TwojePC.pl © 2001 - 2025
|
 |
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
 |
|
|
Wyliczenie kata obrotu(c++ i dx-a raczej matma:P) , WooKy 12/09/03 14:07 Witam!
Pisze sobie gierke w c++ i dx'ie,natknalem sie na gloopi problem i w akcie desperacji zwracam sie publicznie o pomoc bo utknalem:(
Chodzi mi o to zeby postac obracala sie zawsze w kierunku kursora myszy, do tego potrzebuje kat obrotu (radiany).Rozumuje tak:
odejmuje polozenie myszy x od polozenia postaci x, tak samo z y'kami i mam dwa wektory.Moge wyliczyc tangens kata, a co za tym idzie cotanges, ktory powinien mi dac wlasnie kat potrzebny do obrotu. Ale niestety cos mi nie dziala:-( Moze ktos ma jakis pomysl, albo robil cos podobnego!A moze poprostu ktos ma za duzo wolnego czasu i napisze taka przykladowa funkcje:P
Pozdrawiam i z gory dziekuje
..::WooKy::..bitnoi.se - Hmmm nie wiem czy dobrze zrozumiałem , katta 12/09/03 18:28
ale zakładając że układ współrzędnych postaci jest taki sam jak muszki (czyli postac porusza się w układzie XY ekranu czyli widok z góry) to jeżeli odejmiesz wspórzędne myszy i postaci to otzymasz jeden wektor [x,y] skierowany od postaci do myszy. Moim zdaniem potrzebujesz jeszcze jednego wektora który będzie definiował aktualny kierunek w który patrzy twoja postać (najlepiej unormowany do 1) i dopiero pomiędzy tymi wektorami liczyć kąt (zakłaając że w procedurze obrotu postaci potrzrebujesz właśnie kąta). - juz mam zrobione:) , WooKy 12/09/03 19:22
Nie trzeba trzeciego wektora, liczysz kat z dwoch wektorow i jest ok! Kierunek w ktory patrzy postac jest nie istotny bo kat sam wychodzi odpowiednio albo w prawa strone albo w lewa:P ciezko mi to opisac, ale grunt ze juz mi dziala:)
Tak a propos to w math.h znalazlem funkcje atan2 ktora wylicza sama kat miedzy dwoma wektorami, nie trzeba nic poprawiac ze wzgledu na cwiartki:)bitnoi.se - heh - no to ja przy okazji zapytam , h-doc 12/09/03 21:14
jak w DX uzyskać polskie czcionki ekranowe? Metoda CD3DFont::DrawText z pliku d3dfont.cpp (plik generowany przez wizarda) akceptuje tylko kody ascii z zakresu bodajże 32-128, więc nie chce rysować polskich znaków diakrytycznych. Da się to w jakiś prosty sposób ominąć? |
|
|
|
 |
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL |
 |
|
|
|