidualną.

    Na marginesie, coraz częściej słyszę potworki angielskie w stylu wolumen - jak tutaj ... kwatyfikacja (w znaczeniu ilości), przeprocesować, słicznąć, mejlować, najśnie (chyba w sensie "fajnie") itp...
    Okropieństwo.


  7. Rewolucja czy chwyt? (autor: sean | data: 10/01/12 | godz.: 14:07)
    Jakoś tak z moich obserwacji - dotyczy to nie tylko sprzętu inf. - kupując kolejny nowszy produkt wielkiego szału nie ma. Ale jak porównamy najnowszy produkt z tym dwie generacje do tyłu to już jest wyraźnie odczuwalny postęp.

  8. greg (autor: ff1-ff1 | data: 10/01/12 | godz.: 14:17)
    temat arta zawsze aktualny ale szczerze mówiąc wykonanie takie sobie:
    1-przytoczone tezy są tak otrzaskane że aż głowa mała
    2-nie podano informacji z pierwszej ręki tzn. od przodujących producentów: ile wynosi koszt jednostkowy produkcji jakiegoś dobra na początku i na koniec cyklu życia.Do tego należało by rozróżnić koszty technicznego wytworzenia od kosztów handlowych (sprzedaży) i całkowitych.Okazało by się że to nie tylko koszty technicznego wytworzenia mają wpływ na cenę ale i faza w cyklu życiowym produktu,przyjete strategie rozwoju produktu, przyjęta polityka cenowa, kształt konkurencji na rynku danego dobra, fakt czy tylko składamy czy produkujemy od podstaw (także opracowujemy technologie podstawowe).Wtedy ten felieton byłby ciekawy.A tak to jest to zbitek informacji obiegowych znanych większosći.


  9. oled zbyt drogi (autor: hideox | data: 10/01/12 | godz.: 14:44)
    często lepiej kupić starszą sprawdzoną technologię od dobrego producenta niż pakować się w coś całkiem nowego niepewnego i drogiego, a druga sprawa koreańskie oledy i tak nie będą tak dobre obrazem jak japońskie, tyle że Japończycy się nie spieszą (i racja) bo i tak nikt nie kupi tv za 36tys zł

  10. @06 - wolumen (autor: bmiluch | data: 10/01/12 | godz.: 17:15)
    To trochę niezręczna sytuacja, gdy członek redakcji krytykuje słowo (wolumen), które zostało użyte w komentowanym właśnie felietonie...

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2019, TwojePC.PL