TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
[OT] prośba - tłumaczenie z ENG na PL kilka zdań z fachowej książki... , Sas 16/11/02 00:27 Mam prośbe o przetłumaczenie poniższego textu. Text pochodzi z pdf ściądniętego z vwgolf.pl i dotyczy samochodu jaki zakupiłem (vw golf II 1.6 91r.). Kupiłem wysyłkowo polską książke (zdarli ze mnie ponad 80zł) do golf II 1.6/1.8 w latach 89-91 i akurat tego co najbardziej potrzebuje nie ma - to znaczy niepodjeli się tródu opisania tego elementu gaźnika. Chodzi tu o taki wynalazek jak automatyczne ssanie i ustawienie przepustnicy rozruchowej (na zime jak znalazł :) (moje nie działa prawidłowo :( ). Poprostu napisal coś w stylu: "... możliwa jedynie za pomocą specjalnych narzędzi i dlatego w podręczniku nie ma tej czynności". Oni to mają poczucie humoru :(. W wersji angielskiej z której tłumaczyli (poszli na łatwizne :))) chyba to jest, to co poniżej.
Note: Accurate adjustment of the carburettor is only possible if adjustment of the ignition timing, dwell angle and spark plug gaps is correct. Incorrect valve clearances can also effect carburettor adjustment
Pierburg/Solex 2E2
1 The adjustment procedures for the 2E2 carburettor closely follow those described for the 2E3 carburettor. The following checks and adjustments are additional to, or differ from, those given. Part throttle channel heater unit
2 To check this unit, connect a test lamp between the unit wiring plug and battery positive terminal. Earth the unit. If the test bulb fails to light, the unit is defective and must be renewed. Choke valve gap (wide open kick)
3 Remove the automatic choke cover and fit a rubber band to the operating pin, so that the choke valve is held in the closed position.
4 Hold the primary throttle valve open 45°. To do this, temporarily insert a 10 mm nut between the fast idling adjustment screw and the vacuum unit plunger.
5 Using a twist drill, check that the gap between the choke valve and carburettor wall is 6.3 ± 0.3 mm. If not, bend the choke operating lever as required (see illustration).
6 After making an adjustment, check and adjust the choke pull-down unit as follows. Choke pull down unit
7 This unit can be checked in the same manner as that for the choke pull down unit on the 2E3 carburettor but note that the
resistance felt must be over the final 5.0 mm of travel.
8 Note also that from February 1987, the choke pull-down unit is both temperature and time-controlled by a thermotime valve. When the valve is open (starting a cold engine) the vacuum to the pull-down unit is reduced, and the choke valve will open by a small amount. After between one and six seconds (depending on ambient temperature), the valve heats up (to approximately 20 to 30°C) and closes. This allows more vacuum to reach the pull-down unit and the choke valve will open by a larger amount. The choke is of course fully released by the heat of the engine coolant and the electric heater acting on the automatic choke bi-metallic spring.
do tego fragmentu jest obrazek z podpisem:
17.5 Checking choke valve gap
Using drill of correct diameter as a gauge (arrowed)
Note dimension x (10.0 mm)
Dzięki z wszelką pomoc, gdyż ja ciężko trawie taki angielski (o kompach ujdzie w tłoku, ale o samochodach :( )
Może ktoś ma takiego golfa (kod silnika EZ) i chociaż poda ile odchylona jest góra przepustnica rozruchowa w temperaturze pokojowej (np. w garażu pod domem) od korpusu gaźnika.
ps. odpadają wszelkie translatory. Ich wyniki to pralka, wirówka, młotki i tym podobne...- spoko więcej takich trudnych pytań nie zadaje... , Sas 21/11/02 11:32
może jakiego forum o językach się wkońcu doszukam... |
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|