Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Flo 08:36
 » Kraszan 08:34
 » Wedelek 08:33
 » Tomasz 08:33
 » DJopek 08:32
 » Artaa 08:31
 » Sherif 08:26
 » ligand17 08:24
 » NimnuL 08:21
 » kyusi 08:18
 » Kenny 08:16
 » JE Jacaw 08:12
 » Katoda Lt 08:04
 » @GUTEK@ 08:00
 » Chrisu 07:59
 » mravel 07:56
 » evil 07:51
 » DYD 07:49
 » Zbyl 07:48
 » exmac 07:44

 Dzisiaj przeczytano
 36860 postów,
 wczoraj 25433

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2025
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[moto] Check Engine, Service ESP, zegary na zerach, Park Assist nie działa, DRL włączone , NimnuL-Redakcja 20/08/25 08:20
Cześć,
Temat wrzuciłem na forum tematyczne, ale nie było odzewu, może tu ktoś będzie miał pomysł ...
Astra J, B16XER, odo 100k km. W trakcie jazdy, akurat w momencie gdy spojrzałem na zegary, w jednej chwili wydarzyło się co następuje:
- kontrolka Check Engine;
- Service ESP na wyświetlaczu (po polsku to 'Sprawdź system ESP');
- kontrolka ESP;
- prędkościomierz, obrotomierz, wskazanie temperatury - wszystkie wskazówki spadły na zera (to podkreślam, bo to wyróżnia mój problem od podobnych związanych z błędem ESP na które napotykałem się w Internecie);
- na komputerze zniknęła informacja o spalaniu chwilowym i średnim;

W tym stanie dojechałem do domu (~50km) dlatego, że poza w/w objawami silnik pracował bez zmian - brak spadku mocy, brak ograniczenia prędkości, nierównej pracy, absolutnie brak jakichkolwiek problemów. Po dojechaniu na miejsce kilkukrotnie uruchomiłem silnik - żadnego problemu z uruchamianiem nie było, oprócz w/w objawów z kontrolkami i zegarami.
W/w wzmianka jest ważna, bo w Internecie powtarzający się problem z 'ESP' powodował przejście samochodu w tryb serwisowy i znaczący spadek mocy, nierówną pracę silnia itd.

Po dojechaniu na miejsce w tym stanie i wbiciu biegu wstecznego pojawił się komunikat o niedziałającym Park Assist - czujniki parkowania nie działały. Co więcej - w tym stanie samochód na zgaszonym silniku, ale przekręconym kluczyku uruchamiał światła DRL (wcześniej światła te uruchamiały się tylko na włączonym silniku).

Ważne: ani Piston ani Car Scanner nie pokazały żadnych błędów!

W trakcie jazdy wyglądało to dokładnie tak jak tutaj:
https://www.youtube.com/shorts/MhDlYdAUatI
Co do diabła się wydarzyło?

I teraz puenta - następnego dnia zajrzałem do skrzynki z bezpiecznikami, wyjąłem #13 i #30 (te od ABS) w celu sprawdzenia czy się nie przepaliły - wszystkie wyglądały dobrze. Wsiadłem do auta i ... brak kontrolek, wszystko działo jak wcześniej. Teraz nie wiem czy poruszanie bezpiecznikami pomogło czy może zimny silnik nie wykazuje objawów.

2 tygodnie temu wymieniane były hamulce z tyłu (tarcze i klocki) - ale od tamtego czasu przejechałem ponad 200km bez w/w problemów.
Dla higieny wyjąłem i włożyłem wszystkie jakie są w samochodzie. Odpukać - problem nie wrócił. Wyskoczyłem za miasto z butem w podłodze przez kilkadziesiąt km i problem nie wrócił.

Zaśniedziałe styki bezpiecznika czy co to mogło być?
Oczywiście przedstawienie problemu na telefonie w ASO spotkało się z odpowiedzią: "laweta, uszkodzony komputer, trzeba wymienić, 11 tysięcy". Mechanik niezależny "jeździć, obserwować" ;-)


Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach.

  1. jeździć, obserwować , Artaa 20/08/25 09:09
    objawy wskazują na prawdopodobna utratę zasilania, zegarów i może czegoś jeszcze

    Bylejakość aut i ich instalacji jest niestety częsta.

    Jeśli to były tylko zaśniedziałe bezpieczniki to masz wiele szczęścia ;-)

    1. Ale to nie tylko zegary , NimnuL-Redakcja 20/08/25 09:25
      i nie wszystkie, bo wskazówka stanu paliwa działała. Podświetlenie zegarów też działało.
      A co z DRL, park assist i kontrolką ESP, elektronicznym wskazywaniem średniego i chwilowego spalania? :)

      Ta Astra J 2016 i tak jest nieźle (czyt. topornie) zbudowana jak na obecne standardy ;) We wnętrzu nawet niewiele elementów skrzypi, większość trzyma się kupy, niczego jeszcze nie urwałem, nic nie pękło...

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

      1. re: , rooter666 20/08/25 09:33
        bo wskazówka paliwa pewnie nie jest "jeszcze" przez komputer sterowana tylko przez pływak w baku, kup sobie spray kontakt na te utlenione styki się przyda ;]

        1. dokładnie, i wyjąć zegary i zobaczyc ich wtyki i złącza , Artaa 20/08/25 09:55
          też Kontaktem potraktować - zegary z wyczuciem ;-)

          1. Wyjąć zegary ;-) , NimnuL-Redakcja 20/08/25 15:16
            wyjmę dwa to mi zostanie części na trzeci. Przy mojej cierpliwości i zdolnościach manualnych to po mojej inspekcji już żadna kontrolka się nie zapali, nawet po przekręceniu kluczyka.

            Gdyby nie wymyślono elektryczności,
            siedziałbym przed komputerem przy
            świeczkach.

            1. to chociaż podjedż do serwisu akumulatorów i niech ci opornicą sprawdzą , Artaa 20/08/25 16:37
              a nie tym małym elektronicznym badziewiem...

              generalnie 9 letni aku jest raczej do wymiany

              1. taki serwis znalazłem , Artaa 20/08/25 17:11
                http://www.akumulatory.bydgoszcz.pl/

                zadzwoń zapytaj czy mają opornicę pomiarową - powinni ;-)

                1. Dzięki , NimnuL-Redakcja 20/08/25 21:09
                  z tego co czytam to 9 letni akumulator uważany jest za stary ... w sumie sam nie wiem czemu się dziwię ... tkwiłem w przekonaniu, że póki kręci rozrusznikiem to jest ok.

                  Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                  siedziałbym przed komputerem przy
                  świeczkach.

                  1. 9 letni akumulator to trup , maddog 21/08/25 07:47
                    Akumulator średnio wymienia się co 3-5 lat. To że samochód odpala nie znaczy, że akumulator jest w dobrym stanie. Możesz nawet nie wiedzieć, że masz problemy z ładowaniem i akumulator będzie powoli dostawał po dupie. Albo się zasiarczy albo będzie się gotował od wysokiego napięcia ładowania. Możesz np. przejechać po jakichś wertepach i posypie się masa czynna. Wymień aku i obserwuj co będzie się dalej działo. Albo skończysz tak jak ja ostatnio. Miałem 9,5 letni aku teraz w aucie. Android Auto przegonił mnie przez jakieś wertepy jak jechałem nad morze. Efekt? Wracałem do domu z akumulatorem, który miał 10V (brak jednej celi). Jak moja Skodzina odpaliła to nie mam pojęcia :D

                    1. Nie ma pierwszy montaż , NimnuL-Redakcja 2/09/25 20:57
                      według mrAkumulator: https://youtu.be/AKyQCpMpuFI?si=UJcyXINkCfwIbJCH
                      Wysnuł tezę, że komponenty na pierwszy montaż - w tym przypadku akumulator - są znacznie wyższej jakości, akumulator fabrycznie montowany wytrzymuje bez problemu 10 lat, spotykał się z bardziej wiekowymi, podczas gdy zamienniki wytrzymują krócej.

                      Byłem na sprawdzeniu w serwisie akumulatorów i twierdzą, że bateria trzyma parametry i wymiana jest zbyteczna.

                      Sam żyłem w nieświadomości i sądziłem, że jak układ ładowania jest sprawny i nie jeździ się na krótkich odcinkach to akumulator wytrzyma i 20 lat.

                      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                      siedziałbym przed komputerem przy
                      świeczkach.

                2. No tak twierdzą, że wymiana nie jest konieczna , NimnuL-Redakcja 2/09/25 21:00
                  akumulator trzyma parametry ale elektrolitu nie sprawdzali, nawet nie wiem czy jest dostęp. Póki co problem nie wrócił - odpukać, ale akumulator mam na oku i na liście do wymiany.

                  Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                  siedziałbym przed komputerem przy
                  świeczkach.

      2. dlatego napisałem "i może czegoś jeszcze" , Artaa 20/08/25 09:53
        ;-))

  2. zaśniedziałe styki bezpiecznika jak najbardziej , Demo 20/08/25 11:12
    miałem podobną akcję. Wyjąłem, włożyłem, po błędach (aczkolwiek dotyczyły pompy paliwa).

    Ogólnie kupa problemów (w starszych autkach) z elektryką to śniedziejące wtyczki/ złączki bo tego okresowo raczej nikt nie czyści.

    napisalbym swoj config,ale sie nie
    zmiescil:(

  3. Trzeba było zawieźć do mechanika , Chrisu 20/08/25 11:13
    zrobiłby to samo z bezpiecznikami, powiedział "o działa" i skasował 1500.
    Byłbyś spokojny, że masz naprawione ;)

    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

  4. Podjedź do ASO i niech sprawdzą techem , marek_m 20/08/25 12:05
    Jednak sobie za to policzą.
    Miałem podobnie z astrą H. W czasie jazdy zgasły mi wszystkie kontrolki, wyświetlacz i zegary przestały działać ale radio dalej grało. Okazało się, że kończył żywot akumulator.

    1. tez bym obstawial AKU , marcin502 20/08/25 13:14
      wyglada to na przerwę w dostawie prądu. ciesz się ze nie musiales go odpalać tylko dojechales.

  5. Wydaje mi się ... , Nepomucen 20/08/25 13:45
    ..., że to może być wina akumulatora.

    W Focusie MK4 przy kiepskiej kondycji akumulatora, też pojawia się dyskoteka na desce rozdzielczej. Po wymianie jak ręką odjął. Podejrzewam, że w samochodach z BMS-em, może dochodzić do tego typu fałszywych błedów.

    Sprawdź napięcię w pełni naładowanego akumulatora (w stanie spoczynku).

    Nepomucen

    1. Myślałem, że alternator załatwia zasilanie samochodu z nawiązką , NimnuL-Redakcja 20/08/25 15:14
      a akumulator służy tylko do rozruchu silnika i zasilania na postoju.
      Samochód jest użytkowany praktycznie w 100% w dłuższych trasach, w takim scenariuszu akumulator może być już do wymiany po tych 9 latach?
      Nie mam prostownika, przy okazji sprawdzę co pokazuje OBD II i jakiś multimetr, jeśli od kogoś pożyczę.

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

      1. tez , wrrr 20/08/25 16:32
        bym podejrzewal aku gdy jestes pewien historii auta (dzwon/zalanie)

        jesli chcesz bawic sie w wymiany profilaktyczne a nie czekac na kolejny incydent, to 9letniego nie zal, to juz jego koncoweczka

        a alternatory w nowszch autach sa smart i potrafia pracowac na styk (wiec stan aku gra role) zeby obnizyc emisje w imie eko

      2. no to jak grzebiemy w aku/ alter , Demo 21/08/25 07:53
        to oczywiście oczyścić zaciski aku.

        napisalbym swoj config,ale sie nie
        zmiescil:(

  6. Miałem coś prawie identycznego w Alfie kiedy , ham_solo 20/08/25 15:48
    jeździłem z wpiętym modułem BT do OBD i próbowałem się z nim połączyć w trakcie jazdy. Cała elektronika zgłupiała łącznie z zamkami i kluczykiem. Odpiąłem akumulator na kilka minut i problem się rozwiał.

    SKLEP Z GRAMI - PC i KONSOLE - ZAPRASZAM :)
    www.phurand.pl
    www.uzywane-gry-konsole.pl

    1. O to to! , NimnuL-Redakcja 20/08/25 16:38
      Akurat w tym czasie był wpięty prosty ELM w gniazdo OBD.

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

      1. jak , wrrr 20/08/25 17:07
        sie nic wczesniej nie dzialo to niby czemu mial by OBD szkodzic?

        z 15 lat lekko (jak tylko upowszechnily sie androidy) paruje auto po BT zeby parametry podejrzec i zalogowac, a jak wszedl rodzimy yanosik connect to tylko ulatwil temat dla mas (bo tez daje ci historie z predkoscia max, obrotami itd. , a dodatkowo jest mapa przelotu po GPS i ocena stylu;) - wszystko automatycznie, z opoznieniem po starcie silnika (sekwencje inicjuje samo radio bo zglasza obecnosc BT i pracujacego samochodu), i nigdy w zadnym aucie zwiazanych z tym problemow nie bylo

        1. Nie mam pojęcia , NimnuL-Redakcja 20/08/25 17:18
          po prostu o tym ELM zapomniałem, bo mentalnie go pominąłem jako urządzenie wyjścia, a nie wejścia.

          Akumulator na pewno wezmę na celownik. W sumie po tych 9 latach sporo rzeczy w jednym roku weszło do wymiany...

          Gdyby nie wymyślono elektryczności,
          siedziałbym przed komputerem przy
          świeczkach.

  7. u mnie kilka razy (Mazda 6 2.5) , Wedrowiec 20/08/25 20:36
    jak był słaby akumulator to różne cuda się działy łącznie z czujnikiem ciśnienia w oponach (który nie jest czujnikiem :D i nie jest w oponach - liczy z ABS). Monitor martwego pola, ładowanie kondensatora, radary inne czujniki wywalały błędy. W trakcie jazdy i to np. po przejechaniu 200 kilometrów. Problem z ciśnieniem był przez kilka miesięcy co chwila, sprawdzane ręcznie OK. Po wymianie aku na nowy - wszystko git.

    "Widziałem podręczniki
    Gdzie jest czarno na białym
    Że jesteście po**bani"

  8. Kiedyś miałem wracający problem z ABS , pwil2 26/08/25 00:59
    Po kilku wizytach w serwisie sam naprawiłem oczyszczając styki głównego bezpiecznika od pompy ABS. Częściej w wilgotne poranki problem się pojawiał.

    9800X3D/64G/5070Ti16 HX370/128G
    7800X3D/64G/6800 5600H/64G/3060
    1350P/64G 13700 SSD30TB A7m3

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL