Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
RECENZJE | Testy kart Radeon i GeForce w DX10.1
    

 

Testy kart Radeon i GeForce w DX10.1


 Autor: KamilM | Data: 16/07/09

Testy: STALKER: Clear Sky


(kliknij, aby powiększyć)


(kliknij, aby powiększyć)


(kliknij, aby powiększyć)


(kliknij, aby powiększyć)

Clear Sky daje nam po raz drugi wcielić się w postać najemnika krążącego po terenach położonych wokół Czarnobyla. Świat w grze jest ponury, szary, czasami wręcz brzydki. Dzięki temu oddaje znakomicie obraz tego, jak może wyglądać okolica, w które wystąpiła katastrofa. Do przejścia mamy wiele ciekawych misji, kto jeszcze nie miał okazji zapoznać się z tym FPS’em, powinien to szybko nadrobić.

Pod względem graficznym, jak i dźwiękowym nie można Clear Sky wiele zarzucić. Producenci wdrożyli w silnik gry wszelkie nowinki graficzne. Gra obsługuje Shader Model 4.0 oraz 4.1 (po wgraniu odpowiedniego patcha). Niestety ładna grafika odbiła się na wymaganiach sprzętowych. Bez odpowiednio mocnej konfiguracji peceta, można zapomnieć o wszelkich wodotryskach. Już pierwsza misja wskaże, czy nasz komputer da sobie radę. Nawet najnowsze karty graficzne mają ciężko utrzymać zadowalającą ilość klatek/s przy zachowaniu najwyższych detali graficznych.

Jakość grafiki została ustawiona na maksimum. Testujemy z użyciem DX 10.1 oraz DX 10.

Testy wykonywaliśmy w miejscu, gdzie zaczyna się gra, w bazie stalkerów. Miejsce to ogromnie potrafi obciążyć układy graficzne, nawet najszybsze karty klękają, co widać po ilościach osiąganych klatek/s na powyższych wykresach. Włączenie DirectX 10.1 nie przyniosło żadnego wzrostu wydajności. Wszystkie trzy Radeony notowały te same wyniki, jak w trybie DirectX 10.

Aby osiągnąć możliwie najwyższą szybkość działania gry, trzeba wyposażyć się nie tylko wydajny układ graficzny, ale też odpowiednio wydajny procesor. Nawet w rozdzielczości 1024x768 modele GeForce GTX 275 i Radeon 4890 nie uzyskują dużej ilości generowanych klatek/s. Najbardziej widoczny spadek odnotowują układy GeForce, na tyle, że ogólnie wypadają słabiej, niż tańsze Radeony. Szkoda, że znów nie uzyskaliśmy wzrostu ilości wyświetlanych klatek/s na Radeonach przy aktywacji DX 10.1.







Polub TwojePC.pl na Facebooku

Rozdziały: Testy kart Radeon i GeForce w DX10.1
 
 » Wstęp
 » Platforma testowa
 » Testy: STALKER: Clear Sky
 » Testy: BattleForge
 » Testy: HawX
 » Podsumowanie
 » Kliknij, aby zobaczyć cały artykuł na jednej stronie
Wyświetl komentarze do artykułu »