TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Efekty środowiska w kartach dźwiekowych ... , NimnuL-Redakcja 26/08/02 09:23 Hej!
Zastanawiam sie gdzie znajduja zastosowanie - na przyklad w mojej karcie dźiwękowej Hercules Muse XL - efekty środowiska (Environment) ustawiane ręcznie ...
Jest u mnie zakładka gdzie moge sobie wybrać np:
Arena, Hangar, Room, Underwater, stone coridor itd ....
Gdzie to wykozystac ? Podczas sluchana muzyki? gier ? Filmow ?
Czy Wy tego uzywacie, czy to po prostu taki zbedny bajer ?
W sumie dla mnie nie pasuje praktycznie zaden schemat - no jedynie do DivX jeszcze sprawdza sie "Padded Cell" - jest delikatne echo ktore nadaje przestrzeni .. inne schematy zwykle zby duze echo dodaja ...
Dzieki z gory ...Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - oprogramowanie geier obslugujace eax to wykoszystuje , Thadeus 26/08/02 09:36
tzn kedy jakis dzwiek z efektem potrzebuje to melduje sterownikowi by wlaczyl np efekt taki przez tyle a tyle skund z takimi a takimi parametrami - co w efekcie daje "srodowisko". do tego dochoszi jeszzcze pozycjonowanie w poziomie na 4 kanalach... - acha , Thadeus 26/08/02 09:39
moj ulubiony to "auditorium" znakomicie nadaje sie do muzyki, powstaje taka mala salka :)... - czyli uzywasz tego ? , NimnuL-Redakcja 26/08/02 11:37
no faktycznie - Auditorium tworzy fajne przestrzenne echo :-)) w filmach jak mowia to fajnie sie echo rozchodzi ..
Jeszcze pytania - czyli zeby gra sobie wlaczyla sama te opcje srodowiska to musze miec w sterowniku zaznaczone "Enable virtual 5.1 spakers and revebration" oraz ustawione na Default ? jesli nie bede mial zaznaczonej tej opcji to gra sobie nie wlaczy ?
Dzieki .Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach.
- generalnie... , Ament 26/08/02 11:21
jest to zbedny bajer;-) Bo np jak ja ogladam DVD (SB Audigy + Inspire5300 + PowerDVD) to nie potrzebuje juz zadnych efektow:) Ale przy sluchaniu mp3 wrzucam czasami Concert Hall - wtedy jest lepsze echo i efekt poglosu. A w gierach bywa roznie - najlepiej jak jest No Effects. Chyba ze grasz w cos pod woda (symulacja or Aquamark) to wtedy wskazane jest zapuscic efekt Under Water;) I
-AMENT-
I - A czy te efekty , NimnuL-Redakcja 26/08/02 12:46
sa realizowane na poziomie programowym czy sprzetowym prez karte graficzna ?
dzieki.Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - tzn. muzyczna? , Ament 26/08/02 12:53
Taki efekt to kombinacja ustawien basow, wysokich tonow, efektow typu chorus, reverb... itp... - takze to tak jakbys sobie wszystkie suwaki poustawial sam i nadal temu nazwe np. Efekt Nimnula;-) Byc moze w gierach efekty sa sprzetowe (tzn. chyba na pewno sa robione ta droga), natomiast te efekty typu Concert Hall, Auditorium itd. to tylko pewne ustawienia karty i nic wiecej. I
-AMENT-
I - w sumie w przypadku livea to jest hardwareowo , Thadeus 26/08/02 15:49
[chip dsp] jakies tam oprogramowanie jest zaszyte w samym czypie obslugujace wsio, sterownik podaje komendy sterujac do niego by to ustawil tak a tamten filtr tak a ten tak i dziala.
w grach obslugujacych eax jest tak samo gra steruje sterownikami :P i za ich pomoca wysyla komendy do chipa.( to do pytana Nimnula wyzej. z zeby gra miala 3d to musi obslugiwac go i w sumie jest opcja w grze to fajnie ( przyklad warcraft3 obslugujacy pozycjonowany dzwiekna 4 glosnikach :)) - pstrukasz opcje w grze i masz :). inne maja dodana obsluge z jakims patchem np Unreal i JediKnight2 (obsluge dodaje patch 1.03 ale tylko audigy :o((((( , na live ze sterami compaqa jest dzwiek ale taki sobie przycina sie (jakby sofwareowe eax advanced hd :) ))
a jesli gra nie obsluguje to mozna ja uprzstzrennic troche jakimis tam ustawieniami dla niej :)... - jesli chodzi o Outcasta... , Ament 26/08/02 16:23
to jest to chyba najlepiej zrobiona muzycznie giera jaka widzialem... hmmm... tzn slyszalem... Generalnie i tak uwielbiam iMuso ale ta giera to dla mnie geniusz jesli chodzi o muzyke i wlasnie efekty dzwiekowe;-) Szczegolnie na 5300 i Audigy po uaktualnieniu wlasnie jak napisales do 1.3 usy wymiekaja;-)))
pozdr I
-AMENT-
I - no waidomo dziecko papcia lukasa :P , Thadeus 26/08/02 18:59
john william radzi :) najbardziej dynamiczna sciezjka dzwiekowa jaka byla w grze, w avp bylo podobna jak kierdys wyskiczyl na mnie obcyi mial to szczescie ze byl dynamiczniejszy fragment utworu (zmiana dynamiki na zywsza ) - gralem po ciemku nocka - to podskoczylem na krzesle i malo sie nie zlalem ze strachu ;]. ot tak pisac sciezke i dopasowac dynamike to sztuka :)))))... - W filmach jest podobnie .. , NimnuL-Redakcja 27/08/02 08:16
dobry dźwięk, dobrze dopadowany do sytuacji to polowa filmy ... bez niego wiele filmów nie byloby nawet srednich gdyby nie dźwięk - niedawno ogladalem Opetanie - cholera - jak mi sie tam efekty dźwiękowe podobaly :-)) film przez to jeden z najlepszych horrorow jakie widzialem ...Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - obejzyj vidocq , Thadeus 27/08/02 17:19
rewelka , a muzyka montaz i przedewszystkim zdjecia poezja....
- tak - chodzilo o muzyczna .. , NimnuL-Redakcja 26/08/02 16:30
...Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach.
- sztywne "presety" ... , XTC 26/08/02 15:59
w/g mnie to nigdzie nie znajdują zastosowania... - taka creativowska sztuczka, żeby oko i ucho przez 2 sekundy po wyłączeniu dźwięku cieszyło - NIC więcej...
teoretycznie gra powinna wykorzystywać nie tyle presety a odpowiednie wartości parametrów EAX'a żeby odwzorować środowisko... w praktyce jakby ... mocno to takie sobie... wavetracing lepszy - ale to chyba każdy zrozumie (niektórzy do dziś nie "wierzą" że to możliwe - śledzenie fal realtime ... he he...)
Eax8.0 czy 9.0 - co za różnica skoro Doom3 (a więc masa gier po...) nie będzie wykorzystywał ŻADNEJ akceleracji sprzętowej dźwięku - tak więc "plain isa" styknie do doom'a 3 tak jak stykła do Doom'a 1...
czy Unreal uratuje sytuację ze swoim wiecznie "ewoluującym audio" z wersji na wersję?... only the time will tell... i wtedy zacznę myśleć o innej karcie audio :)Linux - no wlasnie ... , NimnuL-Redakcja 26/08/02 16:32
dlatego sie mocno zastanawialem gdyz po kupnie karty dźwiękowej i zobaczeniu tylu efektow srodowiska spodziewalem sie jakiegos echa w tunelach QIII czy innych bajerow w innych grach .. a sie nie doszukalem :-(Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - to tylko takie male pytanie .. , NimnuL-Redakcja 26/08/02 16:35
czemu prawie wszyscy "sikaja" keidy slysza bajerki typu EAX itd ... czemu poszukuja kart dźwiękowych ktore obsluguja wszystkie efekty kiedy to nie jest wykozystywane ... to tylko chwyt marketingory czy na przyklad Vortex 1 czy jakas inna dźwiękowka bez bajerow bedzie brzmiec tak jak Audigy z pierdolami ? - chodzi o gry - pomijam obsluge wielu glosnikow ...Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - Kto sika to sika. , sebtar 26/08/02 17:51
A kto wie jaka jest prawda i umie na palcach (jednej) ręki wymienić gry które toto obsługują w sposób sensowny (o EAX chodzi) to się tym nie podnieca ;) Że o całym Audigy-Śmajdigy i EAX Advanced_cośtam to nie wspomnę. BTW u mnie w JK2 daję głowę że EAX działa a nie mam Audigy i sterów Compaka tylko stare z Liveware 3.0 pod Win98...Demokracja to władztwo intrygantów,
wybieranych przez głupców. - właśnie... , XTC 26/08/02 18:31
trzeba mniej więcej wiedzieć "jakie są engine audio" na świecie - tak samo jak Q3 dla grafiki tak są też dla dźwięku (Q3 też był kiedyś "i dla audio") - teraz ze staroci pozostał Engine Unreal'a (taki sobie w/g mnie jeśli o audio idzie) SoundMiles (F.A.K.K.2, MOHAA, NeverwinterN itp) oraz dedykowane porty pisane dla A3D przez Aureal'a bezpośrednio twórcom gier (HL, Heretic2, SiN etc...) Czasem engine audio zintegrowany z grafiką jest na tyle dobry, że się przyjmuje etc...
a dlaczego każdy "sika" za EAX'ami?... bo jest już tak na świecie, że giery są pisane pod DirectSound3D+EAX ... i zwykle jak "nie zobaczą odpowiedniej wersji EAX'a" to nie pozwalają uaktywnić "hardware 3d" w ogóle...
i dlatego ten pościg za kompatybilnością i numerkami Creativa...Linux - prawda :) ja znam 3 no powiedzmy 4 :) , Thadeus 26/08/02 18:55
-unreal stary po spatchowaniu
-need for speed 4 - mioeek jak zmienia sie dzwiek w tunelach kaniaonach, ale opoznienie tego o jedna sek psuje zabawe :(
-thief zdaje sie ale nie gralem w niego
-warcraft3 i homeworld - pozycjonowanie przestrzenne :)
- jedi knight - mowicie ze dziala ale u mnie nie chce :( tylko jakies dzwieki z charkaniem i porzerywaniem
a presety sa dobre jesli sie ktos przy winampie chce pobawic w 3d :)
osobiscie nie uzywam tych upiekrzaczy do gry jesli gra obsluguj eto spoko jesli nie nie staram sie tego wymusic :)
pozatym live jak sie dodaje jakie kolwiek efekty zaczyna szumiec potwornie (*ughhhhh jagkhhh)a tryb sluchawkowy to poracha miesiaca
:)... - Jest jeszcze , sebtar 26/08/02 19:37
stary Half-Life i pochodne (mission packi H-L i Gunman - dobrze nawet brzmi), Diablo 2 (ale gdzie to tam słychać?), UT z patchem ileśtam dla EAX (cośtam działa ale głupio), Serious Samy oba (dobrze), wspomniany JK II (też słychać), C&C Renegade (dość dobrze) no i Dungeon Siege (gra M$ więc też chodzi). W SoF 2 niby jest ale nie działa (wymaga Audigy, nie wiem po ch..., jak Creative dalej będzie robił takie numery to mam ich w d... i ch... zobaczą jak kupię ich nową p...... kartę, k..... p..... niech se ten szmelc w p..... wsadzą - stary Duke Nukem 3D to takie efekty za dyche softwarowo robił ;) ).Demokracja to władztwo intrygantów,
wybieranych przez głupców. - Raibow Six Rogue Spear , Lucas McFly 26/08/02 19:48
obsluguje EAX i Ghost Recon
Alens versus Predator
Carmageddon 3
Half Life
Stars Wars : Phantom Menace
Urban Chaos
GP500Kobieta jest jak cień.
Jak idziesz za nią - ucieka,
Jak odchodzisz - idzie za Tobą.
- jak to było , GULIwer 27/08/02 14:37
EAX 100 sposobów na brzmienie rury kanalizacyjnej, przyszłośc miał A3D ale Aureal padł a Creative wciska na siłe swoje wypociny
happy Yamaha user (w NFSV też są jakies efekty jak i w III np. w tunelach)I'm only noise on wires - :-) w NFS III , NimnuL-Redakcja 27/08/02 15:25
to nawet na swojej SB 128 PCI slyszalem poglos i inne brzmienie po wjechaniu do tunelu :-))
Kurde - zamiast sie zkupic na jednym standardzie i go udoskonalac to jest rozpierdziel i burdel ... przy czym mimo tak duzego wyboru wykozystywany jest 1% mozliwosci :-//Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - bo SB128 miał EAX :)) , GULIwer 28/08/02 08:15
ale chyba tylko 1.0
a co do jednego sandardu to byłby cool ale kto by zdecydował który jest najlepszy, to jest mozliwe tylko w monarchii i socialiźmie :)) A z reszta mam to samo na rynku graf, procków i w każdej inne dziedzinie
Ale i tak A3D było najlepsze (w czasie rzyczywistym liczenie odbicia fal od obiektów BOMBa)I'm only noise on wires
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|