Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » jaross 15:37
 » szelas 15:37
 » Dexter 15:37
 » bmiluch 15:36
 » Mario2k 15:35
 » Kenny 15:35
 » Hitman 15:35
 » CharlieBr 15:34
 » DJopek 15:33
 » Maniak 15:33
 » Sherif 15:32
 » Mariosti 15:32
 » biEski 15:32
 » endern 15:32
 » cyfron 15:30
 » ReeX 15:30
 » Muchomor 15:29
 » XiSiO 15:29
 » Master/Pe 15:28
 » Wolf 15:28

 Dzisiaj przeczytano
 15602 postów,
 wczoraj 14879

 Szybkie ładowanie
 jest:
wyłączone.

 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Radeon 8500 OEM vs FULL , Rudolf 1/12/01 01:47
Niedawno kupilem sobie R8500 OEM (wyprodukowanego przez ATI) i w zwiazku z tym mam jedno pytanko :-). Skoro obydwie wersje sa oparte na tych samych procesorach i pamieciach to dlaczego moj OEM kreci sie z 250 tylko do 274,4 MHz (powyzej tego zaczynaja sie pojawiac artefakty w obrazie) a wersja pudelkowa (wg pc.com.pl) poszla z 275 na 310/620. Czyzby ATI zastosowalo jakas blokade czy co? (np tak jak nVidia zrobila z Quadro). Jesli ktos cos wie o tym, to bardzo bym prosil o wyjasnenie bo mnie to cholernie dreczy.

pozdro.
ICQ UIN: 39159457

  1. z doswiadczenia wiem , McRabbit 1/12/01 02:40
    ze tak wlasnie bywa z kartami ATI, kiedys za czsow RAGE 128PRO robilismy porownanie z PrzemMem i tez okazalo sie ze BOX kreci sie lepiej od OEMa, nie potrafie tego wytlumaczyc, ale mysle ze OEMowe wersje sa poprostu gorszej jakosci
    pozdr.
    ps. taka sam sytuacja byla z moim RADEONEM 64 DDR

    rabbit@dobrze.robi.to :-))

  2. Selekcja układów , Magnus 1/12/01 12:00
    ATI tak samo jak Nvidia odsiewa układy tzn są one testowane po wyprodukowaniu. Jeżeli pójdzie na 275 to mamy radeona full a jak nie pójdzie to LE. Związane to jest z tym że im dalej od środka wafla krzemowego tym gorzej procesor znosi wyższe taktowanie.

  3. No to chyba o to chodzi ... , NimnuL-Redakcja 1/12/01 19:38
    no bo płacsz mniej za OEM i dostajesz mniej (może gorsze pamiątki) a za BOXa płacisz więcej, więc i więcej możesz wymagać ... takie jest życie ... skoro kręciłyby sie tak samo to po co rozgraniczać na BOX i OEM ?
    BTW .. sądzę, że ta grafa i bez kręcenia nieźle wymiata, więc nie masz się co martwić ...

    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
    siedziałbym przed komputerem przy
    świeczkach.

    1. BOX a OEM, , Tony Soprano 1/12/01 23:39
      Trzeba również "podliczyć" kwestię softu i gwarancji w przypadku BOX-ów, o ile taka różnica występuje,
      Pozdrawiam,

      1. niestety w tym wypadku nie wystepuje , McSlavko 2/12/01 09:26
        ani dodatkowy soft ani dłuzsza gwarancja. Tylko świadomosc tego ze masz boxa :)) ja zakupiłem 7500 (stary radek na sterydach) wersje box i zero dodatkowych bajerów, only napis na pudełku "Bulit by ATI" ale ta karta i tak bez o/c daje niezłego kopa (ciutke wyzej niz gf2 titanium) no i ten obraz...hmmmm....miodzio. A 8500? toć to juz full wypas, po co jeszcze krecic cos co jest najszybsze?

        Powered by 4x4

        1. No, tak... , Tony Soprano 2/12/01 11:08
          Ale zważ, że sprawa w przypadku procesorów stoi w całkiem innym świetle :->
          Dobra, teraz mam kilka pytań:
          ATI R 7500 to stary, przemianowany Radeon? Hmm, myślałem że to kastrat R200 o Pixel Shader, Vertex Shader oraz jeden potok renderujący... Qchva, no - myślałem że to to coś nowszego a tu kupa... Ale tak obiektywnie patrząc: mamy coś szybszego od GTS2, chyba 64 MB RAM, zauważalnie lepszy obraz i brak tego pier**** efektu "przycinania" przy np. szybszych obrotach w okół własnej osi... I to za 650 PLN... Jeśli R200 nie stanieje do ok. 900 PLN to kupię właśnie R 7500 :))

          1. oryginalny , McArra 2/12/01 11:23
            8500LE bedzie w cenie kolo 800PLN netto :-)

            ---McArra---

            1. :)) Ale... , Tony Soprano 2/12/01 13:57
              Tera uświadom mnie i powiedz co wyrwali temu "LE"?
              Pozdrawiam,

              1. LE to , NimnuL-Redakcja 2/12/01 18:26
                radki innych firm niż ATI ... np. Supergrace czy inne będa właśnie tak oznaczane ... buit by ATI to po prostu Radek 8500 natomiast built by coś tam to Radek 8500LE ...
                Przynajmneij w CHIPie tak pisali :-)

                Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                siedziałbym przed komputerem przy
                świeczkach.

              2. NumuL moze miec racje , McArra 3/12/01 06:00
                ale nie do konca bo radki od chinczykow maja pelne wlasciwosct radka 8500 (oprocz taktowania), natomiast LE ma taktowanie takie jak chinszczyzna, a dodatkowo nie ma dualheda, tylko tv-out..., ale nie dam glowy, czy wlasnie ati tego nie robi (widzialem w cenniku oficjanego dystrybutora), bo sytuacja jest delikatnie mowiac niejasna. Nawet komutronik sie zamieszal i w niedziele odwolal swoja teza ze ati nie robi kart graficznych i przyznal ze w polowie miesiaca beda karty od ATI...

                ---McArra---

          2. niby stary radek a i tak obslugujw wiecej funkcji 3D niz gts2ti , McSlavko 2/12/01 19:04
            po obsadzeniu radka w agp i instalce driverow odpalam 3Dmarka 2001 i..... kurka, nowe demka ktorych na gf nie bylo !?!? szok, naprawde fajnie to wyglada :) no i zawsze jest namiastka trueform (programowa) no i ten zegar robi wrazenie :) 290 core 460 memorki (ofc 64mb 4ns). Po malym o/c chodzi super stabilnie na 330/540. Czego chciec wiecej :)

            Powered by 4x4

            1. Cóż dodać: , Tony Soprano 2/12/01 22:36
              Ja już postanowiłem: następną k. graficzną jaką kupię będzie ATI (built by ATI :) )
              Główny powód: jakość obrazu i jakość renderingu, tak renderingu: co z tego, że mam obecnie na CLAP'ie średnio nie mniej niż ~70 fps w Q3 a kiedy się szybciej obróce, obraz szarpie i tnie się, pomimo tych zakichanych ~70-200 fps (dotyczy to KAŻDEJ rozdzielczości)
              Najchętniej kupił bym Matroxa, ale G550 jest już gorzej wykonana a również z 3D nie chcę rezygnować,
              Podsumowując: ATI rox :)
              Pozdrawiam,

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2019, TwojePC.PL