Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Chrisu 00:35
 » NWN 00:30
 » fenir 00:29
 » g5mark 00:20
 » DJopek 00:14
 » CiAsTeK 00:05
 » Zibi 00:04
 » Shark20 23:57
 » Qjanusz 23:56
 » piszczyk 23:50
 » Lukas12p 23:36
 » ReeX 23:35
 » Flo 23:34
 » Kool@ 23:24
 » dugi 23:20
 » rulezDC 23:13
 » Wojtekar 22:48
 » Wedrowiec 22:42
 » Conan Bar 22:41
 » DYD 22:39

 Dzisiaj przeczytano
 41119 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Wymiana oleju w silniku - co ile km ??? , Paweł27 9/11/03 20:49
Ciekawi mnie sprawa taka, że firma Renault w instrukcji podaje że wymiana oleju w nowych silnikach tej firmy powinna być przeprowadzana co 30 000 km. Wg. mnie i wszystkich mechaników jest to przebieg ewidentnie zbyt dłuży. Czytałem listy w necie gdzie gość (posiadacz Clio 1,4 16v) zadał takie pytanie specjalistom z politechniki i odpowiedź wynosiła 15 000 max przy olejach syntetycznych i częstsze przy półsyntetykach i mineralnych. Kto ma rację ? Bo nie wydaje mi się żeby Renault tak bił całą konkurencję okresami wymiany oleju. W Volkswagenie okresy te wynoszą wg instrukcji i ASO 15 000km.
Co sądzić na ten temat ?

i7-4770, Asus H87M-Pro
EVGA 750ti, SSD 840 Pro
Fractal Design Define R4, EVGA 750W Gold

  1. hmmm , yeger 9/11/03 20:55
    skoro na to pytanie odpowiadali specjalisci z politechniki, to nie sadze zeby zdanie szanownych boardowiczow bylo by poparte lepsza wiedza na ten temat.


    Mi sie wydaje ze skoro Renault tak pisze to ma do tego jakies podstawy. a jesli chodzi o VW to nie ma sensu porownywac.
    W samochodach dostawczych czy ciezarowych miedzy wymianami moze byc i 100 000km. Wiec sie da tak zrobic.

    Ja bym lal co 30 000 jakis dobry syntetyczny olej i juz

    Ludzie byli sobie kiedyś bliżsi, broń
    nie niosła tak daleko

  2. Olej to Olej , NikiLauda 9/11/03 20:57
    Powiem Ci tak. Jak chcesz utrzymać silnik w dobrym stanie to wymieniaj olej co 15000 to jest max. Najlepiej co 10000. I Nie słuchaj się nikogo kto ci mowi głupoty. Już nikt nie wymyśli lepszego oleju co teraz jest. Może ulepszą że pachnie lepiej albo strukturę molekularną. Wiesz olej to olej. Jak raz zajebi..esz silnik długo trzymanym i przepalonym olejem to nawet sytentyk 2 krotnie płukany nie pomoże ci już. Lepiej dać trochę wiecęj kasy na wymianę oleju niż potem remont silnika bo cos stuka. ;-)

  3. Co 10000 , Glock19 9/11/03 21:00
    Ja w moim VW Trasporterze t2 wlewam olej 0W-40 i leje go co 10000 km i mam spokój a filtr oleju wymienia sie najlepiej razem z olejem ale mozna go wymienic za 2-gim razem czyli tak jak pisza na opkawoaniu filtra 20000km
    Pozdrawiam wszystkich użytkowników VW

  4. Czyli co , , Paweł27 9/11/03 21:11
    czy to że Renault podaje 30 000 km przy samochodach osobowych to jest to tani chwyt marketingowy, by przekonać kupującego, że silniki renault , nie mają konkurencji w okresach między wymianowych, a oleje ELF nie tracą właściwości nawet po takich przebiegach ??

    i7-4770, Asus H87M-Pro
    EVGA 750ti, SSD 840 Pro
    Fractal Design Define R4, EVGA 750W Gold

    1. pewnie robia to dla tego aby , glewik 9/11/03 22:08
      puzniej taki czlek przyjechal do nich z rozwalonym silnikiem a oni mu za drobna oplata wymienia/naprawia lub sprzedadza nowe auto :). podobno firmy produkujace auta utrzymaja sie tylko dlatego ze je serwisuja.

      Pełnie bytu osiągniemy w nicości
      istenienia. /glewik

  5. jak sie wymienia co 5 tys,km. !!! , zorg 9/11/03 21:38
    to silnik nigdy ci nie odmowi posluszenstwa-5 tys.km i wymiana oleju

    salsa merenqe bachata

  6. A jak się jeździ na gazie? , Slak 9/11/03 21:47
    Gdzieś czytałem, że można co 20 - 30 tyś, bo olej nie jest zmywany przez benzynę z gładzi cylindrów oraz,
    że benzyna nie dostaje się do oleju (jakieś minimalne ilości)

    Świat należy do odważnych, a nie do
    młodych, zdrowych i bogatych.

  7. Ja wymieniam co 10-15kkm , palioza 9/11/03 22:03
    i to koniecznie z filtrem oleju. Wymiana oleju bez filtra oleju, to kretynizm, bo nowy olej ze wzgledu na mniejsza gestosc i lepsze wlasciwosci plukajace czesc syfu z filtra Ci wyplucze i to jest jeszcze gorsze od starego oleju. Jezdzie na Lotosie 0W40, wczesniej na mobil 1 0w40. Roznica w kasie ogromna, a na jakosci niewielka (przynajmniej patrzac na etykiety i zdobyte znaki jakosciowe).

    Uczyń coś idiotoodpornym, a ktoś
    stworzy lepszą wersję idioty.

    1. ??? , XTC 10/11/03 09:51
      a gdzie Ci zmienią olej bez zmiany filtra???
      chyba, że samemu jest się takim kamikaze - czego nie rozumiem - bo cena filtra w stosunku do oleju jest niewielka...

      Linux

      1. w niemal kazdym warsztacie , bwana 10/11/03 21:19
        klient nasz pan

        "you don't need your smile when I cut
        your throat"

  8. Zależy jaki olej , konio 9/11/03 22:14
    Mineralny co 10000 max ,lub raz do roku a syntetyk co 15000 spokojnie styka .Ja w Mondeo wymieniam co 15000 Mobil1 5W50.

  9. Istotnie, tak jest jak twierdzi Renault, , Bart 9/11/03 22:20
    w nowych silnikach spokojnie wystarczy wymiana co 30 tyś.
    Oczywiście jest też z pewnością określiny okres czasu w jakim trzeba wymienić olej (jeśli nie przejechało się do tego czasu cyklu 30 tyś.). Z całym szacunkiem specjaliści z politechniki to naukowcy - teoretycy, którzy mają pałacone za teorię a nie za praktykę - zwykle nie są na bieżąco i wypowiadają się bardzo asekuracyjnie. Współczesne silniki to już całkiem inna technologia wykonania i jakość materiałów.
    Silnik z przed 20 lat wymaga wymiany oleju co 10 - 15 tyś. Gdyby dla współczesnej konstrukcji obowiązywał ten sam okres to znaczy, że przez 20 lat nic się nie zmieniło w technologi i jakości materiałów ?

    1. narazie zauwazylem ze im nowszy samochod , PIvO 9/11/03 22:36
      tym krocej sie trzyma qpy.. o taka zmiane w technologii ci chodzi? :))))

      [A kiedy odetna siec]
      [Przestane istniec]
      [mail: p1vo@o2.pl]

    2. czyli uważasz, że , Paweł27 9/11/03 22:37
      renault jest w czołówce, bo VW czy Audi zalecają co 15 000 a nie 30 000. Poza tym myślę że technologicznie Audi czy VW jest wyżej niż francuzi, a w przeciwieństwie do nich zalecają częstsze wymiany. Pewnie dlatego niemieckie auta robią większe przebiegi niż francuskie ??

      i7-4770, Asus H87M-Pro
      EVGA 750ti, SSD 840 Pro
      Fractal Design Define R4, EVGA 750W Gold

      1. z tym sie nie zgodze :) , PIvO 9/11/03 22:43
        moj vw passat buda przejsciowa ma najechane 230kkm i sie sypie niemilosiernie..

        a w firmie jezdzi citroen c15 ktory ma najechane 670kkm i nie mial zadnej powaznej awarii (tak zeby nie mogl sam gdzies sie doczlapac) i nadal jezdzi sie nim bardzo dobrze.

        [A kiedy odetna siec]
        [Przestane istniec]
        [mail: p1vo@o2.pl]

        1. no ale wystarczy popatrzeć po drogach , Paweł27 9/11/03 22:51
          najstarsze auta jakie widać (w dużych ilościach) to sąauta niemieckie a nie francuskie czy włoskie. Ile u mnie w mieście jest starych BMW, Audi, Merców nie mówiąc o golfach 1 czy 2, francuzów można policzyć na palcach i wyłącznie autka powyżej 1988r. Kumpel ma BMW 525td z 1992 lub 93 i auto z zewnątrz i wewnątrz jak marzenie, żadnych stuków skrzypień na kiepskiej polskiej drodze ,a auto ma 11 lat.

          i7-4770, Asus H87M-Pro
          EVGA 750ti, SSD 840 Pro
          Fractal Design Define R4, EVGA 750W Gold

      2. Nie chodzi o to kto kogo przegonił technologicznie ... , zartie 9/11/03 23:52
        ... ale o wiek konstrukcji. Przykład: silnik malucha to konstrukcja z lat 30., a przecież maluch był produkowany od 1971 roku. Renault w połowie lat 90. wprowadził zupełnie nowe konstrukcje silników we wszystkich modelach, a wiele silników VW jest znacznie starszych.

        Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

        1. Ja nie porównuję samochodów z różnych epok , Paweł27 10/11/03 01:12
          a porównuję nowe konstrukcje np. nowy silnik VW 1,8T - 150 lub 180KM do Renault 1,4 16v lub 1,6 16v, albo przy dieslu Renault 1,9 dci lub 2,2 dci do VW 1,9 tdi czy 2,5 tdi. W serwisie VW zalecają wymiany po 15 000 a w serwisie Renaulta co 30 000. Czyżby silniki niemieckie były aż tak delikatne, a francuskie aż tak samosmarowalne, że po 30 000 km olej w francuzach nadaje się do wymiany a w "niemcach" przykładowo ten sam olej nadaje się do wymiany po o połowę mniejszym przebiegu. Przy czym warto także zauważyć że francuskie silniki benzynowe są dużo bardziej wysilone niż niemieckie, bo 1,4 16v ma prawie 100KM, a VW daje tylko 75KM, a to dodatkowo przemawia za wcześniejszą wymianą czynnika smarującego.

          i7-4770, Asus H87M-Pro
          EVGA 750ti, SSD 840 Pro
          Fractal Design Define R4, EVGA 750W Gold

          1. 75 KM z silnika 1,4 sugeruje właśnie to, że jego konstrukcja liczy sobie już sporo latek , zartie 10/11/03 09:19
            Popatrz też na zużycie paliwa - od razu widać, który samochód ma od nowa zaprojektowaną tylko blachę. Tak właśnie było z np. Renault 19, którego silnik wywodził się z lat 60.
            Ja myślę, że producent samochodu wie co robi.

            Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

    3. na politechnice są teoretycy ??? , Paweł27 9/11/03 22:41
      coś mi się nie wydaje bo kolega jest na 3 roku i twierdzi że praktyka go dobija. Siedzą np. nad głupimi kołami zębatymi i mierzą liczą sprawdzają teoretyczne obliczenia z faktycznym zużyciem. Coś mi to na całkowitą teorię nie wygląda.

      i7-4770, Asus H87M-Pro
      EVGA 750ti, SSD 840 Pro
      Fractal Design Define R4, EVGA 750W Gold

      1. racja, w końcu muszą wiedzieć czym się różni rysunek techniczny od produktu ;) , Bart 10/11/03 11:41
        Niech kolega zwróci jednak uwagę na rok produkcji owych kół zębatych - lata 70 ? Takie zajęcia uczą myślenia i konfrontacji teorii z praktyką. Problemem jest jednak aktualność badanych rozwiązań. Naprawdę wartościowe badania prowadzi sie w laboratoriach dużych koncernów. Potrzebne są lata badań i doświadczeń z faktycznie funkcjonującym na dużą skalę produktem. Naukowcy tworzą innowacyjne i świetne teorie, które dopiero przez producenta są korygowane, dopieszczane i doprowadzane do stanu końcowego. Naukowiec daje pomysł - producent go wdraża. Od pomysłu do wdrożenia jest naprawdę daleka droga.

        1. true... , XTC 10/11/03 12:32
          nic dodać nic ująć...

          Linux

  10. Do Punciaka , NimnuL-Redakcja 9/11/03 22:43
    leje co 15k km olej fabryczny Selenia - polsyntetyczny .

    do Poldka dolewam olej co okolo 500km po 1l (tyle skubany zre oleju ;) wiec w sumie niemalze nowy krązy ;>

    sprawdzaj u siebie - jesli np. po 20k km nie jest olej przepalony to w ASO maja racje ... jesli jest czarny to wymien, szkoda silnika a olej nie taki drogi jest znowu .

    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
    siedziałbym przed komputerem przy
    świeczkach.

    1. Ja u siebie zmieniam po 15k km , Paweł27 9/11/03 22:54
      a czasami nawet częściej z uwagi na to że mam tdi-ka. Ale pytanie moje dotyczy mniej wysilonych silników benzynowych. U mnie po 15 k km olej jest czarny więc nigdy bym się nie odważył przetrzymać go drugie tyle.

      i7-4770, Asus H87M-Pro
      EVGA 750ti, SSD 840 Pro
      Fractal Design Define R4, EVGA 750W Gold

      1. hmmm u mnie po 15k km , NimnuL-Redakcja 10/11/03 09:40
        olej nie jest calkowicie czarny - jest mocno brązowy ... ale wiem jak wyglada mocno zuzyty olej . kilka tygodni temu byl wymieniany olej w Punto, w serwisie mowili, ze mozna bylo jeszcze z 5k km spokojnie pojezdzic ... ale juz dla spokoju wymienilem .


        Karo ;> moj Poldolot ma 230 000 km przebiegu bez zadnego remontu generalnego ... i ssie olej jak glupi ;> ale od okolo 50k km nie wymienialem calego tylko dolewam ;> sypie sie juz staruszek :/

        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
        siedziałbym przed komputerem przy
        świeczkach.

    2. W Poldolocie wymieniam tylko filtr. , Karo 9/11/03 23:07
      Co 10000 km a olej tylko dolewam, i tak już od 40 tysięcy :)
      Jeszcze 20000 i się pewnie silnik rozpadnie :(

    3. Selenia to zło... , XTC 10/11/03 09:53
      :)
      raczej nie jest to dobry wybór - mimo, że "fabryczny"...
      potwierdzają to opinie ludzi z autokącika...

      Linux

      1. w serwisie chwaliljak na razie ja nie nazekam a juz 5000km , NimnuL-Redakcja 10/11/03 11:51
        przejechalem na nowym oleju . . . a jaki jest dobry ? cena nie ma znaczneia .

        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
        siedziałbym przed komputerem przy
        świeczkach.

  11. olej to olej , Sociu 10/11/03 00:39
    wymieniaj co 15tys., jesli nie jezdzisz zbyt duzo to i tak olej powinno sie wymieniac przynajmniej raz w roku, zmiany temperatury maja duzy wpływ na olej i bardzo dostaje w tyłek zima.

  12. Zdecydowanie 15000 km to górna granica! , segsag 10/11/03 07:32
    Olej wymieniaj co 10 tys. Nie zaszkodzi. No ale nie należy zapominać o jeszcze innym sapekcie. Co z okresem używania oleju? Olej traci swoje właściwości już po pół roku! A co porządniejsza instrukcja przypomina o tym, zaokrąglając termin wymiany do jednego roku. I wtedy nie ma znaczenia czy masz 8tys. czy 10tys. Stary olej mocno traci właściwości smarne zwłaszcza w zimie. Gdy odpalasz auto na ssaniu silnik odrazu wchodzi na obroty i to jest chyba najgorszy z momentów pracy silnika. Rozgrzany po poprzedniej jeździe olej doskonale spłynął do miski ia tam zgęstniał. No i upływa bardzo dużo czasu zanim zostanie od nowa rozprowadzony po wszystkich el. Przy nowym oleju ten czas skraca się d ok 50%
    Tak wiec zmieniać co roku najlepiej przed zimą, lub przed jakąś ciężką dla auta wycieczką (góy).

    ...::: poznasz głupiego
    po czynach jego :::...

  13. instrukcja mówi jasno... , XTC 10/11/03 09:50
    ile i na jakim oleju dla danego silnika...

    zależy jeszcze od oleju...
    przykładowo dla uno 1.4
    na zwykłym mineralnym 10k ... na CastrolProtect już można i 15k...

    generalnie im bardziej wysilony silnik - tym częściej - dla silników turbodoładowanych jest to i 8k ...

    tak czy owak - zmiana tak jak mówi książka...
    co rok albo co określoną ilość km... /syntetyki generalnie co więcej kkm/

    Linux

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL