Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
RECENZJE | Testy: Sacred 2 Fallen Angel - czyli PhysX w akcji
    

 

Testy: Sacred 2 Fallen Angel - czyli PhysX w akcji


 Autor: KamilM | Data: 27/05/09

PhysX - realne korzyści

Dzięki niej zyskujemy przede wszystkim odwzorowanie zjawisk fizycznych w grach, co jest zadaniem dość trudnym do zrealizowania (pod względem wymagań sprzętowych). Wymaga ono stworzenia wymagającego środowiska wykorzystującego zestaw algorytmów fizycznych oraz dużej ilości wykonywanych obliczeń logicznych w tym samym czasie. Przy pomocy technologii PhysX, która zawarta jest w najnowszych kartach graficznych NVIDII, wszelkie symulacje fizyczne są obliczane przy pomocy GPU. Według NV, technologię PhysX wspiera już 150 tytułów gier (nie tylko w wersjach na PC, ale również Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii). Przy pomocy zunifikowanej architektury kart graficznych, PhysX zapewnia wzrost mocy przetwarzania fizyki. Z najważniejszych możliwości, jakie niesie ta technologia, wymienić można choćby takie, jak:
  • Eksplozje wywołujące kurz i powstawanie gruzu
  • Postacie o złożonej geometrii z bardziej realistycznym odwzorowaniem ruchu i interakcji
  • Nowe, widowiskowe bronie z niewiarygodnymi efektami
  • Ubrania i materiały, które rozdzierają się w naturalny sposób
  • Gęsty dym i mgła, które opływają obiekty znajdujące się w ruchu


(kliknij, aby powiększyć)


(kliknij, aby powiększyć)


(kliknij, aby powiększyć)


(kliknij, aby powiększyć)


(kliknij, aby powiększyć)


(kliknij, aby powiększyć)

Powyżej zamieściliśmy kilka obrazków porównawczych z gry Sacred 2 z wyłączonymi oraz włączonymi efektami PhysX. To, jak bardzo tego typu wodotryski umilają rozgrywkę nie trzeba tłumaczyć graczom. Bez fizyki w wielu obecnych grach obiekty nie zachowują się w sposób, jaki by można oczekiwać, lub jak zachowałyby się w rzeczywistym świecie. Obecnie większość akcji ograniczonych jest do oskryptowanych wcześniej animacji, wyzwalanych przez takie zdarzenia jak na przykład uderzenie pocisku w ścianę. Nawet najbardziej potężne bronie zostawiają na cienkich nawet ścianach jedynie rozmazaną plamę po eksplozji, zaś każdy zlikwidowany wróg upada w ten sam sposób. Gracze obcują z grą, która wygląda bardzo dobrze, ale brak jej realizmu, który sprawi, że stanie się ona bardziej wciągająca.


(kliknij, aby powiększyć)


(kliknij, aby powiększyć)


(kliknij, aby powiększyć)

Powyżej zrzuty ekranowe z naszego testu mającego na celu zaprezentować realne różnice pomiędzy włączoną i wyłączoną technologią PhysX. Jeszcze raz widać wyraźnie, że PhysX dostarcza o wiele więcej wrażeń wizualnych.







Polub TwojePC.pl na Facebooku

Rozdziały: Testy: Sacred 2 Fallen Angel - czyli PhysX w akcji
 
 » Wstęp
 » PhysX - z czym to się je
 » PhysX - realne korzyści
 » Testy
 » Podsumowanie
 » Kliknij, aby zobaczyć cały artykuł na jednej stronie
Wyświetl komentarze do artykułu »