Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » ligand17 09:23
 » PaszkfiL 09:22
 » Markizy 09:21
 » Ziomek 09:21
 » GLI 09:19
 » Mademan 09:19
 » PeKa 09:18
 » Nazgul 09:17
 » rooter666 09:09
 » Sherif 09:07
 » emigrus 09:07
 » metacom 09:04
 » Lucyferiu 09:04
 » XepeR 08:58
 » kicior 08:57
 » Kenjiro 08:55
 » havranek 08:52
 » petropank 08:45
 » Robak 08:44
 » fox19 08:44

 Dzisiaj przeczytano
 41100 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

ludzie pomóżcie mi z korespondencją seryjną w Word'zie !!! , fiskomp 3/06/03 10:19
Pomóżcie mi bo już sam nie wiem jak mam to ugryźć.

Sprawa ma się tak, jest sobie dokument w wordzie (tzw. pismo główne) mam w tym piśmie wstawić pola korespondencji seryjnej "Nazwisko" i "adres". Mam plik w excelu w którym to są dwie kolumny z tymi danymi. W kolumnie A - nazwiska, w kolumnie B adresy.

W wordzie zaczynam tworzyć korespondencję seryjną z otwartego dokumentu, wszystko ok, jestem po pierwszym zapytaniu, teraz przychodzi pora na wybór źródła danych i tu zaczynają się schody.

Jak wykonać, by Word pobierał dane z tego arkusza w którym mam zebrane dane tych którzy będą otrzymywali te pismo, po wybraniu opcji "otwórz źródło danych" wybieram stosowny arkusz excela ale jako źródło pisze mi "cały arkusz", jeżeli tak to jak wstawić w Wordzie by wyglądało to mniej więcej tak:

"nazwisko" - z kolumny A arkusza
"adres" - z kolumny B

próbowałem wszelkich zabiegów i nic, a myślę że to jakaś prostota, tylko że na najprostrze rozwiązania najtrudniej wpaść.

z góry dziękuję ipozdrawiam,

  1. Chyba nie do końca rozumię... , JE Jacaw 3/06/03 10:34
    ...na czym polega problem ? Po wybraniu źródła danych (arkusza excel) po prostu w dokumencie Word'owym wstawiasz odpowiednie pola i gotowe.

    Socjalizm to ustrój, który
    bohatersko walczy z problemami
    nieznanymi w innych ustrojach

    1. ale właśnie jak go zmusić do wstawienia tego pola , fiskomp 3/06/03 10:39
      dokładnie jak zmusić go by traktował poszczególne kolumny z arkusza jako źródło danych. Gdy klikam w miejscu gdzie ma być pole serii prawym klawiszem myszy i dam mu "aktualizuj pole" co mam wspisać ?

      1. nie "aktualizuj pole" tylko "scal dokument" , bwana 3/06/03 10:42
        poza tym z ego co piszesz, to nie masz problemu z wstawieniem pol, tylko z wstawieniem _wartosci_ do pol, tak?

        "you don't need your smile when I cut
        your throat"

      2. W Office'97 wygląda to tak... , JE Jacaw 3/06/03 10:52
        ...(w 2000 i XP podobnie):
        1. Narzędzia -> Korespondencja seryjna
        2. Utwórz -> np. listy seryjne i pojawia się okno z zapytaniem: Aktywne okno lub Nowy dokument główny. Wybieramy Aktywne okno
        3. Pobierz dane -> otwórz źródło danych -> wybieramy arkusz excela. Pojawia się zapytanie, czy cały arkusz excela, wybieramy intersujący nas zakres i OK.
        4. Pojawia się zapytanie: Edytuj dokument główny.
        5. Pojawia się dodatkowy pasek narzedzi i m.in. jest tam pole "Wstaw pole korespondencji seryjnej", klikając na to wybieramy np. nazwisko, imię, adres itd. i wstawiamy w odpowiednie miejsca w dokumencie.
        6. Żeby zobaczyć podgląd klikamy na pole <<ABC>>, a żeby wydrukować lub wyświetlić wszystko wybieramy scalenie i teraz możemy od razu na drukarkę, do nowego dokumentu lub taka ikonka z "->..." pozwoli nam jeszcze ustawić kilka innych parametrów np. zakres.

        Tak to wygląda u mnie.

        Socjalizm to ustrój, który
        bohatersko walczy z problemami
        nieznanymi w innych ustrojach

  2. jesli ustawisz zrodlo danych "z pliku" i wskazesz arkusz, a w nim zeszyt , bwana 3/06/03 10:40
    to powinno normalnie zadzialac. Nie wiem, jaka masz wersje Office, w 2k i XP sa dosc spore roznice, ale w obu da sie cos takiego zrobic. W kazdym razie po podlaczeniu pliku - zrodla, musisz do dokumentu wstawic pola korespondencji seryjnej (przycisk "wstaw pola korespondencji seryjnej") i scalic dokument.

    "you don't need your smile when I cut
    your throat"

  3. dzięki wszystkim, zatrybiłem :)))))))) , fiskomp 3/06/03 11:26
    Office to jednak potężne narzędzie, tylko trzeba umieć się nim posługiwać.

    Jeszcze raz dzięki.

    pozdrawiam,

    1. tak, tak, najpierw wieszales psy, a teraz to "potezne narzedzie";-D , bwana 3/06/03 11:27
      ...

      "you don't need your smile when I cut
      your throat"

  4. nie tyle wieszałem, co mnie załamywała moja niewiedza :) , fiskomp 3/06/03 12:50
    nigdzie nie pisałem, że praca w Office to masakra (wieszanie psów), fakt może i pomoc w tym pakiecie jest porypana, ale jak widać, są ludzie którzy pomogą w potrzebie i za to Board dla mnie jest skarbnicą wiedzy wszelakiej.

    Dlatego jeszcze raz wszyskim dziękowałem.

    pozdrawiam,

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL