Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » rzymo 19:45
 » zyggy 19:45
 » biEski 19:45
 » Adamusss 19:44
 » Mario2k 19:40
 » konio 19:39
 » sew123 19:38
 » acd 19:38
 » rooter666 19:37
 » Visar 19:37
 » Nikita_Be 19:36
 » Glock19 19:34
 » OSTVegeta 19:33
 » Demo 19:32
 » Shark20 19:32
 » AnTooL 19:31
 » charczenk 19:29
 » sebble 19:28
 » DYD 19:28
 » Wedelek 19:26

 Dzisiaj przeczytano
 17613 postów,
 wczoraj 23820

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
TwojePC.pl © 2001 - 2020
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

pożar garażu przez elektryka , ulan 19/10/20 17:51
https://wawainfo.pl/...DMZnttDHftoRTDchgrINvNwIZRo
no ciekawe czy jak to się okaże prawdą to wszystkie elektryki dostaną bana na garaże i np obok zakazu parkowania samochodów z lpg będzie też zakaz dla elektryków...

pozdr. ułan vel ulan
"Uwielbiam zapach napalmu
o poranku..."

  1. Zakaz = nic , NimnuL-Redakcja 19/10/20 17:57
    auta z LPG parkują, po prostu obok nich zaparkują EV.

    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
    siedziałbym przed komputerem przy
    świeczkach.

    1. Brakło linki , NimnuL-Redakcja 19/10/20 17:59
      https://moto.pl/...wolno_parkowac_pod_ziemia_.html

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

  2. będzie coraz weselej... , Chrisu 19/10/20 18:00
    szczególnie jak zacznie się głośno mówić ile ludzi ginie przez akumulatory w elektrykach/hybrydach i R1234yf w klimatyzacji.

    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

  3. Nic nie będzie. , waldisobon 19/10/20 18:05
    Widziałeś, żeby kiedyś ktoś z LPG nie wjechał do garażu pod domem albo w galerii handlowej? No właśnie.
    Po drugie elektryfikacja stała się faktem i już nic jej nie zatrzyma, no chyba, że paliwo po 50 groszy.
    Po trzecie - ile procentowo pali się normalnych samochodów a ile elektryków? Tutaj pewności nie mam, ale jedna jaskółka wiosny nie czyni.

    1. hmmmm , ulan 19/10/20 18:10
      https://www.youtube.com/watch?v=UsuYxFBHsiQ
      sporo doniesień o płonących teslach....

      pozdr. ułan vel ulan
      "Uwielbiam zapach napalmu
      o poranku..."

    2. wiesz samochodu zasilane lpg , ulan 19/10/20 18:22
      ciężko poznać z wierzchu nie widać i niczym nie różni od na benzynę czy diesel.
      samochody elektryczne są często i gęsto oklejone naklejkami;: jestem eko,
      zielone tablice...

      pozdr. ułan vel ulan
      "Uwielbiam zapach napalmu
      o poranku..."

    3. elektryfikacja stala sie faktem , komisarz 19/10/20 20:12
      ale gdzie?

      Komisarz Ryba

      1. Ty tak serio? , Dexter 19/10/20 20:37
        Uważasz, że silniki spalinowe przeżyją? Lol.

        "Ludzie uwierzą we wszystko co zobaczą w
        internecie"
        Abraham Lincoln

        1. Ty takna serio uważasz , Chrisu 19/10/20 20:45
          że elektryki to jest przyszłość? LOL.

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

          1. Tak. , Dexter 19/10/20 20:59
            Siedzę dość mocno w branży związanej z paliwami płynnymi i cóż, z przykrością muszę zauważyć, że już niedługo albo prąd, albo ewentualnie alternatywa w postaci np. LNG.
            Ale LNG jest kłopotliwe, skroplenie, transport itd.

            Możemy czarować rzeczywistość. Dzisiaj elektryki w Polsce to margines jeszcze. Bo drogie. Za lat kilka spalinowe będą już tylko stare auta. Fizyka i chemia jest nieubłagana, w kwestii emisji spalin dotarliśmy do ściany i nie za bardzo jest jeszcze jak ją obniżyć.
            Teraz mamy wybór - powiedzmy taki VW Up. Spalinowy NAJDROŻSZY GTI wypas kosztuje coś koło 70 tysięcy. Elektryk to prawie stówka. No to przeciętny Kowalski jednak woli mieć te kilkadziesiąt tysięcy w kieszeni. Ale za powiedzmy 3 lata (przykład) jak VW zakończy produkcję spalinowych to Kowalski wyboru mieć nie będzie. A i produkcja elektryków stanieje.

            "Ludzie uwierzą we wszystko co zobaczą w
            internecie"
            Abraham Lincoln

            1. a skąd wezmą metale rzadkie do produkcji takiej ilości akumulatorów? , Chrisu 19/10/20 22:50
              samochody elektryczne niestety mają nieciekawy ślad węglowy :(

              /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

              1. o, to to to , NimnuL-Redakcja 20/10/20 07:30
                i jeszcze - za EV stoi kopcąca elektrownia.
                Media i opinia publiczna postrzega EV patrząc tylko na efekt końcowy - cichy pojazd bez spalin. Zapomina jednak o całym łańcuchu - produkcja nowego EV i nabicie jego baterii.

                Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                siedziałbym przed komputerem przy
                świeczkach.

                1. Obstawiam, że to samo mówiono w 19-tym wieku. , Dexter 20/10/20 07:41
                  Ależ wielmożny Panie, toż to machina piekielna, ileż zachodu trzeba aby ten wehikuł w ruch wprawić. A i cena tego, toż to za te same pieniądze folwark jakowyś da się nabyć.

                  A taki koń - zawsze gotowy do jazdy, tylko stajenny przygotuje i w drogę. A jak zgłodnieje, to trawki poskubie i już najedzony.

                  "Ludzie uwierzą we wszystko co zobaczą w
                  internecie"
                  Abraham Lincoln

                  1. :-) rozbawiłeś mnie , NimnuL-Redakcja 20/10/20 08:24
                    dobrze powiedziane ale jednak nie zrozumieliśmy się w pełni - też uważam, że EV to obecnie jedyny kierunek, obecnie jest masowa tranzycja z ICE poprzez hybrydy do EV, a kolejne obostrzenia dot. emisji spalin oraz rozwój infrastruktury tylko przechylenie wagi na stronę EV przyspieszy. Nie należy jednak zapominać o naczyniach połączonych całego systemu - rycie Ziemi w poszukiwaniu litu (kosztem niszczenia przyrody po horyzont) czy pozyskiwanie energii z paliw kopalnych aby nowoczesny EV naładować do pełna, nijak wpisuje się w ogólny zamysł ekologii i elektryfikacji.
                    W chwili obecnej nawet w USA udział EV jest marginalny, a mimo wszystko już bywa, że borykają się z problemami tak prostej natury jak 'tankowanie' akumulatorów, jeśli ruch przy nabijaczkach jest zwiększony.

                    https://www.businessinsider.com/...rs-2019-12?IR=T

                    Nie wiem jak sytuacja wygląda w krajach skandynawskich, w których udział EV w stosunku do ICE jest dużo większy niż w USA, ale to też jest mniejszy obszar i zaludnienie do ogarnięcia.

                    Kupując auto w 2016 sądziłem, że wymienię je na kolejny model w 2020 lub 2021. Zmieniłem jednak zdanie i póki jeździ bezproblemowo to będę go eksploatował po cichu (naiwnie) licząc, że następnym wozidłem będzie już sensowny EV w 2026-2030 roku ... przez sensowny EV mam na myśli odpowiednik mojego aktulanego auta, w cenie do 100k PLN, z zasięgiem powyżej 600km na ładowaniu i siecią szybkich (15min = 500km) ładowarek.
                    Być może jestem naiwny ...

                    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                    siedziałbym przed komputerem przy
                    świeczkach.

                    1. wiesz niech robi 400 km , Chrisu 20/10/20 08:27
                      takie "prawdziwe" 400 i ładuje się w pół godziny - a co tam, przeżyję. Tylko jeszcze cena o której pisałeś sprawia, że pewnie jest to nie możliwe...

                      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                      1. Dzisiaj nie jest to możliwe , NimnuL-Redakcja 20/10/20 08:31
                        zasięg porównywalny z pełnym bakiem benzyny i cena poniżej 100k PLN, ale być może za 10 lat będzie to już wykonalne.
                        EV na pewno jest fajnym rozwiązaniem w mieście - im mniej płynna jazda tym korzystniejsze dla EV (rekuperacja). No i wymagania dot. zasięgu w mieście nie są już tak wyżyłowane - EV rozmiaru Yaris z zasięgiem 200km, kosztujący 50k pln byłby fajną opcją.

                        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                        siedziałbym przed komputerem przy
                        świeczkach.

                        1. dlatego moim zdaniem lepszym rozwiązaniem są , Chrisu 20/10/20 10:24
                          Plugin Hybrid z zasięgiem ~50 (prawdziwych) km

                          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

            2. Pytanie co będzie jak elektryków będzie więcej? , JE Jacaw 20/10/20 09:06
              Chodzi o to, że bez jakiejś rewolucji w akumulatorach ta dobra "eko" passa elektryków może się skończyć. Póki czegoś jest mało to często nie dostrzega się wad. Pamiętam jak kilka lat temu elektrownie wiatrowe to było coś super i takie przyjazne środowisku, a teraz jak tego jest więcej to okazuje się, że mają one też swoją ciemną stronę: problem z utylizacją, są zagrożeniem dla ptaków itd.

              Tak więc pytanie, kiedy te "ciemne" strony np. utylizacja akumulatorów lub konieczność stosowanie rzadkich metali itp. elektryków też zaczną być bardziej widoczne?

              Osobiście kibicuje napędowi wodorowemu, ale mam wrażenie, że ostatnio jakoś mało się o nim mówi. No cóż czas pokaże co będzie.

              Socjalizm to ustrój, który
              bohatersko walczy z problemami
              nieznanymi w innych ustrojach

            3. Bez przełomu w dziedzinie akumulatorów możesz o tym pomarzyć , zartie 20/10/20 15:13
              Do produkcji obecnych akumulatorów potrzebne są duże ilości rzadkich metali, ich znane zasoby nie wystarczą do zastąpienia wszystkich samochodów spalinowych elektrycznymi. Druga sprawa to gęstość energii. W obecnych elektrykach cały czas wozisz kilkaset kilogramów baterii.

              *****
              ***

              1. Czyli co, reasumując? , Dexter 20/10/20 19:28
                Silniki spalinowe przetrwają uważasz?

                "Ludzie uwierzą we wszystko co zobaczą w
                internecie"
                Abraham Lincoln

                1. Napisałem wyżej: bez nowych akumulatorów, opartych na tanich i łatwo dostępnych surowcach , zartie 21/10/20 07:50
                  elektryki cały czas będą zabawką dla bogatych. Bez nowych akumulatorów wyznaczanie terminów wycofania z produkcji samochodów spalinowych to zaklinanie rzeczywistości. Z drugiej strony nie rozumiem, dlaczego nie wprowadzono do sprzedaży samochodów z niedużymi silnikami spalinowymi i przekładnią elektryczną (jak w lokomotywach) + mały akumulator. Na obecną chwilę to najbardziej ekologiczne rozwiązanie. Zaawansowane testy takich pojazdów prowadzono w latach 90., ich zużycie paliwa było bardzo niskie, poniżej 3l/100km i nagle wszystko schowano do szuflady.

                  *****
                  ***

                  1. nie podałeś definicji auta hybrydowego? , NimnuL-Redakcja 21/10/20 08:04
                    "samochodów z niedużymi silnikami spalinowymi i przekładnią elektryczną (jak w lokomotywach) + mały akumulator"

                    To nie jest właśnie zasada działania hybrydy?

                    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                    siedziałbym przed komputerem przy
                    świeczkach.

                    1. Praktyka trochę rozminęła się z teorią , zartie 21/10/20 15:09
                      Tamte hybrydy miały małe silniki spalinowe o mocy ok. 40 KM, pracujące ze stałymi obrotami. Chodziło o jak największą sprawność. Taka moc wystarczała do jazdy ok. 120 km/h, powyżej tej prędkości i przy wyprzedzaniu dodatkowo pobierana była energia z akumulatorów.

                      *****
                      ***

                  2. nie liczy się tanio i dobrze , Chrisu 21/10/20 09:33
                    to musi być jak w Misiu. Muszą być dofinansowania rządów, przewalona kasa, spektakularne bankructwa - wtedy więcej w kieszeniach zostaje.

                    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                  3. No ale co z tymi spalinowymi? , Dexter 21/10/20 12:31
                    Przetrwają czy nie bo nie odpowiedziałeś.

                    "Ludzie uwierzą we wszystko co zobaczą w
                    internecie"
                    Abraham Lincoln

                    1. A co z dinozaurami? , zartie 21/10/20 15:16
                      Wszystko kiedyś się kończy. Kwestia kiedy.

                      *****
                      ***

                      1. No skoro dalej walczysz. , Dexter 21/10/20 15:56
                        Jak sądzisz, jaki za 10 lat, konkretna cyfra - 10 lat, będzie stosunek produkowanych osobowych aut elektrycznych do aut spalinowych? Wg mnie i tego co do mnie dociera (czytaj wyżej) spalinowe będą dużym marginesem. Bardzo małym.

                        "Ludzie uwierzą we wszystko co zobaczą w
                        internecie"
                        Abraham Lincoln

                        1. Produkcja to jedno , NimnuL-Redakcja 21/10/20 16:16
                          udział na drogach to druga rzecz. Zastąpienie istniejących samochodów z ICE zajmie według mnie być może ze dwie dekady, jeśli nie więcej. Mamy obecnie około 1.5mld samochodów z ICE vs. 6mln EV. Nawet jeśli sukcesywnie procent produkowanych EV będzie rósł aż do 75% w 2030 (uważam, że to i tak przesadzone proporcje) to dojście do proporcji 1:1 ICE:EV na drogach potrwa dłużej niż dekadę.
                          Obecnie produkuje się około 70mln samochodów rocznie...

                          https://www.worldometers.info/cars/
                          https://www.rfidtires.com/how-many-cars-world.html
                          https://www.iea.org/reports/global-ev-outlook-2020

                          Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                          siedziałbym przed komputerem przy
                          świeczkach.

                          1. No to akurat jest oczywiste. , Dexter 21/10/20 17:35
                            Ale skoro produkcja spalinowych spadnie to wcześniej czy później (raczej wcześniej) także zacznie spadać ich udział na drogach, one nie są wieczne...

                            "Ludzie uwierzą we wszystko co zobaczą w
                            internecie"
                            Abraham Lincoln

                            1. a prąd , GULIwer 21/10/20 20:20
                              żeby to wszystko naładować to pewnie z fuzji Hel3 będzie

                              I'm only noise on wires

                        2. luzik , Chrisu 21/10/20 17:44
                          osobowe będą miały być EKO-elektryczne, a WIELKIE firmy przewozowe będą nadal na paliwie ciekłym jeździli.

                          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                        3. Napisałem wyżej: wszystko zależy od akumulatorów , zartie 21/10/20 18:10
                          Nie wiemy co obecnie jest testowane w laboratoriach i jak blisko jest do wdrożenia tego do produkcji. Cisza świadczy o tym, że wszyscy intensywnie pracują.
                          PS. Osobna kwestia to kretyńskie pomysły urzędasów, już nas wpakowali na R-1234yf :-/

                          *****
                          ***

                          1. Trudno, nie wykrztusisz tego z siebie widzę. , Dexter 21/10/20 20:05
                            Ja jestem pewien, że zmierzch silników spalinowych jest bliski, bez "zależy od akumulatorów", napęd będzie jak nie elektryczny to inny. Ale na pewno nie spalinowy, oparty na ropie naftowej.

                            "Ludzie uwierzą we wszystko co zobaczą w
                            internecie"
                            Abraham Lincoln

                            1. Rynek wcale nie pali się do elektryków, ... , zartie 21/10/20 22:21
                              przeciwko nim jest również ekonomia (koszt zakupu, już w tej chwili zbójeckie opłaty za ładowanie przy autostradach, przywileje zaraz się skończą) i ekologia (szkodliwa dla środowiska i energochłonna produkcja akumulatorów). Masowość produkcji nie obniży cen akumulatorów, może je wręcz wywindować. Kolejna sprawa to stworzenie infrastruktury do ładowania, jakoś nie wyobrażam sobie jednoczesnego ładowania choćby 1/5 samochodów stojących wokół mojego bloku. Jak dojdzie do jeszcze paru widowiskowych pożarów, to też nie przybędzie im zwolenników. Kilkanaście procent rynku mogą za 10 lat stanowić, ale bez rewolucji w akumulatorach szans na dominację nie widzę.

                              *****
                              ***

                              1. wystarczy spojrzeć na obłożenie niektórych stacji , NimnuL-Redakcja 22/10/20 08:10
                                w różnych punktach BP zwykle jestem jednym z kilku tankujących, a nierzadko bywa tak, że wszystkie (6-10) dystrybutory są zajęte i kilka aut czeka w kolejce. Tyle, że w przypadku benzyny tankowanie trwa 2-3 minuty wraz z zapłaceniem, więc nawet przy dużym obłożeniu ostatnie auto z kolejki wyjedzie po kwadransie. Analogiczna sytuacja z EV mogłaby uziemić mnie na takiej stacji na dwie-trzy godziny przy dużej dozie szczęścia. Kwestia infrastruktury, którą poruszyłeś, jest bardzo istotnym i często pomijanym w dyskusji elementem tej układanki - zapewnienie prądu na wszystkie auta będzie nie lada wyzwaniem.

                                Próbuję to policzyć - może ktoś zechce mnie poprawić. Dane, które biorę są dość ogólne na podstawie poniższych linków.
                                Mamy około 23mln samochodów w Polsce (spalinowe, ale załóżmy że wszystkie go EV), średni przebieg roczny to około 15tys. km. Daje to sumarycznie 345mld km rocznie. 100kWh akumulator wystarcza na około 500km. Jeśli dobrze liczę, do zasilenia tej liczby samochodów i zapewnienia im obecnego przebiegu potrzeba (345mld km / 500km * 100kWh) = 69mld*kWh = 69TWh energii.
                                Produkcja energii elektrycznej w Polsce w 2018 r. wyniosła 170TWh, czyli z grubsza potrzebujemy produkować 50% więcej energii, żeby zaspokoić potrzeby EV na skalę porównywalną do obecnych ICE...


                                https://www.auto-swiat.pl/...my-samochodow/kf625hz

                                https://www.smartdriver.pl/...022%2C5%20mln%20aut.

                                https://autokult.pl/...jak-wypadamy-w-statystykach

                                https://www.rynekelektryczny.pl/...cznej-w-polsce/

                                Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                                siedziałbym przed komputerem przy
                                świeczkach.

                                1. Chyba nie widziałeś wakacyjnych kolejek do stacji benzynowych przy A1 , zartie 22/10/20 11:05
                                  Te kolejki często nie mieszczą się na pasie zjazdowym do MOP. Uwzględnij krótszy zasięg elektryków, znacznie dłuższy czas potrzebny na uzupełnienie energii i to, że nikomu nie będzie się opłacała jakaś wielka rozbudowa infrastruktury dla ruchu większego przez góra 2 miesiące w roku - masz przepis na kilkudniową podróż nad morze, jak za czasów powozów konnych i dyliżansów :-)

                                  *****
                                  ***

                                  1. da się w Polsce wyjechać cały bak paliwa jadąc tylko po autostradzie? , NimnuL-Redakcja 22/10/20 14:32
                                    :-)
                                    Kto nie planuje podróży ten na MOPie stoi ... lub w korku do Mielna ^_^


                                    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                                    siedziałbym przed komputerem przy
                                    świeczkach.

                            2. jak nie elektryczny to jaki? , Chrisu 22/10/20 16:19
                              na kluczyk i sprężynę? ;)

                              /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                        4. Zbiorkom EV , NimnuL-Redakcja 22/10/20 08:28
                          nie wiem jak losy EV dalej się potoczą, ale według mnie w pierwszej kolejności na tapetę powinna pójść transformacja zbiorkomu na prąd i uwolnienie miast (szczególnie ich centralnej części) od samochodów ICE (z wykluczeniem mieszkańców centrów, rzecz jasna). Sektor prywatny ma potężną skalę i transformacja tej skali przy pomocy kiełkującej technologii (i infrastruktury) to rzucanie się z motyką na Słońce. Uważam, że zaczęcie zmian od autobusów i taksówek może mieć większy sens. Dla przykładu w Inowrocławiu wszystkie autobusy są już hybrydowe (plug-in) - wiadomo - skala jest mała, bo miasto jest nieduże, ale miło się obserwuje autobus, który jest bardzo cichy i nie kopci dieslem.

                          Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                          siedziałbym przed komputerem przy
                          świeczkach.

                          1. i możnaby , GULIwer 22/10/20 09:51
                            zrezygnować z tramwai a torowiska wykorzystać jako extra pas ruchu.

                            I'm only noise on wires

                            1. tramwaj omija korki (zwykle) , NimnuL-Redakcja 22/10/20 10:34
                              jest znacznie szybszy, ze zbiorkomu najbardziej lubię właśnie tramwaj - najlepiej mi sie tym jeździ, szczególnie w obcych miastach.

                              Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                              siedziałbym przed komputerem przy
                              świeczkach.

                            2. Obejrzyj "Wpuszczeni w korek" , zartie 22/10/20 12:43
                              j.w.

                              *****
                              ***

                          2. A w zbiorkomie nie tepiej trajtki? , Chrisu 22/10/20 16:23
                            można by dodatkowo wrzucić w nie akumulatory, żeby powiedzmy 10 km przejechały bez trakcji - a koszt znacznie niższy niż autobusy typowo elektryczne.

                            /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

  4. a to nie jest tak , blimek 19/10/20 18:12
    Że możesz wjechać na pozdziemkę LPG ale pod warunkiem, że w danej chwili jedziesz na benzynie ?

    twojepc - forum światopoglądowych ekspertów

    1. Nie. , waldisobon 19/10/20 18:15
      Pierwsze z brzegu regulaminy:

      "Na parkingu obowiązuje bezwzględny zakaz wjazdu pojazdów z instalacją gazową (...)"


      "Na terenie Parkingu zabrania się:
      1) wjazdu i przebywania na terenie Parkingu pojazdów:
      a) zasilanych za pomocą paliw gazowych, w tym LPG, LNG i CNG;"

      1. zaraz pewnie dopiszą , ulan 19/10/20 18:24
        zasilanych elektrycznie....

        pozdr. ułan vel ulan
        "Uwielbiam zapach napalmu
        o poranku..."

        1. A są takie, co nie są zasilane elektrycznie? , waldisobon 19/10/20 18:34
          :-P

          1. diesel odpalany sprżęzonym , ulan 19/10/20 18:42
            powietrzem :P widziałem kiedyś takie w programie o militariach :P

            pozdr. ułan vel ulan
            "Uwielbiam zapach napalmu
            o poranku..."

            1. re: , rooter666 19/10/20 22:35
              prawie każdy czołg ;]

  5. No to czekamy , ligand17 19/10/20 21:52
    na dokładniejsze ustalenia - czy to faktycznie samochód elektryczny (jaki?), czy może jednak "hulajnogowa" popierdółka, vel nielegalny motorower elektryczny?

  6. Kurde. Przeczytalem tytul wątku i... , Bitboy_ 20/10/20 08:13
    bylem przekonany ze elektryk zle wykonal instalacje przez co spowodował pozar garazu. Ale fragment o banie na garaze dal mi do myslenia. No i po chwili zrozumialem ze nie chodzi o elektryka, a o samochod elektryczny.

    9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
    Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
    ,FraDesION660P

  7. moze bmw? , elliot_pl 20/10/20 12:53
    https://www.motocaina.pl/...-pozarowego-58203.html

    momtoronomyotypaldollyochagi...

    1. Ciekawe , ligand17 20/10/20 14:55
      jakaś wadliwa partia baterii Samsunga. Z tego co czytałem, to przez 8 lat produkcji i3 nie musieli wymieniać ani jednego kompletu baterii, a tutaj nagle wszystkie idą do wymiany...

  8. ciekawe z czego te wnioski ze pozar elektryka ? , faf 20/10/20 16:02
    bo mieszkańcy usłyszeli huk i dym zobaczyli ?
    czyli wtórne eksplozje i dym co sie w garażu już nie mieścił
    co wykazuje monitoring ? aaa pewnie nie było - a jak był to pewnie rejestrator był w ...garażu

    samochód nawet elektryczny sam z siebie nie wybucha - w końcu jeżdżą i jakoś się nie palą - ale dochodzi do pożarów np podczas ładowania..... oooo to może jednak nie elektryczny samochód jest przycznyną tylko ładowarka ? instalacja ? ale tu wspolnocie łatwiej wyskoczyć że to samochód elektryczny albo olaboga hulajnoga

    hulajnoga jak sie zapali to wiecej dymu niż ognia - jak stała na betonie garażu to co podpaliła ? no chyba że się ładowała w bagażniku jakiegoś auta :P
    zjaraż się może byle samochód - np zwarcie się jakieś zrobi w instalacji od alarmu czy kamerki rejestratora - i siuuu - a taki banzynowy ma w baku te 40litrów benzynki która wspaniale podtrzymuje palenie - długotrwale !
    pożar baterii lion trwa dosyć szybko - bo ona sama w sobie nie jest palna - zachodzi tylko gwałtowna reakcja egzotermiczna - kwestia co jest w pobliżu
    i taka ciekawostka - dlaczego nie ma w garażu instalacji zraszaczy ? to maja pewnie tylko głupi amerykanie

    co do tego co ktoś pisze niżej - kwestia zakazu wjazdu LPG i innego gazowego - chodzi o brak wentylacji która usunie wycieki gazu - wentylacja jest od góry a gaz cieżki i przy ziemi jest - to bardzo ciekawa sprawa - a co z tlenem ? pomińmy gaz - jak w tym garażu w takim razie zachodzi wymiana powietrza - no ale łatwiej napisać że LPG nie wpuszczamy - niż zadbać o wentylację - w galeriach chyba przepisami tylko mają czujniki i nie wpuszczają na parking jesli stężenie spalin jest wysokie

    a wodorowe ? elektryki fe , LPG nie wpuścimy ale wodorowca z zbiornikami o ciśnieniu ponad 300 ! atmosfer (bar) pełnymi uroczego gazu reagującemu z powietrzem arcyciekawie..... - ja bym tego nie wpuścił do miasta - jak pierdyknie to nie pożar tylko zdmuchnie z minium kilka frontów budynków :P






    1. ROTFL , ligand17 20/10/20 16:17
      "hulajnoga jak sie zapali to wiecej dymu niż ognia" - powiedz to osobom z tego bloku:
      https://www.polsatnews.pl/...splodowala-hulajnoga/

      1. jedna jaskółka bombki nie czyni , faf 20/10/20 18:03
        akumulatory się palą - dość gwałtownie ale żeby okno wywaliło ?
        https://www.youtube.com/watch?v=Qzt9RZ0FQyM

        w hulajnodze masz zwykle po taniości 16S1 czyli 70V 2000mAh
        czasami jest podwójnie dla większej pojemności

        ciekawe ze laptopów jakoś nie obwiniają za wybuchy ?
        https://www.youtube.com/watch?v=ehcGWLOH-Js

        tu masz jak jara się Tesla
        https://www.youtube.com/watch?v=sAQlLu5ttOk
        wybuch jak pieron - z Audi obok to opony zmiotło :P

        tu masz jak przebudowa Tesli nie poszła za dobrze - wybuchy .. no panie 3 woja swiatowa - takie wybuchy


        nie mowię że akumulator nie jest zagrożeniem pożarowym - ale takim jest każde urządzenie podłączone do prądu !
        pożar może spowodować nawet telefon - a mimo to do ładowarki podpinasz go co noc koło łożka - zdążysz się obudzić zanim zapali się sypialnia czy zanim zatrujesz się wyziewem gazów ? (przecież ładowanie odbywa się w dobrze wentylowanym pomieszczeniu ? :P

        w pracy mamy pełno przypadków - kilka miesięcznie tzw uśmiechniętego laptopa - HP i Delle z napuchniętą baterią co rozpycha obudowę .... - czyli teraz masz taką bombę w domu, idziesz do galerii i zostawiasz lapka w bagażniku - hmm czy nie pownni zatem umieszczać poza znakiem zakaz wjazdu z LPG to zakaz pozostawiania urządzeń z akumulatorem w samochodzie ?
        linie lotnicze maja na tym punkicie hyzia - nie przewieziesz mocniejszych powerbanków a co dopiero hulajnogi czy czegoś podobnego
        i nie chodzi o wybuch tylko o pożar bo jak widać jest to gwałtowne i dużo płomienia daje - co może byc trudne do wykrycia i zapobiegania - taki drut jak sie przepala gdzieś to czuć, i trwa to powli zanim coś zapali - a tu sruuu i pełno ognia

        podsumowywując - nie chodzi mi o to że baterię się nie zapalają - ale nazwyanie tego eksplozjami to trochę takie na wyrost - żeby w mieszkaniu okno wywaliło ze sciany to tam musiało "wybuchnąć" coś innego

        pytanie co bezpieniej trzymać w piwnicy/garażu - hulajnogę czy motorynkę z 5L benzyny ? tez "wybucha" :P










    2. "zachodzi tylko gwałtowna reakcja egzotermiczna" , zartie 21/10/20 07:54
      No to podałeś definicję wybuchu :-D

      *****
      ***

  9. o to wybuch hulajnogi , faf 20/10/20 18:21
    https://www.youtube.com/watch?v=nX1sRm1ygSY

    media lubują się w pisaniu o tym jakie to ogromne pojemnosci ma bateria takiej hulajnogi - napięcie tak - pojemność niekoniecznie zwykle jest to 2-2,4Ah w przypadku pojedynczego pakietu szeregowego - bo tyle ma jedno ogniwo - silnik elektryczny potrzebuje od 48 do 70V w tego typu pojazdach - dalej pojemność można zwiększać tylko przez łączenie równoległe - ale następuje wzrost masy i objętości

    w telefonie masz zwykle baterie 3 do 5Ah - a czy 3,3 czy 70v - tak samo sie pali :P bo dochodzi do awarii jednego tylko ogniwa

    inna rzecz - żeby te hulajnogi były smukłe to pewnie montują te foliowe LI-ion albo Li-Po a do sprzętu który ma wibracje i jest rzucany - metalowe obudowy 18650 są chyba lepsze

    PS - mam i używam od 3 lat chińskiego jednokołowca - i nic mu nie dolega - poza brakiem mocy na moja masę :P


    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2020, TwojePC.PL