TwojePC.pl © 2001 - 2025
|
 |
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
 |
|
|
[ot] przedluzajaca sie naprawa gwarancyjna , Druzil 17/11/03 13:31 Witam, sytuacja jak w temacie. Na co powoływać się w takiej sytuacji ? Rekojme?
Kupilem plyte glówna, popsuła sie, oddalem na gwarancji do sklepu a oni podobno wyslali ja do dystrybutora w celach naprawczych.
Dostalem ich wewnetrzna umowe, wh ktorej sprzet ma byc naprawiony w ciagu 21 dni roboczych (juz minely).
Sklep ciagle mi sie tlumaczy ze jeszcze plyta do nich nie dotarla
i spuszczaja mnie na bambus.
Co dalej skoro nie wywiazali sie z umowy ?- tez chetnie sie dowiem... , metacom 17/11/03 13:37
...bo moja plyte glowna to juz trzeci miesiac naprawiaja :/
...a ze jestem lagodny jak baranek, to mam za swoje :(Największą sztuczką Szatana jest to,
że ludzie w niego nie wierzą. - gwarancje masz od sklepu a nie hurtowni , Cartman 17/11/03 13:41
Niech sobie to załatwiają między sobą - ty masz mieć nową płytę i koniec !SWEEET ! - Re: , Kool@ 17/11/03 13:46
Gwarancje masz od producenta a nie sklepu czy hurtowni - gwarancja jest dobrowolnie dawana przez producenta i kazda moze miec inne warunki - np. czas trwania gwarancji 6 miesiecy a termin naprawy 3 miesiace.
Na sprzedawce jest nalozona ustawowo odpowiedzialnosc za sprzedawany towar - szczegoly sa na stronie federacji konsumentow.
pozdr.... - Niekoniecznie. , PKort 17/11/03 15:51
Zależy, co jest napisane na karcie gwarancyjnej - czasem jest to sklep, czasem dystrybutor. Generalnie gwarancja od dystrybutora jest lepsza - często jest tak, że sprzęt wysyłasz bezpośrednio do nich, z pominięciem sklepu.Heavy Metal or no metal at all
whimps and posers - Leave the Hall !! - Fucktycznie... , Kool@ 17/11/03 17:15
zle napisalem - gwarancja przewaznie jest od producenta, dystrybutora a rzadziej od sklepu.
Mnie osobiscie tylko dwa razy zdarzylo sie ze gwarancje mialem od sklepu - oba przypadki to sprzet komputerowy. 7 lat temu w przypadku HDD - w cenniku bylo napisane "3 lata gwarancji" a przy zakupie chcieli sie wykpic wiec poprosilem o papier. Podobnie bylo jakies 4 lata temu z CD-ROMem.
Dlatego teraz bardzo mi sie podoba to jak sprawy gwarancji zalatwia MMV (dystrybutor Gainwarda).
pozdr.... - Bo dystrybutorzy , PKort 17/11/03 20:00
załatwiają sprawy bez problemu - jak nie działa karta albo płyta, to wymieniają b. szybko - vide MMV, czy chociażby Abit. Jak mi padł monitor, to po tygodniu dostałem naprawiony (z transportem w obie strony). Tylko te durne sklepiki czekają, zwlekają, olewają klienta maksymalnie - mojego Abita trzymali ponad tydzień, zanim go wysłali do serwisu, potem mieli obsuw i zrobiłem im taką awanturę, że głowa mała. I jeszcze napisałem do Abita, a tam mi natychmiast odpowiedzieli co i jak.Heavy Metal or no metal at all
whimps and posers - Leave the Hall !! - abit , Franz 18/11/03 16:37
hmm ale szkoda ze naprawiaja plyty a nie daja nowe... jak kiedys;))Jest źle a będzie jeszcze gorzej.
Niedługo nas z ujni europejskiej
wyrzucą.
- Re: , Kool@ 17/11/03 13:42
Kiedy plyta byla kupiona - w tym roku czy jeszcze w zeszlym? Bo rekojmia obowiazuje tylko w przypadku zakupu dokonanego przed 1 stycznia 2003 a teraz to juz jest nowa (ponoc lepsiejsza dla klientow) ustawa.
Nie wiem czy w momencie gdy oddales plyte do naprawy gwarancyjnej mozesz w trakcie tej naprawy zmienic gwarancje na rekojmie - to chyba dopiero jak plyta wroci z naprawy gwarancyjnej i dalej beda wady.
W takich sytuacjach to najlepiej zasiegnac porady w federacji konsumentow http://www.federacja-konsumentow.org.pl
pozdr.... - ech , RaPToRR 17/11/03 13:46
mam ten sam problem :(((
Płyta poszła do dystrubutora i słuch po niej zaginął.........................http://www.krzysztofwasko.pl - re re , Druzil 17/11/03 13:47
Plyta byla zakupiona w pazdzierniku 2002.
Najbardziej mnie interesuje na co sie powolac, bo jade zrobic im dzisiaj awanture.
A niechce drzec morde ze nalezy mi sie bo tak bo mnie oleja.
Dlatego musze wiedziec czym sie podeprzec w tej sytuacji.
A co do federacji to zaraz sprawdze co tam na ten temat.
thx- Re: , Kool@ 17/11/03 13:52
Zadzwon, przedstaw sprawe - moze cos poradza jak postepowac.
Tu sa adresy i telefony - http://www.federacja-konsumentow.org.pl/...p;pid=1
pozdr....
- musza oddac Ci , NimnuL-Redakcja 17/11/03 14:09
kase niezwlocznie . umowa gwarancyjna o tym mowi.
kwota do oddania to taka za jaka kupiles plyte pierwotnie a nie jaka aktualnie wynosi . i jesli beda chcieli dac nowa plyte taka sama nawet to juz zgodzic sie nie musisz . . . takie jest Twoje prawo. a jesli sprzedawca go nie zna to w moim odczuciu dyskwalifikuje go to jako kontrachenta . . . powodzenia. moze byc ciezko, ale takie masz prawo. jeden telefon do PIH powinien zalatwic klopoty ze sprzedawca . . .Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - Niekoniecznie. , PKort 17/11/03 15:52
Kasę muszą oddać tylko, jeśli tak napisali w karcie gwarancyjnej.Heavy Metal or no metal at all
whimps and posers - Leave the Hall !! - ale jest cos takiego , NimnuL-Redakcja 17/11/03 21:11
procz gwarancji jak prawo konsumenta. o ile sie nie myle, zapisane jest tam, że jesli czesci nie sa sprowadzane z zagranicy to 21dni to max . . . a pozniej oddaja kase lub nowy produkt identyczny z naprawianym . tam w CHIPie czytalem .Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - To nie tak. , PKort 17/11/03 21:47
Prawa konsumenta przypadku Druzila nie dotyczą - dotyczyła go rękojmia do października, teraz jedynie gwarancja, której udziela sklep/dystrybutor/producent.
W ustawie o szczególnych warunkach sprzedaż konsumenckiej nie jest napisane nic o obowiązku zwrotu gotówki po 21 dniach. Jest napisane, że klient przedstawia swoje żądanie, a sklep ma 14 dni, żeby się do niego ustosunkować - jeśli tego nie zrobi, to automatycznie roszczenia klienta zostają uznane.Heavy Metal or no metal at all
whimps and posers - Leave the Hall !! - acharozumiem , NimnuL-Redakcja 17/11/03 21:57
sorki , dziek iza sprostowanie .Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach.
- re re re , Druzil 17/11/03 14:15
Zadzwonilem.
Wiec tak:
Gwarancji udziela sklep a nie hurtownia wiec zwalanie winy na hurtownie przez sprzedawce nic nie powinno mnie obchodzic.
Po przekroczeniu terminu naprawy trzeba napisac pismo do nich ze jezeli w przeciagu paru dni nie zalatwia pozytywnie twojej reklamacji to zastrzegasz sobie prawo zwrotu kosztu poniesionego w momencie zakupu, czyli jesli kupiles cos za 500 a teraz kosztuje to 300 to i tak sklep ma ci oddac 500.
Jesli i to zignoruja trzeba juz dalej do federacji bo jest juz konkretna jakas podstawa prawna.
Gereralnie pismo ma byc w 2 kopiach , podpisane przez pracowanika ze zostalo przez nich odebrane.- a nie , Cartman 17/11/03 15:05
mówiłem ...SWEEET ! - I dlatego właśnie , PKort 17/11/03 15:50
od jakiegoś czasu zupełnie olewam gwarancje, bo to jest wolna amerykanka - jedni do drugich odsyłają, umywają łapki, tylko klient jest regularnie robiony w bambuko.
Skoro sprzęt kupiłeś w październiku, to, jeśli nie używasz sprzętu w firmie i na nim nie zarabiasz, przez dwa lata możesz się powoływać na ustawę o sprzedaży konsumenckiej, która daje Ci dużo większe prawa, a na sprzawdcę narzuca ostrzejsze terminy - i nie może się bornić, że "jeszcze nie wróciło z hurtowni". Pisałem już o tym kilkukrotnie.Heavy Metal or no metal at all
whimps and posers - Leave the Hall !! - Re: , Kool@ 17/11/03 17:23
Ale Druzil kupil ta plyte w pazdzierniku 2002 - wiec jego chyba obowiazuje stara ustawa i roczna rekojmia.
pozdr.... - Fakt. , PKort 17/11/03 20:01
Pomyliło mi się :-)Heavy Metal or no metal at all
whimps and posers - Leave the Hall !!
|
|
|
|
 |
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL |
 |
|
|
|