Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » XepeR 19:57
 » J@rek 19:56
 » elliot_pl 19:54
 » Pietka 19:54
 » myszon 19:53
 » Syzyf 19:48
 » P@blo 19:46
 » Artaa 19:45
 » rzymo 19:45
 » Master/Pe 19:45
 » Sebek 19:45
 » McMi21 19:44
 » bajbusek 19:39
 » piszczyk 19:34
 » Robek 19:33
 » Liu CAs 19:26
 » Sherif 19:25
 » 5eba 19:21
 » KHot 19:21
 » burz 19:20

 Dzisiaj przeczytano
 26626 postów,
 wczoraj 35811

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2025
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

MP3 jaka jakosc ? , SHARY 22/02/03 20:03
z jaka jakoscia kompresujecie mp3 ?,
czy warto kompresowac powyzej 128, ?'
ile kb/s ma jakosc cd audio

  1. 192 Kbs to teraz podstawa , smichal 22/02/03 20:07
    przy takiej kompresji ciezko jest odroznic mp3 od oryginalu, przy 128 slychac roznice.

  2. nie ma jakości CD audio , Seadog 22/02/03 20:08
    nie jestem audiofilem (cokolwiek to słowo znaczy) ale 128 kb/s nawet ba moich niewielkich Samsungach 9200 to masakra, niżej 192 nie schodzę. a w ogóle to mpc. a w ogóle to żaden format stratny kompresji (a mp3 i mpc takie są) nie bedzie "jakości CD audio" (choc autorzy formatu .mpc robbili testy i nawet audiofile nie odróżniali). monkeyaudio (czyli .ape) jest bezstratny, więc jakości CD. howgh.

    http://nadobranoc.weebly.com/

    http://ciii.blogspot.com/

    1. Podpisuję się , Doczu 23/02/03 22:48
      Wszystkimi kończynami. Dobrze prawi imć Seadog.

  3. VBR , Maniak 22/02/03 20:10
    VBR to podstawa, a jezeli nie chcesz sie w to bawic to raczej minimum to 192 kbps

    Zmień swój podpis na Boardzie

  4. alll poprzednicy maja rację , Jarecki 22/02/03 20:27
    ale jeszcze dekodery się liczą ...najlepsiejszy Lame 3.90.2 ICL :)

    ...i tak za rok Twój komp będzie do
    dupy...

  5. 160kbit/s , Świstak 22/02/03 20:29
    też brzmi ok, to takie bezpieczne minimum, ale trzeba dobry encoder np. lame. Dużo zależy od encodera. To jak np. z mp3PRO. Jak tylko wchodził to było słychać róznicę w porównaniu do mp3, a teraz cooleditem pro 2.0 można skompresować tak na 96 czy nawet 80 kbit/s , że brzmi naprawdę spoko, w sumie bez zniekształceń i interferencji.

  6. 160 kbps wystarczy , mounty 22/02/03 21:08
    j.w.

  7. Dotychczas by nie tracić jakości orginału używałem lamy 3.93 i zgrywałem EAC , adje 23/02/03 01:57
    a stosowałem zmienny VBR i do tego z wartościa q=0 i stereo bez filtrów. Uzyskiwałem kompresje pięciokrotną ale jakośc uzyskiwałem pefekcyjną. Powrót do audio CD praktycznie była niezauważalna, a gdy z tej archiwizacji tworzyłem mp3= 128, q=0, i j.stereo, uzyskiwałem niezłej jakości mp3 do odtwarzarzy przenośnych i odtwarzacza samochodowego.

    Teraz próbuje archiwizować CD w formacie mpc też zgrywając rewelacyjnym EAC z najwyższymi nastawami. Specjalnych róznic odsłuchowo nie zauważam a łatwiej przechodzić do mp3/128 i równocześnie wykonywać normalizację calej płyty / zestawu melodii (protsze oprogramowanie).

    Jednak docelowo chcę archiwizować CD bezstratnie wraz z normalizacja wszystkich melodii danej płyty, a potem albo tworzyć własny zestaw CD audio lub zestaw mp3/128 na płycie czy do odtwarzacza.
    W związku tym i przy tej okazji, chetnie zapoznam się z propozycjami, programami i ustawieniami kompresji bezstratnych .
    Może nie należy wyważać otwartych drzwi i oczekuję propozycji oraz uwag od już poszukujacych i praktykujących.

    Z góry dzięki.

    "Nasze namiętności często stają się
    naszym nieszczęściem." (Zygmunt Freud)

  8. no to ja zgrywam utworki z telewizji.... , fatal 23/02/03 02:49
    kanały: VIVA Polska, VIVA+, MTV do Cooledita, tam się bawię w odszumianie i podbicie basów, sopranów, itp.... a potem to już Lame ja jaaaazdaaaa z takimi ustawieniami Lame:

    m s -h -p -o -c -V 0 -B 192 --add-id3v2 --ty "2003" --tc "FATAL ERROR vs. MUTOPOMPKA"

    Dla wtajemniczonych, wiadomo, co one oznaczają :)

    Nikt nie jest samotnym mając ......
    gumową kaczuszkę ;)

    1. to nie są oszałamiajacej jakości zapisy , adje 23/02/03 10:49
      lecz dla jakości TV wystarczajace. Nadajniki radiowe i TV stosuja często filtry ograniczające pasmo do 15 kHz. Do zgrania z CD te nastawy nie sa najciekawsze.

      "Nasze namiętności często stają się
      naszym nieszczęściem." (Zygmunt Freud)

  9. jesli juz to robie to , NimnuL-Redakcja 23/02/03 09:12
    192 lub 256kbps VBR ... moim zdaniem roznica miedzy 128 jest dobrze slyszalna .

    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
    siedziałbym przed komputerem przy
    świeczkach.

    1. zgadzam się w pełni , adje 23/02/03 10:59
      lecz zaproponuję V=0 i q=0 i -s . Jesli duże skoki dynamiki w trakcie osłuchu utworu to jeszcze dodatkowo -b=96 by nie było kołysania dżwięku (ale to tylko wyjatkowo). Dla takich ustawień średnio wyjdzie 215 dla bardzo ciężko kompresujacych sie utworów ~242 (wtedy porywy do 320) ale efekt końcowy to już miodzio nawet dla metalu. Plik mniejszy jak dla 256. jakość zdecydowanie lepsza, a jedyny mankament to wolniejsze kodowanie (oczywiście lame) o jakieś 15%.

      "Nasze namiętności często stają się
      naszym nieszczęściem." (Zygmunt Freud)

      1. szczerze mowiac , NimnuL-Redakcja 23/02/03 12:18
        to nie wiem dokladnie o czym mowisz ;) zbyt fachowo chyba ;) ja koduje za pomoca Audio GoGo2 i to zadko zreszta - niestety, bo MP3 dostaje od ludzi (niestety zwykle robione badziewiascie na 128kbps :(

        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
        siedziałbym przed komputerem przy
        świeczkach.

  10. Jesli juz jestesmy w temacie kompresji , Druzil 23/02/03 15:16
    Powiedzcie czym teraz najlepiej kodowac cd audio ?
    Slyszalem cos o mp3 pro ale nie widzialem nigdzie dobrego kodeka (mam winampa 3.xx)
    A moze caly czas stare dobre mp3 jest nie do pobicia ?

    1. chodzi o format czy o program ? , NimnuL-Redakcja 23/02/03 15:43
      jak o program to odsylam do archiwum, ale jako stary uzytkownik na pewno to wiesz ;)

      z checia jednak uslysze odpowiedz na to pytanie, bo MP3 Pro sam chyba nie slyszalem ;) czyaby tylko kodeki nei sa platne ? bo slyszalem cos o tym, ze niektore playery MP3 Pro sa platne ...

      W nowym Nero jest na pewno kodek MP3 Pro moze sprawdz ?

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

      1. chodzi mi o format , Druzil 23/02/03 16:34
        Ale nie tylko mp3 pro.

    2. dobry kodek do mp3PRO , Świstak 23/02/03 17:44
      jest w cooledicie pro 2.0. Już przy 80kbit/s jakość jest prawie idealna, brzmi nie gorzej niż mp3 na 160 kbit/s. Przy 64 kbit/s jest trochę gorzej, można by porównać do mp3 na 112-128 kbit/s. jedyne co można zarzucić mp3PRO, jest to, że dźwięk troszkę traci na panoramie stereo, ale jak sie nie ma do porównania oryginału, wcale tego nie słychać. Spektrum częstotliwości jest oddawane w wierny sposób i nie słychać charakterystycznego dla mp3 "bulgotania" przy większych stopniach kompresji. Do odtwarzania uzywam pluginu do winampa, który w dodoatku lepiej niż standardowy odtwarza mp3.

  11. olac mp3! , LuHash 23/02/03 16:34
    mpc jest da best!
    ustawcie se modulacje bitrate'u na xtreme lub braindead a bedziecie mieli taka jakosc, ze szczena opada...
    nawet przy ustawieniu na standard to mp3@192kbs rozwala (oczywiscie przy uzyciu EAC)...
    polecam dla niewtajemniczonych stronke:
    http://blog.art.pl/mp3hq/
    a w niej temaci REX... (powiem tylko, ze chodzi o projekt majacy zapewnic najlepsza jakosc dzwieku przy stratnej kompresji...)

    tu bi? or nat tu bi?
    dat iz de kłeszczon!

    1. hmm interesujące ... , NimnuL-Redakcja 23/02/03 17:16
      oblookam ... popatrze ... potestuje ;)

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

    2. nie jest to tak do końca z mpc konta mp3. , adje 23/02/03 17:54
      Jeden i drugi format jest stratnya wiele zależy od tego jak się to robi. Do mpc uzywam zaleconego gotowego profilu, który podobno ma byc o najwyższej jakości. Do mp3 uzywam z najważniejszych (-Vo -b96 -q0 -s ) i okazuje sie, że wielkośc plików jest podobna i różnica jakości odsłuchowej nie do uchwycenia na najwyższej klasy sprzęcie. Natomiast łatwiej jest z mpc przejść do mp3/128 i te wykazuja po zmianie lepsze parametry od wykonywanych z mp3 o tej wysokiej jakości. Co do EAC i lame 3.93 to są bezkonkurencyjne. Nie ma natomiast dostępnych odtwarzaczy przenośnych i samochodowych mpc więc i tak jak dotychczas skazani jesteśmy na mp3.

      Nad mp3 pro mozna się tylko zastanawiać jako plik do przesyłania np internetem w celu zachowania możliwej jakości dla utworów skompresowanych 96 i poniżej. Wtedy pro jest bezkonkurencyjny a znosnie brzmi nawet przy 32. Przy 128 mp3 pro i zwykłe brzmią podobnie, a wszystko przy 160 i powyżej brzmi zdecydowanie lepiej przy tradycyjnej kompresji mp3.

      "Nasze namiętności często stają się
      naszym nieszczęściem." (Zygmunt Freud)

      1. hmmm... , LuHash 23/02/03 18:11
        no wiec ja nic nie mowilem o wielkosci pliku wynikowego... jak dla mnie moze byc spory (byle mniejszy od wav'a:)) no, a tak poza tym to skad wiesz jak brzmi mpc i mp3 na wysokiej klasy sprzecie??? ja sie za audiofila nie uwazam, ale mimo wszystko dynamika mpc wydaje sie byc o wiele lepsza (potwierdzaja to wszystkie testy...), no i konczac dodam jeszcze, ze zaden koder mp3pro (nawet ten z cooledit'a) nie pobije zwyklego mp3 bo zawsze to mpeg2...
        wiec jeszcze raz TYLKO MPC, w koncu mozne go do mp3 rozkompresic bez wyraznej straty jakosci...

        tu bi? or nat tu bi?
        dat iz de kłeszczon!

        1. jeśli wielkość pliku wynikowego jest nieistotna to najlepszy jest kodek bezstratny , adje 23/02/03 23:47
          dajacy kompresje 2,5 krotną - np monkeyaudio (czyli .ape) i to jest nie do pobicia. Nie mogę się na temat tej kopmpresji jeszcze wypowiadać, bo mam za małe doświadczenie praktyczne ale jednak polecam choćby do zastanowienia sie.

          Co do dynamiki to chcę tylko zwrócić uwagę że jeśli swiadomie się kompresuje, to ustawia się jej zakres chocby normalizując ripowane utwory, a jest to praktycznie koniecznoscia, gdyz rzadko się zdarzaja CD masteringowane bezblednie i to nawet nagrywane przez najlepsze wytwórnie. Wtedy dynamika w obu formatach jest porównywalna.

          Nie chce dyskutować o najwyższej klasie sprzętu ale w zakresie moich zainteresowań nie są badziewia klasy Sony, Panasonic, Technics itp lecz sprzet firmowy conajmniej klasy Hi-End lub aparatura laboratoryjna.

          I na koniec nie rozumiem tego stwierdzenia o mpeg2, bo ja zawsze byłem przekonany o tym, że w formacie kodowania obrazu mpeg2 dżwięk jest dołączany w formacie mp3. Więc w mojej wiedzy jest chyba jakaś luka jeśli to Ty masz racje.

          "Nasze namiętności często stają się
          naszym nieszczęściem." (Zygmunt Freud)

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL