Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Wolf 00:02
 » Mariosti 23:59
 » lcf 23:51
 » rainy 23:44
 » Zbyszek.J 23:38
 » Hitman 23:27
 » Fl@sh 23:17
 » DJopek 23:08
 » petropank 23:07
 » rarek 23:06
 » b0b3r 22:58
 » cVas 22:56
 » dugi 22:51
 » Dexter 22:50
 » Soulburne 22:44
 » stefan_nu 22:41
 » Brauni 22:41
 » maddog 22:39
 » Kenny 22:36
 » toledo 22:35

 Dzisiaj przeczytano
 188 postów,
 wczoraj 42635

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2025
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Może mi ktoś pomóc z C++ , Piotrek10 25/12/01 12:39
Mam zrobić projekt z jezyków programowania i wymysliłem sobie że będzie to prosta gra tekstowa w c++, ale z obrazkami na ekranie. I teraz moja wielka prośba. Czy znacie jakieś proste przepisy abym mógł umiescić bitmape na ekranie. Myślę że będzie to programik pod dosa. Szukałem po kursach pomocy ale niestety jeśli już coś znalazłem to było to tak zakręcone ze głowa boli.
Panowie zlitujcie się bo coraz mniej mam czasu - Dzieki

  1. Obrazek w tle , Outsider 25/12/01 13:24
    niejest, az takim duzym proglemem, ale prostym rowniez nie jest (bedziesz musial wywolac tryb graficzny pod dos'em). Najpierw musisz zrobic sobie odpowiedniego bmp. A to tylko dlatego, ze ten format graficzny nie jest kompresowany i prosciej bedzie Ci go odczytac. Przygotowujac grafike musisz dobrac rozdzielczosc i liczbe kolorow do trybu ktory wywolasz (musisz wywolac tryb graficzny - nejlepiej jakis vesa 640x480 256 kolorow). Wysylajac grafe musisz wysylac strumien na porty karty, aby wyswietlanie przebiegalo w ulamkach sekund (choc i tak bedzie widac migotanie poniewaz obraz bedziesz musial odswiezac). Tak wiec jak juz wyswietlisz bitmapke ktora posluzy jako tlo, to nastepnie musisz wyswietlic meritum Twojej gry. Gdy zajdzie potrzeba zmiany polozenia jakiegos elementu na ekranie musisz ponownie wyswietlic bmp oraz pozostale elementy.
    Osobiscie odradzam Ci takie rozwiazanie, proponuje wykorzystac, tylko tryb znakowy 80x25 linii i zrobic jakies kontury.

    Okiełznany Ukierunkowany Twór
    Sometimes Informatycznie
    zDEspeRowany...

  2. Proponuje zainteresowac sie , palioza 25/12/01 13:28
    kompilatorem DJGPP (jezyk C++ + udogodnienia) i do tego biblioteka allegro, jest to biblioteka specjalnie napisana pod robienie gier i tam mozna cuda robic ;)

    Uczyń coś idiotoodpornym, a ktoś
    stworzy lepszą wersję idioty.

    1. Ooo didżejdzipipi, w tym zdaje się id Soft , sebtar 25/12/01 14:00
      napisało Quake 1?

      Demokracja to władztwo intrygantów,
      wybieranych przez głupców.

  3. Zrób prgram pod Windowsa ... , NimnuL-Redakcja 25/12/01 14:25
    no wiesz .. menu rozwijalne, menu kontekstowe ... mało pracy a niezłe wrażenie ... co do bitmap to nie wiem ale robiłem ostatnio program pod Windowsa tam wykozystac mozesz np. klasy, funkcje zaprzyjaznione, tablice obiektów, destruktory/konstruktory ... nieźle opisane jest to w Symfonii C++ polecam tą książkę - pozycz od kogoś jak masz możliwość ..

    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
    siedziałbym przed komputerem przy
    świeczkach.

  4. Biblioteka OpenPTC , MJK 26/12/01 16:46
    Polecam OpenPTC www.gaffer.org. Sa tam przyklady na ladownie obrazkow oraz na wyswietlanie tekstu.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL