Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Dexter 23:10
 » metacom 23:09
 » adolphik 23:08
 » biEski 23:07
 » Chrisu 22:58
 » john565 22:56
 » JE Jacaw 22:55
 » Fl@sh 22:53
 » piotrszac 22:49
 » Zibi 22:49
 » DJopek 22:48
 » SebaSTS 22:46
 » GLI 22:43
 » Grza 22:42
 » Janusz 22:36
 » P@blo 22:30
 » okobar 22:27
 » muerte 22:25
 » milekp 22:22
 » Okota 22:21

 Dzisiaj przeczytano
 41129 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[OT] Spaliłem (chyba) monitor... i coś jeszcze - trochę długie! , PKort 26/11/02 20:06
<żałoba> Wchodzę dzisiaj do pokoju, wkładam dysk w kieszeń, pstrykam komputer, komputer się uruchamia, pstrykam monitor, a monitor "zig, zig, zig..." i tyle... Szkoda - CTX PR960F - będzie mi go brakować. </żałoba> Teraz prcuję na rewelacyjnym monitorze marki "Mitsu" - 14 cali mono! 800x600 ciągnie, więc bardzo źle nie jest....
Ja to chyba ostatni jakiegoś pecha mam - padł mi HDD, drugi HDD, pompka do W/C... Aż się boję do klawiatury dotykać....
I coś jeszcze: równo dwa tygodnie temu, we wtorek wczesnym rankiem poszedłem do pewnej firmy z reklamacją dysku HDD - WD 400JB wydawał z siebie odgłosy piły mechanicznej przy jakimkolwiek ruchu głowicą. Ponieważ właśnie minęło ustawowe 14 dni zaglądam i pytam, czy dysk już jest - szczególnie że obiecywano mi, że po dwóch tygodniach dostanę sprawny dysk. Dysku oczywiście nie ma - trochę mnie to nie zdziwiło, do wczytałem się w gwarancję, że firemka ma 14 dni ROBOCZYCH na załatwienie sprawy. OK, mówię, w piątek mija 14 dni roboczych, więc pojawię się w piątek pod wieczór i odbiorę dysk. A koleś na mnie z wrzaskiem, że przecież 14 dni mija w następny wtorek, bo "oddał pan dysk we wtorek, więc pierwszy dzień reklamacji jest w środę, bo wtedy pojechał do dystrybutora...." - w tym momencie nie wytrzymałem i rzuciłem mu w twarz, że ja dysk oddałem we wtorek z rana i mieli cały wtorek na załatawianie gwarancji, a 14. dzień kończy się w piątek i jak się pojawię w piątek tuż przed zamknięciem sklepu to chcę mieć albo dysk z powrotem - oczywiście naprawiony, albo nowy dysk w zamian - sprawny, albo niech mi oddadzą pieniądze - tak, jak to przewiduje ustawa. Kolesia zatkało, a ja wyszedłem dla lepszego efektu. Czy mam jakieś realne możliwości wyegzekwowania tej groźby?

Heavy Metal or no metal at all
whimps and posers - Leave the Hall !!

  1. hmmmmmmmmmm ... , magducha 26/11/02 20:11
    Bądz twardy ... walcz o swoje ... :)))))))) I wez ustawe o ochronie praw konsumenta ... albo kodeks cywilny :)) albo przeczytaj oba i rzuć mu w twarz kilkoma artykulami :)

    heh :)

    1. albo kodeksem , Agnes 26/11/02 20:14
      ;)))

      Metafizyka: - Poznaj, proszę, to jest
      Fizyk, a to jego Meta...

  2. ... , resmedia 26/11/02 20:14
    z tym następnym dniem to gość miał rację. Ale: ustawa narzuca na gwaranta/rękojmiodawcę (jest takie słowo???:)) 14 dni KALENDARZOWYCH a nie roboczych i nawet jak jest w gwarancji 14 roboczych to mogą sobie taki kwit wsadzić... Poczytaj na www.benchmark.pl (nie pomnę który dział) - tam rozkładano procedurę reklamacyjna na czynniki proste za pomocą prawnika :)

    desipere est juris gentium

    1. 14 dni .. , Pinokio 26/11/02 22:36
      roboczych z gwarancji, 14 kalendarzowych z tytułu rękojmi. Takie jest, póki co, prawo (raczej się nie mylę, ktoś poprawi?).
      BTW, rękojmię ma zastąpić od 01.01.03 cuś nowego, ustawa już przyjęta, szczegółów w tej chwili nie pomnę.

      1. 14 dni... , PKort 26/11/02 23:22
        KC oraz rozporządzenie ministra mówi o 14 dniach kalendarzowych, o ile strony nie uzgodnią inaczej - tutaj zostało to niejako "uzgodnione" na 14 dni roboczych, które mijają w piątek.

        Heavy Metal or no metal at all
        whimps and posers - Leave the Hall !!

  3. 14 dni kalendarzowych , Yooras 26/11/02 20:29
    liczy się z dniem przyjęcia, ale jeżeli jest klauzula- w przypadku transportu do serwisu centralnego(producenta) termin można wydłużyć o dalsze 7 dni. jeśli nie ma takiego wpisu to czas skorzystać z kodeksu ar. chyba 362 i rozporządzenie rady ministrów z roku 95 lub 97. sprzwdź teo co podałem i trzeba ich niestety konsekwentnie straszyć a po za tym to i tak muszą dać nowy dysk i przy tym obtawaj
    pozdrawiam. wiecej na priva

  4. a ile , Zryty_Berecik 26/11/02 22:02
    Bracie miał wiosen ten monitorek ?
    to jest futura II >?
    moja 15" PR500F łazi do dzisiaj u kumpla i ma juz 4 latka

    1. Monitor , PKort 26/11/02 23:24
      zakupiony 17.X.2000. Najgorsze jest to, że nie mam już od niego pudełka, a z dowodu zakupu pozostał czysty papierek - "trochę" wypłowiał. Gdyby nie to, to zadzwoniłbym do nich i jeszcze kazał im po niego przyjechać i odwieźć z powrotem (na mocy stosownego rozporządzenia stosownego ministra towar o masie ponad 10 kg może być transportowany przez klienta - wpp. o transport musi się zatroszczyć sprzedawca:)) )

      Heavy Metal or no metal at all
      whimps and posers - Leave the Hall !!

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL