|
TwojePC.pl © 2001 - 2025
|
 |
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
 |
| |
|
V-Sync , Johnas 21/10/02 18:21 Jak duży wpływ na liczbę wyświetlanych klatek w OpenGL i DirectX ma synchronizacja pionowa ?
Którym benchmarkiem można to zmierzyć ? Niestety 3DMark robi wszystkie testy z automatycznie wyłączoną synchronizacją i nie można jej włączyć w opcjach.
Gram teraz w NOLF2 i nie widzę różnicy przy włączonej i wyłączonej synchronizacji -wszystko chodzi płynnie.MSI6337LE5,Tulatin1.2@1.3GHz,
256MB,GeForce3 Gainward Ti450,
SBLive,Seagate10GB,WindowsXP - QIII , NimnuL-Redakcja 21/10/02 19:19
UT2003 itd... czyli w Benchmarkach gier da sie zrobic testy z właczonym i wylaczonym v-sync.
Właczenie V-sync ogranicza ilosc klatek tak aby obraz nie byl szarpany - nie chodzi tutaj o brak plynnosci, tylko np. gdy obraz odswierzany jet z predkoscia np. 85Hz a wyswietlane jest 100fpsów to częśc klatek nie zdazy byc wyrysowana i powoduje to lekkie poszarpanie animacji - poszarpane krawedzie, tekstury ... ale nie jestem pewny ...
pewny za to jestem, ze na www.benchmark.pl na 100% opisane jest dokladne dzialanie V-sync ...
W dziale Technika jesli sie nie myle .Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - Szybki NimnuL ;) , Mackie Messer 21/10/02 19:22
Wlasnie, nie mylisz sie ;) Pozdro"Predzej sam siebie zgasze, niz sie wypale"
F. Nietzsche - hmmm z tego co zauwazylem ... , Shamoth 21/10/02 21:08
hmmm z tego co zauwazylem to wlaczenei synchronizacji poprostu ogranicza fizycznie ilosc wyswietlanych klatek do maxymalnej czestotliwosci odswiezania ustawionej na danej rozdzielczosci dlatego czesto w W2K nie mozna wyciagnac wiecej niz 60 klatek przy synchronizacji bo domyslnei jest 60Hz w 3d "aplikacjach" nie wdajac sie w szczegoly poprostu kata graficzna nie generoje/wysyla obrazuy dopoki nie dostanie sygnalu zwrotnego z monitora ze ten skonczyl wyswietlanei poprzednej klatkiBlogoslawieni, ktorzy nie majac nic
do powiedzenia, nie oblekaja tego
faktu w slowa. - po pierwsze 60fps , NimnuL-Redakcja 22/10/02 09:08
w zupelnosci starczy ... jednak 60Hz moze nie starczyc .... w Win2k mozna ustawic za pomoca roznych programow aby w 3D bylo wiecj niz 60Hz .... ja mam 100Hz ... a klatek i tak mniej ;)Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach.
- Przeczytaj , Mackie Messer 21/10/02 19:20
sobie tego arta: http://www.benchmark.pl/artykuly/vsync.html
Jest dosc stary ale sens taki sam. Tak naprawde to jezeli fps nie spada powyzej danej wysokosci klatek to oko ludzkie nie widzi roznicy obrazu z/bez v-synca. Ale ma to jednak wplyw na predkosc niektorych gier(szczegolnie na starszych sprzetach). Przetestuj sobie chocby u siebie MAfie czy GTA 3 z wlaczonym i wylaczonym v-synciem. A co do benchmarkow to nie wiem. Pozdro"Predzej sam siebie zgasze, niz sie wypale"
F. Nietzsche - Vsync jest , Fl@sh 22/10/02 12:08
jeszcze czasem niewygodny gdy gra ci chodzi np średnio 40-50 fps a odświeżanie masz np. 60Hz (na moim tv) wtedy często się zdarza że wypadają pojedyncze klatki, bo w pewnym momencie grafika nie zdąży narysować całej klatki, a dopuki tego nie zrobi - nie wyświetla jej i tym sposobem czeka do następnego cyklu odświeżanie (następną 1/60s) wtedy co 3, 4 klatki masz w rzeczywistości 30fps a nie 60.
Ale z drugiej strony Vsync mi bardziej pomaga niż przeszkadza bo większość gier chodzi swobodnie 60fps ale przy wyłączanym vsync, gdy np. robię gwałtowny zwrot, obraz się rysuje "kawałkami" - to widać.Sprzedam drewno pod każdą
postacią ;-) GG: 687866 |
|
|
|
 |
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL |
 |
|
|
|