TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Testy, wydajnosc, sterowniki, karty graficzne . .. , NimnuL-Redakcja 16/11/03 10:41 Takie mnie przemyslenie naszlo po przeczytaniu testy R9800XT i FX5950 .
http://www.in4.pl/recenzje.htm?rec_id=183
chodzi mi dokladniej o sterowniki. na koncu , nie tylko w tym tescie , widac, że nVidia jak zwykle stosuje uproszczenia obrazu w większym bądź mniejszym stopniu wplywającym na wydajność. ATi ma lepszą jakość 3D , ale czy stosuje jakieś uproszczenia ? nie wiadomo - zakłada się, że nie, ale możliwe, że zwyczajnie uproszczen tych nie widać . ale do czego zmierzam .
Dokladnie wiemy, że grając w dynamiczne gry FPS czy w wyścigi nie rozgladamy sie po świecie podziwiajac widoki czy przyklejajac twarz do monitora by sprawdzic czy kamien w scenie jest wyswietlany z maksymalna szczegolowoscia . . .
chodzi mi o to, ze ciekawą sprawą byłoby to, gdyby w sterownikach pojawila sie opcja uaktywnienia optymalizacji . bo implementacja jej na stale moglaby byc kontrowersyjna. O ile w takich potworach jak topowe karty gigantów , taka optymalizacja sensu wiekzego nie ma, bo plynnosc i bez niej jest pełna, to w kartach starszych , opcja taka mogłaby przynieść wymierne kozysci w postaci wiekszej płynnosci. Nie trzebaby było rezygnowac ze wszystkich dostepnych efektów w gze, moznaby było grac np. w max. jakosci efektów, jednak sterownik nieco upraszczałby obiekty. Cos jak ma to miejsce , a w zasadzie miało, swego czasu w kartach nVidii . . . obraz w benchmarkach roznil sie od tego w ATi, ale tyko po jego zatrzymaniu i przyjzeniu sie . . . nie ma mozliwosci dostrzec roznic gdy obraz pedzi z predkoscia np. 25fps a dobre wiemy, ze wartosci te siegaja nawet 100 i wiecej .
naturalnym jest, że optymalizacja w sterownikach jednej i jej brak w drugiej jest niesprawiedliwe . . . dziwi mnie jednak dlaczego ATi nie poszla w slady nVidii i nieco nie upraszczała obrazu ? wtedy porownywanie obrazu byloby latwiejsze, bo w obu kartach bylby on podobny, wydajnosc by wzrosla na czym zyskalibysmy tylko My, uzytkownicy, spadek jakosci niezauwazalny ... a ilosc pkt w Benchmarkach rowno wedrowalaby w gore . . .
co o tym sądzicie ?? troche dzisiaj niedospany jestem wiec mozliwe, ze moje przemyslenie jest wziete z kosmosu;>
pozdrawiamGdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - Faktem jest że szczególnie grając w FPP , sebtar 16/11/03 11:34
w multi nie ma czasu na oglądanie krajobrazu... ale na przykład w takim Halo to sobie ostatnio krajobrazy oglądać zacząłem ;-)Demokracja to władztwo intrygantów,
wybieranych przez głupców. - dziwne bo np. dla mnie Halo wyglada calkiem przecietnie , chris_gd 16/11/03 11:58
wiadomo ze wszystko kwestia gustu, jak dla mnie to widoki sa extra w Unreal 2 (np. poczatek gry na stacji i ogladanie z gory krajobrazu miod) albo Chrome takze ma fajne widoczkiRyzen 7 3700X@4.3GHz/16GB 3000Mhz/
RTX 2060Super@GPU1600/MEM1900
- Dlatego w Halo bo akurat w to gram ;-) ale gra jest , sebtar 16/11/03 12:22
całkiem ładna, choć wygląd wymagań sprzętowych zupełnie moim zdaniem nie usprawiedliwia, engine U2 jest znacznie lepszy (ale sobie czołgiem pojeździć nie można). A Chrome na oczy nie widziałem i oglądac nie chcę, lubię walczyć z wrogami a nie z grą ;-DDemokracja to władztwo intrygantów,
wybieranych przez głupców. - a jak Apocalyptica ?? , NimnuL-Redakcja 16/11/03 12:57
grales ?
No HALO ladne jest ... ale U2 i Chrome są ladniejsze i bardziej dopracowane. jednak klimat w HALO mnie powala ... i mi sie bardzo podobal . . . az po nim wrocilem do HalfLife ;>
no a do Chrome wciąz naklaniam sebtar - silnik juz poprawiony przez patche a gra na prawde warta kupna . . . nie badz sceptykiem . . .Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - W Halo walki na powierzchni i pojazdy rządzą. , sebtar 16/11/03 13:16
A do Apokaliptyki jeszcze nie doszedłem, sprawdziłem tylko czy działa ;-) Wygląda na oko fajnie, coś jakby Enclave w wystroju z Q3, zobaczymy...Demokracja to władztwo intrygantów,
wybieranych przez głupców. - zgadza sie .. , NimnuL-Redakcja 16/11/03 13:22
jazda pojazdem czy czolgiem powala .... i latajacymi pojazdami tez mozna posmigac .. niezle jest .Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach.
- pograjcie , LooKAS 16/11/03 14:13
sobie w Yagera - jest co podziwiac... choc moj sprzet dostaje juz zadyszki (gf3 ti200).I wanna suck, I wanna lick
I wanna cry and I wanna spit - Co to ten , sebtar 16/11/03 14:27
Yager?Demokracja to władztwo intrygantów,
wybieranych przez głupców. - wlasnie , NimnuL-Redakcja 16/11/03 17:15
pierwsze slysze.Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - JUż wiem, to coś w rodzaju Rogue Squadron czyli , sebtar 16/11/03 17:54
taka strzelanina niby-symulator latającego czegośtam. Wydane tylko na płycie DVD i wymagania sprzętowe nie na nasze kompy ;-)Demokracja to władztwo intrygantów,
wybieranych przez głupców. - jest na torrencie , LooKAS 19/11/03 16:47
dvd rip - spoko dziala, tylko instaluje sie chyba z 20 min :)I wanna suck, I wanna lick
I wanna cry and I wanna spit
- wiesz dlaczego nie ma takiej optymalizacji NumnuL? , Bodhi 16/11/03 11:47
Sprawa jest prosta. Po co maja Ci isc na reke i pomagac Ci wyciagac ze starszej karty wiecej niz zalozyli, skoro zrobili juz lepszy/szybszy/drozszy nastepny model ktory trzeba sprzedac? Tu chodzi tylko o kase a nie pomoc uzytkownikowi. Nie znam sie na programowaniu, pisaniu programow i gier, ale sadze ze bez problemu mozna by bylo uzyskac doskonale rezultaty na starym sprzecie przy odrobinie wolnej woli produkujacych sprzet i piszacych programy. Ale to nie napedzaloby koniunktury i pieniadze bylyby nie te. Podsumowujac, firmom zalezy przede wszystkim na pieniadzach.Nie dyskutuj z idiotą, bo sprowadzi Cię
do swojego poziomu i pokona
doświadczeniem. - wystarczy , McMi21 16/11/03 11:59
popatrzec na gry konsolowe-chodza plynniutko i sa ladne nawet
na konsolach przestarzalych technicznie (porownujac do najnowszych pc'ow). a dlaczego? -proste -programisci musza sie wysilic i optymalizowac kod- w przeciwnym razie nikt by nie kupil wolno chodzacej gry (konsol nie da sie upgradeowac). a na pececie - zwiekszaja wymagania gry i juz - tak, ta kwestia przeszła mi przez mysl, , NimnuL-Redakcja 16/11/03 12:56
ze jest to samonapędzające się koło i gdyby takie optymalizacje wystąpiły, w grach, w sterownikach to spadłaby sprzedaz nowszych kart , a tego naturalnie by producenci nie chcieli. drugą kwestią jest ze wiekszośc programistów/firm produkujących gry to smierdzące lenie produkujący niedopracowany silnik przez który gracze zgrzytaja zębami, a ze gra dobra to siegaja po portfele by unowocześnic swoją maszyne . czasem mam wrazenie, ze jest to jakaś konspiracja miedzy producentami GPU i gier ...
odchodząc od tematu natomiast: Omegadrivers sa poprawiane przez niezaleznych programistó jesli sie nie myle i to oni moggliby taki myk w sterach zrobic. nie wiem tylko czy bez wspolpracy z programistami gier taka optymalizacja bylaby warta swieczki .
Jak wiadomo jednak z zycia, mozna zrobic piekny, wydajny i efektowny silnik graficzny, jak chocby ten z QII, QIII, Unreal u nowego Unreala (Lightech ?) a o nowym MaxPayne czy Enclave nie wspomne . . . ale sa krzaki gdzie Chrome, HALO czy inne gry
wydajnoscia zabijaja :/
Fakt faktem, ze optymalizacja samego silnika to podstawa, patrzac chocby na demka 64KB robionych w Assemberze ktore powoduja opad uszu do ziemi . . .
ale wszyscy siedzimy w tym bagnie i wiemy, jak wyglada sprawa od strony gier . . . i wiemy jak wygladalaod strony sterownikow nVidia . wiadomo, ze nVidia robila to dla siebie, by wyprzedzic w benchmarkach, a nie dla uzytkownika, a my zyskiwalismy niewiele, bo ironia w tym polegala na tym, ze spadek jakosci a przede wszytskim wzrost wydajnosci wystepowal jedynie w benchmarkach a nie grach ;>Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - te demka , Franz 16/11/03 14:03
64 kilo to jest masakra dla mnie, ostatnio wygrala chyba niemiecka firma, no normalnie szczena mi opadla:) jakby robic gry które maja chocby w w 1/10 taka optymalizacje to mozna by grac komfortowo na rivie1 w nowe tytuly, ale tak jak powiedziales no jest biznes i jedna wielka wspólpraca...inaczej ten rynek nie rozwijal by sie az tak dynamicznie bo bys kupil kompa który by ci starczal z luzem na 5 lat... a pogorszenie grafy w szybkim 3d np fpp wogle nie razi:)Jest źle a będzie jeszcze gorzej.
Niedługo nas z ujni europejskiej
wyrzucą. - to nie , McMi21 16/11/03 14:26
do konca tak. nowe gry wykorzystuja tez tekstury w wysokiej rozdzielczosci - nie ma bata, optymalizacja tu juz niewiele pomoze. karta musi miec moc do ich obrobki. problem jest w tym ze nie moge pograc na starszym sprzecie nawet na low detail (halo - idealnym przykladam - detale low , grafa gorsza niz w quake 2 a gra smiga w porywach 2 fps)- halo , Franz 16/11/03 17:22
jest przykladem?? na co? blednego kodu chyba:) sam powiedziales ze ma grafe z q2 i sie tnie;)) mialem halo i ani to ladne ani ciekawe a na necie nawet fajnie sie gra ale pingi czesto za wysokieJest źle a będzie jeszcze gorzej.
Niedługo nas z ujni europejskiej
wyrzucą. - nie , McMi21 16/11/03 19:17
uzylem akapitu i stad nieporozumienie ;). powinno byc: (blabla)obrobki. [akapit] problem jest (blabla)
- Hmm... , DJopek 16/11/03 14:18
Bierz tylko pod uwagę że gier pod assemblerem się nie napisze... W ogóle nie wiem czy programowałeś w assembleru kiedyś? Jeśli tak to wiesz jak ciężka to robota, a jeśli nie to zobacz sobie np. na samą książkę z instrukcjami do assemblera - piękna encyklopedia, a to dopiero same instrukcje, a gdzie reszta...? :-)
Poza tym mimo iż to demko ma 64KB sprawdzałeś ile po odpaleniu wykorzystuje ramu czy procka? Np. demko fr-019 (64KB) zajmuje u mnie 80% procesora i ponad 300MB Ramu...
I ostatnie - na miejscu producentów kart graficznych robił bym to samo. Nie ma się co oszukiwać, tysiące ludzi i ogrom środków finansowych jest wydane na stworzenie jednej nowej karty, te pieniądze muszą się zwrócić, i ludzie tam pracujący muszą pracować - jestem pewny że jakbyś był właścicielem takiej firmy robiłbyś to samo...- nie mowie, ze gry maja byc pisane w Assemblerze , NimnuL-Redakcja 16/11/03 17:15
to oczywiste, ze nie, ale zwracam uwage co odpowiednio spreparowany kod potrafi zrobic. oczywistym jest takze to, ze gdyby to demo mialo przy tej optymalizacji rozmiar powiedzmy 10MB to chyba zaden aktualny komp by mu nie podolal, bo juz te 64kB potrafia zapchac maszyne 256MB .
pamietaj, ze nie jestes na miejscu producentow kart. stoimy po drogiej stronie barykady ;> nazekac trzeba i modlic sie o to by gdy chodzily u nas jak najdluzej ;>
McM21 - optymalizacja silnika to juz glowny sukces. same tekstury mimo, ze duze to jednak sa do przerobienia bez problemu przez dzisiejsze maszyny sredniej klasy - spojz na przepustowosc pamieci , w ciagu 1s. przez pamiec moze przefrunac sredniej wielkosci dysk twardy . wystarczy spojzec jak dopracowany silnik jest w MaxPayne, a tekstury sa spore . . . pozniej to samo zrobic np. wlasnie z HALO - gdzie tekstury mniejsze a silnik zabija nawet wydajna maszyne . . . dla mojego kompa ostatnia scena z ucieczka jeepem do statku bylo zabojcze ... musialem zjechac na 640x480 bo przy 800x600 mialem kilka FPS !Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach.
- Przecież masz optymalizację , PKort 16/11/03 14:28
w sterownikach ATi.Heavy Metal or no metal at all
whimps and posers - Leave the Hall !! - o jakiej optymalizacji mowisz ? , NimnuL-Redakcja 16/11/03 17:13
pod co ? pozatym glownie chodzi mi o uproszczenie elementow wyswietlanych . . .Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - Mówię , PKort 16/11/03 17:58
właśnie o tym, o co Ci chodzi - w sterownikach.Heavy Metal or no metal at all
whimps and posers - Leave the Hall !! - gdzie ? , NimnuL-Redakcja 16/11/03 18:06
boi pierwszy az slysze .Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach.
- takze , Franz 16/11/03 17:23
jestem ciekawy tej optymalizacji, no chyba ze masz na mysli ust w sterach na jakosc lub na wydajnosc.Jest źle a będzie jeszcze gorzej.
Niedługo nas z ujni europejskiej
wyrzucą. - A to nie , PKort 16/11/03 19:21
jest optymalizacja?Heavy Metal or no metal at all
whimps and posers - Leave the Hall !! - ok, , Quad 16/11/03 21:18
dowiodles swego, wszyscy ktory pisali o optymalizacji w sensie sztuczek nvidii, powinni wziasc wyraz w cudzyslow i pisac zawsze:
"optymalizacje"
;) - w sumie tak , NimnuL-Redakcja 17/11/03 10:00
nie podlega dyskusji ;> ale wplyw na wydajnosc jest ... praktycznie zaden ;>Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach.
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|