TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Funkcje R9000? , kaszpio 24/11/02 15:08 W zakładkach ATi mam pare funcji ktorych nie rozumiem, prosiłbym o wyjasnienie i co one daja w grze?
Zakładka Direct 3D i Open GL:
Filtrowanie anizotropowe?
SMOOTHVISION?
Czekaj na synchronizacje pionową?
TRUFORM?Toshiba Tecra S11-124 - a więc , Jolo 24/11/02 16:51
1. filtrowanie anizotropowe generalnie poprawia wygląd tekstur, mają więcej szczegółów, w kartach ati niewielkim kosztem spadku wydajności, polecam ustawić na 8x np.
2. smoothvision to antyaliasing, duży spadek wydajności, nadaje się do poprawy wyglądu starszych, mniej wymagających gierek
3. daj zawsze wyłączoną, to określa czy gpu ma czekać z renderowaniem kolejnej klatki na sygnał synchronizacji z monitora, jak włączysz, bedzie spadek fps
4. truform generalnie w r9000 z tego co wiem nie działa, więc swobodnie wyłącz, działa w 8500 i wyższych...jest tak nudno, że zaczyna to być
ciekawe... - w R9000 TruForm nie dziala ? , NimnuL-Redakcja 24/11/02 17:42
od kiedy ? :)Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach.
- teraz ja ;)) , NimnuL-Redakcja 24/11/02 17:16
to nie tylko w ATi jest - 3 pierwsze , lecz w kazdej nowej grafie ..
sporo o tym poczytasz na www.benchmark.pl w dziale technika ...
krotko - filtrowanie anizotropowe powoduje znaczne wyostrzenie tekstur przez co w grach np. podloga, sciany itd nie staja sie rozmyte tylko są ostre na kazdej dlugosci.
Smothvision to inaczej Full Screen Anty Aliasing znany z nVidii lecz pod inna nazwa. Powoduje on zmniejszenie efektu szarpania krawędzi obiektów 3D ... swietnie ywgladaja wtedy gry .. ale kosztem sporego spadku wydajnosci .
Truform to wymysł ATi ... teoretycznie powoduje to, ze obiekty w grach wygladaja ladniej , nie sa kanciaste itd .... ale gra musi to obslugiwac przy czym niewiele jest gier robiacych to (SS2, RTCW i jeszcze kilka)
Synchronizacja pionowa ... sporo zeby pisac - przeczytaj na benchmark.
Pozdrawiam
ps. na R8500 polecam wlaczenie filtrowania anizotropowego x16 (openGL i D3D) - swietny efekt kosztem minimalnego spadku wydajnosci ... i w iwekszosci gier dodatkowo mozna wlaczyc Smothvision x2 ...Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - mala poprawka... , Holek 24/11/02 19:28
FSAA to Full scene anti-aliasing, a nie Full Screen - co mogloby sugerowac, ze dziala tylko w pelnym ekranie;)"...here I am on The Road again..." - no wlasnie .... , NimnuL-Redakcja 25/11/02 08:35
to mi sie zawsze mylilo ... ale wiadomo o co chodzi - nio nie ? :)Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach.
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|