TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
[OT] Jak na pierwszy rzut oka ocenić stan techniczny samochodu - na co zwracać uwagę? , Norton 28/07/02 15:54 Jutro kupuję VW Golf II 88r. za 7000 zł. Sprowadzony z niemiec od policjanta. 3 m-ce temu przeszedł niemiecki przegląd na 2 lata (podobno w Niemczech nie jest tak łatwo z przeglądami jak w Polsce).
Powiedzcie mi na co zwracać uwagę przy zakupie używanego samochodu.
Na razie wiem tyle:
1. Sprawdzić czy kierownica nie jest "wyźlizgana" i czy guma na pedale gazu też jest ok. Jeśli jest gładka, to znaczy to, że samochodzik swoje kilometry już ma.
2. Sprawdzić czy na każdej szybie jest ten sam numer (np. 8 dla rocznika 88).
3. Odkręcić korek oleju i położyć go na wlewie nie zakręcając. Odpalić silnik i jeśli korek będzie wciągany to znaczy, że silnik jest w bdb kondycji. Jeśli jest wydmuchiwany na zewnątrz razem z drobinami oleju to z silniczkiem jest słabo.
Możecie coś dodać od siebie?Zmień swój podpis na Boardzie
maks 100 znaków, 3 linie,
zabroniony spam oraz reklama - No napewno... , Ar3cK 28/07/02 16:07
...sprawdzic czy nie jest nigdzie stukniety :)... najlepiej sie przejedz, wyproboj jak Ci sie nim jezdi, sprawdz hamulce, osiagi etc... to penie wiesz :)...
I jeszcze kilka linkow, ktore moze Ci sie przydadza:
http://www.gratka.pl/moto/info.phtml?id=1528
http://www.gratka.pl/moto/info.phtml?id=1530
http://www.gratka.pl/moto/info.phtml?id=1525
BTW: Zycze udanego zakupu... i jeszcze powodzenia z NOL - jestesmy z Toba :)...It's the Bright One, it's the Right
One, that's Ar3cK...
http://thesurrealist.co.uk/slogan - juz miałem sie rozpisac... , Sociu 28/07/02 16:15
...a tu Ar3cK sypnoł linkami, tam naprawde mozna duzo sie dowiedziec (ja wiekszosc wiedziałem :))) )
Pozdrawiam i zycze udanego zakupu.
- TO NIE TAKA PROOSTA SPRAWA , ARAL 28/07/02 16:13
WIESZ CO PRZEDEWSZYSTKIM SPRAWDŹ GO NA KANALE CZY ON CHOCIAŻ NA OKO JEST PROSTY BO SAM WIESZ CO JEST ZWORZONE STARY BLACHARA NA KONIEC SOBIE ZOSTAW BO TO NIE WIELKIM KOSZTEM MOŻNA ZROBIĆ A Z POD SPODU TO KICHA JEST. ZOBACZ LUZY NA KIEROWNICY STAN OGÓLNY SILNIKA CZY JEST UMYTY CZY NIE LEPIEJ NIECH BEDZIE ZAFAJDANY OLEJEM BO WIESZ WTEDY CZY TEN OLEJ JEST ŚWIEŻY CZY WYCHODZI SOBIE PO TROCHU . PRZEJEDŹ SIE NIM SPRAWDŹ CZY GO NIE ŚCIĄGA PRZY HAMOWANIU I JEŹDZIE NA WPROST KUKNIJ NA LUZY W ZAWIESZENIU NA PRACE SKRZYNI BIEGÓW A JAK ODKRĘCISZ KOREK OLEJU TO UWAŻAJ BO MOŻESZ SIE POCHLAPAĆ ZAWSZE COŚ TAM JEST WYDMUCHIWANE PRZEZ TEN KOREK A DODATKOWO MOŻE BYĆ OLEJ W TYM PONIEWAŻ KRZYWKA Z WAŁKA ROZRZĄDU MOŻE ROZBRYZGIWAĆ OLEJ I NIE ZNACZY TO WTEDY ŻE SILNIK JEST DO BANI ALE TAKA JEST JEGO NORMALNA PRACA. JAK CHCESZ BADAĆ TAPICERE TO KAŻDA CZĘŚĆ MA WYTŁOCZONĄ DATĘ NP. POPIELNICZKA KLAPA WLEWU PALIWA LAMPY ZDERZAK ZAŚLEPKI W TAPICERCE TO JAK CHCESZ TO MOŻESZ POOGLĄDAĆ .
no ale nic życze ci abyś kupił niezłe autko
pamiętaj aby je ostro opić wtedy wszystko bedzie okej
szerokiej drogiMój mesio wymiata wasze kompy
A jazda nim jest lepsza od CMR2 - na kanale raczej nie zobaczy... , Sociu 28/07/02 16:21
...czy jest prosty:)))) od tego jest diagnostyka.- spoko tylko człeku , ARAL 28/07/02 16:28
jak zobaczy że podwozie jest zmasakrowane to poco sie brać za takiego cheblaMój mesio wymiata wasze kompy
A jazda nim jest lepsza od CMR2
- a z tym silnikiem , ARAL 28/07/02 16:17
to otym silniku i o korku to w cale nie prawda spytaj sie pierwszego lepszego mechanika np. mnie musi być przedmuch nawet w autach po przebiego 15tyś kilometrów są przedmuchy i to normalkaMój mesio wymiata wasze kompy
A jazda nim jest lepsza od CMR2 - Trzeba jednak... , Fl@sh 28/07/02 16:57
sobie powiedzieć, że samochód w tym wieku ma już swoje humory i według mnie jazda próbna to podstawa, ale trzeba też będzie polegać na tym co powie ci o nim właściciel, tzn. podejść do sprawy w ten sposób: jasna rzecz że będę musiał do niego dołożyć, pytanie co muszę zrobić w pierwszej kolejności. Spytać policjanta trzeba, kiedy zmieniał ostatnio olej w silniku, filtr powietrza, płyny, ew. olej w skrzyni, amortyzatory, wydech, czy był wymieniany pasek rozrządu itp. W dalszej kolejności - gdzie był uderzony, bo jak mocno to ci raczej nie powie :-) Najbardziej bym się przejmował stanem mechanicznym - geometria, hamulce, praca silnika. Blacharka to jest mniej ważna, bo i tak napewno była robiona i jeśli jeszcze go nie chrupie, to za parę dni będzie. Elementy zewnętrzne są b. tanie (błotnik 35,- reflektor 24,- zderzak 80,- migacz 9,- szyba boczna 50,-) i to można samemu zmienić.
Podczas jazdy próbnej sprawdź czy bardzo ściąga (bo troszkę napewno będzie) i czy opon nie zbiera, najczęstszy objaw crashtestu :-), czy któraś z szyb była zmieniana (po oznaczeniach).
No i nie bierz go z silnikiem 1.3 albo diesel, bo to straszna bieda :-) nawet 1.6 72ps ma około 13s do 100km/h ale to już jakoś jedzieSprzedam drewno pod każdą
postacią ;-) GG: 687866 - hym... , Sas 28/07/02 21:49
może jeszcze... jakie puszcza chmurki pod obciążeniem nie na luzie (czym bardziej niebieskie tym gorzej). Przeguby nie tylko na postoju czy przy ostrym skręcie ale także powyżej 100km/h (ja tak się nabrałem - wolno było cacy, a przy większej prędkości przy lekkim skręcie tak waliło). Ja osobiście jak zobaczę "zakrwawiony" (przecieki) silnik do już nawet dalej nie sprawdzam. Jeśli to diesel to sprawdź czy pałacze sprzęgło na luzie i na wolnych obrotach. - moja opinia , Zryty_Berecik 28/07/02 22:34
oglądnąć deske rozdzielczą czy nie była rozkręcana ( cofanie licznika z xx kilometrów na 50 tyś :PPP
blacharke (pod kątem stanu blachy ) to mozna zlookać
a co do czy był bity czy nie to już trzeba dokladnie oglądać.
ja prawie na pierwszy rzut oka wiem co gdzie było robione
a więc :
ogladasz zamochódi patrzysz czy wszystkie elementy współgrają tzn czy np jak jest maska i bok błotnik czy kończąsie w tym samym miejscu a nie np błotnik jest dłuższy.
sprawdzasz szpary np między maskąaprzednimi błotnikami
jezeli sie roznia na oko to mogło być cośrobione
z tyłu to samo czy klapa idzie prosto ( przeważnie jak był bity to sie krzywo zamyka a czasami zachacza przy zamykaniu/otwieraniu ) w bagazniku podnosisz dywanik i lookasz czy nie ma garbów.
Bardzo wazna sprawa - uszczelki - jezeli widac gdzieś cośodchodzi albo jest jakies zalepione dziwnie wygląda - to mogl być już bity
:)- jeszcze jedna wazna sprawa ! , Zryty_Berecik 28/07/02 22:37
np czasami jest tak ze auto zżera rdza w jednym miejscu = w 99% to znaczy ze to miejsce było bite i robione ( robione kiepsko i stąd rdza )
wiele widziałem samochodów i to nawet rocznikowo młodych
ktore miały takie mejsca ,wszedzie zdrowa blacha i w jednym miejscu rdza - okazwalo sie potem ze bity.
a i jeszcze np stań pare metrow od auta i zlookaj czy reflektory przednie i tylne sa identyczne ( w wiekszości aut np botych w jeden bok zostaje wymieniony reflektor czy to przedni czy tylni i widać bo stary jest poszarzały a nowy sie swieci :))) - Bereciku : , Dash 28/07/02 23:56
Juz dawno minely czasy przekrecania licznika srubokretem w desce rozdzielczej ;)
Pozdro
LPG SUX - w aucie , Zryty_Berecik 29/07/02 00:41
z takiego rocznika
nieproblem
co innego w nowych furach z komputerem itp- Moze sie zdziwisz ... , Dash 29/07/02 01:17
... ale mozna znalezc Mk2 z cyfrowym wskaznikiem kilometrow, ba, nawet z komputerem pokladowym... . Takiego to wkretakiem nie przekrecisz.
LPG SUX - guzik prawda , ARAL 29/07/02 15:09
chłopie chcesz to ci załatwie cofanie licznika to jest prostsze niż cofanie takiego mechanicznegoMój mesio wymiata wasze kompy
A jazda nim jest lepsza od CMR2 - Nie, dzieki , Dash 29/07/02 17:16
Nie zamierzam cofac licznika, nawet za cene nizszej ceny. Nie chce oszukiwac ludzi, jak wielu nieuczciwych sprzedawcow, i cofac licznik. Poza tym jak widze, ze wszystkie auta maja ok. 70k km to mnie szlag trafia i za takie auto to ja dziekuje.
LPG SUX
- Dash, chłopie , vaneck 29/07/02 11:33
dawno to kiedy jest? Bo ja wczoraj przywoziłem Golfa '91, 300 tys. na liczniku. Pierwsze co tam było robione to przekręcenie licznika za pomocą śrubokręta :)A little less conversation, a little more action
please - Vaneck, chlopie , Dash 29/07/02 17:12
Nie kapuje. Cyfrowy licznik cofasz srubokretem?
ATSD To ladnie to tak oszukiwac ludzi cofajac licznik dla zajezdzonego wraka???
LPG SUX - wszyscy tak robią , vaneck 31/07/02 11:03
wszyscy handlarze. Auto (każde) przed sprzedażą trzeba "przygotować"...
Ten licznik był mechaniczny.A little less conversation, a little more action
please
- humorystycznie , Agnes 28/07/02 23:05
... na pierwszy rzut oka sprawdź, czy jeździ ... ;)Metafizyka: - Poznaj, proszę, to jest
Fizyk, a to jego Meta... - ... i czy , Fl@sh 28/07/02 23:10
jeździ w obie strony ;-)Sprzedam drewno pod każdą
postacią ;-) GG: 687866 - ... a także czy , Yosarian 28/07/02 23:20
skręca ... w oczekiwaną stronę ;-)All the best people in life seem to like
LINUX.
Steve Wozniak
- ... oraz , Sas 29/07/02 08:29
... czy można go zatrzymać jak już jedzie ... :)).
- Gratulacje wyboru marki! , Dash 28/07/02 23:53
Najlepszy wybor z tych lat w rozsadnej cenie. Golf Mk2 to naprawde wy...bisty woz i z byle czego klopotow nie robi. Na co zwracac uwage - juz wiadomo - najwazniejsze sa szczegoly. Jesli trafisz na dobry egzeplaz, to bedziesz mial auto na lata... . Auto z tego roku powinno miec juz przekroczone 200k km. W celu lepszego poznania sprawy goraco polecam najlepsza polska strone : www.vwgolf.pl w rubryce modele zakladka MK2 - kompleksowy opis - wszystko co powinienes wiedziec o "dwojce".
Pozdro
LPG SUX - dobra napisze cos od siebie , Sociu 29/07/02 01:23
Jesli ten samochod był sprowadzany z niemiec w całosci nie był rozbity (oficjalnie) i nie był robiony w polsce to masz szczescie bo niemcy sa znani z tego ze dbaja o swoje auta i byle czym nie smigaja.Jesli jednak był robiony w polsce co raczej jest chyba mało mozliwe skoro jak piszesz miał niedawno przeglad w niemczech, tam takich aut raczej nie opłaca sie naprawiac. Ale mozliwe ze było inaczej i samohod był ''walony'' i powinienes go bardzo szczegołowo prześwietlic.
Oczywiscie najwazniejszy jest silnik bo go najdrozej sie naprawia, jak sprawdzic opisał ci wyzej ARAL i nie tylko, co do balchy to zwroc uwage na szczeliny miedzy elementami karoserii (tez było pisane wyzej), oczywiscie idealne szpary nigdy nie beda bo to niemozliwe (zawet z fabryki idealnie nie ustawia),oraz ustawienie reflektorów czy nie sa krzywo itp., ale jesli jest znacza roznica to znaczy jasno ze cos było robione. Czasami wystarczy popukac w blache i mozna znales miejsca gdzie jest szpachel, lub spojzec pod siwatło -moga byc widoczne minimalne faudy. Samochod ma juz troche latek i rdza moze wyskoczyc nawet jesli nie była robiona blacha w danym miejscu, takze nie zrazaj sie tym bo blache tanej naprawic od silnika.Wazny tez jest stan wydechu, wymiana jest dosyc droga a naprawiajac go nie pozbedziesz sie kłopotu bo rdza zaczne go ''jesc'' bardzo szybko.
Dobra teraz wymienie tylko co powinienes jeszcze sprawdzic:
-hamulce,
-układ kierowniczy,
-ogumienie,
-sprzegło (nie pamietam jak to dokładnie było, odpalało sie silnim wrzucało najwyzszy albo niajnizszy bieg dusiło maksymalnie na hamulec i puszczało sprzegło, jesli zgasło silnik odrazu znaczy ze jest oki)
-jak bedziesz jechał to walnij na luz, bedzie słychac czy nie wyja łozyska,jesli tak to czeka je wymiana,
-korcze reszta wyleciała mi z głowy (pozno juz jest),
Przede wszystkim powinna byc jazda probna , zobaczysz sobie jak sie nim jezdzi itp.Dowiedz sie jeszcze jakie sa najczestrze usterki w tym modelu i zworic na nie szczegolna uwage przy zakupie...chciałem tyle jeszcze napisac ale mam juz pustke w głowie, mam nadzieje ze moje i reszty boardowiczow skromne rady pomoga ci troche...
Jesli znasz jakiegos mechanika lub blacharza to popros go aby ci pomogł.Dobra koncze
Dobranoc |
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|