Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » ligand17 12:03
 » alien1 12:02
 » ReMoS 12:02
 » dugi 12:02
 » KHot 11:50
 » Pio321 11:50
 » hokr 11:44
 » rooter666 11:41
 » matali 11:38
 » esteban 11:26
 » Kool@ 11:26
 » Wojtekar 11:17
 » siwydym 11:11
 » Syzyf 11:07
 » Star Ride 11:04
 » Katoda Lt 11:02
 » Artaa 11:01
 » bajbusek 10:56
 » rainy 10:53
 » Irix 10:49

 Dzisiaj przeczytano
 36897 postów,
 wczoraj 25433

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2025
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

V-Sync , Johnas 21/10/02 18:21
Jak duży wpływ na liczbę wyświetlanych klatek w OpenGL i DirectX ma synchronizacja pionowa ?
Którym benchmarkiem można to zmierzyć ? Niestety 3DMark robi wszystkie testy z automatycznie wyłączoną synchronizacją i nie można jej włączyć w opcjach.
Gram teraz w NOLF2 i nie widzę różnicy przy włączonej i wyłączonej synchronizacji -wszystko chodzi płynnie.

MSI6337LE5,Tulatin1.2@1.3GHz,
256MB,GeForce3 Gainward Ti450,
SBLive,Seagate10GB,WindowsXP

  1. QIII , NimnuL-Redakcja 21/10/02 19:19
    UT2003 itd... czyli w Benchmarkach gier da sie zrobic testy z właczonym i wylaczonym v-sync.
    Właczenie V-sync ogranicza ilosc klatek tak aby obraz nie byl szarpany - nie chodzi tutaj o brak plynnosci, tylko np. gdy obraz odswierzany jet z predkoscia np. 85Hz a wyswietlane jest 100fpsów to częśc klatek nie zdazy byc wyrysowana i powoduje to lekkie poszarpanie animacji - poszarpane krawedzie, tekstury ... ale nie jestem pewny ...
    pewny za to jestem, ze na www.benchmark.pl na 100% opisane jest dokladne dzialanie V-sync ...
    W dziale Technika jesli sie nie myle .

    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
    siedziałbym przed komputerem przy
    świeczkach.

    1. Szybki NimnuL ;) , Mackie Messer 21/10/02 19:22
      Wlasnie, nie mylisz sie ;) Pozdro

      "Predzej sam siebie zgasze, niz sie wypale"
      F. Nietzsche

    2. hmmm z tego co zauwazylem ... , Shamoth 21/10/02 21:08
      hmmm z tego co zauwazylem to wlaczenei synchronizacji poprostu ogranicza fizycznie ilosc wyswietlanych klatek do maxymalnej czestotliwosci odswiezania ustawionej na danej rozdzielczosci dlatego czesto w W2K nie mozna wyciagnac wiecej niz 60 klatek przy synchronizacji bo domyslnei jest 60Hz w 3d "aplikacjach" nie wdajac sie w szczegoly poprostu kata graficzna nie generoje/wysyla obrazuy dopoki nie dostanie sygnalu zwrotnego z monitora ze ten skonczyl wyswietlanei poprzednej klatki

      Blogoslawieni, ktorzy nie majac nic
      do powiedzenia, nie oblekaja tego
      faktu w slowa.

      1. po pierwsze 60fps , NimnuL-Redakcja 22/10/02 09:08
        w zupelnosci starczy ... jednak 60Hz moze nie starczyc .... w Win2k mozna ustawic za pomoca roznych programow aby w 3D bylo wiecj niz 60Hz .... ja mam 100Hz ... a klatek i tak mniej ;)

        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
        siedziałbym przed komputerem przy
        świeczkach.

  2. Przeczytaj , Mackie Messer 21/10/02 19:20
    sobie tego arta: http://www.benchmark.pl/artykuly/vsync.html
    Jest dosc stary ale sens taki sam. Tak naprawde to jezeli fps nie spada powyzej danej wysokosci klatek to oko ludzkie nie widzi roznicy obrazu z/bez v-synca. Ale ma to jednak wplyw na predkosc niektorych gier(szczegolnie na starszych sprzetach). Przetestuj sobie chocby u siebie MAfie czy GTA 3 z wlaczonym i wylaczonym v-synciem. A co do benchmarkow to nie wiem. Pozdro

    "Predzej sam siebie zgasze, niz sie wypale"
    F. Nietzsche

  3. Vsync jest , Fl@sh 22/10/02 12:08
    jeszcze czasem niewygodny gdy gra ci chodzi np średnio 40-50 fps a odświeżanie masz np. 60Hz (na moim tv) wtedy często się zdarza że wypadają pojedyncze klatki, bo w pewnym momencie grafika nie zdąży narysować całej klatki, a dopuki tego nie zrobi - nie wyświetla jej i tym sposobem czeka do następnego cyklu odświeżanie (następną 1/60s) wtedy co 3, 4 klatki masz w rzeczywistości 30fps a nie 60.
    Ale z drugiej strony Vsync mi bardziej pomaga niż przeszkadza bo większość gier chodzi swobodnie 60fps ale przy wyłączanym vsync, gdy np. robię gwałtowny zwrot, obraz się rysuje "kawałkami" - to widać.

    Sprzedam drewno pod każdą
    postacią ;-) GG: 687866

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL