TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Kupno LCD a dystrybutor..... , McSlavko 13/11/03 09:23 nakresle krotko sprawe, zamowilem w pewnym sklepie monitor LCD Nec-a 1701, przyjechalem na drugi dzien po odbior, odpalam monitor ... patrze..a tu czerwonka plamka..znaczy "uszkodzony" piksel, mowie do goscia ze takiego monitora to ja nie wezme, nie zaplace ponad 2k za taki monit, gosciu dzwoni do dystrybutora...a on na to ze to go nie interesuje, na to szef sklepu mowi ze monitor nie zostal jeszcze sprzedany (tzw. przedsprzedaz) a oni na to ze ich rola sie konczy na tym ze wydaja monitor z magazynu i to wszystko, i ze nawet samo zdjecie z polki juz nie daje mozliwosci wymiany na drugi i daje numer telefonu do serwisu, a serwis twierdzi ze zgodnie z norma ISO..ble ble...wiadomo o co biega. ZNACZY ZE JA MUSZE KUPIC TEN MONITOR....tak twierdzi gosciu od dystrybutora :)))) to jest zart...i teraz pytanko...co zrobi sklep z takim monitem?? jezeli ja nie kupie...a dystrybutor nie chce wymienic?? teraz kazdy kto przyjdzie do sklepu prawdopodobnie bedzie chcial zobaczyc monitor przed kupnem ( tak mniemam) dlaczego sklep ma sie bujac z problemami danej firmy?? wiem ze jest norma ISO i te inne duperele ale mowie tu o rzeczywistym sprawdzeniu przed kupnem.....kazdy bedzie wolal monit bez takiego defektu...i jak tu zamawiac w sklepie?? zamowie i znow bedzie wadliwy :)))) i tak mozna w kolko.....a sklep sie bedzie bujal.??.echhPowered by 4x4 - ale w czym problem?? , McRabbit 13/11/03 09:35
otwierasz sklep ??
kwestia kontaktow z serwisem i umowy handlowej
normalnie jako szary obywatel zawsze zostaniesz zdolowany norma ISO "ble ble ble"
kwestia kwalifikacji dostawcow i tyle
pozdrawiam
ps. to co przyjedziesz czy nie ??rabbit@dobrze.robi.to :-)) - Jacol chodzi mi o to co zrobi sklep , McSlavko 13/11/03 10:03
z takimi monitorami? szlag jak to bedzie jeden....ale jak trafi 10 takich?? co wtedy??...obnizy cene?? pusci po kosztach??....troche to smieszne poniewaz sklep nie jest odbiorca koncowym wiec raczej nie powinien miec problemu z wymiana u dystrybutora...co innego po kupnie, to rozumiem ze klient ktory kupil niema zadnego prawa do wymiany.Powered by 4x4 - Slawek, tak jak mowie zalezy od sklepu , McRabbit 13/11/03 10:15
jezeli gosciu ma kontakty, wymieni w serwisie, jezeli jest cwany to sprzeda klientowi dodajac 15% i mowiac ze super jest bo ma 1 kropke a norma pozwala na 3 :-))
jak jest dupa to postawi go sobie w firmie lub w domu
pomysl inaczej, zamwiasz switha za 10000 euro, i ma ryske na obudowie, zamowienie bylo realizowane miesiac, instalujesz u klienta bo termin uruchomienia mija, nie wiesz kiedy ta ryska powstala, nikt ci na to nie wymieni sprzetu, a nawet gdyby to nie masz czasu i co robisz ??
zawsze powtarzam: "lobbing to podstawa" :-))
pozdrawiam
ps. odpowiadaj na PS !!!!!!rabbit@dobrze.robi.to :-)) - nie cwany , ksiaze 14/11/03 08:38
tylko oszukuje
howgh
nazywaj rzeczy po imieniu- no tak , McRabbit 14/11/03 09:10
chyba jednak zle to ujalem, masz racje
ale tak do konca to nie oszustwo
mowiac "ten monitor ma wypalony 1piksel, a norma pozwala na 3" nie klamie i nie oszukuje ??
pozdrawiam
ps. slavek ja zapraszamrabbit@dobrze.robi.to :-))
- prawdopodobnie... , PrzeM 13/11/03 10:16
...jak wyjdziesz z tego sklepu to oni go spokojnie odeślą do dystrybutora. No chyba że to sklep krzaczek i nie mają układów z nim, wtedy są w plecy - monitor będzie u nich na stanie a Ty - nie zapłaciłeś, rozmysliłeś się, moga Ci naskoczyć. W sumie miałem kiedyś taki numer z klientem który się rozmyslił ale hurtownia przyjęła sprzęt - inna sprawa że na drugi dzień i nie rozpakowany. Reasumując - to sprawa pomiędzy nimi a dystrybutorem - Ty jesteś KLIENT i wybierasz.PrzeM
above the mind - powered by meat... - dodam tylko , McRabbit 13/11/03 10:26
ze normalnie to jest tak
Ty jestes klient Ty wybierasz ale pod dyktando sprzedawcy (czyli "moje") - pamietaj Slawku ze 95% ludzi nie ma zielonego pojecia o kompach i rynku, 3% zna sie i jest normalnymi klientami, a 2% to ludzie ktorzy znaja sie (lub im sie wydaje) i sa delikatnie mowiac chorzy, tarkuja sie o myszke za 26 zł bo widzieli u konkurencji za 25 :-)), smiech na sali
chce kupic dobry sprzet, ile ma pan pieniedzy 2k :-)), i mowi mi ze komputronik ma super kompa co ma wszystko (karte grafiki, dzwiekowa, monitor, drukarke kolorowa) za 1400 to smieje sie gosciowi w twarz i splawiam natychmiast
BTW. dlaczego wybrales ten monitor ?? mialem go jakis czas temu i stwierdzam ze szalu nie ma, chyba ze ja stalem sie ofiara lobbingu :-) ot. kto mieczem wojoje od miecza ginie :-D
pozdrawiamrabbit@dobrze.robi.to :-)) - :) Ano monitor nie dla mnie, dla klienta...czyli tez nie jestem koncowym odbiorca , McSlavko 13/11/03 10:51
i w sumie bede go musial cholera wziasc bo mam bardzo dobry uklad z goscmi, biore po cench hurtowych....i biore bardzo duzo sprzetu, takze nie chce ich narazac na koszty a w sumie monit trzyma sie w normie ISO, wiec tylko bede musial klientowi wyjasnic jezeli oczywiscie zobaczy ten mankament.
P.S. Co do P.S. to jeszcze kwestia otwarta....zona chce jechac tylko niewiem czy puscic ja w paszcze bestii :))))Powered by 4x4
- jejku, jak zawsze wypowiadaja sie osoby ktrore , Iza WGK 13/11/03 10:56
nie maja z tym nic wspolnego no nie maja sklepu;))
Dobra, McSlavko - masz racje. TEn problem jest tak czesty, ze sprzedawcy wola nie sprzedawac okreslonych mionitorw np Belinei ze wzgledu na zceste wystepowanie tego typu problemow. Niby jest IIyama z gwarancja 0 pixeli, ale jest drozsza. Dla reszty norma przewiduje wymiane od 3 pixeli (i 5 subpixeli). A wiesz co robia sklepy? NIC! Nic nie moga zrobic - klient ma prawo minitora nie wziac a my nei mamy prawa zwrocic. Najczescdiej laduja na biurlach pracownikow albo na alklegro z zaznaczeniem ze sa z pixelem. tak czy siak sie na nich traci!! No widzisz, mamy nadzieje ze sie to zmieni, tj jesli sklepikarze faktycznie beda wspierac dobrze postepujacych (np wymuieniajacych, badz opuszczajacych cene) producentów
Akurat dystrybutor sprzedajacy kilka rodzajow minitorów tez ma zwiazane rece i mimo ze u kilku dystr. jestesmy bardzo dobrym klientm musimy bujac sie sami, bo jesli oni przyjma problem nie zniknie i trzeba sie bedzie z nim dalej bujac.... Ano...
Pozdrowienia:]How fortunate the man with none ... - i wlasnie to jest chore!!! bo zalozenia moge miec "uszkodzone" , McSlavko 13/11/03 11:04
monitory pod reka ( mowie jako dystrybutor) i siac nimi na lewo i prawo bez mozliwosci wymiany poniewaz trzyma norme (?!!!??!!?) szlag z tym...normalnie paranoja, rozumiem, normy normami ale za jakosc sie placi, i przykladowo ja place 2300 za monit ktory jest idealny a klient nastepny kupuje za taka same kase ten sam monit z 3 "pikselami" i to jest OK?? wybacz ale powinno sie to jakos uregulowac..niewiem....powiedzmy 5-10% taniej ale nie w tej samej cenie ....echh....zreszta co ja chce zwojowac....to sa normy oglolnoswiatowe i na to nic sie nie poradzi :((((Powered by 4x4 - Chore to są normy , PKort 13/11/03 11:57
które tak stanowią. Wszyscy od producenta w dół do sklepu to wykorzystują, a sklepy zostają z towarem. Faktycznie jedynym wyjściem jest wtedy wystawić jako przeceniony, żeby chociaż trochę kaski odzyskać.
Ale tak to jest, jak się kupuje monitor w małych sklepikach zamawiany na drugi dzień. Ja tam wolę dołożyć 150PLN ale mieć pewność, że monit jest OK, niż potem jęczeć.Heavy Metal or no metal at all
whimps and posers - Leave the Hall !! - wlasnie widzisz ten "sklepik" nie jest maly, wrecz przeciwnie , McSlavko 13/11/03 12:17
tylko odrazu nie polecali mi Nec-a ze wzgledu iz jest klopot z dystrybutorem jakby co....no i wykrakali :) za to ze wszystkimi Philipsami, Samsungami, nFrenami niema problemu i moglbym przebierac do bolu....tylko w tym calym systemie jest gdzies blad....bo faktycznie monitor z taka "wada" powinien byc tanszy odrazu wychodzac od producenta...bo nie wierze w to ze oni tego nie zauwazyli. Ale norma ISO...echhh....i tak mozna gadac bez konca a normy normami :(Powered by 4x4 - zgadzam sie , McRabbit 13/11/03 12:22
a co pikseli i normy to niestety trzeba zrozumiec tez producentow (niestety) jezeli maja (nawet wyimaginowane problemy) z produkcja nienagannych matryc to norma musi ich wspierac, z drugiej strony wspiera tez klienta bo nie mie dostaniesz monitora z 5-cioma (paranoja)
jednak technologia poszla daleko do przodu a norma pozostala taka sama jak na poczatku produkcji LCD
w tej chwili jednak nikomu (znaczacemu pomijam klienta koncowego) nie zalezy na zmianie normy - no i mamy sytuacje patowa
do czcigodnej Izy, czy aby miec o tym pojecie trzeba posiadac sklep w sencie kilkunastu metrow kwadratowych z dachem drzwiami etc ??,
ja swego czasu handlowalem sprzetem (kompami etc.) ele wlasnie takie idiotyczne sytuacje i niejasnosci spowodowaly u mnie straszna niechac i jak klient chce na sile u mnie kupic skladany przezemnie komp to jest to zawsze cos drogiego i dosc pozadna marza inaczej dupa, dla kientow indywidualnych sprzedaje kompy skladane przez zprzyjazniona firme z ich logiem i gwarancja i nie mam problemu
pozdrawiam
serdecznierabbit@dobrze.robi.to :-)) - czytales rooro P.S. wyzej??:) , McSlavko 13/11/03 12:28
j.w.Powered by 4x4 - hm...w sumie przydaje sie posiadac , Iza WGK 13/11/03 12:49
sklep albo pracowac, bo wtedy łatwiej zauwazyc, ze dystrybutorzy tez maja zwiazane rece i nawet lepsze firmy u nich, robiace orzyzwoite obroty nie moga "dogadac sie z serwisantem" - ja np amm na mysli Action, Incom, te wieksze hurtownie... Naprawde nie tak łatwo "dogadac sie" i im oddac, bo oni nie potrzebuja brac problemu na siebie, a normy jakie daje rpoducetn sa identyczne dla i nich i dla nas...:)
ps. prosze bez czcigodnej;) Nie trzeba od arzu tytułować ah, oh;) ;p W sumie ja sory, wyszło zarozumiale z mojej strony:) Ale siem uniosłam, nom:)How fortunate the man with none ... - troche uniesienia , McRabbit 13/11/03 12:59
nikomu jeszcze nie zaszkodzilo
chyba ze ze wspominanym ostatnio jezem :-((
pozdrawiam;-)rabbit@dobrze.robi.to :-)) - haha, masz racje , Iza WGK 13/11/03 13:04
kroliki sa sliczniusie i przyjemniejsze;) A zyrafe to ze stołka nawet...gdy trzeba...:>
Sława Bracie;)!How fortunate the man with none ...
- jak zwykle , ksiaze 14/11/03 08:41
dziekuje Ci Izo za tego posta, niech w koncu wszyscy zrozumieja jaka jest sytuacja!!
jeszcze raz dzieki ;-)
- no ja bym , Franz 13/11/03 19:56
nie wzial takiego lcd - jako klient, bo wiadomo place - wymagam jak nie to kupie gdzie indziej - póki masz pieniazdze w portfelu mozesz wybrzydzac i decydowac, ale nie wiem co bym zrobil na twoim miejscu, jesli by to mialo popsuc jakies uklady z ta hurtownia...Jest źle a będzie jeszcze gorzej.
Niedługo nas z ujni europejskiej
wyrzucą. - juz jakis czas temu , ksiaze 14/11/03 08:36
Walkowalismy ten temat na boardzie, wynik byl taki kupilem u dystrybutora monit za 1650 sprzedalem po znajomosci za 1650 dostalem go back w zwiazku z pixelkiem i sprzedalem wlasnie za 1300, takie sa realia, jesli ktos chce teraz kupic monitor to lojalnie uprzedzam monitory LCD oraz wyswietlacze notebookow za sprawne w 99% i w zwiazku z tym informuje ze zwrotow zadnych nie przyjmuje.koniec kropka. |
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|