|
TwojePC.pl © 2001 - 2025
|
 |
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
 |
| |
|
dzielenie lacza i wysokie pingi , 0r8 13/02/03 20:47 obawiam sie ze moje pytanie jest absurdalne, ale wypada sprobowac :)
no wiec dosyc logiczne jest, ze przy dzielonym sdi, jak ktos sobie lata po www to pingi na tyle skacza, ze o przyjemnej grze w cs'a moge zapomniec. wiec moje pytanie brzmi: czy nie daloby sie w jakis sposob ustawic tego dzielenia polaczenia tak zeby inni mogli sobie korzystac z internetu, sciagac, latac po www itp podczas gdy ja mialbym niskie pingi? w koncu gra w cs'a zajmuje prawie zadna przepustowosc lacza i zalezy mi tylko na "czasie reakcji". niedaloby sie polaczyc interesu obu stron?
aha, serw stoi na freesco.
pozdr.- Z Lanem zawsze byly problemy. , Rand 13/02/03 22:25
Za duzo zadawal sie z Aes Sedai ;>
A powaznie, trzeba wkompilowac sobie w jajo cos co sie nazywa cbq.Na tym mozna robic rozne cuda :)
Dzielic lacze, ograniczac transfery dla poszczegolnych uzytkownikow... itpFaster, faster! We're heading
towards total disaster! - jedno pytanie , 0r8 14/02/03 00:22
czy te ograniczanie transferu, przykladowo na pol, bedzie mialo cos wspolnego z moimi pingami? bo jak sie klientowi ograniczy transfer to 5KB/s i nadal bede mial pingi w okolicach 500 to na co mi takie ograniczanie??
pozdr
- chyba cie zmartwie :-( , josh 14/02/03 02:13
twoj problem polega na tym, ze obecnie siec Internet dziala na protokole IPv4. Mimo wielu "sztuczek" i prob obejscia problemu QoS - czyli Quality of Servie* nadal jest jak jest i problemy z czasem reakcji sieci sa nieuniknione.
Generalnie problem polega na tym, ze w IPv4 nie za bardzo udaja sie implementacje roznych mechanizmow zapewniajacych wybranym usluga (jak na przyklad granie w CS'a) wysoki priorytet a innym (np. sciaganie plikow) mniejszy.
Tak wiec probowac to obejsc mozesz, ale zajmie to tobie z miesiac studiowania zanim dojdziesz do tego co i jak trzeba zrobic, a na koncu pewnie i tak sie okaze, ze pingi sa tylko troche lepsze (chociaz byc moze postep poszedl tak do przodu, ze udalo by sie z tym cos zrobic).
bajer polega na tym, zeby w kolejke danych do wyslania twoj Counter Strike dostawal zawsze pierwszenstwo, a po wyslaniu swoich danych wpuszczal dopiero innych.
Jesli chcesz sie za to zabrac to pewnie pierwsze co bys musial zrobic to wywalic to freesco i wstawic jakiegos linuxa z najnowszym kernelem i aplikacjami (np. iproute2). Do tego musialbys sie nauczyc co to jest iptables, kolejkowanie i takie tam.
Ja sam sie kiedys probowalem to wszystko rozwilkac, ale ostatecznie dalem sobie spokoj.
W kazdym badz razie nie spodziewaj sie gotowego rozwiazania na boardzie - zacznij moze od zadanie tego pytania na jakiejs "wasko-tematycznej" grupie dyskusyjnej.
Zycze powodzenia - moze nie jest tak zle ja mi sie wydaje :-)
good-luck
______________________________________________
*QoS to w najwiekszym skrocie tak dzialajace polacznie,
ktore uwzglednia rozne potrzeby ronzych protokolow i uslug,
zapewniajac im odpowiednie "potraktowanie" przez serwery
sorry, ale mniej wiecej wiem co to QoS, ale nie wiem jak
to napisac... :-(- thnx , 0r8 14/02/03 21:25
na tyle mi Twoja wypowiedz rozjasnila problem, ze juz wiem za co sie nie bede zabieral ;)
a tak serio to sie chyba tak latwo nie poddam. freesco i tak mial leciec w diably, wiec bede sie interesowal jak juz postawie jakiegos pelnego linucha. no nic, bede szukal dalej.
pozdr.
|
|
|
|
 |
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL |
 |
|
|
|