Testy: Sacred 2 Fallen Angel - czyli PhysX w akcji Autor: KamilM | Data: 27/05/09
|
|
PhysX - realne korzyści
Dzięki niej zyskujemy przede wszystkim odwzorowanie zjawisk fizycznych w grach, co jest zadaniem dość trudnym do zrealizowania (pod względem wymagań sprzętowych). Wymaga ono stworzenia wymagającego środowiska wykorzystującego zestaw algorytmów fizycznych oraz dużej ilości wykonywanych obliczeń logicznych w tym samym czasie. Przy pomocy technologii PhysX, która zawarta jest w najnowszych kartach graficznych NVIDII, wszelkie symulacje fizyczne są obliczane przy pomocy GPU. Według NV, technologię PhysX wspiera już 150 tytułów gier (nie tylko w wersjach na PC, ale również Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii). Przy pomocy zunifikowanej architektury kart graficznych, PhysX zapewnia wzrost mocy przetwarzania fizyki. Z najważniejszych możliwości, jakie niesie ta technologia, wymienić można choćby takie, jak:
- Eksplozje wywołujące kurz i powstawanie gruzu
- Postacie o złożonej geometrii z bardziej realistycznym odwzorowaniem ruchu i interakcji
- Nowe, widowiskowe bronie z niewiarygodnymi efektami
- Ubrania i materiały, które rozdzierają się w naturalny sposób
- Gęsty dym i mgła, które opływają obiekty znajdujące się w ruchu
(kliknij, aby powiększyć)
(kliknij, aby powiększyć)
(kliknij, aby powiększyć)
(kliknij, aby powiększyć)
(kliknij, aby powiększyć)
(kliknij, aby powiększyć)
Powyżej zamieściliśmy kilka obrazków porównawczych z gry Sacred 2 z wyłączonymi oraz włączonymi efektami PhysX. To, jak bardzo tego typu wodotryski umilają rozgrywkę nie trzeba tłumaczyć graczom. Bez fizyki w wielu obecnych grach obiekty nie zachowują się w sposób, jaki by można oczekiwać, lub jak zachowałyby się w rzeczywistym świecie. Obecnie większość akcji ograniczonych jest do oskryptowanych wcześniej animacji, wyzwalanych przez takie zdarzenia jak na przykład uderzenie pocisku w ścianę. Nawet najbardziej potężne bronie zostawiają na cienkich nawet ścianach jedynie rozmazaną plamę po eksplozji, zaś każdy zlikwidowany wróg upada w ten sam sposób. Gracze obcują z grą, która wygląda bardzo dobrze, ale brak jej realizmu, który sprawi, że stanie się ona bardziej wciągająca.
(kliknij, aby powiększyć)
(kliknij, aby powiększyć)
(kliknij, aby powiększyć)
Powyżej zrzuty ekranowe z naszego testu mającego na celu zaprezentować realne różnice pomiędzy włączoną i wyłączoną technologią PhysX. Jeszcze raz widać wyraźnie, że PhysX dostarcza o wiele więcej wrażeń wizualnych.
|