Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Kenny 16:43
 » Wedelek 16:42
 » Wojtekar 16:37
 » Wedrowiec 16:36
 » emigrus 16:35
 » Tomasz 16:30
 » Jumper 16:24
 » Curro 16:21
 » muerte 16:21
 » b0b3r 16:19
 » El Vis 16:16
 » NimnuL 16:13
 » AdiQ 16:12
 » ligand17 16:11
 » Liu CAs 16:10
 » SebaSTS 16:10
 » Zbyszek.J 16:07
 » john565 16:04
 » gromki_86 15:56
 » Killer 15:55

 Dzisiaj przeczytano
 41146 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[Prawo konsumenta] Prawo do zwrotu towaru po zakupie PILNE , mooon 11/09/03 23:38
Wczoraj zakupilem radio samochodowe Panasonic poniewaz ukradziono mi panel. Jednak dzis wyszukujac oferty na Allegro zakupilem osobny panel i zamierzam zwrocic zakupione wczoraj radio. Bardzo prosze o pomoc jakimi argumentami moge sie podeprzec przy zwrocie, jakie prawo o tym mowi i na czym ono polega. Z gory bardz dziekuje za odpowiedzi

  1. No to tak , Minus 11/09/03 23:46
    raczej nie możesz zwrócić... Zależy w jakim sklepie kupiłeś.. Jeżeli na alleggro (bo nie napisałeś gdzie) to nie masz szans.. Ale jeżeli w sklepie gdzie jest miłą obsługa etc... to idziesz po prostu do sklepu i mówisz że wynikła sprawa taka i taka że np... nie działa ci w samochodzi lub jakieś takie bzdety i czy mógłbyś oddać albo wymyślacz bajeczke na litość że nie wpłynęła ci pensja i nie masz z czego zyc... Pisze jak można zrobić ale w gruncie rzeczy to uważam ze raczej cięzko będzie...
    Pozdrawiam i życze miłego obrotu spraw z radiem

  2. hmmm , mooon 11/09/03 23:49
    Radio oczywiscie bylo zakupione w sklepie

  3. nie ma takiej mozliwosci , Meteor 11/09/03 23:57
    kupiles-ciesz sie.

    Wg. obecnych przepisow rzeczy mozna reklamowac tylko jesli maja wade fizyczna (w tym rowniez jesli nie odpowiadaja celowi zakupu). Niektore sklepy pozwalaja oddac towar do 7 dni, ale jest to ich wylacznie dobra wola. W Polsce nie dorobilismy sie jeszcze tradycji zwrotu towaru bez tzw. "no question asked".

    Tak, naleze do grupy trzymajacych
    kierownice i jestem z tego dumny!
    Pzdr. Univega,Author&Meteor

    1. niestety polskie prawo stacza się na psy... Do niedawna (ostatniej zmiany ustawy), albo , Chrisu 12/09/03 19:43
      troche wcześniej (ze 2-3 zmiany) można było oddać (chyba do 10 dni). Obecnie jest to niemożliwe :(... A podobno nasze prawo dostosowujemy do UE... LOL...

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

      1. wydaje Ci sie , Meteor 12/09/03 20:38
        mylisz sprawe kupienia w sklepie z kupnem poza lokalem sprzedajacego.

        Tak, naleze do grupy trzymajacych
        kierownice i jestem z tego dumny!
        Pzdr. Univega,Author&Meteor

      2. wolałbyś prawo... , carlosA 12/09/03 23:29
        które pozwala na wypożyczanie sprzętu ?? powodzenia w prowadzeniu np. salonu samochodowego, kilkadziesiąt tysięcy w kieszeni i co dziesięć dni jeżdżę nowym samochodem, mam sprzęt jaki zapragnę sobie oglądnąć etc.. ww. przykład, a bo znalazłem fajniejszą ofertę, a może ktoś pomyśli też o interesie tych którzy sprzedają i płacą te podatki, które utrzymują budżetówkę etc.. którzy de facto utrzymują emerytów i rencistów (vide kopalń pokażcie mi taką która nie ma zaległości w zusie) etc..., a którzy wystarczy że są gnębieni przez us, zus, gus. Zapraszam do samodzielnej sprzedaży czegokolwiek, może wtedy załapiesz, że konsument nie może być pięciolatkiem pod tytułem "ta zabawka mi się już nie podoba oddaj ją mama, bo kolega ma fajniejszą".

        #whatever

        1. z tego co mówisz widać ze sądzisz że Polacy to naród kombinatorów i naciągaczy... , Chrisu 12/09/03 23:33
          i tak jest. Jednak jest takie prawo na zachodzie i jakoś nikt bez przewy nie zwraca towarów...

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

          1. pełna zgoda.. , carlosA 12/09/03 23:55
            Cóż do pewnych zjawisk, nawet narody muszą dorastać. (powinienem jeszcze napisać tyradę :D, jak było na zachodzie jak tam nie było szczających Polaków pod alidi-kami, ale po co ?? ;) )
            Chrisu trudno Cię rozpracować, dusza socjalisty w ciele gospodarczego liberała ?? ;D (żart, wybacz nie nasze pierwsze starcie).
            Pozdrawiam.

            #whatever

            1. ha widzisz... , Chrisu 13/09/03 08:12
              ja poprostu ze wszystkiego wybieram to co IMO jest w każdym ssystemie dobre. Aale to niestety nie rozmowa na boarda. :( Wystarczy że ktoś mnie nie do końca zrozumie i później "pisząc" ciężko to odkręcić...

              /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

  4. teoretycznie , acd 12/09/03 00:00
    masz prawo oddac zakupia rzecz jesli posiada ona wade fizyczna lub prawna ( w baardzo duzym uproszczeniu ) .Jednak poniewaz obowiazuje ( ;) ) swoboda umow mozezs dogadac sie ze "sklepem" i zworocic radio ponoszac male koszty

    >>> We are The BOARD. Resistance
    is futile.<<<

  5. Przecież można zwrócic towar chyba do tygodnia , filet 12/09/03 00:08
    od zakupu bez podania jakiejś konkretnej przyczyny, przynajmniej tak mi sie wydaje, a na pewno można wymienić na inny model..Niestety pewien nie jestem :o/ Przecież można być nie zadowolonym z dokonanego wyboru itp. itd.

    Pozdroo

    --<< Człowiek mądry zmienia
    zdanie, głupiec nigdy >>--

    1. 560 KC ,par 1 , acd 12/09/03 00:11
      "Jezeli rzecz sprzedana ma wady ,kupujacy moze od umowy odstopic albo zadac obnizenia ceny ..."

      >>> We are The BOARD. Resistance
      is futile.<<<

  6. Qrde to jest chyba tak , Minus 12/09/03 00:11
    Zależy jaki sklep i jaka obsługa... jak jestm iłą obsłucha to wszystko da się załatwic.. a jak nie to nic... I chyba tak jest.... I wydaje mi się że nie każdy sklep akceptuje zwrot towaru w przeciagu tygodnia bez podania żadnej przyczyny.

  7. Nie wiem czy zależy to od sklepu, ale... , Miro 12/09/03 00:15
    ja kiedyś po 3 dniach zwróciłem zakupiony sprzęt i w dziale zwrotów/reklamacji powiedziałem, ze to chała i nie spełnia moich oczekiwań. Bez dyskusji sprawdzili tylko, czy wszystko jest w pudełku. Faktycznie wziąłem wtedy dziadostwo i nie powiem co to było ;) kosztowało około 120 zł. A sklep to ogólnopolska sieć SELGROS :)

  8. a ja 3 tyg temu na szkoleniu w firmie slyszalem , vector 12/09/03 01:39
    ze klient ma prawo zwrócic towar bez podania powodu pod warunkiem ze towar nie byl uzywany, ze nie nosi znamion uzycia

    popytaj w federacji konsumenta

    1. Dzieki vector , mooon 12/09/03 02:13
      Twoja porada wzbudzila we mnie optymizm. Tym bardziej ze zaplacilem za radio 599zł, a w Allegro kosztuje 379zł.

      1. nooo cegly sa drogie... , Ranx 12/09/03 08:26
        niektore nawet bardzo:)

        o roztramtajdany charkopryszczańcu...

    2. Możliwość zwrotu towaru jest najczęściej w hipermarketach , zartie 12/09/03 08:39
      Ot taki haczyk na przyciągnięcie klienta. Żaden sklep nie ma takiego obowiązku.

      Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

      1. Mówię o sklepach fizycznych, a nie wirtualnych , zartie 12/09/03 08:42
        j.w.

        Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

        1. znaczy ze sklep wirtualny , krogulec 12/09/03 09:31
          to sprzedaz poza siedziba przedsiebiorstwa i kazdy klient ma mozliwosc zwrotu towaru w ciagu 10 dni bez podania przyczyny? Tak z ciekawosci pytam bo nie wiem jaka jest intrpretacja ustawy. Niby jest to oczywiste, ale tylko niby

          1. tak jest. dotyczy to i telezakupów i sprzedazy wysyłkowej , vector 12/09/03 09:36
            jak równiez zakupów u domokrążców czy akwizytorów (tu jest jednak kilka warunkow - dotyczy ceny minimalnej i nie dotyczy nosników danych)

            zresztą sprawa nosnikow danych dotczy wszystkich - chyba ze towar nie zostanie rozpakowany.

      2. nie będę się kłucił, powtarzam co słyszałem na szkoleniu od gościa, space od tych spraw , vector 12/09/03 09:32
        najlepiej sie spytac w federacji konsumenta.

        poza tym jest mozliwosc zwrotu z tyulu niezgodnosci towaru z umową (czy jakos tak). wystarzczy ze cos nie dziala ;) albo brak polskiej instrukcji

        1. speca miało być a nie space , vector 12/09/03 09:50
          majne error :)

  9. Masz prawo zwrotu towaru , Piapia 12/09/03 10:18
    chyab ok 5dni od daty zakupu bez podania przyczyna, albo dlatego ze nie spelnia Twoich oczekiwan. Facetka na Prawie tak nam mowiła.

    pozdrawiam

    "Człowiek się starzeje bo się
    nie bawi" B&W
    gg40609

  10. ROZCZARUJE CIE 0 sklep to nie wypozyczalnia>PATRZ , Iza WGK 12/09/03 11:07
    Jeśli towar, z jakim zwracam się do sklepu, jest zgodny z umową, tylko np. przestał się podobać, czy sklep może go nie przyjąć i na jakie przepisy może się powołać.
    Prawo do zwrotu towaru (bez wad) wynikało z uchwały nr 71 Rady Ministrów z 13 czerwca 1983 r. w sprawie ogólnych warunków umów sprzedaży detalicznej towarów oraz ogólnych warunków gwarancyjnych dotyczących towarów trwałego użytku sprzedawanych przez jednostki handlu uspołecznionego (MP. nr 21, poz. 118), która została uchylona. Tym samym brak jest instrumentu prawnego, który zmuszałby sklep do przyjęcia towaru bez wad i zwrócenia klientowi pieniędzy albo wymienienia go na inny. Nie ma natomiast przeszkód, aby sprzedawca uwzględnił prośbę klienta.. W niektórych hipermarketach wprowadzono prawo do zwrotu towaru bez wad wewnętrznymi regulaminami i jest to miły gest w stosunku do klientów.



    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/...t%F3w#4

    How fortunate the man with none ...

    1. I wszytko jasne - maja prawo nie przyjac , Iza WGK 12/09/03 11:11
      musisz byc mily. Dane oficjalne

      How fortunate the man with none ...

      1. no nasze sklepy , krogulec 12/09/03 13:15
        to nie sklepy w stanach gdzie podobno takie wymiany sa na porzadku dziennym. Słyszalem nawet o sytuacjach, ze ktos kupowal powiedzmy radio w jakims sklepie, po vczym po kilu dniach okazywalo sie, ze w tym sklepie jest na to radio promocja wiec je oddawal i kupowal jeszcze raz po nizszej cenie
        Iza - rozporzadzenie na ktore sie powolujesz nie obowiazuje od 1995 roku. W tej chwili te sprawy reguluje ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. (Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.)

        1. A ja sie musze nauczyc czytac do konca :) , krogulec 12/09/03 13:19
          natomist to ze nie ma przepisu prawnego regulujacego zwrot towaru nie oznacza jeszcze, ze nie ma obowiazku przyjecia towaru, gdyz gdyby to wynikalo z orzecznictwa to w zasadzie sprzdawca bylby do tego zobowiazany. Swoja droga brak takiejregulacji swiadczy o niechlujstwie naszego ustawodawcy

          1. Skro sam sie juz zamotalem , krogulec 12/09/03 13:35
            to mam pytanko - czy wewnetrzne regulaminy o ktorych piszesz mozna uznac za ogolne warunki sprzedazy, na ktore moze sie powolac konsument, czy tezsa to tylko pewne dyrektywy dla pracowniko, z ktorych sklep zawsze moze sie wycofac

            1. imho... , carlosA 12/09/03 14:54
              dyrektywy dla pracowników, chyba że ma w to nazwie umowa sprzedaży i odnosi się do swobody zawierania umów gwarantowanej przez KC.

              #whatever

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL