Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » piszczyk 04:17
 » Shark20 03:52
 » Martens 03:45
 » cVas 02:53
 » mo2 02:43
 » rzymo 02:25
 » mirek190 02:21
 » Visar 02:04
 » MARC 01:52
 » BoloX 01:09
 » Pinokio.p 00:49

 Dzisiaj przeczytano
 41141 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Gorący temat BIOPALIWO !!! , Matheo 17/01/03 15:56
Wszędzie o tym piszą. Temat jest zaiste ciekawy. Co o tym sądzicie. Jak wam-nam komputerowcom się podoba decyzja (veto do ustawy) prezydenta???

Boże! - Spraw...
aby mi się chciało tak
jak mi się nie chce!!!

  1. co w tym goracego ? , bolo 17/01/03 16:00
    masz wujka - baora ?

    "ty zaś uczyń tak, abym słów na
    wiatr nie rzucał..."

  2. coaz barziej podoba , Darek K. 17/01/03 16:06
    mi się nasz Prezydent - choć na niego nie głosowałem

    Everything that has a beginning has an end

  3. A pytasz o biopaliwo czy o prezydenta? , Agnes 17/01/03 16:16
    Że zawetował? Poprawić muszą ustawę i tyle. Biopaliwo wejdzie. Byle w rozsądnym procencie.

    Metafizyka: - Poznaj, proszę, to jest
    Fizyk, a to jego Meta...

  4. Oj goracy. , speed 17/01/03 16:41
    Najsmieszniejsze w tym wszytkim jest to ze najgorliwiej wypowiadaja sie ci co maja mierne pojecie na ten temat a najwiecej gardluja.
    4-5% to jest nic Moj samochod rok produkcji 1999 silnik 4 litry 8 cylindrow ,300KM rekomendowana zawartosc ethanolu do 10% i tak ma prawie kazdy producent . Jak slysze wypowiedzi w polskiej telewizji to az sie noz w kieszeni otwiera . Naukowcy za dyche , wszystko a moze . a kto wie ?? to po jaka cholere zajmuja sie tym ??co oni robia na tych uczelniach ???? To japoncy i inni dokladnie to przetestowali i daja 10% a tam marnymi 4-5 % robia rozrube ze az prezydent musi interweniowac . Z polskiego wyksztalcenia jestem wlasnie silnikowcem i slyszac wypowiedzi co niektorych to rozpacz . A moze co niektorzy nie rozrozniaja Ethanolu od Methanolu???

    1. rozrozniaja:))) , Ranx 17/01/03 16:46
      i naduzywaja.
      a jak nie rozpoznaja to juz potem po metanolu nic nie rozrozniaja:))))))

      o roztramtajdany charkopryszczańcu...

    2. tak tylko że w Japonii to będziesz miał może i te 10 % , Darek K. 17/01/03 16:52
      a u nas z 4 % zrobu się 20% albo więcej

      Everything that has a beginning has an end

    3. Weź tylko , Fl@sh 17/01/03 17:28
      drobną poprawkę na to że poza Japońcami którzy mają świetne silniki po naszych drogach jeździ pełno starszego sprzętu -średnio pewnie ośmio, dziesięcio letniego a i dużo jest samochodów posiadających jeszcze komunistyczny nagar. Nie uczciwie by było zmuszać ludzi do niesprawdzonego paliwa, a może nawet do późniejszych napraw.
      Prezydent się niezgodził podając powód że ustawa ma dużo wad i w takiej formie nie może wejść w życie. Ja widzę zasadniczą wadę taką, że nie mielibyśmy wyboru które paliwo wlewać do baku - stare czy z biokomponentami. Nie znam się na chemii ale jeśli tankuję przez całe życie (mojego samochodu :-) V-Power, paliwo wzbogacone w odpowiednio spreparowane domieszki i chciałbym żeby mnie ktoś rzeczowo przekonał że tankowanie pełnego baku z dwoma litrami alkoholu w żadnym stopniu nie wpłynie na wydajną i przede wszystkim bezawaryjną pracę silnika.
      Co za tym idzie to, tak przynajmniej straszą ASO, utrata gwarancji mechanicznej na samochód, a to już nie są przelewki... Wielu ludzi DOPŁACA dokładając sobie dodatkowe lata gwarancji! A tu niespodzianka elity rządzącej.
      Najciekawsze jest to że jeśli Niemcy pozwolili sobie na 1% domieszkę to dlaczego my mamy odrazu łykać 4,5%? Taki z nas upojny naród ;-) BTW jak tankowałem ostatnio w Niemczech samochód nie zachowywał się tak dobrze na ich Shelowskim 99 jak na naszym V-Power 95

      Sprzedam drewno pod każdą
      postacią ;-) GG: 687866

      1. Wiem ze jezdzi duzo dziadkow , speed 17/01/03 18:48
        A jak wytlumaczysz to ze Golf z 75roku moze jezdzic z dziesiaco% dodatkiem tutaj a w niemczech czy polsce Nie ????
        Mazda z 87 roku tez ma 10% a to mozna juz zaliczyc do dzadkow.Ja do swojego 126p 600 w kazda lub jak robilo sie juz zimna lalem po jednym litrze eteru (mialem dostep) i odziwo przejechal ten szkrab 176tys Km bez remontu .
        Nastepna rzecz aby sprawdzic to nie az taki wielki wydatek jaki problem jest przyslac samochod tutaj (jest wspaniala petla kilka tysiecy Km sporo producentow wlasnie w Manitobie na tej petli testuje samochody i w ciagu kilku tygodni zrobic 200-300tys Km i przekonac sie ze to niczym nie rozni sie od czystej bezyny.
        Co do tego czy to 98 czy v-pawer to sugestia robi cuda .
        Jestem gotowy poleciec do polski wynajac dwa samochody identyczne jeden zatankowac jedna beznzyna drugi druga i bedziesz mial 10 podejsc aby sprawdzic krory ma jak benzyna i jak mowisz ze czujesz roznice to musz wzkazac 9 razy trafnie jak nie to spalisz swoj samochod na naszych oczach .
        Podejmujesz wyzwanie???? Owszem w polsce zawsze kombinowali z paliwem ale ostatno przegladalem testy stacji benzynowych i trzeba powiedziec ze wyglada to dobrze nie ma takich kantow jak 30 lat temu.
        W ypowiedziach ludzi (NAUKOWCOW) widac brak odpowiedzialnosci za to co mowia bo gdybanie to jest dobre jak gramy w totolotka a nie w konkretnej sprawie .
        To ze Niemcy czy inni maja 1,2,3 czy 4 % nie swiadczy o tym aby w polsce nie bylo 5% jak unas jest juz bardzo dawno dopuszczalna granica dla silnikow 10% i samochody maja po 100-150tys Km gwarancji nawet te same co w polsce czy niemczech niby to moga miec domieszke 1% .
        Panowie Kasa tutaj rzadzi ,koncerny naftowe sa gigantami i malo kto moze im podskoczyc na zachodzie w polsce jest inna sytuacja bo wyglada na rownowage sil . Mowisz ze w stacjach obslugi beda problemy z gwarancja ?? oni maja tyle do tego co twardoski do ksiezyca ,producent samochodu decyduje ,chyba ze w Polsce jest inaczej i tam kazdy szlachcic i rzadzi jak chce.
        Po tych wszystkich nieprawdziwych wypowiedziach i gdybaniach i straszeniu ludzi ze to silniki beda wysiadac i inne pierdoly jak bedzie mozliwosc wyboru to praktycznie nikt nie kupi mieszanki bo bedzie sie bal myslac o wypowiedziach tych MADRYCH co to tylka gdybac potrafia a nie odpowiedziec konkretnie .
        Inaczej . zamiast zostawiac pieniadze w kraju to kupujac czysta benzyna nabija sie kabze innym nie widzicie tego nie lepiej jak te 4-5% zostanie w Polsce???
        P.S
        ja nie znam ustawy i moja wypowiedz dotyczy wylacznie mieszanki i jego wplywy na silnik i uklad zasilania . Polityka sie nie bawie tym bardziej przepisami.

        1. bo w Hameryce... , bolo 17/01/03 19:18
          ...dolewaja nie spiryt tylko bourbona :))))) dlatego sie auta nie psuja :)

          "ty zaś uczyń tak, abym słów na
          wiatr nie rzucał..."

          1. ale odbija sie sledziami :)))) , speed 17/01/03 20:26
            _____

        2. Więc , Fl@sh 17/01/03 19:53
          co do różnicy pomiedzy zwykłymi benzynami 95 i 98 oktan a V-power - jest niepodważalna, jeśli chodzi o mnie. Powiem nawet tak: zawsze tankowałem na dwóch okolicznych stacjach takie samo paliwo V-Power, aż pewnego dnia zatankowałem też na Shellu tyle że nowo przejętym od DEA i samochód już zachowywał się inaczej. Do dzisiaj nie wytłumaczyłem sobie tego zjawiska.
          Stary, jak postawisz mi dwa takie same samochody z różnymi paliwami, będę miał bardzo trudno rozpoznać czym są zalane z tego powodu że po pierwsze nie znam tych aut, a po drugie wbrew pozorą to będą dwa INNE samochody. Ale jeśli wziąłbyś mój samochód i zatankował, powiedziałbym ci odrazu co zatankowałeś, tak samo jak bym ci mógł powiedzieć czy jest nowy filtr powietrza, albo włączona klima itp.
          Co do kantów na stacjach to mocno byś się zdziwił. Chociażby to że w teście Auto-Świat okazało się że tylko na niektórych stacjach paliwo ma właściwą liczbę oktan, w telewizji robili chrzan o to że ludziom auta się zacierają, a mój przyjaciel zatankował na cpn'ie, zajechał 20km na ryby, połowił i nie mógł wrócić. Opadło mu coś w baku na dno i jechał drogą ekspresową 50km/h bo więcej się nie dało kulać.
          W Polsce też rządzi kasa - pewnie połowa polityków macza palce w bimbrowniach i dlatego naginają na biopaliwa. Tyle tylko dobrze że kasa w kraju zostanie, bo politycy sobie kabzę w ten sposób nabiją i mniej będą zdzierać z nas.
          Jeśli ASO nie mogą odbierać gwarancji, to po co wogóle ta gadka z ich strony? Może to i jest jakaś przesadzona asekuracja, ale napewno przy nadarzającej się okazji skorzystają z argumentu "tankowałeś biopaliwo - sam sobie naprawiaj silnik", w Daewo i innych Oplach, Fiatach czy Fordach to jest 100% pewne! No i jakim prawem JA niewinny któremu nie pozostawiono żadnego wyboru (paliwa) mam cierpieć na skutek czyichś pochopnych decyzji? W tej kwestii nie chodzi już nawet o fakt wyniszczania (czy nie) silnika przez nowe paliwo.

          Sprzedam drewno pod każdą
          postacią ;-) GG: 687866

          1. Ja Twoj samochod lepiej sie czuje to Ok,na zdrowie dla niego. , speed 17/01/03 20:43
            Nie wiem jaki masz samochod ale w zadnym samochodzi ktorego uklad zaplonowy jest sterowany za pomoca detektora detonacji(chyba tak to sie po polsku nazywa) nie poznasz czy to 90 czy 98 octan chyba ze masz jakis wysrobowany silnik gdzie kompresja jest rzedy 11:1 lub wieksza.
            Z tn filtrem to ciekawa rzecz czy poznasz tez czy filtr jest nowy czy ma n.p pol roku?? pytam z ciekawosci bo nie biore pod uwage tego ze nowy a taki 2-3 lata to nie dziwie sie ze poznasz. co co klimatyzacji to nawet na 200KM da sie to odczuc nie mowiac juz o takich szkrabach 1.6 i 140KM a szczegolnie jak jest 30st C jedziesz na piatym biegu i chcesz kogos wyprzedzic:)))).
            To ze koles nie mogl wrocic z ryb to jego strata na 100% mozna bylo by winic stacje benzynowa jak by bylo wiadomo ze wlali smieci a nie n.p odprysnela mu rdza w zbiorniku i zapchala wlot do pompy. Pamietam jak moj ojciec powiedzial ze to moja wina ze urwal sie tlok w 125p bo ja jechalem jak by on jechal to by sie nie urwal:))))))))

            Z tymi domieszkami to dziwi mnie tylko to ze nie przedstawia konkretnych badan i powiedza ludzia jak to jest a wszystko opiera sie na domyslach a co za tym idzie straszeniu ludzi .
            Stacje obslugi w polsce pewnie wiekszosc jeszcze funkcjaonuje tak jak 30 lat temu i ci bajki wciskaja . Zrodlem informacji ma byc producent anie posrednicy napisz e-mail do forda lub VW czy fiata i zapytaj jaka producent silnikow dopuszcza domieszka alkoholu do benzyny ?? .
            I jeszcze na koniec jak myslisz dzisiaj nie dodaje sie alkoholu do tego co jest sprzedawane??????? bys sie wielce zdziwil ze nie tylko alkohol sie dodaje ale rowniez eter. ale co tam ja uciekinier z polski to bajki opowiadam :))))))
            I takie pieprzenie Pikorta ze samochud bedzie palil wiecej to o kant dupy potluc bo widze ze ma takie pojecie na ten temat jak i o komputerach .
            lepiej aby zajal sie tym co robi to moze wkoncu bedzie zarabial wiecej niz 1500zl.

            1. Z tymi oktanami... , Fl@sh 17/01/03 21:44
              nie przeczytałeś mnie dokładnie. Napisałem że poczuję różnicę pomiędzy zwykłymi paliwami 95 i 98, a V-Power. Silnik VVTI też Toyoty :-)
              Filtr zmieniam średnio co pół roku, bo co 15k kilometrów. Ostatnio zmieniłem po raz drugi i samochód zaczął oddychać. To naprawdę czuć, np. w momencie nagłego wciśnięcia pedału gazu na świeżym filtrze potrafi mocniej szarpnąć. No i w wyższych zakresach maks. momentu obrotowego minimalnie szybciej wchodzi. Aż się zastanawiam nad zmianą na jakiś mokry "sportowy", po zimie bo teraz nie pora.
              Apropo mojego przyjaciela, piszesz że 100% jego strata... no a niby czyja, przecież nie chłopaków co leją wodę do paliwka. A co mógł zrobić? Pogwizdać sobie. Przecież nie ma szans udowodnić że to akurat oni wlali, nie tutaj...

              Sprzedam drewno pod każdą
              postacią ;-) GG: 687866

            2. Coś się tak do mnie przyczepił? , PKort 17/01/03 23:09
              Twierdzisz, że nie znam się na tym czy tamtym dlatego, że mam inne zdanie od Ciebie? Mam inne zdanie, bo żyję w innych realiach - naszych, polskich, i widzę, jak wygląda rzeczywistośc tutaj, w Polsce. Może w Kanadzie system kontroli paliw jest na wysokim poziomie, paliwa macie dobrych firm i najwyższej jakości - wtedy oczywiście z domieszek etanolu są same plusy - wyższa moc, mniejsze zużycie, itp. Ale w Polsce, gdzie przeszło połowa stacji benzynowych to pozostałości po CPNie, gdzie zbiorniki były wkopywane przeszło 20 lat temu - mogę Ci zagwarantować, że nie były czyszczone - ten numer może się naprawdę źle skończyć. Oczywiście, można tankować na stacjach zagranicznych firm - Shell, Neste, Statoil itp - wtedy nie ma problemu, paliwo jest dobrej jakości. Ale jak zaczną tam dolewać minimum 5% objętości polskiego bioetanolu, to jakośc też się pogorszy - i o to chodzi w całym tym zamieszaniu.

              Heavy Metal or no metal at all
              whimps and posers - Leave the Hall !!

              1. Acha, i odnośnie zarobków , PKort 17/01/03 23:12
                to wiesz, ile wynosi ustalone przez MENiS stypendium doktoranckie? 1020PLN. A ile wynosi płaca doktora? Niecałe 1000PLN. A innych źródel finansowania nie ma, bo rząd znowu zmniejszył wydatki na naukę i połowę instytutów szlag trafi, bo ie będą miały z czego rachunków zapłacić, nie mówiąc o wypłatach dla kadry. Choćby nie wiem, jak dobra i twórcza była.

                Heavy Metal or no metal at all
                whimps and posers - Leave the Hall !!

              2. Pikort jest problem i o nim rozmawiamy nie gadaj jak polityk , speed 18/01/03 00:01
                jak bedzie ustalone 5% to obojetnie gdzie jest te piec procent i nie rob z polski juz takiego dna bo wlasnie przez takich ludzi robi sie bagno . Jestem czesto w polsce i z regoly jade z niemiec samochodem i sporo wiecej przejechalem kilometrow juz w nowej polsce jak nie jeden z was i jakos ani mi nie zamarzlo ani silnik drgawek nie dostawal , i jezdze po calej polsce i nie opowiadaj bredni bo zaczynasz gdybac jak prawie kazdy naukowiec naucz sie wreszcie konkretnie duskutowac.
                Ile ma doktorant czy profesor to mnie nigdy nie obchodzilo
                (Tyle ile sa warci ) bo jak sie slucha tych opini to i 1500zl jest za duzo.I pamietaj ja nigdy i nigdzie nie wtracam ile kto ma czy ile zarabia jego sprawa i to nie jest argument w dyskusji .
                Tak po zatym jestes dobry chlop:))
                P.S
                Nigdy nie przyczepiam sie do osoby jedynie do tego co powiedziala lub napisala zapamietaj .

                1. No więc właśnie , PKort 18/01/03 00:21
                  o to się rozchodzi, że to nie jest 5%, tylko PRZYNAJMNIEJ 5% - a to jest duża różnica, bo 15% to też jst przynajmniej 5%. A jak w małej wioseczce jest jedna stacja benzynowa prowadzona przez prywaciarza, który ledwo wiąże koniec z końcem, to nie jest pewne, że on będzie kontrolował, czy ma 5% tego bioetanolu, czy 7%, czy więcej.
                  Co do jakości benzyny, to faktycznie, nie jest tak źle, że silnik dostaje drgawek, ale naprawdę jest zauważalna różnica między takim właśnie wioskowym prywaciarzem (u którego kiedyś byłem zmuszony zatankować z powodu objazdu) a benzyną z Esso, Shella czy innej Marki.
                  I jeszcze odnośnie zarobków - tak na zakończenie głupiej dyskusji: znajomy robi doktorat w Niemczech - dostaje na rękę 1000 Euro. Jak pojedziesz na konferencję to widać róźnicę skali zarobków: PhD z USA: "muszę zmienić notebooka, ten ma już rok i jest zbyt wolny", a polski doktor cieszy się, jeśli w ogóle ma notebooka.

                  Heavy Metal or no metal at all
                  whimps and posers - Leave the Hall !!

        3. Wreszcie słyszę jakiś rozsądny głos o BIOpaliwie... , Chrisu 17/01/03 20:46
          Muszę z cała stanowczością stwierdzić że u nas producenci a przede wszystkim chyba importerzy paliw ładnie omamili media.
          Pragnę jescze zauważyć (nie wiem czy to prawda, ale widziałem program w którym widziałem jak leją) że jak był kryzys paliwowy w Brazyli lali CZYSTY etanol - jakoś samochody nie psuły się...

          Jescze o starych samochodach. Peiwsze (udane) próby jeżdżenia na etanolu były juz w latach 20-tych. Chyba wtedy silniki były mniej trwałe jak teraz... Nieprawdaż.

          Wkurza mnie gadanie że firmy nie będą dawały gwarancji na silniki. Większej bajki nie słyszałem. Jak nie da gwarancji nikt nie kupi jej samochodu - proste.

          I juz kończąc. U nas ma być min. 4.5%. Firmy będące w grupie (nie pamiętam jak się nazywa. Są tam m.in. producenci pojazdów np. GM, a także wytwórcy paliw) stwierdziły że 10% zawartość etanolu jest jak najbardziej bezpieczna. Śmiech mnie ogarnia słysząc opinie pseudo-naukowców. Ciekawe ile w łapę dostali za wystawienie takiej opinii. Słyszałem jak jeden mówił że biopaliwa są bezpieczne, ale ponieważ w etanolu łatwo rozpuszcza się woda to na stacjach bedzie ona dolewana przez nieuczciwych sprzedawców i dlatego nie powinno byc az takiej zawartości etanolu. No to w końcu od czego są organy badające stacje benzynowe? Raz takiego złapać dać mu karę drugi raz złapać odebrać licencję i gotowe.
          I jescze o jakości obecnych paliw. Kumpel jechał do Katowic. Wracając kupił paliwo. Jeździł cały dzień (samochod "nagrzany"). Po kilku km samochód zaczął dziwnie jechać. Co się okazało? Zamarzło paliwo. A najlepsze jest to że na dworze było -7*. Pamiętam jak na początku (albo w połowie) lat 80-tych przez kilka było -30kilka stopni (a nawet poniżej 40stu) i zamarzało paliwo. Mówiono wtedy o tym że nasze paliwa są złe. Teraz zamarzaja przy -7 i niby są dobre... Buahahaha

          Dzięki Speed że napisałeś. W końcu usłyszałem coś więcej niż tylko powtarzanie tego co ludzie usłyszeli w TV. Szkoda tylko że u nas 90% wierzy TV :(.

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

  5. nie interesuje sie tym ... , NimnuL-Redakcja 17/01/03 17:36
    ale z tego co slyszalem to sprawa wygladala tak, że :
    - Biopaliwo psuje silniki ?
    - zagraniczni producenci samochodow nie dawaliby do polski gwarancji na silniki lub skracaliby ją .
    - Biopaliwo mialoby byc drozsze - choc nie wiem czemu skoro częśc BIO zwolniona jest od podatków . .. ?

    - jest zdrowsze (znaczy sie mniej szkodliwe)
    - moc silnika by wzrosla ?

    To takie zaslyszane informacje na temat Biopaliw - niech to ktos zdementuje jesli cos zle uslyszalem .

    Mi osobiscie wisi co bede tankowal - byle bylo tansze ...
    pozaty niedlugo przelaczam sie na gaz ;))
    Pozdrawiam

    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
    siedziałbym przed komputerem przy
    świeczkach.

    1. No właśnie, , Fl@sh 17/01/03 18:01
      więc czemu miałoby być droższe, skoro sam alkohol jest bardzo tani w produkcji

      Sprzedam drewno pod każdą
      postacią ;-) GG: 687866

      1. niedlugo za gowno , NimnuL-Redakcja 18/01/03 16:26
        jakie wysramy bedziemy musieli placic ... sorki za dosadnosc no ale tak jest ;(

        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
        siedziałbym przed komputerem przy
        świeczkach.

  6. Od pewnego , sebtar 17/01/03 18:16
    czasu należę do BPP ;) więc problem jakichkolwiek paliw mnie na razie nie dotyczy. Ale jak kupię nowy wóz to będzie. A sprawa biopaliw jest tak niejasna że uważam veto Kwacha za uzasadnione.

    Demokracja to władztwo intrygantów,
    wybieranych przez głupców.

  7. jeden argument do mnie przemawia , Darek K. 17/01/03 18:28
    że ropy jest coraz mniej a ci co ją mają to jakoś dziwnie radzą (OPEC)

    Everything that has a beginning has an end

  8. A ja jezdze na gazie :))) , Grolshek 17/01/03 19:27
    I cale to biopaliwo w d... moga sobie wsadzic.

    ***** ***!!!

    1. policjant na gazie? , Ranx 17/01/03 19:37
      a fuj....
      :]]]

      o roztramtajdany charkopryszczańcu...

      1. To sie wtedy nazywa na dwoch gazach;))) , Grolshek 17/01/03 20:03
        Btw wrogiem jam przeokrutnym "kierowcow" palantow pijakow.

        ***** ***!!!

        1. Na podwójnym gazie , Fl@sh 17/01/03 20:07
          a jak ma wiatry to i na potrójnym :-)))

          Sprzedam drewno pod każdą
          postacią ;-) GG: 687866

        2. wiem ze jestes:) , Ranx 17/01/03 20:18
          ja tez.
          dobry kierowca - martwy kierowca...?:))))))))))

          o roztramtajdany charkopryszczańcu...

  9. Bo to zła ustawa była... , PKort 17/01/03 20:14
    I tyle. Kalinowski na siłę chciał nas zmusić do jazdy na oleju rzepakowym. Ja tam nie jestem jakimś zagorzałym przeciwnikiem takiego paliwa - wszak od wielu już lat po Polsce jeżdżą samochody napędzane olejem rzepakowym. Cały jednak problem w tym, że owe samochody to konstrukcje przerabiane specjalnie pod biopaliwo, częściej niż regularnie serwisowane, chuchane, dmuchane itp. Być może w takim mocno zadbanym, napędzanym specjalnie destylowanym paliwem samochodzie nic złego się nie dzieje. Ale nie pojawiły się jeszcze badania, jak będzie się zachowywał silnik 4-10 letni, który jeździł wcześniej na etylinie, kiedy wleje się do niego płyn zawierający mniej etyliny, a więcej szybkospalających się "krótkich" meta/etanoli, pozostające na dłużej "długie" węglowodory i jeszcze w dodatku wodę, którą zaabsorbuje alkohol. I jak będzie się zachowywał przez następne kilka lat. Jeśli okaże się, że skutków ubocznych nie ma (a w to nie wierzę - choćby zmieni się na niekorzyść skład spalin), to oczywiście jestem za.
    Druga sprawa to ekonomia - samochód będzie palił więcej (niewiele, ale zawsze), a paliwo ma być droższe - wychodzi więc na to, że owe 70-500 tys. miejsc pracy mają finansować właściciele samochodów (jakby nie dość było tych idiotycznych winiet).

    Heavy Metal or no metal at all
    whimps and posers - Leave the Hall !!

    1. wytłumacz mi to: , Chrisu 17/01/03 21:59
      "choćby zmieni się na niekorzyść skład spalin"
      Z tego co wiem to etanol przy spalaniu pozostawia po sobie CO2+H2O czyli mniej jak "zwylkłe" paliwa zawierające m.in. siarkę.
      Jeśli chodzi o olej rzepakowy. Olej rzepakowy a etanol to jakbys nie wiedział są 2 różne sprawy.
      Powiedz mi dlaczego ten samochód ma palić więcej? Skoro paliwo jest "mocniejsze" to chyba logiczne jest że aby uzyskać tą samą moc silnika spali go mniej?

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

      1. Ależ proszę bardzo: , PKort 17/01/03 22:56
        1. Odnośnie spalin - czysty etanol faktycznie spala się na H2O + CO2, ale bioetanol to nie czysty etanol, ale zawiera domieszki wyższych kwasów węglowodorowych, estrów i jeszcze trochę innych świńste, które przy spalaniu tworzą wysoce toksyczne składniki (w laboratoriach takie rzeczy się robi co najmniej pod wyciągiem, a najlepiej w specjalnych komorach).
        2. Odnośnie zużycia - etanol jest bardziej energetyczny - to prawda. Ale prawdą jest również, że łatwo wiąże wodę, która jakoś nie daje przyrostu mocy silnika, a wręcz przeciwnie, Do tej pory w zbiornikach na stacjach następowała samoczynnie separacja cięższej wody od lżejszej etyliny i klient wlewał do baku tylko benzynę z wierzchu. A teraz będzie inaczej.

        Heavy Metal or no metal at all
        whimps and posers - Leave the Hall !!

        1. odnośnie 2 , Chrisu 17/01/03 23:46
          to przecież będą odpowiednie służby dbające o jakość paliwa.

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

  10. a w ogóle na biopaliwie skorzystają rolnicy! nikt o tym nie wspomniał , Agnes 17/01/03 20:52
    a czemu?

    Metafizyka: - Poznaj, proszę, to jest
    Fizyk, a to jego Meta...

    1. kto to powiedzial.... , Ranx 17/01/03 21:03
      jak beda lac etanol to nie bardzo... przemysl spirytusowy u nas zawsze dobrze szedl:)
      ATSD to u nas Rolników jest malo. w wiekszosci "rolnicy"...

      o roztramtajdany charkopryszczańcu...

      1. Ale też , Fl@sh 17/01/03 22:41
        z regóły była nadwyżka spirytusu

        Sprzedam drewno pod każdą
        postacią ;-) GG: 687866

  11. A wiecie co jest najciekawsze ??? , AdiQ 17/01/03 21:53
    polskie rolnictwo nie jest przygotowane do przyszlorocznego zbioru upraw pod biopaliwa bo w tym roku nie zdazyli pol zasiac. I panowie ministowie juz zaczynaja zakladac firemki importowe ktore beda sprowadzaly komponenty do biopaliw z zagranicy - a o tym juz nikt w TV nie powie.

  12. :)))))))))))))) od 92 roku jezdzicie na 4,5% :)))) , speed 17/01/03 22:06
    Nareszcie oficjalnie powiedzieli :))))))))
    Ztym ze teraz chca aby to polski spirytus byl lany :)))))
    10 min temy na TVN rozmawialo dwoch panow profesor ktory upieral sie jak kozial i posel ktory przedstawil fakty w 97 roku ponad polowa benzyny miala ponad 4% spirytusu a tak jak pisalem wszyscy dolewaja najwiecej eteru bo jest tani:))).
    Komu wysiadl samochod z powodu paliwa ??????

    Nie lepiej bylo by od razu powiedziec ludza na czym jezdza ale jak ktos chce cos zrobic legalnie i widocznie to zaraz afera . afere macie juz Rywin jak na razie wystarczy .
    Wystawil piekne swiadectwo polskiej klasie biznesowej powinni go zgnoic do granic mozliwosci.

    1. no właśnie KASA , Chrisu 17/01/03 22:25
      importerom nie bedzie sie opłacać bo POLSKI rolnik/producent/pośrednik zarobi. Już prawie wszystko w Polsce sprzedane więc po co Polacy mają mieć znów coś swojego...
      Wiem wiem za bardzo może tragizuje, ale kiedys (koło 88 roku) mój ojciec miał sen. Po zakończonym programie leci hymn (ciekawe czemu teraz nie puszczają) a po hymnie wiadomości, a w nich wiadomośc: " To był ostatni program w języku polskim. Polska została sprzedana za długi..." W tej chwili Polska juz JEST sprzedana nie a długi ale nie ma NIC 9lub p[rawie nic) własnego. Nawt biopaliw...

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    2. Mi nie wysiadł , Fl@sh 17/01/03 22:53
      bo tankuje importowe :-))))
      Gdyby tak było to by wyszło odrazu, albo w jakiś testach. A może właśnie dlatego mój kumpel miał problemy bo na takie paliwo trafił, spiryt opadł na dno i się silnik dusił!

      Sprzedam drewno pod każdą
      postacią ;-) GG: 687866

      1. i ci nie wysiadzie :)) , speed 17/01/03 23:48
        alkohole nie opadaja , teraz abys wiedzial wszystko o swoim paliwie wyszperaj ile % dodatkow i jakich jest dodanych do Twojej benzyny :))) ja powiem tylko tyle ze unas super (Gold) Shell ma sporo. :)). a i jeszcze jedno jak jet bardzo zimno to nawet jest wskazane dolac co nieco wiecej . I jeszcze jedno ,bardzo dawno temu jak bylem we wloszech a benzyna kosztowala 1400 lirow to 126p jezdzilem na 95% alkoholu bo na benzyne nie bylo mnie stac a butelka takiego eliksiru kosztowala 700lirow:)))))))))))))))

    3. Ale jest różnica , PKort 17/01/03 22:57
      pomiędzy 4,5 a min.5 - to drugie równie dobrze może wynosić 15. I nikt tego nie będzie kontrolował - nie ma na to siły.

      Heavy Metal or no metal at all
      whimps and posers - Leave the Hall !!

      1. Masz racje i to wielka roznica , speed 17/01/03 23:43
        wlasnie jak na to przepisy ktore proponuja ile ma wynosic max bo ja w tym bym widzial problem a nie w 5%.

        1. No właśnie. , PKort 18/01/03 00:23
          Bo AFAIK to w ustawie jest tylko dolna granica, a nie ma górnej... O to się właśnie spierają różni "eksperci" - jak wlejesz 5% wysokiej jakości etanolu, to silnik mruczy z zadowolenia, a jak 15% kiepskiego - to już możesz mieć problemy.

          Heavy Metal or no metal at all
          whimps and posers - Leave the Hall !!

  13. po co wam bezyna , tebe 18/01/03 00:10
    bierzcie diesle, tam mozecie i miał weglowy walić i pojedzie ;)

    a moze po prostu wzrosnie zapotrzebowanie na instalacje gazowe do samochodow

    albo po prostu niech wprowadzaja i nikogo sie nie pytaja, dopiero po roku czasu powiedza ze jezdiliscie na 100% wódzie i dzialalo :), najlepiej nie wiedziec

    moze w przyszlosci zobaczymy jak jakis pijaczek tankuje na stacji paliw ;)

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL