TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Co do sterow 12.xx i q3... , Karas 12/06/01 15:01 ...testowalem (mam clapa i durona) i jestem nie pocieszony .Dzialam na det12.60 (u mnie najszybciej w d3d) i postanowilem sprawdzic je w q3 i rzeczywiscie sa te dziwne spowolnienia do 20fps bez kompresji tekstur (oczywiscie 1024/768 full max 32bit trilinear). Po zmianie na 6.31 jest wszystko oki. Panowie z nvidii znowu cos skopsali i po co oni ruszali tego opengl-a !!
pozdroo KarasConspiracy Theory... - A u mnie jest tak ... , Andrzej 12/06/01 17:33
p3/750+i815+GTS2 winfast w Q3A (ta sama rozdzialka full max) na 12.41 3 fpsy wiecej niz na 12.00 w win98 ,dziwne bo na 12.00 w w2k fpsow tyle samo ale jakby plynnosc zaklocona trudno to opisac ale jak gram przez siec to czuc to wyraznie .
Pozdro
A."Jeżeli brak ci pomysłu na własne
życie , to zawsze ma go ktoś inny". - re... , Garrett 12/06/01 17:47
no wlasnie, nie sugeruj sie wynikami timedemo, bo te sa w porzadku, po prostu odpal jakas mape, najlepiej q3dm9 w 1024x32 HQ, bez botow i nawet bez dzwieku (opcjonalnie :), i pobiegaj troche po mapce z wlaczonym licznikiem fps (cg_drawfps 1), zapamietaj ile masz fps w danym miejscu (np tam, gdzie sie skacze po RL) i najlepiej porownaj sobie z jakimis sterami 6.xx/7.xx... W ogole pobiegaj troche i zobacz, co sie dzieje z plynnoscia etc na tych sterach... U mnie na CLAP-ie jest fatalnie w porownaniu z 6.xx/7.xx - goscie z nvidii cos mocno skaszanili i od dluzszego czasu nie moga/ nie chca tego naprawic...
Napisz, jak wrazenia... - aha... , Garrett 12/06/01 18:13
przeczytaj watek "Kurde. Chyba sie wsciekne....". Tam jest wiecej na ten bulwesujacy coraz wiecej boardowiczow temat ;))
milej lektury!
- re.. , Garrett 12/06/01 17:37
No prosze, okazuje sie, ze inni tez tak maja... marne to pocieszenie... btw, z tego, co wiem, to taka przypadlosc maja wszystkie stery z serii 1x.xx, nie tylko 12.xx, a przynajmniej te, ktore sprawdzalem (bylo tego troche). Coz, wyglada na to, ze panowie z nvidii nie graja (juz) w q3 :)...
A sprawdzales inne giery uzywajace OGL na tych sterach?
U mnie UT i SS chodza raczej ok, innych w tej chwili nie chce mi sie instalowac... - Czym sie martwisz? , Lancer-Redakcja 12/06/01 17:55
Te stery sa wszak Beta. NVIDIA sie do nich nie przyznaje. Nie miejwiec pretensji. A tak z innej beczki to mozesz wprzeciez do sterow 12.60 wrzucic biblioteke od OGl`a z 6.xx i po problemie.- Jaka beta? , sebtar 12/06/01 18:01
12.60 tak, ale 12.41 są OFICJALNE i dzieje się tak samo!Demokracja to władztwo intrygantów,
wybieranych przez głupców. - ....no wlasnie... , Garrett 12/06/01 18:11
dziekuje za takie oficjalne stery, tak tak dalej pojdzie, to przerzucam sie na ATI :P
(poprawiam posta, tylko nie wiem, po co... moze teraz... Kilgor, @^@%##$!!!!!!)- eeeeeee , Garrett 12/06/01 18:15
mialo byc "jak tak dalej..." ofc..... - Aha. , Lancer-Redakcja 13/06/01 10:24
Zwracam honor, ale zauwaz, ze 12.xx sa zasadniczo dedykowane pod GF3. Nie lubie NVIDII za to co robi, ale pragne zauwazyc, ze ATI nie robi wiele lepiej. Kaszanienie sie grafiki nawet w 2D (o 3D nie wspomne) na ATI to nic niezwyklego. Oczywiscie nowe stery rozwiazywaly ten problem, choc czasami nie do konca skutecznie.
- odp... , Garrett 12/06/01 18:22
to nie jest problem tylko z 12.60 czy 12.xx. Tak jest juz od pierwszych 1x.xx, wiec nic dziwnego, ze niektorzy zaczynaja tracic juz cierpliwosc (np ja :), bo ile mozna... a co do podmiany, to nie po to scigam nowe stery, zeby potem je podmieniac na jakies starocie sprzed roku... zreszta nie wiem, czy to by zadzialalo (za duze roznice miedzy tymi sterami, oczywiscie np 6.49 i 6.50 to co innego, ale tutaj...)
- ostatnio... , Karas 12/06/01 20:09
... z o-gl gralem tylko w ss i tam takich rzeczy nie zauwazylem (czyli spowalniania co jakis czas) ale musze sprobowac na jakieis z serii 6.xx bo na nich jeszcze nie gralem w ss. Moze by tak jeszcze wyprobowac soldier of fortune?
pozdro Karas Conspiracy Theory... - Słuchajcie, słuchajcie! , sebtar 12/06/01 20:21
A może to jest celowe działanie - skoro gry się przycinają, to trzeba kupić Geforce3! Większość amerykanów nabierze się na ten numer. Może obniżenie wydajności GF i GF2 za pomocą nowych sterowników to celowe działanie NVidii. Z TNT2 bodajże też tak było, nowsze wersje detonatorów były optymalizowane pod GF a na TNT2 działały wolniej. Czyżby moją następną kartą graficzną miał być Radeon 2?Demokracja to władztwo intrygantów,
wybieranych przez głupców. - spiskowa teoria dziejow?? , Garrett 12/06/01 20:52
hehe, bardzo mozliwe, po nvidii mozna sie wszystkiego spodziewac ;), na pewno faktem jest, ze na 1x.xx ma blyszczec GF3, na nich przeciez rozne serwisy testuja karty na tym chipie, i od tych wynikow zalezy w znacznym stopniu, ile ludzi je kupi. A starsze chipsety sa olewane, przeciez ludzie juz kupili oparte na nich karty, no i teraz trzeba ich przekonac, zeby sie przesiedli na GF3, i to mozliwie szybko... Zniecierpliwieni inwestorzy czekaja na kolejny wzrost kursu akcji... Jak to zrobic?? Przeciez jeszcze nie ma zadnych gier wykorzystujacych niesamowite (heh, to sie okaze ;) mozliwosci GF3, i jeszcze jakis czas nie bedzie...
Wiec trzeba troche pokombinowac ;). Heh, chyba nikt z boardowiczow nie ma jeszcze tego GF3 (chociaz kol. Lancer powinien miec juz dawno ;), bo bysmy sprawdzili, czy na GF3 tez sa te zwolnienia, ale cos mi mowi, ze NIE ma zadnych takich! W ogole wyglada na to, ze te unified drivers nvidii niby do wszystkich chipow od tnt1 do GF3 to bujda i pic na wode - najlepiej chodza na najnowszych chipach, a im starszy chip, tym gorzej... Zreszta 12.41 nie maja wsparcia np dla tnt1, sprawdz sobie w .inf'ie.
Ja tez nie moge sie doczekac Radeona 2, jesli nvidia dalej sie bedzie tak wyglupiac z kolejnymi sterami (13.xx, 14.xx), to im podziekuje i juz nie kupie wiecej grafy na ich chipie - niech sie wala :)) (heh, to zabrzmialo jak ultimatum ;), ale naprawde mam juz dosc tego zonglowania detkami - chcialbym po prostu usiasc i normalnie sobie pograc, a nie myslec, skad wziac lepsze stery i ktore, bo aktualne sa do bani). Tylko zeby ATI nie padlo do czasu wydania R2, juz od jakiegos czasu przeciez cienko przeda :(. Wtedy jedyna nadzieja w Kyro III !!!!
pozdrawiam
- add on , Garrett 12/06/01 20:56
a z tnt1/2 i nowszymi detkami oczywiscie masz racje - najlepiej chodzily na 2.xx (z b. nielicznymi wyjatkami), im wyzsze wersje, tym gorzej... cos w tym jest ;)...- Dokładnie! , sebtar 12/06/01 21:32
Zauważyłem to jak miałem tnt2m64 - najlepiej chodziła na fachmanach 1.15. Dobrze by było żeby ATI i ST dobrali się nieco NVidii do dupci. Dupsko lepiej lata gdy poczuje bata, przykład Intela i AMD świadczy o tym najdobitniej. A tak nawiasem mówiąc Signetics Thomson (producent chipa Kyro) to firma mająca duży potencjał, wytwarzająca m.in. części elektroniczne od tranzystorów po mikrokontrolery i myślę, że byłaby w stanie dać popalić NVidii. A niestety po instalacji sterów 7.97 okazało się, że z kolei kuleją mi w nich oba Unreale (to samo miałem z 6.50), więc wróciłem do 10.80 których już używam od dłuższego czasu, w końcu Q3 z kompresją chodzi na nich całkiem dobrze.
Pozdro!Demokracja to władztwo intrygantów,
wybieranych przez głupców. - o masz :( , Garrett 12/06/01 23:25
7.97 tez nie tego ;)? to ja juz nie wiem... tak wlasnie jest z tymi d3tkami: jak w danej wersji cos wreszcie jako tako dziala, to co innego sie chrzani etc etc... Ale konkretnie co masz na mysli piszac, ze kuleja?? W d3d czy ogl? Ktore wersje? Podaj wiecej szczegolow, to moze sprawdze u siebie... Ja w UT gram teraz tylko w ogl'u (nowy beta renderer + hi-res tekstury ofc) i jest ok (poza niewielkimi bledami w renderingu). A U1 to tylko 2.26 final i d3d, i tez powinno byc spoko (jak na nvidie ofc)... A q3 sprawdzales na 7.97? I jak?? btw, com_hunkmegs przy 256 RAM mozesz ustawic nawet na 192, sprawdzalem i jest ok. 160 etc tez powinno byc ok, ale nie wiecej niz 192...
Pozdrawiam!- mam;) , DirT 13/06/01 00:04
najoptymalniej to chodzą mi 10.180 bo to wg mnie takie drivery pomiędzy 7.xx(świetne w d3d bez t&l) a 11 i 12 (doskonałe d3d z t&l) i nie ma u mnie tego błędu w q3 który jest spowodowany tym że stery te nie radzą sobie z teksturami 512*512(takie są na q3dm9 i tylko tam ten sufit) a co do unreala to pod open gl (garrett thx) to na każdych jest szybki
to wszystko na win2k ale na 9x mam tak samo - jak wpadles... , Garrett 13/06/01 19:58
na to, ze to przez te duze tekstury?? Mozna gdzies o tym poczytac ;)?? Heh, faktycznie niektore tekstury na q3dm9 sa duuuze, i karta 32MB moze sie dlawic, ale wczesniej wszystko bylo ok, wiec...
Co do 10.80, to sobie je odpuszcze, poczekam sobie spokojnie na nowe 12 .xx i 13.xx. 7.97 nie sa takie zle, zwlaszcza, ze nie gram w wynalazki typu B&W czy Giants ;)
- Co kuleje? W sterach 6.50 i tych 7.97 też , sebtar 13/06/01 16:44
w Unrealu Gold (na D3D oczywiście) są przekłamania w grafice - zaburzona geometria niektórych obiektów, robią się jakieś dziwne ząbki i z niebem czasami jest coś nie tego. Natomiast w UT (wersja 4.36, OpenGL+textury z drugiej płyty) są przekłamania w wyświetlaniu tekstur. A ustawienie 192 w Q3 kiedyś sprawdzałem i przeważnie było dobrze, ale z tego co pamiętam niektóre etapy się z tego powodu wywalały i dlatego ustawiłem na 128.Demokracja to władztwo intrygantów,
wybieranych przez głupców. - rere , Garrett 13/06/01 19:49
A co to za cudo ten Unreal Gold?? Czy to przypadkiem nie jest oryginalny Unreal + dodatek Return to Na Pali?? Fajne sa te dodatkowe mapy? Ile mniej wiecej ich jest?? Aha, i wchodzi to wszystko na 1CD? Moze sie za tym rozejrze, ale warto?
Co do UT i przeklaman w wyswietlaniu tekstur, to jest to raczej wina tego nieoficjalnego beta renderera. Na 1x.xx tez sa te przeklamania, np na CTF-EpicBoy (mapa z ktoregos z Bonus Packow) jest czarny pas, tam jest powinno byc niebo...
W ogole z tym rendeerem trzeba grac wylacznie w 32 bitach, bo w 16 jest wolniej (!) i jest o wiele wiecej artefaktow (pulpit windy tez musi byc ustawiony na 32 bity, niezaleznie od ustawien w grze)...
Co do hunkmegs to te 192 dla 256 MB RAM to juz raczej max, 128-160 powinno wystarczyc, choc ja ustawilem wczoraj wlasnie 192 i jeszcze ani razu nic sie nie wywalilo, ale zauwazylem, ze teraz mapki sie troche dluzej przez to laduja, wiec zjade troche nizej. A wywalac sie moglo dlatego, ze pomimo ze masz 256 MB RAM, to pewnie w momencie odpalenia q3 miales z tego wolne sporo mniej niz te 192, i giera nie byla w stanie tyle sama zwolnic i zaalokowac dla wlasnych potrzeb... Mozna przed odpaleniem q3 zwolnic troche RAM-u w windzie odpowiednim progsem, ale lepiej ustawic hunkmegs nizej, bo i tak roznicy jakos nie widze...
- Co do tego wywalania się Q3 z , sebtar 13/06/01 20:46
hunkmegs 192 to oczywiście od razu wpadłem że tak może być i dlatego dla spokoju ustawiłem na 128. W UT mam oczywiście ustawione 32-bity :) A Unreal Gold to rzeczywiście Unreal + dodatek Return to Na Pali w jednym. Interfejs jest odnowiony i przypomina ten z UT, i na UT jest oparty. Nowych etapów jest kilkanaście (bodajże 19 czy 20 + etapy do DM) i są przeważnie bardzo duże. Do tego trzy nowe bronie (cool karabin, granatnik i klasyczna rakietnica) i kilka nowych potworków. Rzecz warta posiadania, ale chyba nie do kupienia w sklepie - ja mam wersję legalną inaczej. Wchodzi na 1 CD i działa bez płyty oczywiście.Demokracja to władztwo intrygantów,
wybieranych przez głupców.
- A ja wam cos poradze , SpiderMAN 13/06/01 08:32
Uzywam Win2k Pro i sterow NVIDII v7.91. Najszybsze jakie widzialem w Direct3D oraz OpenGL tez maja dobry. Do sciagniecia z www.m3dzone.com. Wszystkie 12.xx i 11.xx sa do kitu w porownaniu do nich. Dam wam przyklad na podstawie 3DMark2000 Moj D700 @ 900 MHz, GeForce256 na tych sterach w default test ma 4795, a na 12.41 ma 4450.
Yeah, it's me... - a daj to... , DirT 13/06/01 12:34
sprubuj tych sterów na 3d marku 2001 (teraz standart ;) po prostu kicha na karzdym teście a ja dużo gram w nowe gry i tam t&l i dx8 jest mile widziany a 1x.xx mają lepsze wsparcie dla tych rzeczy (np black&white po prostu chodzi rewelacyjnie na tych driverach a na 7.xx nawet sie nie uruchamia) a stae gry tracąmax 2-3 fps to przeboleje(i stary 3 d mark też ale ten ich system liczenia jest jakiś dziwny i potem każdy sie załamuje bo ma minus 200pkt a ni patrzy na wyniki)- aaaaaa , Garrett 13/06/01 20:11
dirt, nie przesadzaj :), ze 3d mark 2001 to juz standard, to po prostu demo reklamowe gf3, nic wiecej, a gier rzeczywiscie wykorzystujacych nowe mozliwosci dx8 (i gf3) - vertex i pixel shaders - jakos jeszcze nie ma (no, moze poza gf3 enhanced wersja Giants dodawana do niektorych kart z gf3 na pokladzie). A to, ze niektore gry niby maja napisane w instrukcji, ze wymagaja dx8 i chca go instalowac, to bujda - na pewno pojda z dx7 (np chyba Undying) - z wczesniejszymi dx-ami tez tak bylo... Zreszta gf1/2 to "dx7 part" (tak jak tnt1/2 to "dx6 part" etc), i nowa wersja dx-a i nowe stery tego nie zmienia...
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|