Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » michasu2 19:32
 » Wyrzym 19:29
 » Micky 19:27
 » PeKa 19:27
 » Mademan 19:26
 » bier 19:25
 » Visar 19:24
 » Vertus 19:17
 » malyy 19:17
 » faf 19:16
 » kojot 19:15
 » Wedrowiec 19:13
 » Robak 19:13
 » resmedia 19:12
 » Fasola 19:07
 » DYD 19:06
 » Bitboy_ 19:02
 » jafar 19:02
 » KHot 19:01
 » Remek 19:01

 Dzisiaj przeczytano
 17696 postów,
 wczoraj 22965

 Szybkie ładowanie
 jest:
wyłączone.

 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Płyta główna do Athlona, karta dźwiękowa i HDD , przemej 3/05/01 13:42
Witam ponownie!

Wczoraj zadałem pytanko tu na boardzie i dostałem kilka naprawdę rzetelnych odpowiedzi, za które dziękuję. Teraz mam jeszcze 3 pytania na temat konkretnych podzespołów. Mam nadzieję, że mnie nie wyklniecie :)

1. Jaką płytę główną polecacie do Athlona 1GHz? Nie chcę mieć z nią nic do czynienia (czyt. włożyć, uruchomić i ma działać), nie bawi mnie żadne podkręcanie i podobne zabawy...

2. W swoim komputerku mam od roku Sound Blaster Live! Value i jestem z niego zadowolony - żadnych większych problemów nie zanotowałem :) Jaką kartę dźwiękową polecacie - ma po prostu dobrze grać, nie zamierzam podłączać jej do niczego więcej niż głośniki komputerowe, więc żadne "efekty specjalne" mnie nie interesują...

3. Czy z tych bardziej pojemnych dysków (ok. 40GB) dyski Quantum są godne polecenia, czy raczej lepiej kupić coś droższego?

4. Przypomniało mi się w ostatniej chwili - przesiadać się z Win98SE na coś nowszego, czy zostać na tych Windozach?

Pozdrawiam,
Przemek

  1. Zacznę od końca - zostaw Win98SE, , sebtar 3/05/01 15:07
    chyba że chcesz Win2k, a chyba najlepiej mieć oba. Strzeż się Millenium! Co do dysków, to z Quantumem nie miałem do czynienia, ale będę w najbliższym czasie kupował Seagate Barracudę III (jak mi sprowadzą - mieszkam niestety w Częstochowie czyli w zadupiu galaktyki). Dysków Seagate miałem już kilka w swojej karierze kompów domowych - żaden mi nie padł i chodzą w różnych miejscach do dzisiaj, więc nie będę zmieniał firmy. Co do karty dźwiękowej, to SB Live jest OK, ale jak nie będziesz używał EAX itp. to możesz skorzystać z dźwięku na płycie. Co do płyty, to tutaj możliwości jest dużo, ale kup coś na chipsecie VIA KT133A. Ja mam właśnie Athlona 1GHz, płytę Shuttle AK12 ( na KT133 - praktycznie niewielkie możliwości podkręcania, z tym, że na kręceniu mi nie zależało a płyta była tania, dzięki temu mam lepszego proca :) ), Live + do tego Leadtek GF2mx i wszystko chodzi bardzo szybko i bezproblemowo. Jeśli jak pisałeś gdzieś poniżej masz zamiar kupić Radeona, to będzie to sprzęt - rakieta.

    Demokracja to władztwo intrygantów,
    wybieranych przez głupców.

    1. A i jeszcze jedno - kup , sebtar 3/05/01 19:37
      tego Athlona 1GHz nowszą wersję - na szynie 266 (133) a nie 200 (100)!

      Demokracja to władztwo intrygantów,
      wybieranych przez głupców.

    2. Jeżeli nie Millenium... , przemej 3/05/01 21:35
      Jeżeli Millenium faktycznie jest zupełnie do dupy, to chyba zostanę przy Win98SE. Poza pracą lubię troszkę pograć, a na Win2k chyba mało co pójdzie... Poza tym jeden z moich ulubionych programów graficznych (idealny do prostszych prac - Microsoft Image Composer) jest z... 1997 roku, więc raczej na nowszych wersjach Winzgrozy by nie poleciał :)

      1. A czemu miałby nie chodzić? , sebtar 3/05/01 21:41
        Ja używam Micrografix Designera, ktory jest jeszcze starszy i chodzi. Jak kupię nowy dysk ( co okazuje się jest problemem bynajmniej nie z braku pieniędzy ) to mam zamiar oprócz Win98SE (do gier) zainstalować Win2k (do pracy) i Linuxa oczywiście.

        Demokracja to władztwo intrygantów,
        wybieranych przez głupców.

    3. Wow... , Umek 3/05/01 22:51
      takiego określenia jeszcze nie słyszałem - aż ciary po plecach biegają : "Strzeż się !". No to M$ niezłe horrory zaczął pisać...
      :)))
      Pozdr.

      1. Z tego co wiem, do czegoś nadaje się , sebtar 4/05/01 09:38
        jedynie Millenium w wersji angielskiej. Polskiej zdecydowanie należy się wystrzegać - widziałem jakie cuda wyprawiało to coś na kilku komputerach więc u siebie nawet tego nie instalowałem.

        Demokracja to władztwo intrygantów,
        wybieranych przez głupców.

  2. Jeśli bez kręcenia , Stefan 3/05/01 16:50
    Jeśli bez kręcenia to polecam Soltek 75KAV z dżwiękiem, bo jeśli bez EAX (co wlusznie sebtar zauwazyl) to Live zbedny. Soltek ten ma bardzo dobra cene 500-520. Bedzie obslugiwal takze przyszle procesory, producent czesto aktualizuje biosy. Jest bardzo stabilny i dzwiek tez jest ok. Naprawde polecam. Tylko prosze aby ponizej nikt nie pisal nic o tym ze za 300-350 kupisz sobie ECS czy cos w tym stylu. Prosze darujecie. Wydaje mi sie ze 500 za taka plyte (Soltek na VIA KT133A) to dobry deal. Jesli jednak chcesz bardzo oszczedzac i jestes na 100% pewien ze nie bedziesz uzywal procesorow na magistrali 133 to moze byc za okolo 450 zl stary (ale jary) MSI 6330 (Pro, nie Pro2 czy Pro2A), ale czy sie oplaca, chyba nie...

    1. Soltek czy MSI K7T Turbo? , przemej 3/05/01 21:37
      Mogę się mylić, ale chyba MSI K7T Turbo też ma dźwięk na płycie, a parę osób poleca tę płytę... Cena też niewysoka, bo 540 złociszy, a ponoć sprzęt bezproblemowy. Chyba właśnie na tę płytę się zdecyduję.

      1. ganze gall , Stefan 3/05/01 22:22
        Tak naprawde to ganze gall. Te dwie sa naprawde ok, choc ja akurat do MSI K7T sie zrazilem bo trafila mi sie wadliwa sztuka, ale na to kazdy ma szanse (rzedu 0.1%).

        1. ganze egal , vaneck 4/05/01 10:38
          oder scheisse egal, wie du willst aber was heist "gall"?

          A little less conversation, a little more action
          please

          1. cholera! , vaneck 4/05/01 15:21
            miało być "ganz egal", zainteresowanych przepraszam ;-)

            A little less conversation, a little more action
            please

        2. Soltek , Lancer-Redakcja 4/05/01 14:11
          MSI jest stabilniejsza, ale wolniejsza, bo MSI zastosowal mniej wymagajace timingu chipsetu. Soltek jest mniej podatny na konflikty. MSI zdazaja sie czesciej z problemami niz analogiczny Soltek.

          1. Dziwne.... , PKort 4/05/01 16:30
            Jak na razie widziałęm więcej problemó z Soltekami, niż z MSI. A co do wydajności, to róznica jest rzędu 1-2%. Wiem, że jesteś wyamagający pod tym względem, ale ja wierzę w MSI.

            Heavy Metal or no metal at all
            whimps and posers - Leave the Hall !!

            1. No to bach , Lancer-Redakcja 4/05/01 18:12
              Do tej pory wypuscilem z 20 kompow na MSI. 2 byly na starcie zwalone, 2 doszly pozniej (ale to niczym jeszcze nie swiadczy-przypadek?) Po drodze bylo troche szamotaniny z roznymi badziewiami bo coraz cos sie kaszanilo. Soltekow poszlo ponad 100 i liczba wadliwych jest podobna, ale w 2 nie dzialal dzwiek, a dwie padly w inny soposob, a badziewi napychalem i napychalem i wsio okej.

              Ja bym jednoznacznie wybral Solteka z jednego powodu. Na referencyjnym BIOS`ie mozna obnizac mnoznik. W MSI nie mozna obnizac, dopiero mozna to zrobic po zapodaniu beta BIOS`u, ktorego wgrywanie idzie opornie (trzeba z parametrem). Z tego co pamietam to kiedys robilem benchmark i Athlon 1000 na Asusie A7V przy magistrali 100MHz mial wynik lepszy o 100pkt w 3D Marku, niz MSI przy szynie 133MHz. Po zapodaniu szyny 100MHz na MSI wynik byl gorszy o 500pkt od Asua`a. Nie wiem jak ty ale ja jednoznacznie bym wybral Solteka (kiedys na niego plulem ale to inna bajka). Tanszy (niewiele ale jednak) i nieco bardziej wydajny, no i latwiej sie podkreca.

    2. A moze by tak Abit KT7 ... , Fajtlapa 5/05/01 20:32
      Stabilna, szybka i startuje 10/10 no moze 99/100 ;-) Ja przynajmniej nie spotkalem Abita ktory po wyjeciu z pudelka (czyt. nowka) nie wystartowal.

    3. do Stefana: , +Kania+ 6/05/01 02:16
      czumu nie pro2/pro2a?

      COOOOMBAAAYAAAA!!!

      http://agnes.robi.to/

      1. $$$ , Stefan 6/05/01 10:43
        Rozumiem ze chodzi o minimalizacje kosztow, a pro2 rozni sie tylko tym ze 1) ma maozliwosc zmiany mnoznika 2) kondensatory sa ciut dalej polozone i mozna zakladac duze Orby. Natomiast 2A ma do tego ata/100. Jesli ktos nie kreci i nia jest zwolennikiem ladnych malo znaczacych cyferek (100MB/s) to nie musi isc w pro2 czy 2a i spokojnie wystarczy mu pro, a plytka ta ma juz swoj wiek (tzn ok. 9 miesiecy) i cena jej jest o okolo 75 zl nizsza niz pro2 czy 125 zl 2a.

  3. Zrób tak: , PKort 3/05/01 22:57
    1. Kup płytę MSI K7T-Turbo -będzie działać od pierwszego uruchomienia, bez żadnych problemów. BIOS możesz uaktualnić natychmiast przez sieć :))). A tak na poważnie jest to chyba najlepsza płyta na KT133A na rynku.
    2. Jeśli nie masz zamiaru podłączać się zestawu 4.1 lub wyżej, to AC'97 na płycie Ci wystarczy. A jeśli zdecydujesz inaczej, to wyłączasz dźwięk na płycie i wkładasz Live'a - gwarantuję, że pójdzie bez problemu, niezależnie od slotu PCI.
    3. Jeśli szukasz naprawdę sużego syku, to zainteresuj się WD Predator - co prawda tylko 5400rpm, ale 30GB na talerz. No i oczywiście możesz rozważyć IBMy DTLA, które są staszliwie szybkie i drogie. Zwracaj uwagę na gwarancję, którą dostajesz - beirz tylko dyski z 3letnią gwarancją. Quantumy powinny być OK.
    4. Jak już pisałeś, będziesz przede wszystkim zajmował się grafiką. Ponieważ w komputerze będziesz miał około 512MB RAMu, to nie pchaj się w Windows98 albo Millenium, tylko zainstaluj Windows 2000 Pro - nie jest to szczególnie cięzkie zadanie, a bardzo opłacalne na takim komputerze, który dostaje skrzydeł. No i nie trzeba go przeinstalowywać co dwa tygodnie.

    Heavy Metal or no metal at all
    whimps and posers - Leave the Hall !!

    1. ehh.. , GULIwer 4/05/01 23:54
      co do tego zintegrowanego AC'97 to nadaje się do słuchania MP3, reszta brzmi jakos sztucznie, poza tym szumi w szczególności jak kilka urządzeń chodzi na max'a.
      reszta, nic dodać nic ująć

      I'm only noise on wires

    2. suzego syku:)))) , +Kania+ 6/05/01 02:14
      rozumiemy, zdarza sie:)

      No wiec:

      plyta - k7t turbo msi;

      dysk - fujitsu, ,quantum, caviar - dobre, niedrogie dyski (ja ze swej strony polecam tego ostatniego)

      system - win 2000

      COOOOMBAAAYAAAA!!!

      http://agnes.robi.to/

      1. hmmm.... , PKort 6/05/01 12:13
        No, ten, tego...... Lit(e)rówka, rozumiesz.....

        Heavy Metal or no metal at all
        whimps and posers - Leave the Hall !!

  4. Co do dysku , SpeedyX 8/05/01 02:39
    To Quantum Fireball Plus AS jest bardzo dobry. W pracy mam komputery Della (ok. 100 szt.) i we wszystkich jest zamontowany właśnie ten Quantum i jak na razie jeszcze żaden się nie zepsuł. Zresztą fakt że Dell je montuje też coś znaczy bo cenię tę firmę bardzo, bardzo wysoko. Na dysk masz 3 lata gwarancji, wydajność jest bardzo bliska IBM-ów GXP, różnice są wyczuwalne tylko w benchmarkach. Dysk jest bardzo cichy, praktycznie niesłyszalny a jak już przyłożysz ucho do obudowy to słychać przyjemne mrum, mrum a nie jak w IBM-ach suche tryk, tryk :)
    Jest tylko jeden minus, dlatego jak kupowałem sobie dysk pare tygodni temu to wziąłem IBM-a: Chodziłem za tym dyskiem po wszystkich sklepach w Poznaniu i nigdzie go nie było a nie mogłem czekać w nieskończoność.

    Proud Opera User

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2019, TwojePC.PL