TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
[OT] PILNE !! Problem z serwisem komputerowym, hdd i gwarancja na niego , Fantomas 7/01/04 14:06 w skrócie: w 2002 grudniu skopał mi sie IBM 40 GB, oddałem do serwisu i dostałem "ponaprawowego" IBMa na którego dostałem roczna gwarancje, miesiac temu w grudniu (3 dni przed koncem gwarancji) wywaliło mi bad sectory oddalem dysk do serwisu, miał byc po dwóch tygodniach, po tygodniu moich molestowan dzis dostałem odpowiedz: mam dostac nastepny ponaprawowy dysk IBM 40 GB ale bez gwarancji bo powiedzilei ze jakby kazdemu tak sie dyski kopały to byłaby to wieczysta gwarancja !!
wiec co robic ?? spierac sie (ale jak to umowtywowac) czy przyjac bez gwarancji i liczyc ze za tydzien nie bede miał bedów ??.... jezeli nie wyłapałes(aś)
złosliwosci to przeczytaj raz
jeszcze ... - w żadnym wypadku nie przyjmować bez gwarancji... , PrzeM 7/01/04 14:11
...a za taki teks serwisant dostałby ode mnie w ryja. Dyskiem ponaprawowym. Co to za kretyńska firma? Ręce opadają...PrzeM
above the mind - powered by meat... - a masz jakąś inną , Fantomas 7/01/04 14:26
motywacje lub perswazje oprócz lania po gębie ??.... jezeli nie wyłapałes(aś)
złosliwosci to przeczytaj raz
jeszcze ... - po nerkach też może być , Darek K. 7/01/04 17:20
...Everything that has a beginning has an end
- bylo na boardzie, a ja sobie zapisalem: , Tummi 7/01/04 14:27
art 581 :
§ 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.
§ 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji nie mógł z niej korzystać.
T.www.skocz.pl/uptime :D - Niech lepiej pilnują własnych interesów , PKort 7/01/04 14:49
zamiast wygłaszać takie "górnolotne" teksty. Oddałeś dysk na gwarancji (był rok) i albo dostajesz dysk naprawiony (ten sam egzemplarz) z gwarancją przedłużoną o czas naprawy, albo nowy egzemplarz, w któym gwarancja biegnie na nowo - innej możliwości nie ma, a jak twierdzą inaczej, to niech się tłumaczą przed sądem.Heavy Metal or no metal at all
whimps and posers - Leave the Hall !! - no tak, ale teraz , Fantomas 7/01/04 14:53
zwaz na to ze podawac sprawe do sądu o dysk 40 GB i tracic czas to naprawde lekkie przegiecie, a oni własnie na to liczą dlatego mają klientów w dupie na maksa.... jezeli nie wyłapałes(aś)
złosliwosci to przeczytaj raz
jeszcze ... - może wystosuj im jakieś pisemko , Agnes 7/01/04 15:01
przytaczając odpowiednie paragrafy, na dole dopisując "do wiadomości Federacji Konsumenta" czy "jeden egzemplarz przekazano do FK" i napisz w dwóch egzeplarzach, na jednym niech ci potwierdzą przyjęcie - takie trochę psychologicze zagranie...Metafizyka: - Poznaj, proszę, to jest
Fizyk, a to jego Meta... - kolejność powinna być chyba taka... , tramway 7/01/04 16:39
....rozmawiasz z nimi powołując cytywany przez Tummiego 581 § 1 Kodeksu cywilnego....
...jak nie podziała to piszesz do nich pisemko, wyznaczając termin do odpowiedzi (to dobrze wygląda) i powiadamiając, że w razie braku odpowiedzi dajesz sprawę do sądu...
...jak i to nie pomoże idziesz do sądu, wygraną masz niemal w ręku...
...masz rację - oni najpewniej liczą, że klienci odpuszczą...ale też wydaje mi się, że jak podrzucisz im odpowiednie przepisy i pokażesz, że jesteś zdecydowany walczyć o swoje to odpuszczą...
...tak myślę;-)
oi! - I w ten sposób , PKort 7/01/04 17:21
powoli wszystkie sklepy schodzą na psy, mając w d... klientów, których się nie boją. A jak się taki klient postawi, to już nic nie kupi, a jeszcze innym sklepikarzom podkablują...
IMHO trzeba się postawić - pozew sądowy można zawsze wycofać. Baaaardzo dobrym motywem byłoby, gdybyś pogadał z jakimś zaprzyjaźnionym prawnikiem, czy w tej sytuacji dana firma nie jest prawnie Twoim dłużnikiem - jeśli tak, to składasz pozew o ogłoszenie upadłości owej firemki z tytułu niezdolności do spłaty zobowiązań (w tym przypadku dysku twardego czy też jego wartości w dniu zakupu) i okazania kopii pozwu w danym sklepie - skuteczność gwarantowana :-))). Taki krok jest jak najbardziej zgodny z prawem - robili tak ludzie, którzy wpłacili pieniądze na mieszkanie a potem nie mogli ich odzyskać (za każdym razem w błyskawicznym tempie je odzyskiwali).Heavy Metal or no metal at all
whimps and posers - Leave the Hall !!
- jeszcze jedno... , tramway 7/01/04 18:07
...jedna sprawa, o której zapomniałem...pamiętaj, że gwarancja ulega Ci przedłużeniu z mocy prawa....gadać sobie mogą co chcą, łamią prawo dopiero z chwilą, gdy Ci nie chcą przyjąć rzeczy będącej na gwarancji...innymi słowt dopiero jak Ci nie przyjmą rzeczy w przyszłości możesz próbować z sądem...bo dopiero wtedy oni nie wywiązują się z obowiązków gwaranta....to czy Ci podbiją gwarancję na nowo czy nie nie ma znaczenia (przypilnuj jednak, żeby było wiadomo kiedy dostałeś wymieniony dysk, bo od wtedy leci nowa gwarancja)...
pzd- Mylisz się. Jeśli weźmie HDD bez gwarancji, lub z krótszą gwarancją , Hiper 8/01/04 02:18
to przecież jest tak, jakby się zgodził na takie warunki. Moim zdaniem trzeba od razu walczyć o swoje prawa.Szukam pracy jako informatyk (we
Wrocq).
- dobra, ja juz ci chyba na gg wyjasnilam , Iza WGK 7/01/04 18:54
Wiec skoro tak sie bawia, to niech znaja zasade, ze zadowolony klienmt przyprowadzi 2 innych, a niezadowolony odegna 10!!!
Jesli jak mowisz starszenie sadem nic nie da no to...samosąd:))
DAWAJ DANE FIRMY, porozylamy znajomym, ostrzezem,y na wgk itpHow fortunate the man with none ... - zawsze zbieraj odpowiednie dokumenty , Carat 8/01/04 00:10
tzn. kupujesz sprzęt wymieniają tobie to najlepiej zawsze żądaj pisemnej decyzji informującej o wymianie na nowy egzeplarz, wtedy nie ma wątpliwości, że to wymiana gwarancyjna.
Z tego co piszesz to serwis musi dać tobie gwarancję tyle ze musisz żadać tego na piśmie tzn. musisz otrzymać kartę gwarancyjną inaczej będzie kicha. Teoretycznie powinni dać Tobie.
Jeżeli nie chcą dać Tobie gwarancji to powiedz, że chcesz na piśmie oświadczenia, że wymienią Tobie dysk na nowy ale bez gwarancji. Krótko mówiąc nic nie rób na gębę nawet jakby firma szła Tobie na rękę. JAk teraz robią jaja to przy nastepnej okazji zrobią Ci9ebie w balona.
Następnym razem nie kupowałbym w takiej firmie. - Carat - nastepnego razu nie bedzie, a IZA , Fantomas 8/01/04 00:33
masz całkowitą racje (ojej nie myslałem, ze kiedys tak Ci przysłodze :))))) bo "zadowolony klient przyprowadzi 2 innych, a niezadowolony odegna 10"
tylko, ze w moim przypadku ta liczba 10 bedzie odpowiednio zwiekszona :>.... jezeli nie wyłapałes(aś)
złosliwosci to przeczytaj raz
jeszcze ... - dokladnie, zobaczysz! Twoj dysk bedzie ich kosztowal , Iza WGK 8/01/04 11:09
wiecej niz te kilka zlotych co Ci poskapili. Jestesmy z Tobą (i to bez slodzenia:)How fortunate the man with none ... - a co następnego dysku nie będziesz już nigdy kupował :P , Carat 9/01/04 15:55
ja póki co mam 1 firmę w której nigdy nie będę nic kupował. Mieli mi za złe, że korzystałem z przysługujących mi praw i w końcu mimo ich sprzeciwu byli zmuszeni oddać mi kasę po drugiej naprawie DVD LG (rekojmia).
Potem kiedyś wykasowali ode mnie 20zł za testowanie RAMu, samodzielnie dowiedziałem się, że chipset BX ma problem z magistralą 133 i przez PIII733/133 komp się wieszał a pamiątki były OK, tyle, że sklep tego nie wiedział. Nie musieli brać ode mnie kasy ale w końcu wyszło, że to była ich prywatna zemsta (rekompensata) za DVD LG na którym byli stratni.
Od tamtej pory poweidziałem, że nigdy nic nie kupię choćby nawet kusili super cenami, i już chyba od 2-3 lat nie zostawiłem w owej firmie ani grosza.
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|