Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Zbyszek.J 20:54
 » rooter666 20:52
 » GULIwer 20:52
 » coobav 20:48
 » piwo1 20:47
 » Kenny 20:46
 » PaKu 20:45
 » bajbusek 20:45
 » Fl@sh 20:44
 » xpx 20:43
 » piotrszac 20:43
 » DYD 20:42
 » DrLamok 20:41
 » Hitman 20:38
 » kyusi 20:32
 » Tomasz 20:28
 » KHot 20:25
 » robert71 20:23
 » rbxxxx 20:22
 » Syzyf 20:16

 Dzisiaj przeczytano
 19934 postów,
 wczoraj 22340

 Szybkie ładowanie
 jest:
wyłączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

OT : glosniki samochodowe i trzaski - skad? , Kraszan 2/08/02 14:36
Witam,

Dawno mnie nie bylo, wpadam tylko na chwilke, ale szukam odpowiedzi na moj problem, ktory mnie dreczy od kilku dni. Z gory przepraszam brac boardowa za OT. Mam nadzieje ze mi to wybaczycie.

Otoz w swoim samochodzie wlozylem sobie glosniki basowe na tyl a na przod tweetery. Wszystko bylo bez zwrotnic jakos gralo i bylo oka. Potem dokupilem glosniki dwudrozne na przod i polaczylem je razem z gwizdkami i graja na przodzie razem z nimi. Ale problem jest taki, ze kiedy jade autem gwizdki na pewno a inne glosniki chyba tez tak CYKAJA. Cyk cyk cyk cyk cyk co jest bardzo denerwujace poniewaz zaglusza cala muzyke. Glosniki graja tym co maja grac ale oprocz tego ten glosny CYK CYK CYK. To wystepuje tylko podczas jazdy, natomiast kiedy silnik mam wylaczony juz jest wszystko w porzadku. Radio mam 4X15W. Na etapie radio -> kostka podlaczylem Filter & Fuse Box (masa i memory) ale nic nie dalo. Co to moze byc? Od czego te zaklocenia? Jak je zlikwidowac??? Bardzo prosze o pomoc.

Z gory dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam. Jeszcze raz przepraszam za OT

  1. hm ... , Olo 2/08/02 14:50
    troche to dziwne bo w aucie zaklocenia maja z reguly charakter "gwizdu" lub "pierdzenia" w takt zaplonow w cylindrach (czyli dosc szybko - parenascie - paredziesiat Hz). Ogolnie powoedm zaklocen moze byc:

    - nieprawidlowe miejsce podlaczenia zasilania. Optymalnie jest wprost pod akumulator z tym ze tuz przy akumulatorze nalezy bezwzglednie dac bezpiecznik
    - zuzyty alternator (generuje szumy lub trzaski)
    - uszkodzona instalacja zaplonowa - kondensatory p.zakl, przewody WN, stare swiece lub za duza przerwa miedzy elektrodami
    - zaklocenia elektrostatyczne (przyznam ze nie mialem kontaktu)

    Wazna uwaga - zaklocen nie odfiltrowuje sie filtrem na zasilaniu tylko eliminuje ich zrodlo!


    Ostatnim powodem dziwnych zjawisk moze byc jakies zwarcie na przewodach glosnikowych, ale to raczej nie w twoim przypadku.

    1. auto to Trabant ;-)) , Kraszan 2/08/02 14:55
      tak wiec juz sam nie wiem co mam tam sprawdzac, jeszcze niedawno bylo wszystko w porzadku, czasem tez jak jade przez jakis czas jest spokoj a po chwili wlasnie slysze ten denerwujacy szybki dzwiek z gwizdkow,
      zasilanie mam podlaczone bezposrednio kablem do akumulatora do klem, ale nie ma tam zadnego bezpiecznika, bezpiecznik mam dopiero za kostka

      1. a jaki ten Twój trabant?... , XTC 2/08/02 17:07
        z elektronicznym zapłonem? ... czy starszy, czy może nawet 6V z przetwornicą :) (sam takiego miałem:) ...
        napisz jaki masz zapłon, akumulator czy regulator napięcia elektroniczny czy el-mag... ew. sprawdź przewody zapłonowe...
        jak często jest to cykanie?... zmienia się z obrotami silnika?...

        Linux

        1. trabant jest... 12v , Kraszan 2/08/02 17:18
          zaplon nie jest elektroniczny, ostatnio go ustawialem, aku jakis exide..

          a cykanie jezeli wystepuje to z jedna predkoscia caly czas z ta sama glosnoscia, raczej sie nie zmienia, jest stale

          1. jak podlaczyles glosniki do radia? , Olo 3/08/02 00:05
            moze przeciazyles koncowke mocy (2ohm) lub ktorys kabel jest przywarty? Czasem wlasnie przeciazona koncowka wzbudza sie i wydaje z siebie rozne dziwne dzwieki.

            1. radio ma 4x15W , Kraszan 3/08/02 18:23
              a mam tak ze z tylu mam 2xbass 150watt ale to muzyczna, a z przodu mam gwizdki 150watt muzyczna + dwudrozne 10cm 150watt razem na jeden kanal. jak auto stoi gra do konca swoich mozliwosci i glosnikow.

              1. a dokladnie? , Olo 3/08/02 23:49
                1. gwizdki z prozdu masz podlaczone przez szeregowe kondensatory? Jesli tak to ok.

                2. Przy wlaczonym silniku w instalacji jest wyzsze napiecie (ok. 14 zamiast 12... 12.5V). Wtedy radyjko ma wieksza moc ale i tez bardziej sie grzeje. Ostatnia mozliwosc wlasnie zwiazana z napieciem - moze jest za duze (uszkodzony regulator)?

                3. (nie moglem sie powstrzymac) 10cm 150W muz ... LOL !!!

                1. hehe , Kraszan 4/08/02 12:25
                  bo jakies tanie glosniki ;-)) to tak napisane, nie wiem ile maja mocy sinus ;)))

                  podlaczone mam tak ze gwizdki sa skrecone kabelkiem z przednimi i tak podlaczone bez zadnych kondensatorow i zwrotnic ;-))) normalnie kabel podlaczony... ktos mi tez cos mowil zeby jakies kondensatory zalozyc tylko gdzie i jak i jakie, kolega tez wspominal ze jak nie tam to gdzies na cewki ;)) jakby co to prosze i info dla lamera co kupic i gdzie zalozyc - chodzi o te kondensatory:)

                  1. jak masz... , XTC 4/08/02 22:21
                    bez zwrotnic do dałeś mu połączenie równoległe dla całego pasma...

                    Linux

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL