TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
budował ktoś tutaj rower elektryczny ?? , XiSiO 11/06/17 09:37 Zamierzam przerobić swój rower na ebike, ciekawy jestem czy ktoś tutaj może próbował? Wstępnie będzie Bafang BBSHD 1000W z Luna Eclipse 48T, do tego odciecia hydrauliki magura i bateria 48v na Pansonic GA 17.5ah.
Zastanawiam się jedynie czy nie za mocny silnik, chciałbym uzyskać około 50km zasięgu.
Zna ktoś może jakieś polskie fora o budowie tego typu rowerów??"Przyjaźń - bezcenna za wszytko inne
zapłacisz adeną" (C) XiSiO - nie , Zibi 11/06/17 10:18
pomogę. Sam się kiedyś przymierzałem, ale odpuściłem (brak czasu).
Mam jednak prośbę. Pochwal się tutaj efektami.- Mam w tej , XiSiO 11/06/17 22:43
Chwili cube ams 125 pro, myślę by dołożyć do niego napęd by jeździć głównie po kampinosie i w okolicach Warszawy.
Zaciekawiła mnie ta tematyka i po prostu chciałbym spróbować, zawsze mogę wrócić do starego kompletu.
Czasem fajnie było by dostać wspomaganie na leśnych ścieżkach pod górę..."Przyjaźń - bezcenna za wszytko inne
zapłacisz adeną" (C) XiSiO
- To działa na zasadzie "puchnę pod górkę, to sobie ułatwię" ? , fiskomp 11/06/17 10:39
Możesz podać inne zastosowania tego cuda ?- Według mnie to super sprawa dla ludzi starszych , rzymo 11/06/17 11:02
takie rowery wspomagane elektrycznie - ułatwiają podjazdy pod wzniesienia czy jazdę pod wiatr.
Jednakże XiSiO chce mocnego ebajka, czyli pojazd, który w polskim prawodawstwie nie istnieje ;) Bo rower przestaje być rowerem, gdy spełniony jest chociażby jeden z warunków:
- moc silnika > 250W,
- napięcie aku > 48V,
- wspomaganie działa > 25km/h.
Powstaje takie niewiadomoco - skuter/motorower/motocykl? Rejestrować, płacić OC, czy też nie? :)
Problem może być w razie stłuczki czy wypadku - jaka będzie interpretacja policjantów/prokuratora/sądu...... ITX ... - Dzięki za wyjaśnienie. Z tą mocą w Polsce to faktycznie cyrk. , fiskomp 11/06/17 11:11
Przy wypadku to może być niezłe kuku, jak gość wyskoczy "dowód rejestracyjny, prawo jazdy, oc, proszę" :) - "dla ludzi starszych" , Demo 12/06/17 12:19
a jak wiadomo średnia wieku na boardzie rośnie :) ....albo i :(napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - ciekawe rady , Franz 14/06/17 20:53
https://www.youtube.com/...=8EjTyiRNxrQ&t=521sJest źle a będzie jeszcze gorzej.
Niedługo nas z ujni europejskiej
wyrzucą.
- > "puchnę pod górkę, to sobie ułatwię" ? :D , Morgoth 11/06/17 12:40
chodzi o zapierdalania 70 km/h ;)
https://www.youtube.com/...ature=youtu.be&t=83
- Spora baza wiedzy , McMi21 11/06/17 16:34
jest tutaj: https://forum.arbiter.pl/index.php
Jednak rozumiem że bardziej chodzi o konwersje normalnego roweru. Planujesz jazdę po bezdrożach, górach czy ulicy?
Ja przerobiłem górala z myślą o bezdrożach. Silnik 250W w przednim kole 26 cali- napęd na dwa koła ;) Waga roweru wzrosła z całym osprzętem o ok.4 kilo - można jeździć nawet bez wspomagania - niektóre treki z sakwami są cięższe ;) Pod strome góry silnik 250 W jednak za jest za słaby.
Twój zestaw jednak doda rowerowi z 10 kilo jak nie więcej - może solidnie zjadać baterie - żeby się nie okazało że bez wspomagania jazda będzie chyba przypominać jazdę komarkiem na wyłączonym silniku :D
- fakt , Druzil 11/06/17 18:38
Elektryk z wyladowana bateria jest koszmarem, kilka razy z lenistwa sie na tym przejechalem...
- Pytanir podstawowe, to do czego ma służyć ebike , alkatraz 11/06/17 20:12
Jeśli do turystycznej jazdy, to spokojnie bafang 350W wystarczy. Tylko wtedy masz 36v wiec i bateria ma mniej Wh.
750W to jest bardzo dużo. BBSHD - centralny napęd jest najlepszy, ale i najdroższy w budowie z racji zintegrowanego sterownika.
Bateria 17 Ah jest dość droga. Nie.lepiej dwie mniejsze na podmiane? Wraz z popularyzacja, baterie stanieja więc po 500 cyklach poprostu kupusz nowa, pojemniejsza w tej cenie co teraz 12,4Ah.
- Sledzilem temat od okolo 2-3 lat... , Wolf 12/06/17 00:05
Po godzinach rozmow z osobami, kotre jezdza na rowerach po konwersji + rozmowach z osobami, ktore jezdza na firmowych konsrukcjach e-bike:
1. Jesli juz e-bike to gotowe rozwiazanie.
2. Tadek - Masz 34 lata, nie badz pizda, nie rob z siebie wiekszego dziada niz jestes, podjedziesz pod ta gorke, najwyzej zerzygasz sie, ale wyjdzie ci na zdrowie.
3. Fajnie miec e-bike, ale fajniej miec kondycje, a tego nie da sie kupic.Vey iz mir! - Ja mam od 2 lat , zerowy 12/06/17 17:07
Polecam niech nikt Ci nie mówi że nie warto.
Pracuję w biurze i nie mam ochoty przyjechać do pracy mokry jak śledz. Zawsze z powrotem do domu mogę z napędu nie korzystać .... jak komuś chodzi o kondycję.
Rower budowany własnoręcznie na bazie ramy full. Super wygodny sam rozpędza się do 50 km/h na samej manetce. Silnik 500w bateria lion 54v.
- Forum - tak jak Ci napisano wyżej , burczester 12/06/17 17:32
Największym forum w Polsce o tej tematyce jest forum arbitra. Problem w tym, że u nas Bafangi nie są popularne. Więcej się dowiesz z Endless-Sphere, Reddita czy electricbike.com. A szkoda, bo moim zdaniem to najlepsza droga jeżeli ktoś chce w miarę gotowe rozwiązanie, które nie zrobi z roweru motocykla.
Koledzy powyżej trochę się rozmijają z prawdą. Takim zestawem z BBSHD spokojnie da się jeździć bez wspomagania. Rower będzie cięższy o jakieś 8 kg. Silnik ma sprzęgło, więc opór przekładni planetarnej jest minimalny przy pedałowaniu bez napędu. Sakwiarze wożą po 30 kg bagażu i jakoś jeżdżą. W razie awarii lub wyładowania akumulatora spokojnie wrócisz skąd przyjechałeś.
Co do legalności. Przepisy są głupie i tyle. Rowerem szosowym bez problemu możesz jeździć 50 na godzinę po drogach rowerowych, a rower ze wspomaganiem elektrycznym masz ograniczony do 25. Ciekawe czemu samochodów odgórnie nie ograniczają do 50/60 w mieście. Czyżby liczyli na to, że ludzie mają jednak zdrowy rozsądek? Ciężki temat, ale nie ma sensu się tym przejmować tylko jeździć. Bafanga możesz sobie przeprogramować. Ustawiasz tryb zgodny z normą europejską na pierwszy stopień wspomagania i jesteś kryty. Z tego co wiem to jest nawet sprytne urządzenie do zmiany programów w locie. Nazywa się to Dillenger Switcheroonie. Realnie, zwykli policjanci co najwyżej mogą Ci sprawdzić numer ramy, bo do reszty nie mają sprzętu, ani kompetencji. Niby w jaki sposób ustalą moc silnika, skoro to zależy od ustawień sterownika? Wsadzą rower na hamownię? :D
Nie słuchaj marud, które będą coś piszczeć o oszukiwaniu czy braku kondycji. Wydawanie kilku tysięcy złotych, żeby zbić wagę roweru o kilogram czy dwa to już oszukiwanie czy jeszcze nie? Skoro dobra kondycja jest taka ważna to czemu nie dokładać wagi do roweru, aby ciężej się jechało, zamiast ją zbijać? Na ebajku sam decydujesz jak chcesz sie zmęczyć. Wczoraj zrobiłem 60 km po piachach normalnym rowerem z plecakiem 7 kg na plecach. A dziś pojadę 1,5 km na siłownię ebajkiem. Wychodzi że jestem dziadem, emerytem i do tego pizdą. Niezłe kombo :D Nie nawiązuję tutaj konkretnie do Wolfa, bo identyczne argumenty padają z ust jakichś niedowartościowanych pedalarzy. Ludzie są dziwni. Zamiast się cieszyć, że można wsiąść na rower i pojechać do pracy zamiast kisić się w puszce w korku albo wsadzić ojca, matkę czy dziewczynę na ebajka i razem pojechać na wycieczkę rowerową to szukają jakichś wydumanych problemów. Nie wspominam już o tym, że można złożyć elektryka do jazdy w terenie. Życzyłbym sobie, aby te wszystkie spalinowe enduro robiące masakrę w lesie zastąpić takimi elektrykami. Frajda z jazdy pewnie podobna, a dużo mniejsze szkody dla otoczenia.
Sądząc po komponentach, które wybrałeś wiesz więcej niż dowiesz się z tego wątku. Niżej dodam kilka sugestii od siebie.
Zakładam że Cube jest na kołach 26 cali. Do tej ramy wejdzie akumulator w obudowie typu Dolphin. Po przeróbkach pomieści to 65 ogniw w układzie 13s5p. Na Sanyo GA wyjdzie realnie jakieś 700 WH energii. Nie polecam iść za sugestią kolegi alkatraz. Liczy się pojemność, więc bierz ogniwa Sanyo GA albo odpowiedniki od LG czy Samsunga w okolicach 3500 mAh. Ogniwa muszą być wysokoprądowe, bo BBSHD bierze 30 A z akumulatora. Nie wiem gdzie będziesz kupował akumulator, ale warto podpytać na forum arbitra, bo chłopaki mogą Ci taki akumulator złożyć dużo taniej niż w sklepie.
Problemem jest zmiana biegów. Chodzi o oszczędzanie łańcucha i kasety przy zmianie biegów pod obciążeniem. Można kupić Gear Sensor, który będzie odłączał silnik przy zmianie biegów. Można też wyrobić sobie nawyk lekkiego przyciskania klamki hamulca (jak masz odcięcie silnika) w czasie zmiany biegów. Oba rozwiązania jakoś tam działają.
Co do zębatki 48T. Ja polecam wziąć zwykłą 42T. Przy 11 zębach z tyłu będziesz w stanie rozpędzić się do ponad 60 kilometrów na godzinę. Przy 50 jeszcze idzie pedałować z sensowną kadencją. To i tak za dużo do lasu. Prawdopodobnie będziesz miał problem z linią łańcucha na niskich biegach, ale ze wspomaganiem tego się prawie nie używa. Przednia przerzutka może posłużyć jako chain guide.
Zasięgu nie da się ustalić. Zależy od prędkości, stopnia wspomagania, wiatru, ukształtowania terenu itp. Strzelam że przy 25 km/h po mieszanym, w miarę płaskim terenie zrobisz te 50 km nawet bez pedałowania. Ja jeżdżę ebajkiem jak rowerem i dużo wspomagam, więc moje zasięgi nie będą miały przełożenia na wyniki innych.
Nie wiem gdzie będziesz kupował zestaw, ale bierz z kolorowym wyświetlaczem. Najtaniej kupisz na Aliexpress. Jak dopłacisz za dostawę to Chińczyki wyślą to przez Holandię lub Niemcy i nie zapłacisz żadnego podatku. Możesz też szukać w europejskich sklepach. W Polsce wyjdzie Cię to drogo. Znowu nie polecam słuchać rad kolegi alkatraz i brać pod uwagę słabszych wersji zamiast BBSHD. BBSHD wytrzyma nawet mocne katowanie. Jest tak zbudowany, że ma niską awaryjność. Z tańszymi, słabszymi wersjami było różnie. Wersje 750 W w poprzednich rewizjach padały jak muchy. Poprawione już chyba sprawują się w porządku. Nie ma czegoś takiego jak za mocny silnik. Sam sobie regulujesz stopień wspomagania i dostarczaną moc.
Ja polecam złożyć taki rower i samemu się przekonać. Nie podpasuje to bez większych strat sprzedasz, ale chyba nie znam nikogo normalnego komu by się jazda elektrykiem nie spodobała. Jak masz inne pytania to pisz.
PS Wczoraj w lesie spotkałem gościa na przerobionym elektryku. Starszy gość, mówił że sam poskładał wszystko. Nawet pakiet z ogniw sam polutował. Jeździ cały rok tym rowerem do pracy. Nawet zimą, na rowerowych oponach z kolcami. Zajarany tematem jak dzieciak. On też jest pizdą i dziadem?- wow dziękuje... , XiSiO 12/06/17 22:43
już dawno tutaj nie otrzymałem tak merytorycznej i długiej odpowiedzi (innym osobom też dziękuje za odpisanie by nie było !! )
Mam dodatkowe pytania ... :)
Zdjęcia ramy i roweru tutaj https://imgur.com/a/GgBj3 wszytkie pomysły mile widziane !!
1. Czy myślisz że BBSHD bez problemu wejdzie obok dolnego zawiasu?
2. 48v czy 52v ? jakie zalety i wady ? Wszędzie piszą że BBSHD do 60v obsłuży i by brać 52v, korci mnie mocniejsza wersja...
3. Jaka bateria się zmieści w tej ramie ? chciałbym najbardziej Dolphin tak jak piszesz, ale zastanawiam się czy shark nie zmieści się jeszcze ? jedyna szansa to chyba zrobić szablon i przykładać ?
https://lunacycle.com/...11-5ah-or-13-5ah-dolphin/
albo Sharka
https://lunacycle.com/...5ah-or-13-5ah-shark-pack/
4. Baterię chciałem na począteku kupić w lunacycle 14s4p z 56 Panasonic GA 18650 z ciągłym 30A i 70A szczyt, BMS. Ale zacząłem się zastanawiać czy nie budować samemu albo kupić gotową na forum ?
5. Jeżeli samemu to komu zlecić zgrzanie ogniw i złożenie tego do kupy bo jedno zwarcie może kosztować wizytę strażaków w piwnicy ;/ ?
6. Czy nie będzie problemu z tylną piastą SRAM PG1070 i przerzutką SRAM X9 10 biegów z średnim koszykiem jak z przodu będzie tylko 1 tarcza? Czytałem że łańcuch jest bardziej wysunięty i może być problem ?
7. Chciałbym użyć cut-off Magury dla hamulców hydraulicznych ? mam Elixir CR carbon, nie chcę rzeźbić czujników magnetycznych albo zmieniać hamulców. Jakieś uwagi ?
8. Czy warto kupować sprzęt od lunacycle ? twierdzą że BBSHD od nich jest zaprogramowany na 750W, czemu piszą że ma 1500 peek power, czy można jakoś sterować mocą silnika bez przeprogramowania sterownika ? Podobno kupują 1/3 światowej produkcji bafanga.
9. Czy warto dopłacać do kolorowego LCD ? https://lunacycle.com/...for-the-bbs02-and-bbbshd/ ? podobno wskazuje dobrze do 56v, więc po naładowaniu może być problem, czy znasz inne podobne rozwiązania ?
10. Przednia zębatka, myślę też nad 42t https://lunacycle.com/...chain-ring-for-the-bbshd/ ale teraz mam napęd 2x11 SRAM X9 i trochę mało mam z przodu, inna opcja to jeszcze Lekkie BBSHD Bling Ring ale nie mają zielonej :)
11. Zmiana biegów, masz na myśli to ? https://lunacycle.com/...or-for-bafang-mid-drives/ ?? podobno w nowej wersji BBSHD z grawerowanym logo luna z boku jest dodatkowy przewód na ten czujnik, podobno reaguje szybciej niż odcięcie z hamulców.
12. Korci mnie zostawić ten rower i zbudować od nowa na fat jakimś, jak myślisz ? Nie mam tylko gdzie trzymać dwóch rowerów ;/"Przyjaźń - bezcenna za wszytko inne
zapłacisz adeną" (C) XiSiO - Patrząc na zdjęcia , burczester 13/06/17 02:32
Zakładam że rama to przynajmniej 18 cali. Do Cube'a AMS 100 18 cali wchodzi bez problemu taka obudowa typu Dolphin. Zresztą tutaj masz przykład chyba takiej ramy jak Twoja (nie wiem czy to 18, czy 20 cali):
http://i.imgur.com/07Ss7Db.jpg
1. Na zdjęciu wyżej widzisz jak to będzie zamontowane.
2. Piszą tak, bo wyższe napięcie daje trochę więcej mocy. Musisz sobie odpowiedzieć na pytanie jak chcesz tym rowerem jeździć. Czy faktycznie chcesz tym zapieprzać ile fabryka dała, czy raczej okazyjnie przycisnąć. Jak chcesz zapieprzać to możesz rozważyć wyższe napięcie. Ja mam 13s, czyli 48V nominalnie, ale ja rzadko korzystam z pełnej mocy napędu, a wolę mieć bezproblemowo działający pomiar napięcia na wyświetlaczu.
3. Shark jest mniejszy od Dolphina. Shark to jest obudowa Hailong. Teraz jest nowsza wersja na 65 ogniw, ale trzeba do niej jakiś niestandardowy BMS. Luna sprzedaje to jako Jumbo Shark. Z opinii wynika, że jakościowo Dolphin wypada trochę lepiej od Hailongów. Zauważ co napisałem w poprzednim poście. Dolphina da się trochę przerobić w środku i wcisnąć tam 65 ogniw bez koszyków. Ja mam taki akumulator. Nie da się ukryć, że to już trochę rzeźbienie w gównie, a nie fabryczny akumulator, ale działa.
Alternatywą jest zabudowanie trójkąta. Ludzie robią skrzynki na akumulatory z różnych materiałów. Z włókna szklanego i żywicy. Z dibondu. Taka skrzynka na wymiar pomieści dużo więcej ogniw, ale trzeba liczyć się z tym, że będzie w rowerze na stałe i jej nie wyjmiesz w 10 sekund. Jak masz zacięcie do majsterkowania to możesz kombinować z dibondem. Firmy docinają to na wymiar. Trzeba potem posklejać z tego skrzynkę, dorobić mocowania do ramy, zamocować akumulator w środku, wyprowadzić przewody, pouszczelniać itp.
4. Problem jest taki, że 4p to są cztery ogniwa równolegle. Sanyo GA mają 10A prądu ciągłego. Stąd wniosek, że maksymalnie można taki pakiet obciążać 40A. To nie są jakieś bardzo wysokoprądowe ogniwa i 70A jest grubą przesadą. Zwykło się przyjmować, że dzieli się takie nominalne 40A przynajmniej na pół, żeby ogniwa się nie grzały przesadnie, bo to prowadzi do ich szybszej degradacji. Między innym dlatego ja mam 13s5p na Sanyo GA pod BBSHD.
Co do budowy akumulatora. To jest temat rzeka. Jak chcesz budować samemu to musisz mieć zgrzewarkę, odpowiednią taśmę niklową, BMS'a, przewody, taśmę kaptonową, coś do lutowania, multimetr, ogniwa, obudowę na akumulator i pewnie dwadzieścia innych pierdół lub narzędzi. Z obudową może być problem, bo jeżeli akurat nikt tego nie sprzedaje to pewnie będziesz musiał zamawiać z Chin. Do tego musisz mieć sporo czasu, aby zgłębić temat. Jest sporo informacji w internecie jak zbudować pakiet, zaczynając od Youtube'a, a kończąc na forum arbitra.
5. Na forum arbitra jest sporo osób, które zgrzeją Ci akumulator w pakiet, ale trzeba się z nimi dogadywać przez forum. Rzucę parę nicków, żebyś miał jakiś punkt zaczepienia. Z Warszawy jest atomek1000. Zna się na temacie i robi pakiety porządnie (odpowiednio ceni swoją pracę). Z Gdańska jest maniekrox. Z Łodzi glebor. Jest też arek_arecki gdzieś spod Warszawy chyba. Pewnie znajdzie się też parę innych osób, ale wiem że ci byli ostatnio aktywni. Możesz założyć temat na arbitrze i ktoś się na pewno odezwie.
Z tym zwarciem to bym nie przesadzał. Wiadomo, ostrożność trzeba zachować, ale nie demonizujmy tego. Trzeba zrobić naprawdę coś głupiego albo mieć niefart, aby doprowadzić do pożaru ogniw Li-ion.
6. Tak. Prawdopodobnie linia łańcucha trochę się zmieni. Problem będzie taki jak pisałem w poprzednim poście. Niskie biegi będą robić ogromny skos na łańcuchu. Dlatego potrzebny będzie chain guide, aby łańcuch nie spadał. Wystarczy zwykła przednia przerzutka wyregulowana tak, aby trzymać łańcuch na przedniej zębatce.
7. Uwaga jedynie taka, że Bafang stosuje hermetyczne wtyczki w standardzie HIGO. Jak chcesz podłączyć ten wynalazek od Magury to musi mieć pasujący wtyk.
8. Będąc w Stanach na pewno warto. W Polsce? Po doliczeniu przesyłki i podatków wyjdą spore kwoty. Do tego nie wiem jak jest z akumulatorami, bo trzeba je deklarować jako niebezpieczne materiały (HAZMAT) przy wysyłce. Lepiej szukać Bafanga u Chińczyków (opisałem to pokrótce w poprzednim poście) lub w Europie. Pierwszy lepszy sklep z EU z BBSHD: https://fasterbikes.eu
Przykładowy chiński sprzedawca, który wysyła przez Europę bez podatków: https://goo.gl/qJvaWj
9. Dopłata jest na tyle nieduża, że moim zdaniem warto. Ten DPC-14 to jest to samo co P850C u Chińczyków.
10. Standardowo z Bafangiem dostajesz stalową zębatkę, która lekko poprawia linię łańcucha, bo jest wygięta w stronę ramy. Wygląda okropnie, ale działa. Ciężko mi coś doradzić, bo w praktyce może się okazać, że te zębatki od Luny, czy Lekkie będą Ci szorować o tylny trójkąt. Nie powinny, ale zawsze jest taka możliwość. Tego dowiesz się dopiero jak to u siebie zamontujesz. Ja mam zwykłą, aluminiową Narrow-Wide 42T od Bafanga bez tego przesunięcia zębów w stronę ramy i jakoś to działa. Linia łańcucha kiepska na niskich biegach, ale ratuje mnie chain guide z przedniej przerzutki. Taka z przesunięciem na pewno by się lepiej sprawdziła.
11. Tak. Jak nie masz dedykowanego złącza to możesz to podpiąć pod odcięcie hamulców. Reaguje automatycznie przy zmianie biegów. Klamkami hamulców Ty operujesz, więc od Ciebie zależy jak szybko odetnie silnik. W praktyce to jest muśnięcie klamki hamulca i zmiana biegu w tym czasie. Można się przyzwyczaić.
12. Pod Bafanga musi być suport w standardzie BSA. Do tego Faty zazwyczaj mają szerszy suport. Wtedy trzeba Bafanga na 100 lub nawet 120 mm. Musisz sobie odpowiedzieć na pytanie do czego Ci ten rower będzie służył i dopiero później szukać konkretnego rozwiązania. Może Ty szukasz czegoś mocniejszego. Wtedy można złożyć customa z silnikiem w tylnym kole. To już raczej do lasu, w góry i do konkretnego zapieprzania. Po bułki do sklepu tym nie pojedziesz, bo waży 50 kg.
Tak ogólnie, to polecam wejść na forum arbitra i endless-sphere. Poczytać i obejrzeć co inni ludzie budują. Nabierzesz dystansu i łykniesz trochę wiedzy w temacie.
Na początku maja był zlot pojazdów elektrycznych w Żyrardowie. Trzeba było przyjechać, to byś sobie pooglądał i pojeździł różnymi rowerami.
Jeszcze słowo co do Bafanga. To nie jest tak zaawansowany system jak w rowerach fabrycznych u Yamahy czy Boscha. Przy wspomaganiu mierzy kadencję i prędkość. Na tej podstawie reguluje swoją pracę. Nie ma tam pomiaru nacisku na pedały, napięcia łańcucha itp. Charakterystyka pracy tego systemu wymaga przyzwyczajenia. Można trochę poprawić responsywność zmieniając kilka parametrów w opcjach sterownika, ale nadal jest to dość prymitywny system. Oczywiście można też przeprogramować sterownik na działanie z samą manetką. Wtedy masz pełną dowolność w zarządzaniu mocą napędu.- hmm... , XiSiO 13/06/17 09:30
1. Rama 21.5 cala, wygląda że zmieści bez problemu.
2. Raczej samobójcą nie jestem, raczej spokojna jazda.
3. Będzie dolphin, trójkąt skreśliłem bo chciałbym maksymalnie pochować wszytko a taka torebka kłóci się z moją estetyką. Masz rację zrobię na zamówienie w Polsce akumulator.
6. Martwi mnie w tych wszystkich chain guide że wytwarzają hałas dodatkowy...
7. Czytałem na forum jakimś że bez problemu idzie przerobić, a wydaje mi sie że będzie estetycznie
8. No właśnie nie wiem jak jest bo doliczaja tylko 30$ przesyłki za gotowy akumulator, na cle raczej tego nie cofną już... Co do sprzedawców to w PL chore ceny mają za bbshd, pomyślałem że ali też nie wiadomo co sie trafi u majfrenda.
10. Martwi mnie to trochę, widziałem gdzies takie krzyżaki adaptery do lekkie chyba by przesunąć ją trochę, muszę zgłębić temat...
11. Po czym poznać że jest dodatkowy przewód ? to jakiś wynalazek Luna jest tylko ? czy nowa wersja ma to już ?
Zastanawiałem się nad Haibike SDURO AllMtn 7.0 czy po prostu nie kupić w przyszłym roku, ale martwi mnie niski moment, nei wiem na ile te nowe silniki yamaha maja przełożenie na bafang ale chyba to trochę taka zabawka jest jeżeli chodzi o parametry ? Cena trochę przeraża ;/ Co myślisz o haibike ogólnie i innych firmach z silnikami bosch / yamaha ?
"Przyjaźń - bezcenna za wszytko inne
zapłacisz adeną" (C) XiSiO - Odpowiadając , burczester 13/06/17 10:43
1. W takim razie nie powinno być problemu.
2. No to bierz 13s5p, czyli 65 ogniw w przerobionym Dolphinie.
3. Tak jak pisałem wcześniej. Problemem może być kupienie samej obudowy, bo akumulator bez problemu ktoś z forum arbitra Ci złoży. Od biedy możesz poszukać po polskich sklepach czegoś gotowego w obudowie Dolphin, ale na pewno będzie drożej i na gorszych ogniwach.
6. Masz przednią przerzutkę. Czy ona wytwarza dodatkowy hałas podczas normalnej jazdy bez zmiany biegów? Nie. Po prostu chodzi o to, żeby ją zamontować tak, żeby nie pozwoliła spaść łańcuchowi z przedniej zębatki. Nie powinna ocierać ani o łańcuch, ani o zębatkę.
7. Na pewno da się dolutować wtyczkę od odcięcia hamulców do tego cut offa od Magury.
8. Ja brałem od Majfrenda, bo mi się to zwyczajnie opłacało z kuponem od Aliexpress. Trzy tygodnie czekania i wysyłka przez Holandię. Żadnych podatków. Teraz bym pewnie brał z Europy. Teraz na szybko coś wygooglowałem i znalazłem na przykład taki sklep w Niemczech:
http://shop.gutrad.com/...tor-conversion-kits.html
10. Z tym nie pomogę. Tutaj masz jakieś porównanie ile jest tego przesunięcia w różnych zębatkach:
https://youtu.be/gJOO2lWuVKo?t=212
11. Tego nie wiem. Ja od Majfrendów dostałem bez. Są rozgałęziacze do zrobienia z jednego złącza odcięcia hamulców dwóch, gdzie do jednego podłączysz odcięcie z hamulca, a do drugiego Gear Sensor.
Fabryczne rowery są fajne i na pewno bardziej zaawansowane od takiego napędu jak ten od Bafanga. W teorii też powinny być bezproblemowe dla użytkownika. Jako rowerem na pewno jeździ się tym przyjemniej. Nawet da się je odblokować za pomocą jakichś SpeedBoxów, czy innych wynalazków. Problem w tym, że mają szereg minusów. Na pewno nie zachęcają ceną. Jakikolwiek samodzielny serwis odpada. Akumulatory horrendalnie drogie, a z samoróbkami nie poszalejesz.
Bafang jest naprawdę fajnym systemem dla kogoś kto nie boi się trochę pogrzebać przy rowerze i liczy się z tym że po drodze napotka jakieś problemy. Do tego nie jest ograniczony kagańcem i jak chcesz to możesz puścić 1500W w silnik, jeżdżąc po lesie, a zapasowy akumulator możesz zabrać do plecaka.
Tak jak pisałem wcześniej. Kup sobie zestaw Bafanga, poskładaj i zobacz z czym to się je. Jak się nie spodoba to sprzedasz na Allegro, OLX, arbitrze czy endlessie. Ktoś to na pewno kupi.
Alternatywnie, możesz wsadzić napęd w tylne koło. Powinno wyjść taniej od bafanga.
Poczytaj arbitra i endless. Na arbitrze jest trochę ludzi z różnych zakątków kraju. Bafangów jest jak na lekarstwo, ale jakimś innym elektrykiem na pewno się przejedziesz jak się zgadasz z ludźmi z Twojego miasta.
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|