Quake wprost przepada za wysoko taktowanym procesorem Intela. Jego połączenie z pamięciami RDRAM daje wręcz doskonałe rezultaty. 10% różnica w taktowaniu procesorów Pentium przedkłada się na 9% różnicę w osiągach w najmniej wymagającym od karty graficznej teście „Fast”.
Wolfenstein jest kolejną grą opartą o engine Q3. Spora i dostrzegalna różnica pomiędzy procesorami Intela a AMD. W trybie wysokich detali to aż 20%.
Przewaga procesora Pentium jest ciągle duża. No nie jest to niczym dziwnym, bowiem sama różnica taktowania jest bardzo duża. W końcu nawet oznaczenie QuantiSpeed samo przez się mówi że Athlon może co najwyżej równać się z 2,2GHz układem Intela.
O ile Quake3 jest od dawna uznawany za benchmark preferujący układy Intela, to DroneZ jest Quakiem dla AMD. Niestety i to nie pomaga. Pentiumy ostro gnają do przodu choć co ciekawe minimalna ilość klatek w trybie wysokich detali okazała się być większa na Athlonie niż na pozostałych dwóch konkurentach. Różnica procentowa między dwoma Intelami jest niewielka i nie oddaje w pełni różnic zegarowych.
Optymalizacja w kierunku wykorzystania mocy czwartego Pentium daje wyraźnie znak. Podwyższenie zegara układu Intela niemal tak samo liniowo podniosło wydajność.
Niestety testu na platformie AMD nie udało mi się przeprowadzić. Benchmark kończył pracę komunikatem o braku wolnego miejsca w pamięci lokalnej karty graficznej. Co ciekawe pod systemem Win98 problemu nie było. Sam test jest wyjątkowo mocno zależny od karty graficznej dlatego też różnica prędkości działania stosunkowo niewiele różni się od siebie mimo 266MHz różnicy taktowań procesorów Pentium.
Duża różnica między testowanymi procesorami, choć nie zawsze wyniki przedkładają dokładnie nad różnicę zegarową procesorów Pentium4. Pozwala to wysnuć wniosek, że każdy podtest w innych proporcjach korzysta z mocy CPU i karty graficznej. I tak jest w istocie. Najlepszym przykładem jest chyba test „Nature” ale i w innych też nie widać aż tak dużego wzrostu jak by na to wskazywała różnica taktowań - nawet w trybie niskich detali. Dobrze skaluje się test „Car Chase”. „Dragothic” i „Lobby” już widocznie mocniej są zależne od karty VGA.