TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Pytanko do pracowników serwisów itp.ludków (z lekksza OT) , helmut 4/09/01 22:09 Jaka jest szansa aby nowo otwarty punkt ze sprzetem komputerowym nie splajtował po miesiącu - wlaśnie kumpel otwiera i troche czarno to widze. Ma troche kasy na wkład i pyta sie mnie w co zainwestowac, no i trza coś też mieć na stan - jakies duperele itp.No i czy wogóle opłaca sie startować bo ostatnio rynek IT w Polsce stygnie.Ctrl - Alt - helmut - delete - Proszę bardzo - kilka rad , ReMoS 4/09/01 23:43
1. Szybki serwis - w miarę możliwości jeżeli wie że zostanie rzeecz i tak wymieniona na nową to odrazu dać gościowi inny egzemplarz np kostki RAMu zby nieczekał.
2. Niemoże być pusto w sklepie - niech kupi głośniczki, Obudowy, monitory ( te akuratnie są w miarę stabilne tzna bardziej nisz reszta pod względem cenowym)
3. NIech oprócz cennikowych zestawów i oczywiście tych na zamówienie będzie jakiś "promocyjny" który cały czas jest odpalony i coś tam sobie "lata" np 3DMark
4. Musi mieć szybką hurtownię - i najlepiej aby można było sprawdzać co jest na stanie poprzez net.
5. Jak zaczyna to niech w miarę możliwości sam kompy do ludzików odwozi i tam im robi krótkei szkolenie, instaluje jeszcze jakieś "extra" progsy. Wbrew pozorom opinia jest ważna i znajomy znajomego ma ciotke która na komunię za rock chce kupić chrześniakowi komputer ;-))
6. Ulotki, niech będzie miał ulotki z nowościami znajdą się tacy oasjonaci którzy chcą kupić "ulotkę" GF3 a w rzeczywistości sprzedasz im 200MX
7. Musi mieć zawsze podstawe akcesoria takie jak np: myszki, CD-R, Kabelki, Dyskietki. Te ostatnie wbrew pozorom są bardzo ważne młodzież szkolna teraz bardzo dużo potrzebuje dyskietek i raczej jak kilku klientów odejdze z powodu braku dyskietek, to jak taki ma kupić kompa skoro będzei czekał na niego niewiadomo ile.
8.Profesjonalizm sprzedawcy, oprócz fanatykó którzy przychodzą sobie pogadać i udowodnić że są mądrzejsi od ciebie są prawdziwi klienci, którzy niekoniecznie się znają na tym co chcą kupić i Ty jesteś ich doradzća, więc doradź ale się niewymądrzaj ile to wiesz bo i tak Ciebie niezrozumieją.
8. Nie mów nigdy w bezpośredni sposób źle o konkurencji, ani źle o produktach konkurencyjnych np modny ostatnio konflikt AMD vs INTEL. Klient jak przyjdzie do Ciebie z zamiarem kupna Celerona i jak Ty zaczniesz mu nasiłę wciskać AMD i mówić że lepsze albo co gorsza wyśmiejesz klienta to sam się przekonasz.Nie ufaj każdemu, kto zawsze mówi
uwierz mi. - ok zgadzam sie z przedmówca , deki 5/09/01 08:50
proponuje też dogadac sie z "kolporterem" i wstawic stojaczek z prasa komputerową i koniecznie trzeba miec dostep do produktow ktore wygrywaja wszystkie testy Entera czy Chipa
proponuje tez nagrac wlasne CD-ki z programami fireware np do archiwizacji czy tez do czytania PDF-ow. Najważniejsza jest mila i fachowa obsluga otraz "gadzety"- firewire , voytech 5/09/01 11:34
freeware dokładnie, i nie czepiam się słówek ;))
prawdę mówiąc, otwierając nowy punkt potrzebne są trzy rzeczy: rozeznanie w terenie, potrzebach klientów i mnóstwo pieniążka na zaopatrzenie sklepu. dopiero później pojawiają się takie sprawy, jak serwisy, duperele itp. (prasa, płytki, o których powiadasz).
Ciekawym wyjściem na początek jest kawiarenka internetowa - dla śmiechu na początek pstawiona na SDI. No i napewno profesjonalna obsługa, nie jakiś zakudłaczony facet w rozciągniętym sweterku, maniak gier komputerowych i internetu, ale facet znający się na hardware i sofcie, umiejący sprzedawać towar, który akurat ma w sklepie.
pozdi cze
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|