Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Tomasz 16:30
 » Jumper 16:24
 » Curro 16:21
 » muerte 16:21
 » b0b3r 16:19
 » El Vis 16:16
 » NimnuL 16:13
 » AdiQ 16:12
 » ligand17 16:11
 » Liu CAs 16:10
 » SebaSTS 16:10
 » Zbyszek.J 16:07
 » john565 16:04
 » gromki_86 15:56
 » Killer 15:55
 » Artaa 15:50
 » P.J._ 15:50
 » 3kawki 15:49
 » sofolok 15:41
 » GULIwer 15:40

 Dzisiaj przeczytano
 41145 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Lekko OT - kto tu kogo robi w ch..;-) , Ament 20/06/02 21:45
Heh... Ostatnio znalazłem na jakiejs stronie w necie artykul (dosyc stary , ale... nie o to mi tu chodzi) na temat GeForce 3 i nowości, które ze soba niesie... Wypowiadali się "guru" swiata 3D m.in. Carmack, Brzezinski itp... Każdy miał swoje zdanie apropo nowinek w GF3 ale wszyscy jednogłośnie mowili ze w tej chwili w kompie liczy sie tylko grafa i jej moc, a takie "duperele" jak optymalizacja kodu pod SSE2, 3DNOW nie ma sensu gdyz pochlania zbyt wiele czasu a obecnie i tak prawie "wszystko" zalezy od wydajnosci grafy;-)

I byloby OK., ale...

W innym artykule na stronach Intela czytam ze dzisiejsze proce (ich rzeczywista wydajnosc) sa wykorzystywane obecnie w ok. 35%, ponieważ brak optymalizacji kodu pod owe procki (oczywiście chodzi o SSE2)... Tzn ze gdyby taka optymalizacja była to owczesne aplikacje bylyby dwa razy szybsze... Nie przecze na pewno cos w tym jest... Nie raz zdarza się ze po zaaplikowaniu jakiegos patcha usprawniającego prace z nowym procem program czy aplikacja dostaje niezłego speeda;-)

Obecnie w koncowym etapie wypuszczania jakiejs giery bierze się pod reke to co Amerykanie maja najszybsze i się ja testuje - chodzi OK. - chodzi slabo - coz... wypuści się patcha - lub gracz pobiegnie do sklepu i kupi najszybsza karte 3D i najszybszy procek;-)))

Wnioski pozostawiam Wam;-)

pozdr

I
-AMENT-
I

  1. hmmmmm , Zryty_Berecik 20/06/02 22:00
    nie wiem czy porycie zaszło tak daleko
    czy to ze od 6 jestem nqa nogach i po całum dniu ciezkiej pracy w upale 32 stopniowym w pokoju w ktorym pracuje
    czy to odwodnienie organizmy czy hgw co
    ale nie jestem pewnien czy kumam o co w tym chodzi
    ;)

    1. chodzi o to , capri 20/06/02 22:07
      ze Intel twierdzi, ze gry nie wykorzystuja 100% mozliwosci ich proca tylko 35%, w zwiazku z tym musza robic proce duuuuzo szybsze, aby gry na nich chodzily. AMD tak nie twierdzi i robi wolniejsze, a wydajniejsze proce. :)))))

      Quidquid latine dictum sit,
      altum videtur

      1. hehehehehehe , sew123 20/06/02 22:10
        Dobre :D

        Nine Inch Nails to jest TO :)
        iRacing Driver :)

      2. dokladnie, Capri... , McKania 20/06/02 23:05
        a ament sie werwil, bo ma PIVA 1.6@2.4 i sie tera dowiedzial, ze wykorzystywane z tego jest tylko 840mhz, jesli to dobrze w pamieci policzylem:)))))

        config: skóra, fura i coreDuo ;)

        1. 560MHz , capri 20/06/02 23:09
          j.w. :)))

          Quidquid latine dictum sit,
          altum videtur

          1. eeee... sorki... 840... , capri 20/06/02 23:10
            j.w.

            Quidquid latine dictum sit,
            altum videtur

  2. Przemysl gier nakreca przemysl , Mackie Messer 20/06/02 23:17
    hardware. I producenci gier i sprzetu sa zadowolemi. A to wszystko przez tego cholernego Quake ;-)) No my tesh powinismy byc zadowoleni przecierz mamy dostep do bardzo high-endowego sprzetu 3d i wspaniale napisanych i suuper zoptymalizowanych gier (gta, morrowind ;-). No i wszyscy mamy na to pieniadze......Kurde po walkacjach nadejdzie nastepna fala ukladow grafcznych(r300, nv30, pharelia) i znow bedzie od cholery nowosci technologicznych....Tylko ile np. gier na dzien dzisiejszy wykorzystuje TRUE FORM albo cos podobnego....?

    "Predzej sam siebie zgasze, niz sie wypale"
    F. Nietzsche

  3. ale cos w tym SSE2 jest , Meteor 20/06/02 23:22
    pamietacie testy u toma enkodowania MPEG-4 ? Na poczatek szlo to na P4 wolno, sporo wolniej niz na AMD, wystarczyla 1 noc (sic) pracy informatyka intela nad implementacja SSE2 w kod enkodera i wzrost byl prawie 2 krotny ! I co najsmieszniejsze nie byla to zadna sztuczka tylko zwykla optymalizacja kodu progamu...

    Tak, naleze do grupy trzymajacych
    kierownice i jestem z tego dumny!
    Pzdr. Univega,Author&Meteor

  4. Producentom programow , Poke 21/06/02 08:39
    po prostu sie nie oplaca wprowadzac nowisci technicznych i optymalizacji bo to za duzo kosztuje a i nie wszyscy potensjalini klienci dysponuja Radkiem8500 lub czym powyzej GF3, wiec nowe rozwiazania i tab by nie funkcjonowaly. Co do hardware to te wsztskie TrueForm, SMARTSHADER'y i ine wynalazki to mila sprawa ale na dzien dzisiejszy bardziej marketingowa (czyli kto ma bardziej zaawansowana technologie my czy konkurencja). A optymalizacja kodu... No coz, kazdy by na tym skorzystal ale przeciez to kosztuje producenta oprogramowania i czas i pieniadze, nie lepiej jak kupujacy sam wylozy kase np. na nowa karte graficzna albo procesor? A najlepsze jest to ze ludziom sie wmawia ze coraz wieksze wymagania programowi i gier to "cena" postepu technologicznego, kompletna bzdura. Gdyby wykorzystac w 100% ogolnodostepny dzis hardware to mielibysmy w odmu male odpowiedniki stacji graficznych i deepblue.

    To co napisalem to wylacznie moje zdanie i przemyslenia.

    Pozdrawiam,
    Poke

    09 sierpien 2008 - penitentiam agite

  5. Kiedyś był na boardzie... , JE Jacaw 21/06/02 08:40
    ...namiar na takie 64kB demko, które pokazywało co oznacza optymalizacja kodu - pamiętam, że siedziałe przed monitorem i wpatrzony powtarzałem sobie: "to nie mogło się zmieścić w 64kB".

    Socjalizm to ustrój, który
    bohatersko walczy z problemami
    nieznanymi w innych ustrojach

    1. pamietam , m&m 21/06/02 08:58
      bylo niezle

    2. oj bylo , Dhoine 21/06/02 09:02
      http://www.dhoine.prv.pl/dema
      ostatnie z listy. Jesli ktos nie widzial, to zapraszam, bo warto.

    3. w pliku tekstowym , Meteor 21/06/02 13:10
      autor pisal, ze musieli wymyslac co by jeszcze tam wsadzic, bo ciagle bylo mniej niz 64 kb :)

      Tak, naleze do grupy trzymajacych
      kierownice i jestem z tego dumny!
      Pzdr. Univega,Author&Meteor

  6. Najśmieszniejsze jest to ... , Umek 21/06/02 13:31
    że obie strony mają rację. Im lepsza grafa tym mniejsze obciążenie CPU, a to w połączeniu z nadmiarem jego mocy oznacza że optymalizacja i tak niczego nie wniesie. Gorsza grafika->więcej pracy CPU->optymalizacja ma sens w momencie gdy zaczyna brakować jego mocy.
    Także najszybsze procki przy dobrej karcie i tak się nudzą więc to czy będą się nudzić jeszcze bardziej czy nie to wszystko jedno (może konsumpcja energii ma tu znaczenie).

    I jeszcze : niekoniecznie prawdziwe jest PROGRAMY=GRY. Optymalizacja kodu pod CPU ma znaczenie tam gdzie naprawdę pracuje (wysila się) głównie CPU. A jest parę takich programów spoza kategoria GRY!

    Co do optymalizacji - jak intel ma tak wspaniałych i szybkich programistów (patrz "Flask w jedną noc story...") to wiadomo co zrobic - dajesz im pakiet wieczorkiem, a z rana już jest optimalizo dla już radosnego P4 :)))

    1. pod warunkiem , Meteor 21/06/02 16:10
      ze podszyjesz sie pod Toma Pabsta :))

      Tak, naleze do grupy trzymajacych
      kierownice i jestem z tego dumny!
      Pzdr. Univega,Author&Meteor

    2. cóż...prawda o tych programistach... , XTC 21/06/02 18:25
      jest taka... że intel ma...
      (i wiem co mówię)

      Linux

  7. to może niech się wypowie grafik programista (czyli ja :) , beef 21/06/02 16:31
    Panie i Panowie, słuchajcie Carmacka, wie co mówi. Procek dzisiaj to mały miki - oczywiście, nowe gry na słabym procu i gf4 będą chodziły średnio, ale m.in. z powodu obciążenia proca przez driver karty, który wbrew pozorom musi się nieźle nakombinować, żeby przetłumaczyć kod np opengl-a na hardware.

    I nie pitolcie kochani, że koderzy nie optymalizują kodu - oczywiście, są enginy lepsze i gorsze, ale niech któryś z was mądrale spróbuje napisać taki engine 'z palca' bez stosowania zaawansowanych optymalizacji, struktur danych i innych cudów, to zobaczy, jak to chodzi w porównaniu z produktami "leniwych" programistów pokroju Carmacka :))) No ale oczywiście, na kodowaniu, tak jak na medycynie, znaja się wszyscy :ppp

    A takie demka 64kb faktycznie robią wrażenie, goście mają łeb nie od parady, ale pamiętajcie, że to tylko tricki, przyjemne dla oka i robiące wrażenie, ale tricki - quake'a w ten sposób się nie napisze. Zresztą - kod engine'a quake'a to też kilkadziesiąt kilo - reszta to dane.

    this is the time of the revolution
    keepin' it in the right track
    feelin' it in my mind back

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL