TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Lekko OT - kto tu kogo robi w ch..;-) , Ament 20/06/02 21:45 Heh... Ostatnio znalazłem na jakiejs stronie w necie artykul (dosyc stary , ale... nie o to mi tu chodzi) na temat GeForce 3 i nowości, które ze soba niesie... Wypowiadali się "guru" swiata 3D m.in. Carmack, Brzezinski itp... Każdy miał swoje zdanie apropo nowinek w GF3 ale wszyscy jednogłośnie mowili ze w tej chwili w kompie liczy sie tylko grafa i jej moc, a takie "duperele" jak optymalizacja kodu pod SSE2, 3DNOW nie ma sensu gdyz pochlania zbyt wiele czasu a obecnie i tak prawie "wszystko" zalezy od wydajnosci grafy;-)
I byloby OK., ale...
W innym artykule na stronach Intela czytam ze dzisiejsze proce (ich rzeczywista wydajnosc) sa wykorzystywane obecnie w ok. 35%, ponieważ brak optymalizacji kodu pod owe procki (oczywiście chodzi o SSE2)... Tzn ze gdyby taka optymalizacja była to owczesne aplikacje bylyby dwa razy szybsze... Nie przecze na pewno cos w tym jest... Nie raz zdarza się ze po zaaplikowaniu jakiegos patcha usprawniającego prace z nowym procem program czy aplikacja dostaje niezłego speeda;-)
Obecnie w koncowym etapie wypuszczania jakiejs giery bierze się pod reke to co Amerykanie maja najszybsze i się ja testuje - chodzi OK. - chodzi slabo - coz... wypuści się patcha - lub gracz pobiegnie do sklepu i kupi najszybsza karte 3D i najszybszy procek;-)))
Wnioski pozostawiam Wam;-)
pozdr I
-AMENT-
I - hmmmmm , Zryty_Berecik 20/06/02 22:00
nie wiem czy porycie zaszło tak daleko
czy to ze od 6 jestem nqa nogach i po całum dniu ciezkiej pracy w upale 32 stopniowym w pokoju w ktorym pracuje
czy to odwodnienie organizmy czy hgw co
ale nie jestem pewnien czy kumam o co w tym chodzi
;)- chodzi o to , capri 20/06/02 22:07
ze Intel twierdzi, ze gry nie wykorzystuja 100% mozliwosci ich proca tylko 35%, w zwiazku z tym musza robic proce duuuuzo szybsze, aby gry na nich chodzily. AMD tak nie twierdzi i robi wolniejsze, a wydajniejsze proce. :)))))Quidquid latine dictum sit,
altum videtur - hehehehehehe , sew123 20/06/02 22:10
Dobre :DNine Inch Nails to jest TO :)
iRacing Driver :)
- dokladnie, Capri... , McKania 20/06/02 23:05
a ament sie werwil, bo ma PIVA 1.6@2.4 i sie tera dowiedzial, ze wykorzystywane z tego jest tylko 840mhz, jesli to dobrze w pamieci policzylem:)))))config: skóra, fura i coreDuo ;) - 560MHz , capri 20/06/02 23:09
j.w. :)))Quidquid latine dictum sit,
altum videtur - eeee... sorki... 840... , capri 20/06/02 23:10
j.w.Quidquid latine dictum sit,
altum videtur
- Przemysl gier nakreca przemysl , Mackie Messer 20/06/02 23:17
hardware. I producenci gier i sprzetu sa zadowolemi. A to wszystko przez tego cholernego Quake ;-)) No my tesh powinismy byc zadowoleni przecierz mamy dostep do bardzo high-endowego sprzetu 3d i wspaniale napisanych i suuper zoptymalizowanych gier (gta, morrowind ;-). No i wszyscy mamy na to pieniadze......Kurde po walkacjach nadejdzie nastepna fala ukladow grafcznych(r300, nv30, pharelia) i znow bedzie od cholery nowosci technologicznych....Tylko ile np. gier na dzien dzisiejszy wykorzystuje TRUE FORM albo cos podobnego....?"Predzej sam siebie zgasze, niz sie wypale"
F. Nietzsche - ale cos w tym SSE2 jest , Meteor 20/06/02 23:22
pamietacie testy u toma enkodowania MPEG-4 ? Na poczatek szlo to na P4 wolno, sporo wolniej niz na AMD, wystarczyla 1 noc (sic) pracy informatyka intela nad implementacja SSE2 w kod enkodera i wzrost byl prawie 2 krotny ! I co najsmieszniejsze nie byla to zadna sztuczka tylko zwykla optymalizacja kodu progamu...Tak, naleze do grupy trzymajacych
kierownice i jestem z tego dumny!
Pzdr. Univega,Author&Meteor - Producentom programow , Poke 21/06/02 08:39
po prostu sie nie oplaca wprowadzac nowisci technicznych i optymalizacji bo to za duzo kosztuje a i nie wszyscy potensjalini klienci dysponuja Radkiem8500 lub czym powyzej GF3, wiec nowe rozwiazania i tab by nie funkcjonowaly. Co do hardware to te wsztskie TrueForm, SMARTSHADER'y i ine wynalazki to mila sprawa ale na dzien dzisiejszy bardziej marketingowa (czyli kto ma bardziej zaawansowana technologie my czy konkurencja). A optymalizacja kodu... No coz, kazdy by na tym skorzystal ale przeciez to kosztuje producenta oprogramowania i czas i pieniadze, nie lepiej jak kupujacy sam wylozy kase np. na nowa karte graficzna albo procesor? A najlepsze jest to ze ludziom sie wmawia ze coraz wieksze wymagania programowi i gier to "cena" postepu technologicznego, kompletna bzdura. Gdyby wykorzystac w 100% ogolnodostepny dzis hardware to mielibysmy w odmu male odpowiedniki stacji graficznych i deepblue.
To co napisalem to wylacznie moje zdanie i przemyslenia.
Pozdrawiam,
Poke09 sierpien 2008 - penitentiam agite - Kiedyś był na boardzie... , JE Jacaw 21/06/02 08:40
...namiar na takie 64kB demko, które pokazywało co oznacza optymalizacja kodu - pamiętam, że siedziałe przed monitorem i wpatrzony powtarzałem sobie: "to nie mogło się zmieścić w 64kB".Socjalizm to ustrój, który
bohatersko walczy z problemami
nieznanymi w innych ustrojach - pamietam , m&m 21/06/02 08:58
bylo niezle - oj bylo , Dhoine 21/06/02 09:02
http://www.dhoine.prv.pl/dema
ostatnie z listy. Jesli ktos nie widzial, to zapraszam, bo warto. - w pliku tekstowym , Meteor 21/06/02 13:10
autor pisal, ze musieli wymyslac co by jeszcze tam wsadzic, bo ciagle bylo mniej niz 64 kb :)Tak, naleze do grupy trzymajacych
kierownice i jestem z tego dumny!
Pzdr. Univega,Author&Meteor
- Najśmieszniejsze jest to ... , Umek 21/06/02 13:31
że obie strony mają rację. Im lepsza grafa tym mniejsze obciążenie CPU, a to w połączeniu z nadmiarem jego mocy oznacza że optymalizacja i tak niczego nie wniesie. Gorsza grafika->więcej pracy CPU->optymalizacja ma sens w momencie gdy zaczyna brakować jego mocy.
Także najszybsze procki przy dobrej karcie i tak się nudzą więc to czy będą się nudzić jeszcze bardziej czy nie to wszystko jedno (może konsumpcja energii ma tu znaczenie).
I jeszcze : niekoniecznie prawdziwe jest PROGRAMY=GRY. Optymalizacja kodu pod CPU ma znaczenie tam gdzie naprawdę pracuje (wysila się) głównie CPU. A jest parę takich programów spoza kategoria GRY!
Co do optymalizacji - jak intel ma tak wspaniałych i szybkich programistów (patrz "Flask w jedną noc story...") to wiadomo co zrobic - dajesz im pakiet wieczorkiem, a z rana już jest optimalizo dla już radosnego P4 :)))- pod warunkiem , Meteor 21/06/02 16:10
ze podszyjesz sie pod Toma Pabsta :))Tak, naleze do grupy trzymajacych
kierownice i jestem z tego dumny!
Pzdr. Univega,Author&Meteor - cóż...prawda o tych programistach... , XTC 21/06/02 18:25
jest taka... że intel ma...
(i wiem co mówię)Linux
- to może niech się wypowie grafik programista (czyli ja :) , beef 21/06/02 16:31
Panie i Panowie, słuchajcie Carmacka, wie co mówi. Procek dzisiaj to mały miki - oczywiście, nowe gry na słabym procu i gf4 będą chodziły średnio, ale m.in. z powodu obciążenia proca przez driver karty, który wbrew pozorom musi się nieźle nakombinować, żeby przetłumaczyć kod np opengl-a na hardware.
I nie pitolcie kochani, że koderzy nie optymalizują kodu - oczywiście, są enginy lepsze i gorsze, ale niech któryś z was mądrale spróbuje napisać taki engine 'z palca' bez stosowania zaawansowanych optymalizacji, struktur danych i innych cudów, to zobaczy, jak to chodzi w porównaniu z produktami "leniwych" programistów pokroju Carmacka :))) No ale oczywiście, na kodowaniu, tak jak na medycynie, znaja się wszyscy :ppp
A takie demka 64kb faktycznie robią wrażenie, goście mają łeb nie od parady, ale pamiętajcie, że to tylko tricki, przyjemne dla oka i robiące wrażenie, ale tricki - quake'a w ten sposób się nie napisze. Zresztą - kod engine'a quake'a to też kilkadziesiąt kilo - reszta to dane.this is the time of the revolution
keepin' it in the right track
feelin' it in my mind back |
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|