|
TwojePC.pl © 2001 - 2025
|
 |
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
 |
| |
|
radek 9100(8500) 128mb czy 64? , Hinomaru 9/03/03 13:49 Oplaca sie dokladac kasy tylko za pamieci na karcie? Wolalbym wydac ja na cos innego do kompa.. Prosze o rade- odpowiedziales sam sobie. wolisz wydac na cos innego. , bwana 9/03/03 13:52
+0-"you don't need your smile when I cut
your throat" - wole nie wole, chodzi o to co bedzie lepsze ... , Hinomaru 9/03/03 13:57
tralala- lepsze bedzie 128 ramu niz 64 tak samo... , bwana 9/03/03 14:08
...jak lepsze bedzie 256 niz 128. nie sadze, zebys sam o tym nie wiedzial."you don't need your smile when I cut
your throat"
- bierz 128 , ZoLw 9/03/03 13:53
ja bym tam wziol 128 to wydatek na przyszlosc:D - 64 bez namyslu. , Mackie Messer 9/03/03 14:05
128 nie wykorzystasz. Chyba ze jestes grafikiem. Ale kto tego radka w prof. grafice uzywa..."Predzej sam siebie zgasze, niz sie wypale"
F. Nietzsche - 128 bez namyslu. no chocby doom3;-D , bwana 9/03/03 14:09
nie ma czegos takiego jak ograniczone potrzeby, juz BillG sie kiedys na tym przejechal, wiec niech jego bledy beda dla nas jakas nauka."you don't need your smile when I cut
your throat" - w dooma3 , Mackie Messer 9/03/03 14:11
to sobie na tej karcie tak srednio pograsz. Nawet jakby miala 256 MB."Predzej sam siebie zgasze, niz sie wypale"
F. Nietzsche - no, to chyba zalezy od tego, co oprocz tej karty jest w komputerze, prawda? , bwana 9/03/03 14:21
glownie mam tu na mysli procesor, kontroler pamieci oraz jej rodzaj i ilosc."you don't need your smile when I cut
your throat" - nie no przepraszam, , Mackie Messer 9/03/03 14:29
ale rozmawiamy teraz o karcie grafiki. Dooma nie ma i jeszcze dlugo dlugo nie bedzie. Nie wiadomo takze czego bedzie wymagal. Upieram sie przy 64 MB poniewaz jest tansza, szybsza i wydajniesza. Do Dooma3 jeszcze pewnie zdazy sie zmienic karte. Prawie napewno trzeba bedzie to zrobic aby pograc. Carmack jakies pol roku temu powiedzial, ze jedyna karta jaka w tamtym czasie jest w stanie udzwignac ta grej jest R300. Na dooma jeszcze poczekamy, a jush dzis mozna zobaczyc jak kiepsko sobie nowy rakek radzi np z pierwszymi demami Aquanoxa2(dx9.0). Zanim wyjdzie d3 to czeka nas duzy wysyp kart wykorzystujacy cieniowanie wierzcholkow i pikseli i dx8. Np bardzo glosny Splinter Cell. Do tego 128 MB na karcie gradiki spokojnie wystarczy. A nawet gra bedzie szybsza. Pozdro"Predzej sam siebie zgasze, niz sie wypale"
F. Nietzsche - slusznie, ze przepraszasz , bwana 9/03/03 20:09
jesli rozmawiamy _tylko_ o karcie grafiki, to naprawde nie rozumiem twierdzenia, ze taka sama karta z 64 MB pamieci jest szybsza niz identyczna z pamiecia dwukrotnie wieksza. Potem piszesz, ze 128 MB powinno wystarczyc - no wlasnie dlatego w mojej pierwszej odpowiedzi bylo '128 bez namyslu', podczas gdy Ty pisales, ze wystarczy 64. No wiec o co chodzi?"you don't need your smile when I cut
your throat" - 64MB jest szybsza. , PKort 9/03/03 22:30
Pisali już tutaj o tym fenomenie - karty za 128MB DDR są wolniej taktowane, niż te z 64MB.Heavy Metal or no metal at all
whimps and posers - Leave the Hall !! - No to jush nie przepraszam! , Mackie Messer 9/03/03 22:34
Co do koncowki mojego posta to oczywiscie chodzi o 64 mega, a nie 128 w zdaniu: "Do tego 128 MB na karcie gradiki spokojnie wystarczy." A predkosci...najczesciej wiekszosc klonow(a przy wersjach 9100 to wrecz rutyna ;) ma montowane bardzo wolne kostki. I niby producenci powini wprowadzac oznaczenia LE, L, i PRO...ale nie do konca tak sie dzieje. Np taki Szafir 8500 jest dostepny w wielu wersjach, na rynek najczesciej trafiala wersja 250/250 ale 9100 to jush tylko 250/230. Aby producent mogl zrownowazyc koszta wersji 128 Megowej daje tam wolne kostki - najczesciej 5 ns. Prosty wzor -
5ns = 5*10^(-9) -> 1/5*10^(-9) = mniej wiecej 200 MHz. Jak myslisz ktora karta bedzie szybsza - 64 megowa na kostkach 3,6ns czy 128 na kostkach 5.0ns? Ach...a z radeonami to i tak glownie bywa, duzo zalezy od sterownikow(a raczej ich bledu). Swietnie wszystko wytlumaczyl na temat roznic miedzy 64 a 128 MB Kris w genialnej "Wojnie Klonow". W wiekszosci testow taktowana tak samo karta (250/250) z 64 MB wygrywa z 128 MB. Popatrz, przekonaj sie..."Predzej sam siebie zgasze, niz sie wypale"
F. Nietzsche - ok, ale w rozwazaniach dochodzi nam kolejna 'zmienna' , bwana 9/03/03 22:40
oprocz rozmiaru pamieci trzeba wziac pod uwage tez jej szybkosc, a skoro tak, to to zmienia postac rzeczy.
ale tak czy siak, moim zdaniem te 128 mega w grach (nowszych) przyda sie (szczegolnie jak beda to pamiatki wydajne).
ok, wszystko jasne, jesli o mnie chodzi. tylko sie nie zlosc i nie naduzywaj wykrzyknikow, szczegolnie, kiedy ..."you don't need your smile when I cut
your throat" - hmmm , Mackie Messer 9/03/03 22:54
Nie denerowuje sie, no moze troszke - ale nie z tego powodu ( gtk 2.2.0 nie chce mi sie skompilowac :( ), probowalem to na spokojnie wytlumaczyc. A wogole to pozwol, ze zacytuje Ciebie:
"moze jednak bede robic co zechce, co.." ;)))
Pozdrawiam :)))"Predzej sam siebie zgasze, niz sie wypale"
F. Nietzsche
- Nie ma sensu... , slanter 9/03/03 14:31
nie ma po co dokladac tej karcie drugie 64Mb. Nie jest to juz dzis sprzet high-end i roznicy wielkiej nie odczujesz. A jak masz kase to kup GF4TI lub nawet R9500.owoc żywota twojego je ZUS - jesli chodzi o reszte sprzetu, to tak: , Hinomaru 9/03/03 14:34
athlon 1,7 abit nf7 i 512 ram (2x256)- no wiec... , LuHash 9/03/03 14:41
ja mam takiego radka ze 128mb ram i jest wydajniejszy od np testowanych na benchmark.pl... poza tym juz powstaja gry z duzymi texturami, a 128 mb to wtedy duzy przyrost wydajnosci... ja jestem bardzo zadowolony np. w nfs hp2 lub ut2003 mi ponizej 70 klatek nie spada (no chyba ze jest ostra zerz z botami :))) a moj sprzet macie nizej :)tu bi? or nat tu bi?
dat iz de kłeszczon! - mówisz 70 FPS , Babek 9/03/03 14:55
a plansze w kosmosie ? też wysoki FPS ? jaka rozdzielczość i detale ? ciekawy jestem bo jeśli ty masz powyżej 70 fps a u mnie na radku 8500 250/250 TB 1400 GAVAXP, 512 DDR PC 2100 mam często spadki poniżej 30 fps a co chwila poniżej 40 na 1024x768x32 trilinear off, i detale medium. Jęsli ty rzeczywisie masz taką dużą róznicę pomijając procek który na 100% nie daje 2 krotnego wzrostu wydajności to masz wynik konkretny. w takim razie stwierdze wstępnie ze 128 MB to podstawa i jak tylko uda mi sie to zamienie. Po tym co napisałes kurde podkręce znowu procka na 1553 i karte i zobacze jak wyjdzie test.- owszem... , LuHash 9/03/03 15:24
w ut ustawienia ma na high nie highest, ale datail textures i anizo 16x wlaczone i jest fajnie :)))
co do mapek w kosmosie to one wlasnie duzo pamieci potrzebuja (pomysl ile obiektow naraz widzisz na monitorze...), poza tym procek i pamiec grata tez spora daja...tu bi? or nat tu bi?
dat iz de kłeszczon!
- bedzie lepiej , NimnuL-Redakcja 9/03/03 15:12
128 MB jesli lubisz pograc w nowe gry ... U2, UT2003 i pewnie nadchodzący DOOM czy Raven Shield będa sie cieszyły ze 128MB na karcie ...
jesli nie grasz w superprodukcje to nie warto.Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. |
|
|
|
 |
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL |
 |
|
|
|