TwojePC.pl © 2001 - 2025
|
 |
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
 |
|
|
[ALLEGRO] Jak zabezpieczyc sie przed cegłą w przesyłce? , Zajkos 18/04/04 11:46 Kumpel chce kupic ps2 na Allegro. Jak najlepiej zabezpieczyć sie przed nieuczciwymi sprzedawcami? Jaka jest procedura reklamacji, sprawdzania zawartosci paczki? Sprawdza sie przy kurierze, na poczcie, pisze jakies protokoły niezgodności itp? Prosze o szczegółwoe info. Dzięki- moze wykrywacz cegiel? , Ptaszek Bitumiczny 18/04/04 11:48
123... nie moglem sie powstrzymacKierowca Bombowca
A64 3500+ 1Giga 400 GF6800 Samsung 120
giga 913N i inne bajery - który mozna pewnie kupic na Allegro , NimnuL-Redakcja 18/04/04 11:49
LOL
ja tez sie nie moglem powstrzymac. ..Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - mam wykrywacz , Zajkos 18/04/04 11:54
ale co jak cegłą będzie ekranowana?- nalezy zaopatrzyc sie w... , Banan 18/04/04 11:56
wykrywacz ekranizowanych cegial
lub bardziej uniwersalny model: wykrywacz ekranow- O wlasnie, wykrywacz ekranów ceglanych , NimnuL-Redakcja 18/04/04 15:34
ten patent znajdzie wziecie na Allegro . . . co jesli osoba kupująca Wykrywacz_ekranow_ceglanych <naturalnie nie posiadająca wspomnianego urządzenia> otrzyma Cegłę lub co gorsza sam Ekran bez Cegły? To jest paradoks wart głębszego zagłebienia <hehe>Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach.
- Prosisz o wysylke kupierem.... , Wolf 18/04/04 11:50
otwierasz przy kurierze paczke..jesli sie nie zgadza kurier ja zabiera, a Ty masz dalej pieniadze i wiesz na kogo uwazac....Vey iz mir! - ot jak zapłaciłes... , WUUJ 18/04/04 11:55
to nie masz juz mozliwosci dochodzic prawdy,co innego jak musisz wybulic za te przesyłke na poczcie wówczas otwierasz jeszcze przed odebraniem w obecnosci poczmajsterki i jesli ci przesyłka nie odpowiada bo nie ma kompletu lub tego co sie spodziewasz albo jest cos innego podobnego to takiej paczki poprostu nie odbierasz,natomiast poczmistrzka ma robote bo musi sporzadzic protoól otwarcis etc ::))Pomagaj innym i nie mów ze to
niedozwolone,a jak myslisz inaczej
to nie denerwuj się :) - to sprawdzone info? , Zajkos 18/04/04 12:00
możńa tak sobie nie odebrać?- trak jesli.. , WUUJ 18/04/04 12:03
paczka jest za opłata to masz prawo sprawdzenia zawartosci paczki ale w obecnosci dostawcy lub poczmistrzyni ,no i wtedy ty decydujesz o kompletnsci paczki z zamówieniem:)
To wiadomosc pewna:)Pomagaj innym i nie mów ze to
niedozwolone,a jak myslisz inaczej
to nie denerwuj się :) - nie do końca , Carat 18/04/04 12:09
z tym otwieraniem nie jest tak prosto jak się wydaje. I bardzo rzadko słyszałem o takim przypadku, osobiście otwierałem paczkę 1 raz ale nieoficjalnie, bo oficjalnie odmawiają otwierania.
- kupujesz od , Carat 18/04/04 12:02
sprawdzonych osób, które handlują takim sprzętem i mają sporo pozytywów, wtedy nie masz czego się bać. Jak bierzesz od pierwszego lepszego bez dorobku to może być róznie.
Ewentualie szukaj oferty z Twoich okolic aby odebrać osobiście.- oczywiście , Carat 18/04/04 12:04
sporo pozytywów za sprzedaż tychże konsol PS2 itp., czyli wartościowych przedmiotów, a nie podstawek do piwa, plików PDF i innych g.... za parę złotych. - jesli zapłaci ... , WUUJ 18/04/04 12:05
to nie ma juz żadnej mozliwosci dociec prawdy poza głoszeniem wszem i wobec o złodziejstwie goscia :))))Pomagaj innym i nie mów ze to
niedozwolone,a jak myslisz inaczej
to nie denerwuj się :) - sporo kupowałem , Carat 18/04/04 12:14
i sprzedawałem jeszcze zanim powstało allegro.
Obecnie jak kupuję coś przez net to płacę przelewem na konto.
W sumie dałem się nabrać 1 raz ale wóczas sam prosiłem się o kłopoty ;) Potrzeba chwili odebrała mi rozum ;)
Parę razy myślałem, że wtopiłem kasę ale ostatecznie odzyskałem towar lub kasę w sposób polubowny. Także nie jest tak źle ale trzeba bardzo uważać od kogo się kupuje
- kupic gdzies w poblizu i odbior osobisty , bartek_mi 18/04/04 12:11
moj kumpel pojechal po canona g3 z poznania do gdanskadzisiaj jest jutrzejszym wczoraj - Gdańsk jest blisko Poznania? ;) , Carat 18/04/04 12:16
sądziłem, że daleko :P- zalezy jak dobra okazja , bartek_mi 18/04/04 12:24
;))dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj
- BLIMEK, gdzie jesteś? poradź , Zajkos 18/04/04 12:22
jak potrzebny to nigdy Go nie ma- na problemy z Pocztą najlepszy Blimek ;-) , Carat 18/04/04 12:29
j.w. - przeca wszystko zostalo powiedziane , blimek 18/04/04 12:30
nie dokońca prawda z tym otwieraniem wobecności poczmajsterki
możesz otworzyć owszem -jesli uprzednio zapłacisz, wtedy w jej obecności możesz otwierać i pocztówka traktowana jest jako świadek, ale jak bedzie w środku cegła to już roszczeń musisz sam dochodzić wzywać policje itp na policji sporzadzaja protokół itp itd a pocztowa baba jest tylko świadkiem ze zeczywiscie była tam cegła
Osobiście (szefowie by mnie zabili) polecam opcje przewoźnik prywatny / kurier, w ich obecności możesz otworzyć maja specjalne formularze i odrazu zabierają towar (cegłe)
Pozdrotwojepc - forum światopoglądowych ekspertów
- tu jest coś do poczytania ale długie... , WUUJ 18/04/04 12:34
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY 1)
z dnia 13 października 2003 r.
w sprawie reklamacji powszechnej usługi pocztowej
w zakresie przesyłki rejestrowanej i przekazu pocztowego
Na podstawie art. 61 ust. 3 ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe (Dz. U. Nr 130, poz. 1188) zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa:
1) okoliczności, w których powszechną usługę pocztową w zakresie przesyłki rejestrowanej i przekazu pocztowego uważa się za niewykonaną;
2) szczegółowe warunki, jakim powinna odpowiadać reklamacja za niewykonanie lub nienależyte wykonanie powszechnej usługi pocztowej w zakresie przesyłki rejestrowanej i przekazu pocztowego;
3) szczegółowy tryb postępowania reklamacyjnego w odniesieniu do powszechnej usługi pocztowej w zakresie przesyłki rejestrowanej i przekazu pocztowego.
§ 2. Powszechną usługę pocztową w zakresie przesyłki rejestrowanej i przekazu pocztowego, zwaną dalej „usługą”, uważa się za niewykonaną, jeżeli:
1) doręczenie przesyłki rejestrowanej lub zawiadomienia o próbie jej doręczenia nie nastąpiło w terminie 14 dni od dnia nadania;
2) doręczenie kwoty pieniężnej określonej w przekazie pocztowym lub zawiadomienia o próbie doręczenia tej kwoty nie nastąpiło w terminie 14 dni od dnia nadania.
§ 3. 1. Do terminów, o których mowa w § 2, nie wlicza się dni ustawowo wolnych od pracy.
2. Do terminu, o którym mowa w § 2 pkt 1, nie wlicza się okresu, na który przesyłka rejestrowana została zatrzymana przez operatora w przypadkach określonych w art. 25 ust. 2 ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe (Dz.U. Nr 130, poz.1188), zwanej dalej „ustawą”.
§ 4. 1. Reklamację zgłasza się w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania usługi.
2. Za reklamację uważa się również zgłoszenie niewykonania lub nienależytego wykonania usługi, które nie zawiera żądania zapłaty odszkodowania.
3. Reklamację zgłasza się w formie:
1) pisemnej;
2) ustnej do protokołu;
3) innej niż wymienione w pkt 1 i 2, która ujawnia wolę reklamującego w sposób dostateczny, w tym również w formie elektronicznej.
§ 5. 1. Reklamacja powinna zawierać:
1) imię i nazwisko albo nazwę lub firmę oraz adres zamieszkania albo siedziby nadawcy lub adresata, zwanego dalej „reklamującym”;
2) rodzaj reklamowanej przesyłki;
3) uzasadnienie reklamacji;
4) kwotę odszkodowania w przypadku, gdy reklamujący żąda odszkodowania;
5) podpis reklamującego.
2. Do reklamacji, o której mowa w ust. 1, należy dołączyć:
1) oryginał potwierdzenia nadania przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego;
2) oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do dochodzenia roszczeń - w przypadku przeniesienia uprawnień przez nadawcę na adresata;
3) protokół sporządzony bezpośrednio przy przyjęciu uszkodzonej przesyłki rejestrowanej - w przypadku jej przyjęcia przez adresata oraz opakowanie uszkodzonej przesyłki;
4) oświadczenie o stwierdzeniu:
a) widocznych ubytków lub uszkodzeń przesyłki rejestrowanej złożone bezpośrednio przy przyjęciu przesyłki, albo
b) niewidocznych ubytków lub uszkodzeń przesyłki rejestrowanej z zachowaniem terminu, o którym mowa w art. 57 ust.4 ustawy.
3. Reklamacja zgłoszona w formie, o której mowa w § 4 ust. 3 pkt 3, powinna zawierać informacje, o których mowa w ust. 1 pkt 1 – 4, oraz o dacie i miejscu nadania przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego, a w przypadku przesyłki rejestrowanej - dodatkowo o numerze nadanym jej przez operatora.
4. Jeżeli reklamacja zgłoszona w formie, o której mowa w § 4 ust. 3 pkt 1 i 2, nie spełnia wymogów, o których mowa w ust. 1 i 2 jednostka organizacyjna operatora właściwa dla rozpatrywania reklamacji, zwana dalej „jednostką I instancji”, wzywa reklamującego do usunięcia braków formalno-prawnych w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania. Okresu tego nie wlicza się do terminu rozpatrzenia reklamacji.
5. W przypadku reklamacji zgłoszonej w formie, o której mowa w § 4 ust. 3 pkt 3, jednostka I instancji wzywa reklamującego do uzupełnienia reklamacji o dokumenty, o których mowa w ust. 2, oraz do złożenia pisemnego oświadczenia potwierdzającego zgłoszenie reklamacji opatrzone podpisem reklamującego, w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania. Okresu tego nie wlicza się do terminu rozpatrzenia reklamacji.
6. W przypadku nie uzupełnienia braków, o których mowa w ust. 4 i 5, reklamację pozostawia się bez rozpoznania, o czym jednostka I instancji niezwłocznie powiadamia reklamującego.
§ 6. 1. Reklamację z tytułu niewykonania usługi można zgłosić po upływie 14 dni od dnia nadania przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego, nie później jednak niż w terminie 12 miesięcy od dnia ich nadania.
2. Reklamację z tytułu nienależytego wykonania usługi można zgłosić:
1) bezpośrednio przy przyjęciu przez adresata uszkodzonej przesyłki rejestrowanej lub przesyłki rejestrowanej, w której adresat stwierdzi ubytek zawartości;
2) po przyjęciu przesyłki rejestrowanej przez adresata, jeżeli bezpośrednio przy przyjęciu tej przesyłki złożył on pisemne oświadczenie o stwierdzeniu ubytków lub uszkodzeń, nie później jednak niż w terminie 12 miesięcy od dnia jej nadania;
3) w terminie o którym mowa w art. 57 ust. 4 ustawy - w przypadku stwierdzenia ubytków lub uszkodzeń przesyłki rejestrowanej, niewidocznych bezpośrednio przy przyjęciu przesyłki.
3. Reklamację zgłoszoną po upływie terminów, o których mowa w ust. 1 i 2, pozostawia się bez rozpoznania, o czym jednostka I instancji niezwłocznie powiadamia reklamującego.
§ 7. Reklamację zgłoszoną przez osobę nieuprawnioną traktuje się jak nie wniesioną, o czym jednostka I instancji niezwłocznie powiadamia reklamującego, informując go o możliwości zgłoszenia reklamacji przez osobę uprawnioną.
§ 8. 1. Placówka operatora, w której została zgłoszona reklamacja, przekazuje ją niezwłocznie do jednostki I instancji, która w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania:
1) udziela odpowiedzi na reklamację w formie pisemnej, albo
2) informuje pisemnie reklamującego o niemożności udzielenia odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, podając przyczynę zwłoki oraz termin udzielenia odpowiedzi na reklamację.
2. Termin udzielenia odpowiedzi na reklamację, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, nie może przekroczyć 30 dni od dnia otrzymania reklamacji.
3. Przedłużenie terminu, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, dotyczy przypadków, gdy niezbędne jest przeprowadzenie dodatkowego postępowania wyjaśniającego, w szczególności jeżeli:
1) zebrane w dotychczasowym postępowaniu dowody i wyjaśnienia wymagają uzupełnienia dla rzetelnego rozpatrzenia reklamacji,
2) uzyskanie dowodów i wyjaśnień w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji nie było możliwe pomimo zachowania należytej staranności operatora w ustalaniu stanu faktycznego.
§ 9. 1. Odpowiedź na reklamację powinna zawierać:
1) nazwę jednostki I instancji;
2) powołanie podstawy prawnej;
3) rozstrzygnięcie o uwzględnieniu lub odmowie uwzględnienia reklamacji;
4) w przypadku przyznania odszkodowania - kwotę odszkodowania oraz informację o terminie jego wypłaty;
5) pouczenie o prawie odwołania się oraz wskazanie jednostki odwoławczej;
6) podpis upoważnionego pracownika jednostki I instancji z podaniem jego stanowiska służbowego.
2. Odpowiedź na reklamację powinna dodatkowo zawierać:
1) uzasadnienie faktyczne i prawne - w przypadku odmowy uwzględnienia przez jednostkę I instancji reklamacji w całości lub w części;
2) informację o przyczynie zatrzymania przesyłki - gdy reklamacja dotyczy przesyłki zatrzymanej przez operatora w przypadkach określonych w art. 25 ust. 2 ustawy.
§ 10. 1. W przypadku odmowy uwzględnienia reklamacji w całości lub w części przez jednostkę I instancji, reklamujący może wnieść odwołanie do jednostki odwoławczej wskazanej w odpowiedzi na reklamację, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
2. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem jednostki I instancji. Jednostka ta w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania:
1) zmienia rozstrzygnięcie w przypadku zasadności odwołania, w szczególności gdy dokonano błędnej oceny stanu faktycznego albo gdy zostały ujawnione nowe, istotne dla sprawy okoliczności, które nie były znane przy rozpatrywaniu reklamacji, albo
2) przekazuje odwołanie wraz z aktami sprawy jednostce odwoławczej.
§ 11. 1. Jednostka odwoławcza rozpatruje odwołanie niezwłocznie i informuje reklamującego o wyniku rozpatrzenia odwołania w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia otrzymania odwołania. Przepisy § 9 ust. 1 pkt 1 - 4 i pkt 6 stosuje się odpowiednio.
2. Informacja, o której mowa w ust. 1, powinna zawierać pouczenie o wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego i prawie wystąpienia na drogę sądową w postępowaniu cywilnym.
§ 12. W przypadku uwzględnienia reklamacji w wyniku rozpatrzenia odwołania i przyznania odszkodowania, jednostka odwoławcza zwraca akta sprawy do jednostki I instancji, która powiadamia reklamującego o terminie wypłacenia odszkodowania.
§ 13. Wezwania, o których mowa w § 5 ust. 4 i 5, odpowiedź na reklamację, o której mowa w § 9 ust. 1, lub rozstrzygnięcia, o których mowa w § 10 ust. 2 pkt 1 i § 11 ust. 1, a także powiadomienia, o których mowa w § 5 ust. 6, § 6 ust. 3 i § 7 przesyła się za potwierdzeniem odbioru.
§ 14. Tracą moc § 64 – 73 rozporządzenia Ministra Łączności z dnia 15 marca 1996 r. w sprawie warunków korzystania z usług pocztowych o charakterze powszechnym (Dz. U. Nr 40, poz. 173).
§ 15. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Minister InfrastrukturyPomagaj innym i nie mów ze to
niedozwolone,a jak myslisz inaczej
to nie denerwuj się :) - dzięki wszystkim , Zajkos 18/04/04 13:21
12456 - nie da sie , Phate 19/04/04 07:58
ja mam calkiem inne zdanie - niech mnie ktos wyprowadzi z bledu, jezeli sie myle...
1. Mozeszesz sobie na poczcie otworzyc paczke i np. stwierdzic, ze w paczce jest ps2 ale uszkodzone - i co wtedy? Dajmy na to, ze pani na poczcie jest bardzo mila i sporzadzacie wspolnie pisemko i co dalej? Aby taka reklamacja miala sens, musialby byc spisany identyczny protokol w momencie wysylki, gdzie pani z poczty nadawcy stwierdzila by, ze ps2 w paczce jest sprawny...
Sytuacja wygladala by tak - Ty bylbys pewny, ze Cie oszukano, gosc by stwierdzil, ze paczke uszkodzila poczta, a poczta by stwierdzila, ze to nie ona tylko takie juz bylo - i co Ci da pisemko, ze w momencie odbioru zawartosc jest uszkodzona? Czy takie pisemko wkazalo by winnego?Pozdrawiam ;-) |
|
|
|
 |
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL |
 |
|
|
|