Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » BONUS 17:56
 » john565 17:54
 » rrafaell 17:52
 » Dexter 17:48
 » jablo 17:47
 » b0b3r 17:47
 » g5mark 17:39
 » Kenny 17:38
 » kicior 17:36
 » bmiluch 17:32
 » KHot 17:30
 » Liu CAs 17:25
 » rooter666 17:25
 » PaKu 17:23
 » Pawelec 17:18
 » Paweł27 17:12
 » alkatraz 17:06
 » Sherif 17:05
 » DJopek 17:04
 » Wedelek 17:04

 Dzisiaj przeczytano
 41122 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[ROWERY] Czy mozliwe jest zamontowanie hamulcow tarczowych w rowerze z V-Brake'ami? , Tummi 2/04/04 22:25
O, jak pieknie mi sie pytanie w temacie zmiescilo :D Dodam, ze chodzi o tylny hamulec :D

Jakie sa ew. koszta, jakie wymogi musi spelniac rower (rama, kolo?) aby cos takiego dalo sie zrobic?

Dzisiaj spedzilem ponad godzine regulujac hamulce i ciagle nie jest tak, jak bym sobie tego zyczyl :/


T.

www.skocz.pl/uptime :D

  1. ale po co? , Phate 2/04/04 22:38
    Ja Ci powiem tak - dobrej klasy V-breaki sa tansze niz kiepskie tarczowki. Lepiej wiec kup dobrej klasy V-breaki - ja mam deore XT, model kilkuletni - szczerze od kilku lat nic w nich nie przestawialem, sila hamowania ogroma i co bardzo wazne, sa to najlzejsze hamulce na swiecie (lzejsze niz XTR) nie wspominajac juz o jakis kiepskich tarczowkach.

    Pozdrawiam ;-)

    1. bo tarczowka jest ql i trendy :D , Demo 2/04/04 22:52
      a w odp. na pyt:

      technicznie rzecz biorac, skoro mozna zywe dziecko zrobic to i tarczowke sie do V-brake'a wpasuje. Problem jest tylko taki, ze Twoja rama (a konkretnie widelki tylne) musi miec specjalne otwory/ uchwyty. I to wszystko w sumie.

      napisalbym swoj config,ale sie nie
      zmiescil:(

    2. po co? :/ , d-a-x 3/04/04 10:52
      powiem tak, jak byłem z kuzynem w górach złapał nas deszcz, po dłuższym zjeździe z moich klocków nic nie zostało a jego tarczówka jak nowa... to tyle. pozdr.

      Montuję bomby, jeżeli zobaczysz, że
      uciekam goń mnie!

  2. to Ci duzo wyniesie! , Dariooo 2/04/04 22:54
    Zmiana piasty, tarcza, hamulec i jeszcze przerobki w ramie (a pewnie nie masz przystosowaniej , brak uchwytow!)
    Phate dobrze radzi! ;) Dobrze radzi konkretne V-breaki jak juz chcesz zmieniac!
    Pozdr.

    druk narzucil homo-sapiens
    linearny paradygmat percepcji

    1. no i , Birdman 3/04/04 00:26
      jeszcze przeplecenie kola, z czym sie moze wiazac zakup nowych szprych (nie polecam gownianych bo to sie moze kiepsko skonczyc); tak na oko to bedzie cie to wszystko kosztowac od 300zl w gore; ale warto; sam mam mechaniczna tarcze z przodu (tectro novela - mega goofno) i jest zdecydowanie lepsza od vbrake: baardzo dobra plynnosc regulacji sily hamowania, brak wplywy wilgoci na jego skutecznosc, samoczyszczenie z blota i innego syfu, o wiele prostsza regulacja w stosunku do tradycyjnych hamulcy, brak wplywu stanu obreczy na prace hamulca, tarcza nie niszczy obreczy; jesli byla by to tacza dobrej klasy, to zaden vbrake nie moze sie z nia rownac; wiec jesli chcesz tarcze: szykuj worek kasy; jesli chcesz dobry vbrake: lepiej miej dobra obrecz; po za tym zstanow sie czy cvi to potrebne: jesli ma to sluzyc do szpanu i jazdy pomiedzy blokami to daj se spokoj; jesli natomiast czesto jezdzisz, bez wzgledy na pogode, to tarcza jak najbardziej; nie biore pod uwage ze jeste zawodowcem, bo nie pytal bys o to, a jesli juz to napewno nie tu;

      ping?

      1. heh, brak wpływu wilgoci na skuteczność i samoczyszczenie... , Remek 3/04/04 16:16
        ...jasne, jak w deszcz rower stoi w piwnicy albo na półpiętrze, to tak... Chyba, że masz HFXy np. ale i tak wtedy skuteczność spada... nie ma pomiłuj....

        1. no nie wiem , Birdman 4/04/04 12:36
          ja tam mam takie hobby: jazda po burz po lesie; jest tam sporo blota; w momencie gdy bloto wleci ci w tarcze, to jest automatycznie usuwane przez zaciski, a w momencie gdzy zapaprza sie okladziny, to wystarczy zacislnac je na chwile (dzieki dziurka w tarczy bloto zostanie usuniete); w przypadku zalania woda, ja zauwazylem poprawe skutecznosci hamowania (hamulec staje sie bardziej "ostry"); vbrake napewno nie ma tych cech;

          ping?

  3. To zależy od ramy... Poza tym przede wszystkim na przód... , Remek 3/04/04 01:17
    Poza tym musisz zmienić piastę. Osobiście polecam dobre V-ki. Sam mam Avidy Single Digit 5 (nagorsze, że SRAM kupił AVIDa teraz). Przejeździłem na nich całą zimę, do najgorszych warunków włącznie (średnio 30km dziennie). Raz zmieniłem klocki, bo się starły :) Tak naprawdę tarczówki stosuje się w downhillu i ostrej jeździe terenowej, gdzie wymagana jest mała siła a dobry zacisk. W mokrych warunkach mało jest tarczówek, które są niezawodne. Praktycznie takich i nie ma (chyba, że np Hayesy) i wtedy dobre V-braki = dobre tarczówki. Żeby to naprawde miało sens to trzeba wydać ponad 1000 zeta i zacząć oczywiście od przedniego koła, bo montowanie tylko z tyłu nie ma żadnego sensu. Ważniejszy jest przedni hamulec. Kolejna sprawa, że trzeba się trochę znać na regulacji tarczówek, bo osobom mniej doświadczonym więcej sprawią kłopotu niż przyniosą korzyści. Sam się zastanawiam na razie (mam piastę z przodu przygotowaną pod tarczówki), ale póki co V-Brejki w zupełności wystarczają. Ważne, by nie było luzu w klamkach, krótki ścisk i dobra obręcz. Jakby co, pytaj dalej..

    1. no troche przesadzasz... , Birdman 5/04/04 15:23
      regulacja tarczy jest cholernie prosta (mechanicznej);

      ping?

      1. na pewno o wiele prostrza niż V-ków... , d-a-x 5/04/04 15:52
        przktycznie ogranicza się tylko do regulacji napięcia linki :)

        Montuję bomby, jeżeli zobaczysz, że
        uciekam goń mnie!

        1. dokladnie , Birdman 9/04/04 14:44
          a jak ci sie chce, to mozesz pobawic sie klockami

          ping?

  4. hhhmmmmmmmm..... , Tummi 3/04/04 02:01
    na przedni hamulec nie narzekam, natomiast tyl jest do bani (przynajmniej dla mnie). Nie moge zablokowac kola (czasami potrzebne), jak popada, to trace hamulce (SUX!), nie mowie juz o ciaglym ocieraniu jednego badz drugiego klocka o obrecz (dzisiaj jakos to ustawilem, ale kosztem sily nacisku).

    Rama nie jest przystosowana do tarczowych - tego sie obawialem najbardziej ;/
    Co do lepszych VBrake'ow - qrcze obawiam sie, ze wyrzuce kase w bloto i nie bedzie poprawy :/ No ale skoro polecacie, to co wziac? I czy klamke tez bede musial zmienic (teraz mam dzwignie przerzutek przykrecona do klamki - chyba nie dopasuje tego wszystkiego)? Innymi slowy - czy wymiana samych dzwigienek hamulcow i klockow pomoze?

    T.

    www.skocz.pl/uptime :D

    1. hmm , d-a-x 3/04/04 10:58
      z tego co mówisz wychodzi, że masz lekko krzywe tylne koło i dlatego ocierają klocki. Co do lepszych v-ków jak Cię stać to kup takie z równoległym prowadzeniem ( Avid chyba robi ), widziałem takie w akcji, naprawdę warto. pozdr.

      Montuję bomby, jeżeli zobaczysz, że
      uciekam goń mnie!

      1. no wlasnie , Birdman 4/04/04 12:38
        np: deore XT

        ping?

  5. zalezy tez w jakim stanie masz ... , Dariooo 3/04/04 08:40
    ... obrecz, jesli klocki o nia ocieraja to moze jest 8 ! Wycentroj! Zobacz czy jest poprawa! Dzwignie do V sa troche inne, maja inny skok (nie wyregulujesz), wiec bedziesz musial wymienic!
    Pozdr. 4ALL cyklistow ;))))

    druk narzucil homo-sapiens
    linearny paradygmat percepcji

    1. no co ty.. , Birdman 4/04/04 12:39
      nie musisz zmieniac klamek... (oczywiscie jesli zakladasz tarcze mechaniczna);

      ping?

  6. mam inną sugestie , tekknik 3/04/04 11:55
    jak masz ramę bez mocowań to polecam magury, oczywiście z jakimiś dobrymi klamkami np. johny T.

    Desert Eagle .50 AE
    http://www.youtube.com/watch?
    v=BWZFaiTdKwM

  7. sprawdzalem tylne kolo wczoraj - , Tummi 3/04/04 12:59
    wyglada na proste, odchyl w 1/10 mm mozna by zmierzyc :D Dokladnie chodzi o to, ze jak ustawie klocki za blisko obreczy (duza sila nacisku przy zacisnieciu klawki - klamki!), to pozniej nie odbijaja na odpowiednia odleglosc i jeden z nich zaczyna ocierac. Czyli problem jest de facto z odbijaniem. Ustawialem wczoraj sprezyny w roznych pozycjach (po 3 do wyboru z kazdej strony) i zostawilem w najlepszej, dla mnie, konfiguracji, ale sila nacisku klockow jeszcze mnie nie satysfakcjonuje :D

    Dzwignie mam do V, wiem, ze sa inne, bo jezdzilem 1 dzien na klamkach od cantilever i Vkach zamocowanych z tylu - 1 dzien, bo pojechalem do sklepu po nowe klameczki :DDDDDDD

    d-a-x mozesz wyjasnic o co chodzi z tym rownoleglym prowadzeniem? Moze fotka jakas?

    tekknik - moze kiedys :DDDD

    T.

    www.skocz.pl/uptime :D

    1. Równoległe prowadzenie to taka podkowa zapewniająca... , Remek 3/04/04 15:59
      ... równy ruch obu dźwigni. Avid ma to w droższych modelach. Klameczki też warto mieć dobre z dodatkową wewnętrzną regulacją, szczelne i trwałe. Można kupić takie za 25 zł, a można i za 300. Ja poleciłbym Ci komplet od Avida (Single Digit 3,5 lub 7 np). Naprawdę nie ma sensu kupowania tarczówek na tył. One też mogą Ci źle działać (nie są niezawodne, a z regulacją i konserwacją jest sporo roboty (chyba, że się nie boisz ;) To o czym piszesz, czyli słabe odbijanie, to nie jest wina ustawienia klocków, ale fajki i linek. Przesmaruj je po pierwsze porządnie, bo może trzeć. Poza tym wyczyść dźwignie dokładnie. Jeśli masz krzywą obręcz (bije na boki), to o ile nie jest to dużo, to spróbuj sam za pomocą kręcenia szprychami w miejscu gdzie bije, wyprostować obręcz aby nie tarła w tym miejscu. Ustaw hamulce od początku, w tym celu odkręć zakrętkę przy klamkach od pozycji 0 o 4 obroty, ustaw hamulce, linki, fajki i powoli dokręcaj wszystko. Spręzynami za bardzo nie działaj, bo to niewiele da. Nie wiem z jakiego miasta jesteś, bo w razie czego służę pomocą....

      1. Taka podkowa zwie się Booster , Doczu 4/04/04 07:43
        A kręcenie szprychami odradzam, bo kiedyś fajne jajo zrobiłem z obreczy. Generalnie zanieś koło do jakiegoś centrowania, i zapłacisz kilka złotych, ale oszczedzisz sobie zabawy, i ew. uszkodzenia ramy :/

        1. Booster to co innego... ja mówię o podkowie łączącej... , Remek 4/04/04 20:11
          ... vide link od d-a-x'a

    2. przykładowa fotka :) , d-a-x 4/04/04 12:30
      http://info.product-finder.net/...val-V-Brake.html

      Montuję bomby, jeżeli zobaczysz, że
      uciekam goń mnie!

    3. co do odbijania , d-a-x 4/04/04 12:37
      to na początku trochę jest z tym zabawy :) ale już dawno to opanowałem, musisz się pobawić tymi śrubkami i porządnie wyregulować. Jeśli prawa klamka nie odbija to dokręć trochę śrubkę na prawej itd. ( najlepiej dokręcać przy rozchylonych v-kach ). Co do linek i pancerzyków to odradzam smarowanie ( kiedyś tak zrobiłem ) szybko się piasek i inne brudy lepią do tego i włażą do środka, wtedy to są dopiero opory... najlepiej jak jest czysto i sucho w pancerzykach. pozdr.

      Montuję bomby, jeżeli zobaczysz, że
      uciekam goń mnie!

      1. Zależy czym smarujesz... , Remek 4/04/04 20:12
        ....

        1. nie ważne czym , d-a-x 5/04/04 12:24
          piasek i kurz lepią się do wilgotnego ( a takie są wszystkie smary/oleje ), oczywiście na początku będzie lepiej ale jak się dużo jeździ to szybko się zabrudzi... :(. No chyba, ze masz bardzo dobrze uszczelnione końcówki pancerzyków :) pozdr.


          PS. Nie lepiej kupić droższą linkę w teflonie?

          Montuję bomby, jeżeli zobaczysz, że
          uciekam goń mnie!

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL