TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Przeniesienie napędu z turbiny spalinowej na resztę układu napędowego , sebtar 21/03/04 10:40 Pytanie bardzo dziwne, ale może trafi się jakiś student budowy maszyn i mi odpowie, bo jakoś nic sensownego nie znalazłem na ten temat - czy ktoś wie jak jest rozwiązane przeniesienie napędu z turbiny spalinowej na resztę układu jezdnego w czołgu typu Abrams (lub w innych pojazdach napędzanych turbiną spalinową)? A może ktoś wie jak to jest rozwiązane w helikopterze o napędzie turbinowym? (np. Sokół czy Mi24).Demokracja to władztwo intrygantów,
wybieranych przez głupców. - czolg budujesz??? , bartek_mi 21/03/04 10:49
123dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj - Nie, zresztą budowa samemu czołgu o takim sposobie , sebtar 21/03/04 11:23
napędu byłaby raczej nieopłacalna ( taniej pewnie byłoby kupić przechodzonego Abramsa ;-) ). Chodzi mi o czysto teoretyczną na razie możliwość napędzania samochodu turbiną...Demokracja to władztwo intrygantów,
wybieranych przez głupców.
- Znam kogoś kto może wiedzieć , NimnuL-Redakcja 21/03/04 11:22
wyslałem Ci info na maila.Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - Tak w ogo to wczoraj w nocy na , NimnuL-Redakcja 21/03/04 11:23
Discovery Science był program o nowoczesnych czołgach...m.in. o Abransie ... ale powtorki często są. Program to chyba "nowoczesne pole bitwy" czy jakos tak.Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - Fajnie, Nimnul jakbyś mógł to popytaj tego , sebtar 21/03/04 11:26
kumpla, WATmani mają często dostęp do różnych dziwnych i rzadkich publikacji...Demokracja to władztwo intrygantów,
wybieranych przez głupców. - nie ma problemu , NimnuL-Redakcja 21/03/04 11:40
1.2.3Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach.
- Silnik , soker 21/03/04 11:35
turbinowy zastosowany w smiglowcach , samolotach i pewnie w czolgu tez ma dwie turbiny: jedna jest na jednym wale ze sprezarka i sluzy do napedu sprezarki, a druga tzw. wolna torbina jest połaczona gazodynamicznie z z turbina sprezarki, znaczy to, ze jest napedzana gazami wylotowymi zza turbiny sprezarki. I to wlasnie wolna turbina poprzez reduktor czy tez zespol reduktorow, przekladni posredniczacych, przenosi moc z silnika na smiglo, wirnik smiglowca. Tak to jest rozwiazane w smiglowcach W3, Mi*, samolotach M-28 i zapewnie w innych typach samolotow i smiglowcow tez..Mam nadzieje, ze zaden konstruktor -inzynier nie obrazi sie na tak uproszczony opis..CiviCUser - No to trochę wyjaśnia sprawę, ale chcę wiedzieć , sebtar 21/03/04 11:40
jakiego rodzaju są to reduktory i przekładnie...Demokracja to władztwo intrygantów,
wybieranych przez głupców. - To juz zalezy chyba , soker 21/03/04 12:13
od konkretnego zastosowania...np.w silnikach TWD 10 stosowanych w samolotach sa dwa reduktory: pierwszy to reduktor turbiny, redukuje obroty turbiny wolnej /ok.25 tys obr.min/i jest to reduktor z walcowych kol zebatych, poprzez wal napedza drugi reduktor ..ten z kolei jest reduktorem planetarnym. Obroty na wyjsciu tego reduktora to ok. 2 tys.obr.min.CiviCUser - Czego to ludzie nie chcą wiedzieć... , j23 21/03/04 12:24
Mnie na przykład interesuje jak Rosjanie, przy takich obrotach, rozwiązali chłodzenie cieczą łopatek turbin w swoich myśliwcach (Amerykanie stosują materiały wytrzymujące te warunki bez chłodzenia). To właśnie silniki, a nie aerodynamika (no, ta też...) umożliwia te "fikołki" rosyjskim myśliwcom. W amerykańskich myśliwcach przerwanie na dłużej niż parę sekund przepływu powietrza powoduje zniszczenie silnika i to z tego powodu nie mogą osiągać takich kątów natarcia jak rosyjskie. Najgorzej jest z "niewidzialnymi" bo wloty powietrza są w niedogodnych aerodynamicznie miejscach i takiego F-117 można zapalić za ciasno skręcając!Dumny nosiciel moherowego beretu!
Me gustan tomar mis copas
Żubrówka es lo mejor! - a to ciekawe , NimnuL-Redakcja 21/03/04 13:47
ale Amerykanie maja jakies mysliwce ze sterowaniem strumieniowym silnika - dysze sterująodpowiednio kierunkiem odrzutu dzięki czemu mozna niezle ewolucje robic ....Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - najpierw mieli to ruskie. , Ranx 21/03/04 14:37
potem amerykance. a to co opisuje j23 to chlodzenie silnika. w ruskim chlodzony jest zawsze a u amerykancow powietrzem w locie. i jak zle polecisz/skrecisz/zatrzymasz to bez chlodzenia masz pozar. proste.o roztramtajdany charkopryszczańcu... - tak, rozumiem o czym mówi j23 , NimnuL-Redakcja 21/03/04 16:23
ogladalem o tym ostatnio program ... choc nie dokladnie o chlodzeniu silnika w takich szczegółach.Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - No ta .. amerykanie jak zwykle pare lat za ruskimi .. , Tiamat 21/03/04 23:40
.. bawią się w chłodzenie powietrzem, a wiadomo, ze to watercooling ma przyszłość!! By sobie chociaz jakieś tanie cpc załozyli ..
A tak maja silnik z technologią z małego fiata. Eh ..
Nimnul - ale te kierowane dysze to tylko kierują wylotem .. a tu chodzi o wlot. Moze chodzi Ci o brytyjskiego harriera, lub ruskiego jaka-38 (chyba ten model) .-+- TmT ---
Jest 10 grup ludzi - jedni rozumieją kod
binarny, drudzy nie. - nienie chodziło mi o , NimnuL-Redakcja 22/03/04 09:16
kierowanie wylotem .. ale rozumiem o co Tobie chodzilo ... znaczy sie o co innego. NIe zaskoczylem od razu.
pozdrawiamGdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - nienie chodziło mi o , NimnuL-Redakcja 22/03/04 09:59
kierowanie wylotem ale nie o samolot pionowego startu .. ale rozumiem o co Tobie chodzilo ... znaczy sie o co innego. NIe zaskoczylem od razu.
pozdrawiamGdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach.
- Sa generalnie dwa sposoby , Tryna 21/03/04 13:54
Albo przkladnia planetarna albo przekladnia hydrokinetyczna - pierwsza jest typowo mechaniczna (mam nadzieje, ze wiesz jak to wyglada) druga opiera sie na zasadach mechaniki plynow, czyli ich sciesliwosci i lepkosci - po prostu wirujacy z olbrzymia predkoscia i pod duzym cisnieniem plyn wywiera nacisk na specjalnie skonstruowany wirnik. Z drugim rodzajem przekladni (wlasciwie jej odmiana) spotkasz sie w samochodach z automatyczna skrzynia biegow (ale nie w samochodach osobowych). W smiglowcach stosuje sie silniki turbowałowe - największym producentem jest firma Allison, produkuje ona także silniki turbośmigłowe...
Wydaje mi sie, za w Abramsie jest przekladnia hydrokinetycznaDe Gustibus non Disputandum Est - Hmm, o przekładni planetarnej słyszałem, , sebtar 21/03/04 17:52
a sposoby hydrauliczne samemu mi przyszły do głowy ale chciałem się upewnić.Demokracja to władztwo intrygantów,
wybieranych przez głupców.
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|