Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Saszkin 17:42
 » Pio321 17:42
 » Kenny 17:42
 » ulan 17:41
 » 3kawki 17:41
 » XepeR 17:38
 » SebaSTS 17:38
 » Artaa 17:37
 » Rafael_3D 17:35
 » waldisobo 17:32
 » leon 17:32
 » wrrr 17:31
 » havranek 17:28
 » Armitage 17:25
 » metacom 17:18
 » Sherif 17:18
 » bieniek 17:18
 » dugi 17:16
 » NimnuL 17:16
 » Hitman 17:15

 Dzisiaj przeczytano
 41113 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Czy ktoś korzystał z rękojmi? , Const 2/08/02 09:40
Mam walniętą płytę w nowym kompie /2 tygodnie, zestaw cały montowany w sklepie/. Sklep zaproponował serwisowanie, a oznacza to wysłanie do Warszawy /z Krakowa/ i oczekiwanie jakieś 2 tygodnie. Czy powołując się na rękojmię mogę żądać natychmiastowaj wymiany na nową lub /w razie odmowy/ zwrotu kasy /za cały zestaw czy tylko za płytę główną/?

/podpis nieczytelny/

  1. z tego , majek 2/08/02 10:31
    co się orientuje to rekojmia to jest cos innego. A z komputerem dostales zapewne gwarancje, ktora aby byla wazna musiales ją podpisac - jednoczesnie zgadzając sie na warunki gwarancji. Wiec od tych warunkow zalezy serwisowanie. Wg prawa ( o ile sie nie zmienilo) to spzredawca ma 14 dni na pozytywne/negatywne(wraz z uzasadnieniem) rozpatrzenie reklamacji **chyba, że w gwarancji
    (ktorą podpisales) bylo zastrzezone ze ten okres moze sie wydluzc np.: o 7 dni.. A wracając do rekojmi to chyba 2 tygodnie to za duzo i czesciej sie z niej korzysta przy zakupach "wysylkowych" gdzie "nie widzisz przedmiotu do konca" (chyba ze sie myle..)
    Najlepiej idz zapytac sie do Urzedu praw konsumenta (musi byc w kazdym urzedzie powiatowym ) i tam Ci powiedzą...jak jest dokladnie


    ... ale jak to?!

  2. z rekojmi , KaT 2/08/02 10:36
    korzystasz jak ci naprawiaja sprzet kilka razy i sie znow popsuje, mozna wtedy skorzystac z rekojmi i zazadac wymiany na nowy. W przypadku plyty prawie zawsze wymieniaja, bo co tu naprawiac. Mi tam jak kupilem na gieldzie i poszla po 2 dniach od reki dali nowa bez gadania.
    Sklepy to inna sprawa. Dostales gwarancje na caly komputer.
    Ale jesli ktorys tam raz bedziesz go wozil do serwisu bo cos ci sie zepsuje mozesz w ramacg rekojmi zadac wymiany kompa na nowy.

    Don't cry or feel too down.
    Not all martyrs see divinity.
    But at least you tried.

    1. nie, nie, nie , burz 2/08/02 19:26
      cos ci sie pomylilo;) Piszesz: z rekojmi korzystasz jak ci naprawiaja sprzet kilka razy i sie znow popsuje, mozna wtedy skorzystac z rekojmi i zazadac wymiany na nowy.

      Nie.
      Cons moze skorzystac albo z rekojmi, albo gwarancji - juz za pierwszym razem, gdy mu sie cos zwalilo. To jego wybor. Sklepy jednak niechetnie podchodza do rekojmi, poniewax one same musza oddac towar do serwisu, a ponadto przewaga rekojmi nad gwarancja tej taka, ze po dwoch naprawach w ramach rekojmi przysluguje nowy sprzet lub zwrot gotowki, natomiast gwarancyjnie to moga naprawiac do usranej smierci (przepraszam za wyrazenie).

      Sam jestem po bojach z naprawa na warunkach rekojmi - tv Sony kupiony w Media Markt i wiem, ile wysilku kosztuje przekonanie gnoi w MM, ze MUSZA wziac sprzet, a nie odsylac mnie do serwisu. Teraz jestem cwany, bo na swoim telewizorze podszkolilem sie w Inspekcji Handlowej (d. PIH).

      A poza tym, z kazdym momencie mozna zmienic zasade reklamacji i np. towar naprawiany w ramach rekojmi nastepnym razem gdy sie posuje, oddac do naprawy gearancyjnej do serwisu. Ale polecam rekojmie, jest korzystniejsza dla klienta.
      pozdr. burz

      ___

  3. W poradach na , Umek 2/08/02 11:00
    benchmarku masz opisane w poradzie : "Wymiana uszkodzonego dysku, rękojmia i gwarancja"

  4. korzystaj z rękojmii, tu masz linka , chris01 2/08/02 12:48
    do nowych przepisów o rękojmii
    http://arch.rp.pl/...07/20020709/200207090139.html

    jeszcze poczytaj tutaj
    http://arch.rp.pl/...08/19980812/199808120138.html
    i tutaj
    http://arch.rp.pl/...09/19980915/199809150128.html

    Krzysztof

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL